Hoe lang vertoef je al op het internet?

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie

Hoe lang vertoef je al op het internet?

minder dan 6 maanden
1
1%
6 maand - 1 jaar
1
1%
1 jaar - 2 jaar
2
2%
2 jaar - 3 jaar
10
8%
3 jaar - 5 jaar
30
24%
5 jaar - 10 jaar
59
48%
10 jaar - 20 jaar
19
15%
meer dan 20 jaar
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 123
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

We wilden wel eens weten hoe lang onze members al op het internet ronddolen. Vandaar dus deze poll.

Stemmen maar!

Neem de optie die het dichtste bij u aanleunt.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik hang al een jaar of 5 of zoiets op het internet :-D

Mijn eerste stappen waren wel met mijn 56kb modemke dat nu al lang de vuil bak in is :twisted:

Dan daarna met Skynet een 3 tal jaartjes geweest toen was die 10GB nog heel veel tot wanneer ik de grepen van de kunst kende van het internet toen bleek ik al lang nimeer met die 10GB toe te komen :-D

En nu ADSL2fit 4mnd in het begin ging het ook niet hoe het moest maar toen die problemen opgelost waren dan was het downloaden a volenté (ni zo veel als ge denkt hoor 100GB/mnd ofzoiets) tot nu he.......... :x
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Sinds 21 januari 1992. Toen was er alleen Skynet en je betaalde je nog blauw aan telefoonrekeningen. Een jaar of zo (weet ik niet echt precies meer) heb ik dan ICQ ontdekt. Ik gebruik het onding nog steeds, naast MSN-IM wel te verstaan.

Internet is steeds handig gebleken. Ook voor mijn werk als HoReCa-manager. Wetgeving opzoeken ivm HACCP, sociale zaken, etc...

Pak het mij niet meer af want dan preek ik de revoltie ! :wink:
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

De term internet mag je ruim nemen.
De geschiedenis van 'het internet' vind je hier bvb http://www.isoc.org/internet/history/20 ... Growth.ppt
Persoonlijk weet ik niet van wanneer ik al online ben, ik weet wel dat ik begonnen ben met een 28.8k modempje, maar een datum heb ik niet direct :(
Even opzoeken leert mij dat ik al van begin 1995 online zou zitten :) Het is te zeggen, dat ik persoonlijk online zat (dat ik dus een echt abonnement had bij een provider), voordien wel al ingebeld bij vrienden en zelf inbelservertje gespeeld enzo maar dat telt in mijn ogen niet echt mee ;)
NuKeM
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

ik al 5 jaar :)
eerst 2 jaartjes 56K tot als de rekening 1 keer ~10000bef was 8)
dan had me pa eindelijk door dat adsl goedkoper was :)
ik ben 5 jaar geleden begonnen met zelf een abbonnement te nemen met me
spaarrekening :roll: , zonder dat het me ouders het wisten, kheb er 2 weken van kunnen genieten tot dat er ene belde van belgacom om te zeggen dat den login was veranderd, en ik was natuurlijk niet thuis, ajaj. Diene vent die belde van belgacom zei dan nog "als ek u was, pakte ik zijn computer af, meneer"
dan was er ineens internet zonder abbonnementskosten!! jippie!!
en dan adsl!!
nu 2 jaar later belt me pa om te vragen hoe het komt dat er40€ bijgekomen was (besteed aan VPS uiteraard), kreeg hij het antwoord "meneer, uw zoon download heel het net zeker??"
volgens mij waren da 2 dezelfde :evil:
de pispaal <<
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben ook begonnen met "in te bellen" van bij een vriend. De exacte datum weet ik ook niet meer, maar ik heb wel nog mails teruggevonden van begin 1998... wat dus maakt dat ik in de categorie 5 tot 10 jaar val :-)

Wel speciaal : ik heb nooit (op een eerste maand na) betaald voor een internetverbinding - heb me altijd beholpen met "1 maand gratis" abonnementen :twisted: En toen ook het nut van mail-for-life diensten als Advalvas ontdekt...


FF een side-note : wanneer ik overgeschakeld ben op ADSL weet ik wel nog : dec. 2000 - het was nl. een cadeau aan mezelf toen een relatie stukliep... (of is dit nu te véél persoonlijke informatie ? :lol: )
Laatst gewijzigd door CueBoy 21 maa 2004, 19:57, in totaal 1 gewijzigd.
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Mijn vorig abonnement bij Skynet was Net-Comfort via een analoge modem en mijn PC Old Fellow (Shytec Royal II met Win 95)
Men betaalde zich idd blauw aan Tel. onkosten, daarvoor had ik ook nog een versie Free Internet van Belgacom of Skynet, daar moest men nog meer geduld oefenen...traaaag... :roll: Nu 99,9 % tevreden met mijn PC Beacon wat betreft snelheid op het Internet.
Juiste datum van eerste contact op Internet, weet ik niet meer juist, dan zou ik oude tel. fakturen moeten opzoeken.
Afbeelding
Tommy

Ik weet niet meer percies wanneer het was ( +/- 4 à 5 jaar geleden ? ), maar ik had internet van toen ik in een reclameboekske zag staan: Planet Internet abonnement 999bef/jaar, e-mail adres optie was 1000 bef.
Dat was dan een abonnement voor dial up, en ik gebruikte een dynalink 56K modem. Iets meer dan een half jaar later kwamen de gratis abo's en heb daarna een hele tijd met gratis dial-up internet gezeten.
En nu zit ik op het net via Scarlet ADSL.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

9 Jaartjes ofzo...

1 modem jaar
1 isdn jaar
7 Telenet jaartjes, waarvan enkele heel gelukkige in t begin hehe :D
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

M'n eerste e-mailadres dateerde van op fidonet, BBS dus. en dat met een razendsnelle 9600 baud modem. Daarna kwam Internet bij Tornado Internet, flatfee (dat was toen nog vrij uitzonderlijk, maar duur) op 14k4 modem. Daarna werd Tornado Ping, Ping werd Planet Internet, maar op dat moment kwam gratis Internet op de proppen en nam ik VT4.net. En nu heb ik 2,5 jaar Skynet ADSL.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik hang er nu al zo'n goeie 7 jaar aan, juist weet ik het niet meer
maar zo'n 3 jaar met 56K en telefoonrekeningen van om en bij de 14 à 15.000Bfr (+/-350 €) kwam ADSL eerst op de proppen(lees beschikbaar in mijn gemeente) en na een maand TeleNet waarbij mijn keuze op het eerste viel. Internet is zoals het leven, met veel valkuilen en verleidingen
maar ook een massa info en de mogelijkheid om je grenzen te verleggen
zonder van je stoel te komen(en veel geld uit te geven).
Altijd een betalend abo gehad en daar heb ik in feite nooit spijt van gehad.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Ik heb gekozen voor de optie 5-10 jaar.
In 1993 kwam met onze 386 een 9600b/s modem in huis, deze diende vooral om prijzen van de aardbeitjes te ontvangen, maar we hebben er een aantal jaar nog heel af en toe mee gesurft( ik niet echt veel, aangezien ik in 1989 ben geboren). Natuurlijk ging dit na een tijd niet meer en zaten we zonder internet want, pas in 2000 kwam een nieuwe computer met ISDN, vanaf toen weer meer online en in augustus vorig jaar kwam er eindelijk ADSL, ik zaagde al 2 jaar + ik had al een telefoonrekening van 40.000BEF gehaald. :P
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Ik moet spijtig genoeg vakje 10 tot 20 aan kruisen
Wat worden we oud :-(
Ik heb de tijd van PING nog gekend
Heb al een paar providers versleten :lol:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

OK, mij ook effe der in gooien. De eerste PC bij mij thuis met een modem is half '99 binnen komen. Zo een inbel 56k dingetje. Dan na lang zagen en beetje veel telefoontikken, kwam er adsl van zodra de plaatselijke centrale uitgerust was. Dit was pas begin 2001 :( Van dan af heb ik Skynet ADSL en begon mijn online leventje. Als ik alles bij elkaar tel is dat ongeveer een kleine 5 jaar.

Cheers
Afbeelding
P

Ik voel me op slag weeral een oude zak :(

Ben begonnen ergens begin jaren 90 met een 2400bps modemke (met X/Y en Z-modem, zonder fax, want da was al 4800bps), via Frontdoor en fidoNet (langs ne 9600 en 14.4) naar "the world is a village" (op ne 28.8)... Ergens in 1994 begonnen met The Electronic Highway, in 1995 begonnen met Net4All, de V90 en 56K-Flex strijd meemakend, de introductie van Telenet en ADSL gezien, een van de eerste ADSL Wholesale agreements in België getekend en ondertussen 10 jaar later nog altijd bezig...

Eerste Internet Connect was via Trumpet Winsock op een WFW 3.11 waar je via BBS nog je login-gegevens moest downloaden van een centrale server. Eerste Browser was Mosaic, snel vervangen door Netscape 0.99... En ja, Command line FTP, WAIS, Gopher, ik heb ze allemaal nog gebruikt...

Ben ik nu cyber-aged????
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

bij mij is het op de oude laptop begonnen, ik schat een 1996-1997 ofzo, toen een hotmail aangemaakt, dat nu al vervallen is :) hier surfte ik maar zelden op
in 2001 op mijn eigen pc inet gekregen, direct isdn :) met een oude modem van mijn pa, die toen adsl nam
enkele maanden later zelf ook adsl genomen, dus ja, voor mij <5 j "actief" op inet
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Slekken
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 30 nov 2003, 15:55
Locatie: Jabbeke

Ik zit al een jaar of 7 op het net. Eerst op school, later thuis met 14k4 modem. Later een 56k modem, dat ging al heel wat sneller dan die trage 14k4 :lol: Toen zoals bij de meesten de telefoonkosten wat hoog begonnen op te lopen ook overgeschakeld naar adsl. Bij de inbelmodems zat ik bij planet internet, nu bij skynet adsl, sinds dat beschikbaar is in mijn gemeente.

Greetz
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 maa 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven
Contacteer:

Ik zit al op het net van men 4 jaar (ben er nu almost 20).
Niet slecht dus...

toen nog met een 2800baud'je :)

Helaas nog maar 2 jaar breedband...
Ik heb de volgende versleten

2800
9600
33600
V90 56k6

en nu men ethernet speedtouch :)
su root
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Goh, ik zit er nog niet lang op, mijn eerste computer was een ATARI ST(= geavanceerde grafische rekenmachine ;)), derdehands :). Pas 5 jaar geleden (das dus nog niet lang) heb ik eerste comp gekregen omdat het onontbeerlijk was voor school). Pentium II 350 Mhz, 64 MB RAM, 2 MB VGA (een echte killer :D). Daar eerste 56k accountje zo'n goede 3 jaar geleden op aangemaakt.

Ben dan naar iets modernere 1,8 Ghz overgeschakeld zo'n 2,5 jaar geleden. en dan 2 jaar geleden bij Net4All (lees Webvisie) een ADSL-Blast account aangevraagd. Was toen nog ADSL voor een 28 euro of zoiets (ken de prijs niet meer vanbuiten). Toen al onmetelijk veel problemen gekend (maar kom). En dan een 18 maand geleden of zo werd Blast-account naar Net4All overgeschakeld, in november is die Net4All naar ADSL2Fit overgeschakeld.

Voel mij dus nog redelijk noob tussen al de kenners :), ben dan ook jaloers op de mensen die al 10 jaar op inet zitten. En jawel, nog maar 5 jaar een computer en nu studeer ik 1ste jaar MCT (Multimedia en Communicatietechnologie), maar liefst 25 lesuren/week met niets anders dan computers tot ze je de oren uitkomen :). Heb precies nog wel wat achterstand in te halen tegenover de anderen hier ;).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik zit een 7-8-tal jaar op inet.

'K ben begonnen met een 33.6 K modempje (van USR) toen nog reteduur.

greetz,

Nob
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

Ik zit lijk nob al een jaar of 7 op het internet, ergens vanaf 97, heb enkel breedband gekend. :)
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

5jaar gelede
jaartje met 56k tot telenet beschikbaar was (ong febr 2000)
telenet ondertusse gewisselt voor adsl2fit..een wissel met up & downs -_-
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

eind 96 met n accountje da'k gekregen had van iemand die in n computerwinkel werkte, op 14k4..
Dervoor zat ik altijd op BBS'en enzo, ben begonnen op 1k2 in 94, maar ni opt net dus (oude modem ergens gekregen)

Rekeningen van tienduizenden franken deden pa soms stoom blazen, maarja ;)

Als ik toen zei dat internet over minder dan 10 jaar wss zo ingeburgerd zou zijn als een tv in huis en iedereen 24/24 online kon zijn vondt hij dat de grootste onzin ooit.. nuja, je ziet maar ;)
Network Engineer @ WirelessBelgie
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

ik zit er nu ook al een dikke 8 jaar op...
dit was toen de familie pc voor school doeleinden, een opstel maken weet je wel :wink:

op mn 13 kreeg ik een 56k vr een oude pc op mn kamer, ik mocht een kwartier per dag :lol:

sinds een jaar of 3 hebben we breedband, altijd beneden...

en een half jaar geleden heb ik mn laptop gekocht met wi-fi, dus breedband overal <:o)

breedband is altijd skynet geweest
ervoor waren het gratis abbo's (planet internet, belgacom.net , vt4.net , enz...)

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
no media loaded
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2004, 11:46

mn ouders hadden inet bij skynet gekocht toen k nog in het 1e middelbaar zat :)
zo van een vd eerste op school met inet :)
da was zo een kartonnen doos op formaat v/e dvd box :) (28k modem)

hoe sneller het internet wordt, hoe sneller men ontevreden wordt..men wil steeds sneller inet hebben 8)

*edit*
ondertssn al 7-8jaar inet :wink:
no media loaded is the name
ROGA
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2004, 10:02
Locatie: Bierbeek

Ik ben nog met een 9.6 en 14.4 modem online geweest... en pas later is er 33.6 modem in mijn pc gekropen en dan pas mocht ik genieten van de ongelofelijke snelheid van 56K V.90 modem... allemaal met hetzelfde resultaat: Belgacom verdiende pakken poen aan mij/ons! Ik ben maar wat blij met de ADSL rekening, die is vele malen lager dan die telefoonrekening van vroeger! Enfin, ik ben blij dat ik de economie in België destijds mee heb mogen recht houden :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”