De Belgacom TV site http://www.belgacomtv.be is er niet meer is nu gedeeltelijk naar skynet.be en belgacom.be overgezet. Blijkbaar werkt nog niet alles 100%.
Nakijken als je voor Belgacom TV aangesloten kan worden, kan ook via: http://www.belgacom.be/bwt/control/nl/j ... vision=RES
EDIT
Op adres kan je ook een check doen: http://www.belgacom.be/bwt/control/nl/j ... ddresslink
Alleen ligt de hele tool eruit op dit moment, je krijgt inderdaad telkens technical error.
Belgacomtv.be splitst naar skynet.be en belgacom.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Laatst gewijzigd door Abusimbal 19 nov 2010, 19:29, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Lol, dan hebben ze eindelijk hun tool eens aangepast voor klanten. Het ging dringend tijd worden dat ze met iets concreter afkwamen dan het aantal streams en hd of niet.Abusimbal schreef:Nakijken als je voor Belgacom TV aangesloten kan worden, kan ook via: http://www.belgacom.be/bwt/control/nl/j ... vision=RES
Spijtig genoeg kan ik het resultaat niet zien, het geeft telkens een error bij mij.
En hopelijk passen ze de paginatitel nog aan, niemand weet wat ze met broadway bedoelen, zelfs veel techniekers zullen dat niet weten.
En hopelijk laten ze in de toekomst toe om te zoeken op adres.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ik kan de gegevens wel invullen maar dan:
Hmmm, das nie goed hé.A technical error has occured, please try later. (err unkn)
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Bedoel je dat hetgeen die check die Abusimbal geeft al langer bestaat?
Verklaart waarom er nog broadway boven staat.![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Verklaart waarom er nog broadway boven staat.
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Teebee
- Elite Poster
- Berichten: 1558
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
- Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
We kunnen geen test uitvoeren op deze NA of dit adres. Gelieve naar een Belgacom verkooppunt www.belgacom.be te gaan of te bellen naar 0800 22 800.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Heb dit probleem opgemerkt en doorgegeven aan IT support donderdag morgen.
Antwoord: De webcheck is niet geïntegreerd geweest in de huidige versie waarbij de belgacomtv.be site verdwenen is en opgesplitst/overgezet naar het skynet.be/belgacom.be portaal. Een nieuwe versie zal het licht zien in de volgende December release. Op dit moment zal een klant naar een Belgacom verkooppunt moeten gaan of bellen naar 0800 22 800.
PS: ze zijn er anders wél in geslaagd om een lus te creëren zodat je eindeloos in het rond blijft surfen en altijd op één en dezelfde pagina blijft stranden indien je klikt op "controleren of Belgacom TV bij u beschikbaar is". Zie deze pagina en probeer het maar eens. Goe bezig mannekes![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Antwoord: De webcheck is niet geïntegreerd geweest in de huidige versie waarbij de belgacomtv.be site verdwenen is en opgesplitst/overgezet naar het skynet.be/belgacom.be portaal. Een nieuwe versie zal het licht zien in de volgende December release. Op dit moment zal een klant naar een Belgacom verkooppunt moeten gaan of bellen naar 0800 22 800.
PS: ze zijn er anders wél in geslaagd om een lus te creëren zodat je eindeloos in het rond blijft surfen en altijd op één en dezelfde pagina blijft stranden indien je klikt op "controleren of Belgacom TV bij u beschikbaar is". Zie deze pagina en probeer het maar eens. Goe bezig mannekes
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ja, uiteraard. Die bestaat al járen. Extract uit Wiki pagina:Trojan schreef:Bedoel je dat hetgeen die check die Abusimbal geeft al langer bestaat? Verklaart waarom er nog broadway boven staat.
Het uur van de breedband is immers aangebroken en de financiering van het Broadway-project (in het hele Belgische territorium optische vezel leggen) vergt grote investeringen. Bron: Wikipedia link
Laatst gewijzigd door quistnix 20 nov 2010, 15:47, in totaal 4 gewijzigd.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Helaas pindakaas, deze webcheck is helemaal niet aangepast geweest. De onderliggende software is exact dezelfde als de intranet versie. Wel is het zo dat het via intranet mogelijk is om te kiezen tussen een verkopers- of een technisch profiel.Trojan schreef:Lol, dan hebben ze eindelijk hun tool eens aangepast voor klanten. Het ging dringend tijd worden dat ze met iets concreter afkwamen dan het aantal streams en hd of niet.Abusimbal schreef:Nakijken als je voor Belgacom TV aangesloten kan worden, kan ook via: http://www.belgacom.be/bwt/control/nl/j ... vision=RES
Neemt niet weg dat de tool maar een grove schatting geeft, namelijk een minimum en een maximum lengte i.c.m de minimum en maximum verzwakking.
Maar het belangrijkste is dat de uitkomst van het profiel, zijnde 16.5, 20, 25 of 30 Mbps, enkel en alleen gebaseerd is op de maximum waarden (lees: worst case waarden).
De uiteindelijke provisionering van een VDSL2 klant zal hierdoor regelmatig afwijken van hetgeen de posters hier melden: nl. "Ik heb mijn situatie ingegeven op de webcheck en ik zou op 20 Mbps moeten staan, toch sta ik nu op 16.5". Of nog, "Volgens de VDSL2 tool zou ik 30 Mbps aankunnen, en dat blijkt achteraf niet het geval". Sounds familiar ?
Of moet ik afsluiten met de quote: "Confused
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Bron
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het leuke is dat het ook omgekeerd kan. Volgens alle tools zou mijn lijn max 20 Mbps aankunnen, maar sedert verleden week heb ik vastgesteld dat ik op 30 mbps sta ... Hoera hoeraquistnix schreef: De uiteindelijke provisionering van een VDSL2 klant zal hierdoor regelmatig afwijken van hetgeen de posters hier melden: nl. "Ik heb mijn situatie ingegeven op de webcheck en ik zou op 20 Mbps moeten staan, toch sta ik nu op 16.5". Of nog, "Volgens de VDSL2 tool zou ik 30 Mbps aankunnen, en dat blijkt achteraf niet het geval". Sounds familiar ?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Mmm... blijkbaar werkt de tool zelfs niet.Belgacom Web tool
A technical error has occured, please try later. (err unkn)
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
De tool is er niet meer (beter gezegd niet meer volledig), je hebt blijkbaar mijn post niet gelezen hierover. En er zit ook ergens een serieuze programmeerfout in, zodat je eindeloos terug op dezelfde pagina terecht komt (zie mijn eerdere post). ![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Voor degenenen die een bookmark/favorite hebben aangemaakt van de webcheck via telefoonnummer of via adres zoals de TS heeft gepost, komt het allemaal nog wat amateuristischer over omdat de eigenlijke check is verwijderd en je dus altijd een fout mag verwachten. Ik ben écht geen fan van de Belgacom site, dat zal nu wel duidelijk zijn.
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Voor degenenen die een bookmark/favorite hebben aangemaakt van de webcheck via telefoonnummer of via adres zoals de TS heeft gepost, komt het allemaal nog wat amateuristischer over omdat de eigenlijke check is verwijderd en je dus altijd een fout mag verwachten. Ik ben écht geen fan van de Belgacom site, dat zal nu wel duidelijk zijn.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Philippe, je hebt me aan het denken gezet. Eigenlijk kan met de logica dat er wordt uitgegaan van het "worst case" scenario, de uiteindelijke uitkomst enkel maar beter uitvallen dan wat de tool aangeeft. Ik denk dat ik me toch nog eens ga bevragenphilippe_d schreef:Het leuke is dat het ook omgekeerd kan. Volgens alle tools zou mijn lijn max 20 Mbps aankunnen, maar sedert verleden week heb ik vastgesteld dat ik op 30 mbps sta ... Hoera hoera
Philippe.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zolang je mij maar op 30 mbps laat
Philippe.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Komt omdat ze de koppeling naar de achterliggende modules hebben weggelaten, voor God weet ik wat voor reden. Als je zoiets doet moet je ook alle linken verwijderen die er naar verwijzen, maar daar hebben ze niet aan gedachtAbusimbal schreef:Alleen ligt de hele tool eruit op dit moment, je krijgt inderdaad telkens technical error.
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Via intranet (heb je net een PB gestuurd) kan je als BGC medewerker wél nog de check doen.