Afgesloten door Webvisie. Graag een officiële reactie.

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Sedert 18 Apr om 14.37 ben ik afgesloten geweest. De reden : het onderschrift bij mijn posts dat er zo uitzag :

"Geen limieten: sluit zoveel gebruikers aan als u zelf wilt, draai eigen servers, download er op los. Geen enkele provider liet u ooit zó vrij!
ADSL2FIT = écht internet zonder grenzen! "

WebVisie bvba
Een klare kijk op interne en externe communicatie




Nu stel ik mij toch serieus de vraag als er geen enkele mogelijkheid was om hun ongenoegen te laten blijken. Er is GEEN private message gestuurd, geen mail, geen telefoon, helemaal niks. Gewoon directe afsluiting van internet.

Van klare interne en externe communicatie gesproken ...

Meer dan 36 hr zonder internet zonder voorafgaande waarschuwing. Was er 100% zekerheid dat jullie de juiste persoon afsloten? Is er een ipcheck geweest?

Ik werd afgesloten doordat dit onderschrift gebruikt werd op dit forum, graag had ik hier nu ook een officiële reactie van jullie gezien.

Dank bij voorbaat

Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Pardon ??? :eek:

1° Met welke REDEN hebben zij u dan afgesloten ???? Het is een exacte verwoording van op hun site, dus het is alleszins geen laster ??? Wat stond er nog bij op die statuspagina ???

2° Zitten zij zich daarmee bezig te houden ... nl. checken welke personen er achter elke 'nick' zit op Userbase??

Ps: Mss moeten zij dan hun eigen website ook afsluiten want daar staat namelijk nét hetzelfde :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

inter schreef:"Geen limieten: sluit zoveel gebruikers aan als u zelf wilt, draai eigen servers, download er op los. Geen enkele provider liet u ooit zó vrij!
ADSL2FIT = écht internet zonder grenzen! "


Huh... afgesloten omdat je reclame maakt voor hun ? Ondanks al de heisa rond A2F kon ik zelfs nog niets negatiefs vinden in je footer.

Gaat A2F nu iedereen afsluiten die hier iets negatiefs post over hen ? Trouwens inderdaad, hoe maken zij de link met je effectieve naam (zonder een schending van je privacy te doen).

Zijn dit de laatste stuiptrekkingen van een dubieus bedrijf dat corruptie, en nu ook afpersing normaal vindt ?
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Op de statuspagina die ik dus NU pas kan bekijken naar heraansluiting krijg ik het volgende te zien :

20/04/2004 10:18:56 Opnieuw ge-activeerd
18/04/2004 14:36:53 Geblokkeerd wegens klacht abuse corporate identity

dus niks voorafgaande waarschuwing dat ik ook maar iets zou verkeerd doen of gedaan heb.
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

inter schreef:Geblokkeerd wegens klacht abuse corporate identity


Mmm... bij mijn weten heb jij je nooit voorgedaan als ADSL2FIT of Webvisie, dus waar dat abuse zit mogen ze je wel eens duidelijk maken. Trouwens, in dat geval kunnen ze misschien beter "A2FLimburg" disconnecten... ?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Intercept,

Dit kan NIET?? Men kan/mag je niet afsluiten wegens deze minimale inbraak op de auteurswet. Waarbij ik zeker zelfs niet weet of dit zomaar kan u afsluiten wegens het gebruik van die slogan ...

Waar zijn ze bij webvisie mee bezig zeg ?

Ik wil ook ff melden dat wij géén vraag hebben gehad voor een IPcheck en ik kan mij ook niet voorstellen dat wij dit voor zoiets zouden doen. Wat echter wel is, is dat P. een goede kijk heeft op wie of welke nick aan welke account hangt vanwege het veelvuldige gebruik van IRC. Maar dit geeft hun inderdaad niet het recht om dit zomaar te doen. Temeer daar zij uw identiteit NIET kunnen bewijzen ... Dit is ongehoord.

Ik moet mijn mening over Webvisie i.v.m. bepaalde dingen toch even herbezien blijkbaar.

Grtz,

Sasuke
Laatst gewijzigd door Sasuke op 20 apr 2004, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
SchizoSirhc
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 mar 2004, 09:40

das klote ja. Laatst konk ook 2 dagen nie inloggen, ze zeiden dat het aan mij lag whaha
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Dan stel ik voor dat Userbase het IRC-kanaal vervangt door een ander middel waarbij het onmogelijk is te achterhalen wie achter welke nick schuilt
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Spock schreef:Dan stel ik voor dat Userbase het IRC-kanaal vervangt door een ander middel waarbij het onmogelijk is te achterhalen wie achter welke nick schuilt


Ja dat vind ik ook, het is schandalig als ze zo al gaan beginnen, die gaan nog veel klanten verliezen als ze zo blijven verder doen.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

:eek:

waar denken ze dat ze mee bezig zijn?

Inter, wil je via dit kanaal een officiel reactie krijgen?
Zou je beter geen aangetekende brief sturen?

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

AnD schreef:
Spock schreef:Dan stel ik voor dat Userbase het IRC-kanaal vervangt door een ander middel waarbij het onmogelijk is te achterhalen wie achter welke nick schuilt


Ja dat vind ik ook, het is schandalig als ze zo al gaan beginnen, die gaan nog veel klanten verliezen als ze zo blijven verder doen.


Zij kunnen dit zelf niet achterhalen ... maar wat ik wou bedoelen is dat reeds meerdere malen verschillende personen in een PM op IRC hun account gegevens hebben doorgegeven voor een lijncheck of andere dingen. ... De mensen van webvisie zullen dit dan wel onthouden hebben waarschijnlijk ..

Ook stel ik iedereen voor een vhost van undernet aan te vragen, want anders indien je inlogt kan men je IP adres zien!! Ook daaraan kan Webvisie je account opsnorren.

Neemt niet weg dat dit een eigenaardige en zeer onprofessionele reactie is van Webvisie.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Dank je voor je verduidelijking en tips.

Maar als dit het geval is is dat duidelijk misbruik van vertrouwen en dit kan leiden tot een gerechtelijke procedure.
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

inderdaad niet echt een goeie zet van Webvisie, erg spijtig.
ik denk dat dit niet echt goed is voor de reputatie van het bedrijf en zou wel eens tegen hen kunnen keren. Ik dacht dat we hier onze mening konden verkondigen, ik vraag me af of dit een signaal naar alle A2F'ers is hier op het forum. :?
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Sasuke schreef:Ook stel ik iedereen voor een vhost van undernet aan te vragen, want anders indien je inlogt kan men je IP adres zien!!


Kan je eens verduidelijken voor beginners onder ons welke stappen je moet ondernemen?
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

erhmm ik weet niet dat iedereen dat doorheeft dus ff duidelijk maken:

Als ge op IRC zit en Webvisie doet /dns uwenickname staat daar mooi uwe hostname, bij sommige providers zelfs gewoon uw IP adres.

Webvisie kan dus perfect zien wie op IRC bij hun ingebeld is hoor :)

Enkel met truukjes kunt ge uw locatie verbergen, en dat doet de gemiddelde IRC'er ECHT wel niet ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Djorre schreef:
Sasuke schreef:Ook stel ik iedereen voor een vhost van undernet aan te vragen, want anders indien je inlogt kan men je IP adres zien!!


Kan je eens verduidelijken voor beginners onder ons welke stappen je moet ondernemen?


Ga naar http://cservice.undernet.org/live/ en maak daar een account aan. Vul alle gegevens in. Met deze gegevens kan je dan inloggen. Je krijgt dan een vhost à la username.users.undernet.org ipv je IP-adres. Inloggen doe je als volgt

Code: Selecteer alles

/msg [email protected] LOGIN username paswoord
/mode <nick> +x

<nick> is de huidige nickname die je dan hebt op irc. In mijn geval S_Zer0.

Hopelijk was dit voldoende. Vragen? Just ask ;)

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

@inter : ik denk dat als ik in je schoenen zou staan, ik een klacht zou indienen...
ze mogen u zomaar niet disconecteren... (al is er niet veel verschil tussen 0Kb/s en 4Kb/s :lol:)
het is gewoon een principekwestie!

zoals styno al zei : stuur een aangetekende brief en eis excuses (en/of schadevergoeding)

als je hier niet op reageert doen ze het bij anderen ook, en wie weet waar het dan eindigt!

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Het blijft wel stil van de kant van WebVisie hé... (en we weten toch wel dat ze dit forum bezoeken hé :-) )
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Cueboy,

Ik denk dat webvisie hun standpunt reeds duidelijk genoeg heeft gemaakt i.v.m. deze zaak. Ik denk niet dat zij nog verder zullen uitwijden.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sasuke schreef:Ik denk dat webvisie hun standpunt reeds duidelijk genoeg heeft gemaakt i.v.m. deze zaak. Ik denk niet dat zij nog verder zullen uitwijden.


Heb ik ergens overgelezen dan ? Want ik moet eerlijk zijn, dat ik hier geen standpunt lees in dit topic...

En niet uitwijden, maar doen... da's waar hun klanten op zitten te wachten in dit geval :?
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Oww sorry ..

Je hebt gelijk, dit staat in de andere thread ...

Btw, een officiële reactie over een afsluiting zullen zij nooit posten op dit publiek forum denk ik ...

Enne .. zij doen meer dan de meesten hier weten .. maar daar kunnen we best niet over uitwijden want dan krijgen we weer een leuke thread met flameposts omdat men het toch niet gelooft.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gast

Spock schreef:Dan stel ik voor dat Userbase het IRC-kanaal vervangt door een ander middel waarbij het onmogelijk is te achterhalen wie achter welke nick schuilt


irc.resum.net = masked ip, mss daar channel beginnen?

kunne die lamerkes van a2f nekeer echt gaan WERKEN ipv andere mensen lastig te vallen
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

lol wat een amateurisme allemaal
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

WAt voor amateurisme reutel ... graag verduidelijking ? Of wil je terug wat "leven" in de thread krijgen :) ??

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”