Ik ben op zoek naar een programma dat een wachtwoord kan zetten op een netwerkmap.
De map moet benaderbaar zijn van verschillende pc's.
Iemand ervaring met zulke programma's ?
Netwerkmap beveiligen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Samba en LDAP ?
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Je maakt een user aan met een paswoord in windows, je voegt de users toe die je wil aan je share.
Niks programma, standaard windows shizzle
P.S: Weet iemand hoe je ervoor zorgt dat je Users map niet gedeeld wordt zodra je een onderliggende map shared in Vista?
Niks programma, standaard windows shizzle

P.S: Weet iemand hoe je ervoor zorgt dat je Users map niet gedeeld wordt zodra je een onderliggende map shared in Vista?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Euh ja, beetje raar om een programma te gaan zoeken voor functionaliteit dat standaard in élke Windows zit sinds NT.
Over welke Windows spreken we hier? Misschien dat je gewoon wat hulp nodig hebt hoe je het moet instellen (en dat verschilt nogal van versie tot versie).
Over welke Windows spreken we hier? Misschien dat je gewoon wat hulp nodig hebt hoe je het moet instellen (en dat verschilt nogal van versie tot versie).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Die laatste zin moet je toch eens verduidelijken hoor...
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
't Is vrij simpel hoor, ik zoek een programma om een map te beveiligen, niet hoe ik dit in windows kan doen.
Ik moet 1 beveiligde map hebben die ik op een 4 tal verschillende pc kan benaderen zonder van gebruiker te verwisselen (de pc's worden constant gebruikt om data in te geven door een 20tal personen, terwijl slechts 1 persoon in die map hoeft te zijn)
Ik moet 1 beveiligde map hebben die ik op een 4 tal verschillende pc kan benaderen zonder van gebruiker te verwisselen (de pc's worden constant gebruikt om data in te geven door een 20tal personen, terwijl slechts 1 persoon in die map hoeft te zijn)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Waarom heb je in hemelsnaam een programma nodig voor iets dat standaard functionaliteit is van Windows ?
Wie zegt trouwens dat je van gebruiker moet wisselen... je hebt zelfs een Windows 2003 server (met alle mogelijkheden van active directory) !
Wie zegt trouwens dat je van gebruiker moet wisselen... je hebt zelfs een Windows 2003 server (met alle mogelijkheden van active directory) !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Hallo, dan maak je toch die 4 users van die pc's (ndien verschillende) met bijhorende wachtwoorden toch gewoon aan op die pc met die toegankelijke share?
En wanneer je active directory hebt, gewoon de 4 ad users die de afzonderlijke pc's gebruiken rechten geven op die share.
How hard can it be...
En wanneer je active directory hebt, gewoon de 4 ad users die de afzonderlijke pc's gebruiken rechten geven op die share.
How hard can it be...
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Blijkbaar verstaan jullie mij verkeerd, ik wil een map met een wachtwoord op, die map staat in het netwerk & ik wil dit NIET via windows of active directory of adh van een gebruiker doen.
- honda4life
- Moderator
Oké, wie gaat er nu software maken om exact hetzelfde te doen als windows.
FTP servertje miss?
FTP servertje miss?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Zoals de antwoorden hier boven... Werkt met accounts geef deze accounts rechten op bepaalde mappen. Je kan ook alle rechten van ieder gebruiker van desbetreffende map verwijderen (natuurlijk jezelf niet verwijderen
). Je kan ook encryptie gebruiken dan ben je echt wel zeker dat niemand er in kan.

- honda4life
- Moderator
Even ter verduidelijking, je kan ook users aanmaken die niet in je aanmeldscherm bij windows staan, dat kan dus los van elkaar gebeuren
Misschien is dat beter
Misschien is dat beter