Hello UB'ers.
Gr4vity en ikzelf mochten deze week een hands-on demo meemaken van het OnLive-streaming-platform welke Belgacom in de loop van volgend jaar wilt uitbrengen voor het grote publiek.
Ik heb op basis van dat bezoek een artikel gemaakt op de frontpage: http://userbase.be/nieuws/telecom/491-h ... -the-cloud , maar jullie mogen hier gerust bedenkingen maken en vragen stellen die we zullen proberen te beantwoorden.
Technisch is alvast alles in orde, het gaat momenteel bij Belgacom vooral nog om lokalisatie en een geschikt businessmodel vinden (en de billing integreren met de bestaande systemen). Ik geloof er in elk geval in, ik had m'n bedenkingen, maar nu ik het zelf in m'n handen heb gehad... Het werkt écht!
Hands-on OnLive Streaming Gaming bij Belgacom
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Is het de bedoeling om OnLive Streaming te integreren in de belgacomtv box en dan aan de hand van een draadloos toetsenbord/controller op de usb poort aan te sluiten?
Of is dit effectief iets voor op pc?
Of is dit effectief iets voor op pc?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Beide. In de VSA kan je sinds deze week de "console" kopen (leverbaar vanaf 2 december) en wij hebben op een prototype mogen spelen. Die "console" heeft gewoon 2 USB-uitgangen waar je een PC/XBOX-controller op kan hangen of keyboard en muis.
Aangezien OnLive in de "entertainment"-divisie van Belgacom samen met Belgacom TV is gestoken kunnen we daar inderdaad verwachten dat uiteindelijk OnLive in de decoder geïntegreerd gaat worden. De technologie aan client-kant is immers redelijk beperkt.
Als je op OnLive.com registreert kom je op de USA-servers terecht. Bedoeling is dat uiteindelijk de Belgacom-servers mee "in de cloud" opgenomen zullen worden zodat het dan niet meer uitmaakt waar je zit (CDN-gewijs). Als je naar Japan gaat zal je nog altijd lag hebben voorlopig
Aangezien OnLive in de "entertainment"-divisie van Belgacom samen met Belgacom TV is gestoken kunnen we daar inderdaad verwachten dat uiteindelijk OnLive in de decoder geïntegreerd gaat worden. De technologie aan client-kant is immers redelijk beperkt.
Als je op OnLive.com registreert kom je op de USA-servers terecht. Bedoeling is dat uiteindelijk de Belgacom-servers mee "in de cloud" opgenomen zullen worden zodat het dan niet meer uitmaakt waar je zit (CDN-gewijs). Als je naar Japan gaat zal je nog altijd lag hebben voorlopig
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Klein foutje in de tekst denk ik:
Ik denk dat de 'met' weg moet.De client stuurt het beeld en geluid van de server door naar jouw computer en omgekeerd jouw commando's terug naar de server, en dat met een zonder merkbare vertraging.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik wil niet muggeziften maar er staat al een foutje in het eerste woord van de eerste zin:
Nog eentje om het af te leren:
Volgens mij moet je "Als" en "maar" aan mekaar schrijvenAls maar meer bestaande businessmodellen lijken overhoop gehaald te worden dankzij 'cloud-diensten'.
Nog eentje om het af te leren:
Dit zou volgens mij beter verwoord kunnen worden door "terwijl daar bij Lego Harry Potter dan weer niets van te merken was".terwijl bij Lego Harry Potter was daar dan weer niets van te merken was
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dat is sinds dat wij hier Telenet voortdurend bashen en belgacom aanprijzen. We zijn op deze manier omgekocht.
Neen serieus, UB is een gevestigde waarde in het telecom landschap .
Neen serieus, UB is een gevestigde waarde in het telecom landschap .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Trojan
- Elite Poster
Ik wil er wel eens tijd voor maken hoor.gr4vity schreef:De beperkende factor hierin is tijd
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
Dat ik ook wel zo'n presentaties en hand-on van providers wil bijwonen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 156 keer
"Mogelijk zullen we OnLive ook terug zien komen in de Belgacom TV-decoders zodat je geen losse OnLive Game System nodig heb om via je televisie te spelen."
Die kans is nogal heel klein.
Belgacom decoder > draait op linux, arm.
Onlive werkt niet onder Linux..
Die kans is nogal heel klein.
En wat denk je dat die onlive bakjes draaien? Windows?tommos schreef:Die kans is nogal heel klein.
Als je daar dan ook een mooi artikel over schrijft valt dat in beraad te nemen. Bijvoorbeeld persconferenties van Alcatel Lucent lijken mij wel interessant voor jouTrojan schreef:Dat ik ook wel zo'n presentaties en hand-on van providers wil bijwonen.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb niet gezegd dat de bestaande decoders dat zullen kunnen doen, enkel dat Belgacom bekijkt of die 2 niet de combineren zijn.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- Trojan
- Elite Poster
Dat eerste deel van uw zin steekt tegen, ik ben totaal niet welbespraakt en creatief genoeg om een hoop letters tot een coherent geheel van woorden en zinnen te vormen die leesbaar zijn, laat staan dat ze de lezer het gehele artikel lang kunnen boeien.gr4vity schreef:Als je daar dan ook een mooi artikel over schrijft valt dat in beraad te nemen. Bijvoorbeeld persconferenties van Alcatel Lucent lijken mij wel interessant voor jouTrojan schreef:Dat ik ook wel zo'n presentaties en hand-on van providers wil bijwonen.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Prachtig, prachtig, ik heb echt genoten van bovenstaande zinnen, UB hire himTrojan schreef: Dat eerste deel van uw zin steekt tegen, ik ben totaal niet welbespraakt en creatief genoeg om een hoop letters tot een coherent geheel van woorden en zinnen te vormen die leesbaar zijn, laat staan dat ze de lezer het gehele artikel lang kunnen boeien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Op de E3 beurs heeft OnLive ondersteuning voor apple en android telefoons en tablets getoond
http://tweakers.net/nieuws/74967/e3-onl ... blets.html
Nu wachten tot Belgacom OnLive aanbied, kan ik op mijn tablet gamen
OnLive gaming op HTC Flyer tablet
http://www.youtube.com/watch?v=0BXGrV-SPE8
http://www.engadget.com/2011/06/02/onli ... ebook-int/
http://tweakers.net/nieuws/74967/e3-onl ... blets.html
Nu wachten tot Belgacom OnLive aanbied, kan ik op mijn tablet gamen
OnLive gaming op HTC Flyer tablet
http://www.youtube.com/watch?v=0BXGrV-SPE8
http://www.engadget.com/2011/06/02/onli ... ebook-int/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra