Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

... en we zijn terug.

Vanuit de VSA was de site nog gewoon te bereiken, maar binnenlandse connecties waren nogal... rampzalig.
Gelukkig hebben we nog Twitter om wat updates uit te sturen en te ontvangen en ook EDPnet deed/doet dat.

Dit weten we momenteel (via @edpnet):
11:12 Our core router in Brussels is down, we're trying to resolve it asap
11:30 The impact is severe (most customers and our co-location is unavailable), we are investigating so no ETA yet. We hope within 1 hour
11:59 Update: The complete config on the main router was deleted for (still) unknown reasons. We're reconfiguring right now. ETA <30min
12:07 Getting everything back online. Interruptions may still occur over the next 30 minutes. We're sorry for all inconveniences caused
13:22 Everything is back online. We're sorry for all the inconveniences caused by this outage. Thank you for your understanding.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15063
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Ging nog wel: een uurtje...
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

Een uurtje down; bijna de limiet van mijn geduld bereikt :lol: LOL :lol:
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Niet alleen EDPNET, maar ook Dommel zou rond die tijd down geweest zijn. In elk geval had een kennis van me op Dommel op ongeveer hetzelfde tijdstip geen internet. Nu weer wel.

Er moet dus een meer algemeen probleem geweest zijn bij meerdere isp's.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hier (Belgacom) was er rond die tijd ook een probleem. Internet heeft er ongeveer een half uur uitgelegen.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Denk dat het een algemeen probleem was. Meerdere providers rond die tijd down.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Astralon schreef:Hier (Belgacom) was er rond die tijd ook een probleem. Internet heeft er ongeveer een half uur uitgelegen.
Klopt, in Gent zijn 2 Broadband Access Servers onbereikbaar geweest door een defect op de Ethernet backbone.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

EDPnet is dus de énige provider die gecommuniceerd heeft wat er aan de hand was.

Goed bezig! :bang:
Funfile
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Dat moet ik EDPnet inderdaad nageven (vanuit de tijd dat ik er klant was) : als er een probleem was, dan was dit makkelijk terug te vinden op hun website (of achteraf te lezen als ik zelf geen verbinding had). Zeer duidelijke en eerlijke communicatie van hun kant. Mogen de andere providers een voorbeeld aan nemen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Scarlet lag er ook uit.

Eerst had ik nog TV. Deed een herstart van de modem en TV was ook weg.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Heb de indruk dat EDPnet er zaterdagavond om 19u15 weer uitlag.

Kan mss heel even geweest zijn, kwartiertje of zo, maar kreeg in geen geval nog langer internet.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Raar : met mijn dual wan setup heb ik continue internet gehad vandaag, alles bleef werken (belgacom & dommel)
Overigens is het mss wel handig dat je ISP twittert, maar wat voor nut heeft het als je internet niet werkt?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Krisken, denk dat je een beetje te snel gelezen hebt. Ten eerste gaat de topic over 26 november, en heb ik het over gisteren. :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef:Raar : met mijn dual wan setup heb ik continue internet gehad vandaag, alles bleef werken (belgacom & dommel)
Overigens is het mss wel handig dat je ISP twittert, maar wat voor nut heeft het als je internet niet werkt?
Meer en meer mensen hebben mobiel internet. Dus voor zij met mobiel internet (en je hoeft geen duizenden euro te spenderen aan mob internet), hebben er wel degelijk voordeel bij.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Volledig akkoord, maar ik kan je zeggen dat ik liever heb dat ze zich bezighouden met het probleem dan continue zitten posten op twitter hoever ze met een oplossing staan. Bij BGC ben ik voor 99 procent zeker dat als je gebeld had naar de 0800 22 800 je meteen een bandje ging horen of er in bepaalde streken problemen waren of niet. Twitter is handig voor kleinere bedrijven zoals bvb edpnet en dommel, maar voor grotere zaken zoals Belgacom is dit een medium dat mijn inziens niet handig is. Iedereen binnen het bedrijf moet dan al de login weten (lees : iedereen als in "mensen die bij dergelijke situaties dit gepost moeten krijgen op twitter" en het bijhorende wachtwoord. Gegarandeerd dat dit snel misbruikt zou worden bij bvb een ontslag van één van deze werknemers (juist een voorbeeld...). Wij, als internetfanaten, zouden dergelijke informatie uiteraard handig vinden, maar voor 98% van de belgacomklanten is het gewoon "oh internet gaat niet, even KD bellen" of "straks nog even proberen". Immers zijn de gebruikers met meer specifieke eisen wel naar een alternatieve ISP gegaan vroeger waar ze wel meer persoonlijk worden behandeld (met als voorbeeld twitter en facebook).


En idd, was iets te snel :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Integendeel. Meer en meer mensen verwachten dat grote providers actief zijn op sociale media. Bv twitter. Ik verwacht dat ook. gelukkig hebben ze dat in Mechelen en Brussel door.

Bij Tn en Bgc hebben ze hele teams gespecialiseerd met die zaken. Die doen niet anders dan actief zijn op fora en Twitter.

Over die werknemers is hun zaak. Zullen ze wel een oplossing op vinden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Ik denk dat charlotte_van_telenet en eva_van_belgacom ook méér dan één persoon zijn de de toegang en wachtwoord tot de het Forum delen ...
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Lord Utopia schreef:Integendeel. Meer en meer mensen verwachten dat grote providers actief zijn op sociale media. Bv twitter. Ik verwacht dat ook. gelukkig hebben ze dat in Mechelen en Brussel door.

Bij Tn en Bgc hebben ze hele teams gespecialiseerd met die zaken. Die doen niet anders dan actief zijn op fora en Twitter.

Over die werknemers is hun zaak. Zullen ze wel een oplossing op vinden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Vind jij dat Telenet en Belgacom dit door hebben? Ik weet niet of iemand van Telenet vertegenwoordigd is op UB, maar als ik kijk naar Eva van Belgacom, deze is vandaag exact anderhalf jaar "actief" op dit forum, en heeft de volle 60 berichten. Of welgeteld 3.3 posts per maand.

Overigens, nogmaals, WIJ als veeleisende internetgebruikers, verwachten dat de grote providers actief zijn op dergelijke vlakken. Maar de normale mens die "af en toe" het internet gebruikt heeft geen GSM met een Mobile Vikings nummertje waarmee hij praktisch gratis kan surfen om te checken of er op twitter of welke vorm van sociale media ook een geruststellende mededeling staat "dat ze ermee bezig zijn". Die zijn al blij als ze 24u later internet hebben...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dat komt omdat dit een telecomforum is waar gebruikers elkaar helpen. Het heeft geen nut om twee maal hetzelfde te posten.
De providers lezen hier actief mee, wees maar zeker. En over actieve posters hebben ze al hele profielen gemaakt.
Iedereen zijn gedacht over deze materie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”