Counter-Strike Server & A2F

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb ook een probleem, ik heb dus een counterstrike server die werkt en die draaide al van toen ik telenet had. Toen ik telenet had, dan hadden de mensen altijd een hoge ping als er 6 mensen of meer opzaten.

Bij Adsl2fit is dit juist hetzelfde en ik heb nu dubbel zoveel upload namelijk 256 Kbit/s (ik haal geen 512 kbit/s :( )

Waaraan kan dit hangen en hoe kan ik dit oplossen ?
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

hoe staan de netcode cmd's van server ingesteld ? (zoals rate etc)
nu in ander topic zeg je dat 200kilobit upload haalt ...das nie echt veel om mee te werken voor een fps game server
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb die net veranderd.

_tutor_bomb_viewable_check_interval "0.5"
_tutor_debug_level "0"
_tutor_examine_time "0.5"
_tutor_hint_interval_time "10.0"
_tutor_look_angle "10"
_tutor_look_distance "200"
_tutor_message_character_display_time_coefficient "0.07"
_tutor_message_minimum_display_time "1"
_tutor_message_repeats "5"
_tutor_view_distance "1000"
allow_spectators "1.0"
amx_nextmap "fy_poolparty"
amx_timeleft "05:22"
amx_version "0.9.7 (2 modules)"
chicken_version "1.0.5.1"
coop "0"
deathmatch "1"
decalfrequency "30"
edgefriction "2"
fun_version "0.9.8"
humans_join_team "any"
max_queries_sec "1"
max_queries_sec_global "1"
max_queries_window "1"
metamod_version "1.17"
mp_allowmonsters "0"
mp_autokick "0"
mp_autoteambalance "1"
mp_buytime "0.5"
mp_c4timer "40"
mp_chattime "10"
mp_consistency "1"
mp_fadetoblack "0"
mp_flashlight "1"
mp_footsteps "1"
mp_forcecamera "0"
mp_forcechasecam "0"
mp_fragsleft "0"
mp_freezetime "4"
mp_friendlyfire "1"
mp_ghostfrequency "0.1"
mp_hostagepenalty "13"
mp_kickpercent "0.66"
mp_limitteams "2"
mp_logdetail "0"
mp_logfile "1"
mp_logmessages "1"
mp_mapvoteratio "0.66"
mp_maxrounds "0"
mp_mirrordamage "0"
mp_playerid "0"
mp_roundtime "4"
mp_startmoney "800"
mp_timeleft "0"
mp_timelimit "25"
mp_tkpunish "0"
mp_windifference "1"
mp_winlimit "0"
pausable "0"
sv_accelerate "5"
sv_aim "0"
sv_airaccelerate "10"
sv_airmove "1"
sv_allowupload "1"
sv_alltalk "0"
sv_bounce "1"
sv_cheats "0"
sv_clienttrace "1"
sv_clipmode "0"
sv_contact ""
sv_downloadurl ""
sv_ffmanagemnet "1.42b"
sv_friction "4"
sv_gravity "800"
sv_logblocks "0"
sv_maxrate "15000"
sv_maxspeed "320"
sv_minrate "2000"
sv_password "0"
sv_proxies "1"
sv_region "3"
sv_restart "0"
sv_restartround "0"
sv_stepsize "18"
sv_stopspeed "75"
sv_voiceenable "1"
sv_wateraccelerate "10"
sv_waterfriction "1"
gamedir "cstrike"
visiblemaxplayers "20"
protocol "47"
mod_url_info "www.counter-strike.net"
mod_url_dl ""
mod_version "1"
mod_size "184000000"
mod_svonly "0"
mod_cldll "1"
secure "1"
botcount "0"

sv_maxrate "15000" stond eerst op 0
sv_minrate "2000" stond eerst op 0
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 maa 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven
Contacteer:

je upload is en blijft nog altijd veel te weinig
je spelers zullen altijd veel te hoge ping hebben
su root
nck
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 sep 2003, 16:11

Hou rekening dat het a2f netwerk nog redelijk onstabiel is atm, en downloadspeed ook een belangerijke rol speelt.

Zoals al reeds is gezegd is 200kbit niet echt veel om mee te werken. En je kan de wwcl plugin gebruiken om op de clients cvars als cl_cmdrate / cl_updaterate te blokkeren op lage waardes waardoor je per client minder bandbreedte verbruikt, bv:

cl_cmdrate 30
cl_updaterate 20
rate 25000
e.d

Daarbij, ik zou ook sv_maxrate en sv_minrate niet zetten, 0 is fine.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

ok, dus wachten en hopen dat a2f hun snelheden beter worden ;)
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Ik draai hier thuis soms ook een cs serverke (wel ne 1.5) en daar kannek makkelijk 16 man laten op spelen met goei pings....

ik haal wel 50-55k/sec upstream

Ik denk ook wel dak er 18-20 kan laten meedoen alsek echt niets anders doe voor de rest , funmaps geven meer lag dan kannek maar max 16 man aan maar voor de rest alles cava en alles gaat vlot
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”