Sedert deze namiddag gaat het hier amper nog vooruit,
echt veel meer dan 200kbit/sec krijg ik niet meer op de EDP speedtest.
Dit bovenop de al maanden durende miserabele "sneheden" van edpnet's DNS servers.
snelheidsperikelen
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Is dit blijvend of sporadisch?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Veranderen naar een andere provider?Pluis schreef:De snelheidsperikelen waren gelukkig genoeg tijdelijk (meestal elk week-end hetzelfde liedje)
De DNS server snelheden zijn een oud zeer, reeds jarenlang hetzelfde liedje.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik blijf hopen en wachten op beterschap, wil in géén enkel geval rechtstreeks klant zijn van één van de Duopolisten.titanium schreef:Veranderen naar een andere provider?Pluis schreef:De snelheidsperikelen waren gelukkig genoeg tijdelijk (meestal elk week-end hetzelfde liedje)
De DNS server snelheden zijn een oud zeer, reeds jarenlang hetzelfde liedje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Google DNS of OpenDNS gebruiken?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
eikebah toch geen open dns alternatieven kiezen... OpenDNS liegt op DNS niveau, wat mij niet aanstaat. En google geef je alleen nog maar meer informatie over jezelf om nog gerichtere advertenties te sturen
Weet iemad dat ik vdsl tools 1.6 aandoe, zie ik in calculated distance 62m.
In deze website http://fremnet.net/article/216/adsl-the ... calculator type ik atunation 4 dan zie ik 290m.
Hoe komt dat?
In deze website http://fremnet.net/article/216/adsl-the ... calculator type ik atunation 4 dan zie ik 290m.
Hoe komt dat?
Laatst gewijzigd door chabi 25 nov 2010, 19:40, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Open en Google dns zijn in de meeste gevallen een véél beter alternatief dan de dns servers van je ISP. Misschien je oogkleppen eens afzettenGénicus schreef:eikebah toch geen open dns alternatieven kiezen... OpenDNS liegt op DNS niveau, wat mij niet aanstaat. En google geef je alleen nog maar meer informatie over jezelf om nog gerichtere advertenties te sturen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
OpenDns toont advertenties als je bv een verkeerde url intikt maar naar mijn weten doet google dns dat niet (nog niet).Génicus schreef:eikebah toch geen open dns alternatieven kiezen... OpenDNS liegt op DNS niveau, wat mij niet aanstaat. En google geef je alleen nog maar meer informatie over jezelf om nog gerichtere advertenties te sturen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dat heb ik nog nooit gezien. Nu moet ik toegeven dat ik met FF in combinatie met Noscript en adblocl plus zo goed als geen ads zie...redman schreef:OpenDns toont advertenties als je bv een verkeerde url intikt maar naar mijn weten doet google dns dat niet (nog niet).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Plus Member
ja, dus als je naar een pagina gaat die (volgens hen) niet bestaat, krijg je een andere pagina te zien ipv een error van je browser. Da's liegen. Kan een aantal belangrijke gevolgen hebben
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Heb de reden in hun FAQ gelezen, en is zeer aannemelijk.
Je komt terecht op een soort "suggestiepagina"
Veel beter dan dat u provider het meest waarschijnlijke kiest en u er naartoe stuurt.
Zo kan poesjes.com of poesjes.nl een heel ander resultaat geven om even een voorbeeld uit de duim te zuigen
De provider houdt geen rekening met de inhoud ze
Je komt terecht op een soort "suggestiepagina"
Veel beter dan dat u provider het meest waarschijnlijke kiest en u er naartoe stuurt.
Zo kan poesjes.com of poesjes.nl een heel ander resultaat geven om even een voorbeeld uit de duim te zuigen
De provider houdt geen rekening met de inhoud ze
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Pluis, stuur me anders even een PM met je ticket nummer ivm die snelheidsproblemen, dan escaleer ik dat ticket wel voor je . Ivm de performance issues met de DNS server, kan je aangeven welke je gebruikt?
internet, fiber & telephony
-
- Plus Member
nee, de DNS van een ISP zegt gewoon aan je computer dat de DNS entry niet bestaat. Wat veel beter is dan zeggen aan de gebruiker dat het niet bestaat en je de keuze geeft wat je moet doen.
Stel: je draait je eigen SMTP server. Je maakt gebruik van OpenDNS. Er stuurt iemand een mail naar een domein dat niet bestaat. Wat doet OpenDNS? Allesinds niet zeggen dat het domein niet bestaat, waardoor je mailserver de mail blijft sturen. Je krijgt pas na een week antwoord van je mailserver die zegt dat de host down is, terwijl je er eigenlijk binnen een paar minuten had kunnen achterkomen dat je eigenlijk een verkeerd mailadres had ingegeven.
Daarbij denk ik dat OpenDNS je eerder zal verbeteren van poesje.com naar poesje.nl dan de DNS van je ISP
Stel: je draait je eigen SMTP server. Je maakt gebruik van OpenDNS. Er stuurt iemand een mail naar een domein dat niet bestaat. Wat doet OpenDNS? Allesinds niet zeggen dat het domein niet bestaat, waardoor je mailserver de mail blijft sturen. Je krijgt pas na een week antwoord van je mailserver die zegt dat de host down is, terwijl je er eigenlijk binnen een paar minuten had kunnen achterkomen dat je eigenlijk een verkeerd mailadres had ingegeven.
Daarbij denk ik dat OpenDNS je eerder zal verbeteren van poesje.com naar poesje.nl dan de DNS van je ISP
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
Snelheidsperikel lijken stilaan verholpen, zoals EDPnet aangaf in m'n ticket kan het zijn dat de lijn "zich nog even moest aanpassen ????" .... nu haal ik (meestal) de normale 30.000kbpsEDPnet schreef:Pluis, stuur me anders even een PM met je ticket nummer ivm die snelheidsproblemen, dan escaleer ik dat ticket wel voor je . Ivm de performance issues met de DNS server, kan je aangeven welke je gebruikt?
DNS problemen hadden grotendeels te maken met het feit dat ik een grote HOSTS file heb (120kb), als die leeg is zijn de ping ongeveer 60ms, nog steeds véél te véél maar toch al beter dan de 300ms van voordien.
De DNS servers die ik gebruik, ik heb "Obtain DNS server address automatically".
Als ip ipconfig /all do, zie ik :
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
In de status van de Sagem router zie ik :
212.71.8.10
212.71.0.33
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
De DNS van de router zijn belangrijk, IP via ipconfig, is het ip van de router, die gewoon DNS-forwarding doet.
En hoe kom jij aan zo'n grote hosts file :s
En hoe kom jij aan zo'n grote hosts file :s
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –