Webhostingsoverzicht
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Link? Kan het niet meteen vinden want ze hebben forums voor praktisch al hun producten apart lol.DaNi0 schreef:OVH is uitstekend voor de prijs, maar lees even hun (Engels) forum erop na ivm hun noSLA problemen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Antagonist is goed tot zeer goed (support verdient een pluim) maar niet voor pro doeleinden.
Mijn forum draaide goed tot het bezoekersaantal in december piekte op 2200 per dag, dat kon de server niet meer aan met als gevolg bijna elke week meerdere downtimes (waren wel allemaal binnen de 30min opgelost) maar de server bleef maar plat gaan. Uiteindelijk bleek het van mijn account te komen en werd deze geblokkeerd, vandaar mijn overstap naar openminds. Zelfs na mijn opzegging blijven ze vriendelijk en er wordt zelfs een deel terugbetaald aangezien ik nog maar een paar maand online was.
Goede host voor de hobbyist.
Mijn forum draaide goed tot het bezoekersaantal in december piekte op 2200 per dag, dat kon de server niet meer aan met als gevolg bijna elke week meerdere downtimes (waren wel allemaal binnen de 30min opgelost) maar de server bleef maar plat gaan. Uiteindelijk bleek het van mijn account te komen en werd deze geblokkeerd, vandaar mijn overstap naar openminds. Zelfs na mijn opzegging blijven ze vriendelijk en er wordt zelfs een deel terugbetaald aangezien ik nog maar een paar maand online was.
Goede host voor de hobbyist.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Deze kan ik afraden. Reden : te traag. Ik denk dat ze het "hoeveel vhosts kunnen we op 1 server draaien" voordat mensen beginnen klagen experiment bezig zijn.krisken schreef: Hobby : http://www.1-eurohost.be
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
'k ben eerder geneigd om te zeggen, hoe flashy'er hun site eruit ziet, des te harder neigt het naar hobby, meeste hosting company's die een flashy site hebben hebben meer te maken met particulieren ipv professionele klanten, zulke sites hebben meestal enkel een emailaddress op de site staan.
Ik denk dat het .be moet zijn .. het is tenslotte een Belgisch bedrijf (alhoewel servers in Nederland).reyntjensw schreef: Hobby
http://www.alfahosting.nl/
Misschien kan je voor hobby ook nog webcreating.be toevoegen ?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
domeincentrale doet wel aan hosting, maar via http://www.xhost.be/ of hostingcentrale.be
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
En die zijn dan weer overgenomen door Easyhost dat op zijn beurt overgenomen is door Combellkrisken schreef:domeincentrale doet wel aan hosting, maar via http://www.xhost.be/ of hostingcentrale.be
Ik kom van daar en eurohost die onder hobby staat is vele malen meer pro dan zij; ze hebben ook echte werknemers itt it-ss.beGoendi schreef:PRO: http://www.it-ss.be
en een facturatiesysteem, resellermogelijkheid, enz.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
En dat kan ik dan weer helemaal ontkrachten. IT-SS heeft al gans zijn bestaan een facturatiesysteem dat ze zelf gebouwd hebben. Resellermogelijkheid is bij mijn weten geen waardemeter voor al dan niet een hostingprovider te zijn. En tot slot heeft IT-SS wel degelijk werknemers.timvg schreef:Ik kom van daar en eurohost die onder hobby staat is vele malen meer pro dan zij; ze hebben ook echte werknemers itt it-ss.beGoendi schreef:PRO: http://www.it-ss.be
en een facturatiesysteem, resellermogelijkheid, enz.
Het PRO gehalte laat overigens geen enkele twijfel. Daar is zowat iedereen het unaniem over eens in de hostingwereld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Wat is het verschil tussen een rps en dedicated server ?
Heb dit gezien bvb op OVH !!
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
- Ken
- Elite Poster
RPS is bij hen een VPS. Een virtuele machine dus.jphermans schreef:Wat is het verschil tussen een rps en dedicated server ?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
- Ken
- Elite Poster
Ja inderdaad, had erover gelezen :OGénicus schreef:neen, het is een fysieke machine, lichtgewicht uiteraard (atom processoren), zonder 'lokale' schijf maar met iSCSI-schijf elders in het datacentre
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik heb een server en nog TIENTALLEN GIGS over, dus moest iemand intresse hebben
-
- Member
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Versio Pro?
Deze zijn toch wel echt budgethosters. Ik zit er zelf ook bij, en ben tot op heden (na 1,5 jaar) nog steeds tevreden (zeker prijs/kwaliteit).
Maar geen telefonische support, (nog) geen cloud opstelling, etc. In mijn ogen dus geen Pro hoster.
[al lees ik nu pas even snel door de rest van de berichten... grens tussen hobby/Pro is precies niet zo groot/duidelijk ]
Deze zijn toch wel echt budgethosters. Ik zit er zelf ook bij, en ben tot op heden (na 1,5 jaar) nog steeds tevreden (zeker prijs/kwaliteit).
Maar geen telefonische support, (nog) geen cloud opstelling, etc. In mijn ogen dus geen Pro hoster.
[al lees ik nu pas even snel door de rest van de berichten... grens tussen hobby/Pro is precies niet zo groot/duidelijk ]
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Starter
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Pro:
Ben ik naartoe gegaan na bij een cheap slechte host te zitten (Versio),
nu bij Trafego prachtige service, geen klachten meer en altijd online!
nu bij Trafego prachtige service, geen klachten meer en altijd online!
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heb ondertussen een aantal domains staan bij Hostgator.com ... nu nog goedkoper via de lage dollar en alles unlimited.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 17 keer
Niet meer zo hobby (voor mij toch) !pm schreef:Voor hobby heb ik ook http://servage.net
Geven 500Gig opslag en 5TB transfer.
750GB
7500GB transfer standaard.
Paar weken geleden heb ik hier gehost na lang te twijfelen . En zoals ik altijd doe : coupon opgezocht : unlim
Hiervoor kreeg ik 1 domein naam + Ongelimiteerde storage en transfer wel cool
wel leuk ... maar totaal overbodig!
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Met die 'unlimited' hosts moet je wel opletten. Of die hosts die je voor geen geld 500+GB's geven.
Vaak zit je met een limiet in het aantal files die je er mag opzetten, het aantal CPU dat je mag gebruiken en soms blokkeren ze AVI, MP3 etc. Wat ik ook al gezien heb is dat ze alles toe gooien van FTP snelheid als je er een MP3 opzet.
Dus altijd goed de kleine lettertjes lezen! Je kan wel zo heel goedkoop een simpele site hosten maar je moet je goed informeren
Vaak zit je met een limiet in het aantal files die je er mag opzetten, het aantal CPU dat je mag gebruiken en soms blokkeren ze AVI, MP3 etc. Wat ik ook al gezien heb is dat ze alles toe gooien van FTP snelheid als je er een MP3 opzet.
Dus altijd goed de kleine lettertjes lezen! Je kan wel zo heel goedkoop een simpele site hosten maar je moet je goed informeren
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
@iceke: Het enige wat ik ze is dat je de kleine letters moet lezen. Hetgeen wij aanbieden is enkel B2B dus nog iets geheel anders.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Support 24/7 bvb. Servers die continue in monitoring staan. Backup dns/mailserver. Dagelijkse backups. Hosts in België (google!). Geen 1000 klanten op één server (als ze alle 1000 wat PHPBB en MySQL gaat dat niet vooruit. Je bent een klant, geen nummer (ttz persoonlijk contact). Je kan hun telefonisch bereiken ipv een ticketsysteem waar je altijd iemand anders aan zit.
Kan zo nog wel even doorgaan
't Is maar wat je zelf belangrijk vind hé.
Kan zo nog wel even doorgaan
't Is maar wat je zelf belangrijk vind hé.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Bedankt: 6 keer
Gaat bovenstaande post over fusa.be ?
op http://www.fusa.be/nl/hosting/B2B_webhosting zie ik toch duidelijk staan dat er (o.a.) gehost wordt in Nederland.
Niet dat zoiets mij iets uitmaakt, was maar opmerking.
Wat is nu eigenlijk het voordeel van gehost te zijn in Belgie? Zie het verschil niet echt met hosting in Nederland, behalve dat het hier (meestal) een stuk duurder is
op http://www.fusa.be/nl/hosting/B2B_webhosting zie ik toch duidelijk staan dat er (o.a.) gehost wordt in Nederland.
Niet dat zoiets mij iets uitmaakt, was maar opmerking.
Wat is nu eigenlijk het voordeel van gehost te zijn in Belgie? Zie het verschil niet echt met hosting in Nederland, behalve dat het hier (meestal) een stuk duurder is
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Buiten het feit dat indien je fysieke toegang nodig hebt je sneller ter plaatse bent in Belgie (al is dat ook niet steeds zo) zie ik eigenlijk weinig voordeel van een Belgische hosting (zo slecht is onze peering met Nederland nu ook weer niet in het algemeen).
-
- Premium Member
- Bedankt: 6 keer
Ben eigenlijk zelf beetje op zoek naar betrouwbare hosting. Meer en meer mensen die me vragen of ik kan zorgen voor een betrouwbaar plaatske om hun site te plaatsen. Zit nu zelf bij One.com omdat ik eigenlijk vooral gebruik maak van de mailmogelijkheden en niet echt de webruimte nodig heb.
Maar den eersten zou al een online shop zijn met toch een redelijk grote database (PHP Mysql). Toen ik de site testte bij One.com was ik eigenlijk teleurgesteld in de prestaties. Het duurt toch net iets te lang eer de site geladen is.
Was van plan om het resellerpakket eens te proberen bij antagonist.nl maar ja, met al die andere namen hier begin ik weer te twijfelen.
Maar den eersten zou al een online shop zijn met toch een redelijk grote database (PHP Mysql). Toen ik de site testte bij One.com was ik eigenlijk teleurgesteld in de prestaties. Het duurt toch net iets te lang eer de site geladen is.
Was van plan om het resellerpakket eens te proberen bij antagonist.nl maar ja, met al die andere namen hier begin ik weer te twijfelen.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik doe reselling via VibiT.eu.
Stuur gerust eens een PB voor wat meer info.
Stuur gerust eens een PB voor wat meer info.