Ik heb problemen om op verschillende site's te geraken.
Als ik surf via een annon proxy lukt het wel.
Als ik de DNS servers van TELENET verander naar de free DNS servers van Google ( 8.8.8.8 & 8.8.4.4 ) lukt het wel.
NSlookup via TELENEt DNS servers lukt ook niet.
nog mensen problemen met DNS servers van Telenet ?
TELENET DNS Problemen
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Nog nooit een probleem gehad in die 2 jaar dat ik klant ben met de dns van telenet.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
TN DNS servers updaten enorm traaggggggg... vermoedelijk is dat het probleem (binnen een week zal het wel opgeost zijn).
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Nog steeds problemen !!
Telenet update zijn DNS servers niet, oftewel zijn ze héél héél traag.
de DNS servers van google : 8.8.8.8 & 8.8.4.4 werken zeer goed en snel en tij up-to-date
maar dat is niet de manier van werken natuurlijk.
kan er iemand van telenet hun DNS servers eens nakijken aub ?
Telenet update zijn DNS servers niet, oftewel zijn ze héél héél traag.
de DNS servers van google : 8.8.8.8 & 8.8.4.4 werken zeer goed en snel en tij up-to-date
maar dat is niet de manier van werken natuurlijk.
kan er iemand van telenet hun DNS servers eens nakijken aub ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Misschien moet je dan eerst eens vertellen over welke hostnames het gaat.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Welke DNS nummers krijg jij dan wel door van telenet ? en welke site doet bvb moeilijk, kzou ook wel eens willen zienDigger schreef:Nog steeds problemen !!
Telenet update zijn DNS servers niet, oftewel zijn ze héél héél traag.
de DNS servers van google : 8.8.8.8 & 8.8.4.4 werken zeer goed en snel en tij up-to-date
maar dat is niet de manier van werken natuurlijk.
kan er iemand van telenet hun DNS servers eens nakijken aub ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik heb inderdaad de OpenDNS en de Google DNS server in gebruik en nu werkt alles.
Als ik de DNS servers van Telenet gebruik, lukt het niet.
Voor mij is dit niet erg , ik weet waar ik de DNS servers kan veranderen, maar het zijn de mensen van telenet die mijn site bekijken welke problemen hebben.
En ik kan hen helaas niet allemaal uitleggen hoe ze hun DNS servers moeten veranderen, en of ze dit allemaal willen doen omwillen van 1 site is ook de vraag.
De site zelf geef ik liever niet door ( is niks illegaals ofzo ... het is een iet of wat meer dames forum, en hou er liever de mensen er van weg die er niet hoeven te zijn )De mensen die geinteresseerd zijn in het onderwerp van de site weten hem te vinden
Als ik de DNS servers van Telenet gebruik, lukt het niet.
Voor mij is dit niet erg , ik weet waar ik de DNS servers kan veranderen, maar het zijn de mensen van telenet die mijn site bekijken welke problemen hebben.
En ik kan hen helaas niet allemaal uitleggen hoe ze hun DNS servers moeten veranderen, en of ze dit allemaal willen doen omwillen van 1 site is ook de vraag.
De site zelf geef ik liever niet door ( is niks illegaals ofzo ... het is een iet of wat meer dames forum, en hou er liever de mensen er van weg die er niet hoeven te zijn )De mensen die geinteresseerd zijn in het onderwerp van de site weten hem te vinden
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Brrr... rare dingen.
Blijkbaar heeft je domain twee DNS servers, namelijk ns1.trafego.net en ns2.trafego.net ... op zich normaal.
Indien ik (via Google DNS) echter ns1.trafego resolve, dan kom ik bij 178.18.131.66 terecht... echter andere DNS servers op internet geven 94.103.147.250 ? Indien ik hierop een reverse lookup doe, kom ik dan weer bij dns1.trafego.nl terecht, echter deze heeft geen entries voor jou domain (wel ns1.trafego.net) ! Hetzelfde trouwens voor je secondary (188.95.50.11 versus 79.99.133.111), ook daar gaat het volledig de mist in... met als resultaat dat jou domain eigenlijk geen enkele DNS server meer heeft.
Wie hier nu de schuldige van is is me nog onduidelijk... maar zeker niet Telenet (als ik andere DNS servers op internet test kom ik gelijkaardige problemen tegen voor jou domain). Als ik jou was zou ik dus eens gaan horen bij je DNS provider... trafego.net/nl dus... ik heb de indruk dat daar rare dingen aan de gang zijn.
Blijkbaar heeft je domain twee DNS servers, namelijk ns1.trafego.net en ns2.trafego.net ... op zich normaal.
Indien ik (via Google DNS) echter ns1.trafego resolve, dan kom ik bij 178.18.131.66 terecht... echter andere DNS servers op internet geven 94.103.147.250 ? Indien ik hierop een reverse lookup doe, kom ik dan weer bij dns1.trafego.nl terecht, echter deze heeft geen entries voor jou domain (wel ns1.trafego.net) ! Hetzelfde trouwens voor je secondary (188.95.50.11 versus 79.99.133.111), ook daar gaat het volledig de mist in... met als resultaat dat jou domain eigenlijk geen enkele DNS server meer heeft.
Wie hier nu de schuldige van is is me nog onduidelijk... maar zeker niet Telenet (als ik andere DNS servers op internet test kom ik gelijkaardige problemen tegen voor jou domain). Als ik jou was zou ik dus eens gaan horen bij je DNS provider... trafego.net/nl dus... ik heb de indruk dat daar rare dingen aan de gang zijn.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En Digger... al enige vooruitgang ?
Wat een doorschuif politiek bij Telent
Sinds enkele weken ervaar ik problemen, vraag ik Telenet om hulp, word van de kast naar de muur gestuurd, ongezien en ongehoord als je 130 ongeveer per maand betaalt.
Ik ben Vj op een Nederlands internet radio station radiobonita, waar ook een chat is aan verbonden. De ene keer kan ik op de chat en de andere keer weer niet. Sterker nog al onze telenet luisteraars ervaren het zelfde probleem. Dan krijg je melding site niet gevonden. Alle andere providers ervaren dat probleem niet, alles loopt perfect via Proximus of alle andere Nederlandse providers. De eigenaars van de radiozender/chat wilden alles uitsluiten dat het aan hun lag dus ze bouwden een geheel nieuwe chat op, maar als probleem bij Telenet ligt kan je wel 100 nieuwe aanmaken.Verschillende specialisten verzekeren me dat het probleem bij telenet ligt daar geen enkele maar ook geen enkele andere provider problemen hebben, zelfs vanuit Amerika kunnen ze probleemloos op die welbewuste chat.
Als je belt naar telenet word je afgescheept, als je contact zoekt via fb word je doorverwezen naar telefonische hulp en die zeggen dan weer zet melding op netweters.
Bij telenet zijn het net struisvogels en steken hun kop graag in het zand dan denken ze immers helemaal verborgen te zijn.
Die kunnen zich best aanmelden voor plaatsje in de regering, die zijn ook gespecialiseerd in wegstop praktijken.
Allemaal heel raar wat er gebeurt
Sinds enkele weken ervaar ik problemen, vraag ik Telenet om hulp, word van de kast naar de muur gestuurd, ongezien en ongehoord als je 130 ongeveer per maand betaalt.
Ik ben Vj op een Nederlands internet radio station radiobonita, waar ook een chat is aan verbonden. De ene keer kan ik op de chat en de andere keer weer niet. Sterker nog al onze telenet luisteraars ervaren het zelfde probleem. Dan krijg je melding site niet gevonden. Alle andere providers ervaren dat probleem niet, alles loopt perfect via Proximus of alle andere Nederlandse providers. De eigenaars van de radiozender/chat wilden alles uitsluiten dat het aan hun lag dus ze bouwden een geheel nieuwe chat op, maar als probleem bij Telenet ligt kan je wel 100 nieuwe aanmaken.Verschillende specialisten verzekeren me dat het probleem bij telenet ligt daar geen enkele maar ook geen enkele andere provider problemen hebben, zelfs vanuit Amerika kunnen ze probleemloos op die welbewuste chat.
Als je belt naar telenet word je afgescheept, als je contact zoekt via fb word je doorverwezen naar telefonische hulp en die zeggen dan weer zet melding op netweters.
Bij telenet zijn het net struisvogels en steken hun kop graag in het zand dan denken ze immers helemaal verborgen te zijn.
Die kunnen zich best aanmelden voor plaatsje in de regering, die zijn ook gespecialiseerd in wegstop praktijken.
Allemaal heel raar wat er gebeurt
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Als je iets wil aankaarten gaat het altijd helpen om dit te specifiëren. Specialisten die aangeven dat het aan/bij Telenet ligt zouden dan ook moeten kunnen aangeven op welk niveau (dns, routering, etc..)
Ik vrees dat je bij elke operator het deksel op je neus krijgt als je de vraag stelt waarom een bepaalde chat niet werkt.
Ik vrees dat je bij elke operator het deksel op je neus krijgt als je de vraag stelt waarom een bepaalde chat niet werkt.
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
Wat ik soms niet begrijp is dat mensen die werkafhankelijk van internet zijn of internet nodig hebben voor hun broodwinning geen professioneel abonnement (met betere serviceafhandeling of SLA’s) of backup internet via andere provider/techniek voorzienVj-Anneke schreef:Wat een doorschuif politiek bij Telenet
Sinds enkele weken ervaar ik problemen, vraag ik Telenet om hulp, word van de kast naar de muur gestuurd, ongezien en ongehoord als je 130 ongeveer per maand betaalt.
Ik ben Vj op …
Zoals reeds in een ander topic aangehaald aan een andere Telenet basher: Als u geen positief gevoel heeft met of tegen over Telenet, kan u best een andere provider nemen waar u wel positief tegen over staat.
Bashen zonder info over de exacte probleemstelling of reeds genomen acties zal u niet verder helpen, tenzij u gewoon reclame wilt maken voor de radiozender
Edit: zie dat de chatfunctie werkt via https://chat16.hostingbudget-babbelbox.nl en die is iedergeval prima bereikbaar via mijn Telenet verbinding, maar heb wel een amateuristisch gevoel bij die Babbelbox…