Uitgaande VoIP providers

krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste UB'ers

Ik ben op zoek naar één of meerdere uitgaande VoIP providers die mij kunnen helpen om de telefoonkosten wat te doen dalen...
Daar ik niet 100% thuis ben in dit soort zaken, vraag ik jullie hulp om de provider(s) toe te lichten/aan te raden die passen bij mijn profiel.

Meestal bel ik naar vaste nummers (zowel telenet, belgacom, weepee, 3starsnet, scarlet, ...) binnen België (toch makkelijk 15 uur per maand). Slechts héél sporadisch (max 2 keer per maand met een maximum tijdsduur van 15 minuten) is er een gesprek naar het buitenland (NL of FR). Gesprekken naar GSM toestellen kunnen voorkomen, dit voor ongeveer 4u/maand.

Voor de VoIP-in nummers gebruik ik momenteel alleen weepee. Echter sluit ik niet uit dat er binnenkort ook nummers bijkomen van 3starsnet of een DID nummer uit NL en FR.

Suggesties altijd welkom!!!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Hier maken we gebruik van poivy.
Voor zo'n €12,5 / 90 dagen, bellen we GRATIS naar vaste lijnen in heel wat landen (waaronder België), en €10 daarvan kan opgesoupeerd worden aan non-free nummers of mobiele nummers. Bellen naar Belgische gsm-nummers is eveneens zeer voordelig (10ct/min).
Omdat je nogal veel naar mobiele nummers belt (je geeft aan dat dit oploopt tot zo'n 240 minuten per maand), kan jumblo misschien ook interessant zijn (3,5ct/min), echter geven ze geen freedays voor belgische vastelijnen.
De meest voordelige oplossing kan ook bijvoorbeeld jumblo voor belgische gsm-nummers zijn, en poivy voor de rest...

Ik heb indertijd rond gezocht wat de goedkoopste was, en dit bleek voor ons de beste optie te zijn (zelf vergelijken kan op http://backsla.sh/betamax )
Afbeelding
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Zoals je wel zal zien op de backsla.sh website zijn er verschillende aanbieders (eigenlijk allemaal klonen van moeder Betamax).
De ene is goedkoper voor land A, vaste lijnen, de andere voor land A naar gsm, etc.

Je kan via belregels in je Siemens IP phone, Fritzbox, etc ... aangeven via welke aanbieder welk gesprek moet worden gevoerd.
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Had inderdaad een vermoeden dat het richting betamax ging gaan, maar daar weet ik niet welke goed zijn voor wat, vandaar mijn vraag. Misschien niet zo een onbelangrijk detail : ik wil niet elke maand een vast bedrag betalen. Gewoon zoals bij een prepaid kaartje : opladen als je het nodig hebt. En dit enkel per overschrijving, bancontact/ogone, paypal of visa. Andere cards niet beschikbaar...

Belregels zouden moeten ingesteld worden via de trixbox (zie ander topic van mij in dit forumonderdeel).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Betamax is (op deze moment) volgens mij de meest voordelige oplossing. Al zou ik voor professionele doeleinden toch kiezen andere providers, gezien de povere support.

Opladen zoals een pre-paid kaartje is inderdaad wat je moet doen bij betamax (via overschrijving, paypal, mastercard, visa, ...).
Het voordeel is je enkele freedays krijgt (varieert tussen de 30 en 90 dagen bij de verschillende providers).
Probeer het eens uit zou ik zeggen. Staat het je niet aan, bel je je 10 euro nog op, en ga je op zoek naar iets anders :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Betamax is idd voorlopig de goedkoopste oplossing. Van de kwaliteit heb ik niet te klagen, buiten af en toe een mislukte call setup...

Poivy voor de freedays naar vaste lijnen oa in Belgie, NL, etc
Jumblo voor GSM naar belgische nrs (3,5 c€/min) Ik bel goedkoper met met m'n SIP setup dan met m'n GSM :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ondertussen is Betamax overgenomen door Delmont. Je krijgt als bedrijf nu ook een degelijk factuur.
Als je Visa gebruikt kan je ook je tegoed automatisch laten uploaden met 10 of 25€, telkens je onder de 2€ zakt.
matbring
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2009, 18:26

Hier:

Jumblo voor gesprekken naar GSM

Voipbusterpro naar vaste nummers ( 365 :banana: dagen Freedays voor 15 euro + kosten waarvan 10 euro effectieve belwaarde )
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Euhm; voipbusterpro 365 dagen gratis... en de connection fee dan?
Of wordt die nu niet meer aangerekend bij het bellen naar free-calls?
Afbeelding
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

iceke schreef:Ondertussen is Betamax overgenomen door Delmont. Je krijgt als bedrijf nu ook een degelijk factuur.
Als je Visa gebruikt kan je ook je tegoed automatisch laten uploaden met 10 of 25€, telkens je onder de 2€ zakt.


Hmm m'n visa kaart zou ik ze nu toch niet geven. Ik betaal altijd via paypal. Maar wat me interesseert; als bedrijf een degelijk factuur? Bedoel je effectief een factuur waarop ze je BTW nr hanteren en de BTW dan ook intra communautair afhandelen (dwz, je betaalt BTW in België en zij rekenen deze dus niet aan) ?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Hier ook jumblo voor naar de gsm te bellen
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Let er ook op dat sommige voipproviders uw belkrediet laten vervallen na 3 maand, 6 of 12 maand bv. terwijl er ook zijn waar je betaalde krediet niet vervalt. Om die reden gebruik ik freecall (= ook betamax).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

fryelectro schreef: als bedrijf een degelijk factuur? Bedoel je effectief een factuur waarop ze je BTW nr hanteren en de BTW dan ook intra communautair afhandelen (dwz, je betaalt BTW in België en zij rekenen deze dus niet aan) ?


Sorry, ik heb verkeerd gekeken, ze geven nog steeds dezelfde slechte factuur als daarvoor, had me compleet vergist van factuur.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

iceke schreef:
fryelectro schreef: als bedrijf een degelijk factuur? Bedoel je effectief een factuur waarop ze je BTW nr hanteren en de BTW dan ook intra communautair afhandelen (dwz, je betaalt BTW in België en zij rekenen deze dus niet aan) ?


Sorry, ik heb verkeerd gekeken, ze geven nog steeds dezelfde slechte factuur als daarvoor, had me compleet vergist van factuur.


idd. Ik pest m'n boekhouder ermee door m'n btw nr op de factuur te zetten in het veldje van achternaam. Voornaam is dan bedrijfsnaam. :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

fredo66 schreef:Let er ook op dat sommige voipproviders uw belkrediet laten vervallen na 3 maand, 6 of 12 maand bv. terwijl er ook zijn waar je betaalde krediet niet vervalt. Om die reden gebruik ik freecall (= ook betamax).

Ik dacht dat dit enkel vroeger was, en dat momenteel je krediet bij geen enkele betamax kloon meer vervalt...

En ik zou je toch aanraden een kijkje te nemen naar poivy (zeer gelijkend op freecalls, ook 90 freedays, ...).
Bellen naar belgische mobiele nummers is bij poivy wel een pak goedkoper.
Afhankelijk van de buitenlandse nummers die je wilt, is poivy waarschijnlijk interessanter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

2Flip schreef:Euhm; voipbusterpro 365 dagen gratis... en de connection fee dan?
Of wordt die nu niet meer aangerekend bij het bellen naar free-calls?


Ik vraag me dit ook af want in combinatie met jumblo lijkt me dit dan een betere combinatie dan met poivy... iemand die hier kan bevestigen of er een connection fee is voor een "free-call"?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik vind de website zeer duidelijk:
* A connection fee of 3.9 euro cents applies to all VoipBusterPro phone calls
Deze tekst staat onderaan het kadertje met de "Unlimited Free call" destinations.
Dus volgens mij ook van toepassing op de Free calls.
Er is ook een limiet van 300 min per lopende week.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ik heb dit ook gelezen, en weet dat het vroeger zo was. Echter vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee had...
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik vind PoivY dan wel voordeliger:

* Bij PoivY krijgt 90 freedays, je moet dus wel 4* per jaar opladen, maar je kan het belkrediet volledig opbellen.
* Bij Pro moet je 15€ opladen, en krijg je 10€ op je account (+ 1 jaar freedays). Die 5€ kan je dus niet opbellen.
* Bij Pro betaal je 3.9 cent connectie. Als je dus 5 telefoontjes per dag hebt, is je 10€ al weg in 50 dagen...
* Zelfs als je Freedays op zijn, bel je nog spotgoedkoop bij PoivY ...

Alles hangt een beetje af van je belpatroon (gemiddelde duur per gesprek en aantal gesprekken) en de Free destinations. Als je familie hebt in Griekenland die je iedere week opbelt, ben je beter met Pro, want daar zit Greece bij de Free calls (om maar een voorbeeld te noemen).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Alles hangt een beetje af van je belpatroon (gemiddelde duur per gesprek en aantal gesprekken) en de Free destinations. Als je familie hebt in Griekenland die je iedere week opbelt, ben je beter met Pro, want daar zit Greece bij de Free calls (om maar een voorbeeld te noemen).

Philippe.

Zoals gezegd bel ik redelijk wat.
Vaste nummers is ongeveer een goed half uur per dag (dit kan zowel een belgacomnummer als een telenet nummer zijn, maar evengoed ook andere VoIP providers). De gesprekken naar Nederland en Frankrijk zijn zeer kort : maximum 2x per maand een kwartier. Naar GSM toe gebruiken wij meestal onze eigen GSM's, maar daar ik lees dat je goedkoper kan bellen met een VoIP oplossing dan met je eigen GSM denk ik dat dit snel zal stijgen. Zowel mijn vriendin als ikzelf zitten privé bij Mobile Vikings (ik herlaad per 40 euro, zij per 15 euro)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ik zou gaan voor:
  • Jumblo: alle gesprekken naar Belgische GSM's (3.5 cent/min).
  • PoivY (beter: JustVoip): alle andere bestemmingen (Belgïe vaste lijn, buitenland vast en mobiel).
  • WeePee: incoming + uitgaand naar speciale nummers (090*, 0800, 070, 077, 12*).
  • WeePee: backup uitgaand (en gun ze af en toe ook eens een gesprek).
  • WeePee: uitgaand fax (HylaFax) & incoming fax (fax-2-mail)

Philippe.
Laatst gewijzigd door philippe_d op 24 nov 2010, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: PoivY vervangen door JustVoip
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik begrijp niet waarom jullie nog altijd Poivy aanprijzen:
Poivy : 90 freedays en daarna 2 ct/min

Ik bel met Justvoip: 120 freedays en daarna 1 ct/min.

Naar GSM is iets duurder (10 ct t.o.v. 8,5 ct/min bij Poivy) maar dat loopt toch via Jumblo of Rynga.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je hebt gelijk ...
Vervang dus PoivY met Justvoip in mijn vorig voorstel ;)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:ik zou gaan voor:
  • Jumblo: alle gesprekken naar Belgische GSM's (3.5 cent/min).
  • PoivY: alle andere bestemmingen (Belgïe vaste lijn, buitenland vast en mobiel).
  • WeePee: incoming + uitgaand naar speciale nummers (090*, 0800, 070, 077, 12*).
  • WeePee: backup uitgaand (en gun ze af en toe ook eens een gesprek).
  • WeePee: uitgaand fax (HylaFax) & incoming fax (fax-2-mail)

Philippe.

Fax zou wel gebeuren via een eigen faxtoestel dat ik reeds in mijn bezit heb. Lijkt mij een leuke combinatie om op te zetten...
Zou dus iets als volgt moeten zijn van belregels

32 47* => Jumblo
32 48* => Jumblo
32 49* => Jumblo
32 * => PoivY
31 * => PoivY
33 * => PoivY
en drest backup?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

philippe_d schreef:ik zou gaan voor:
  • WeePee: uitgaand fax (HylaFax) & incoming fax (fax-2-mail)


Ik gebruik gewoon poivy voor fax, werkt tot hiertoe perfect (en via m'n bbox2 dan nog) :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Justvoip is nu 1,5 ct/min heb ik net gemerkt, om te bellen naar vaste lijnen nadat de freedays opgebruikt zijn.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Bedankt voor de info. Gelukkig nog altijd 120 freedays.
Betalingen gaan nu via KEYCOLLECT merk ik.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Bij Jumblo heb je wel freedays voor NL en FR....

Ben tevreden van Jumblo, de connectie lukt soms niet van de eerste keer, maar voor die prijs wil ik wel een tweede poging wagen.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Voor de VoIP-in nummers gebruik ik momenteel alleen weepee. Echter sluit ik niet uit dat er binnenkort ook nummers bijkomen van 3starsnet of een DID nummer uit NL en FR.
Suggesties altijd welkom!!!

Ik heb via VOIPbuster voor eenmalig aanschafprijs van 1 euro een NL DID, gebruik het wel niet meer, maar zo ben ik ook ooit begonnen.
Gebruik Voipbuster nu nog voor de 120 freedays voor BE vaste lijn. Nadien is het 0.015 euro per min.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

fryelectro schreef:Hmm m'n visa kaart zou ik ze nu toch niet geven. Ik betaal altijd via paypal. Maar wat me interesseert; als bedrijf een degelijk factuur? Bedoel je effectief een factuur waarop ze je BTW nr hanteren en de BTW dan ook intra communautair afhandelen (dwz, je betaalt BTW in België en zij rekenen deze dus niet aan) ?

Kan ook via Ukash betalen ik koop, het "belkrediet" regelmatig bij de "movie max". Tot nu toe zonder problemen.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Ben ook even de verschillende providers en tarieven aan het overlopen om zo goedkoop mogelijk te bellen.

Op papier lijkt dit me de beste oplossing:

Naar vaste lijnen: VoipBusterPro.com : 365 freedays gratis bellen
Mobiel: EasyVoip.com : 1,7 cent per minuut en een connection fee van +- 2,5 cent per oproep (3,9 dollarcent)

Uiteraard wel bij beide (maar dat zal voor alle betamax clonen zo zijn zeker?) een limiet van 5 uur per week per ip adres, na die 5 uur betaal je normale tarieven.

Iemand die ervaring heeft met een van beide en / of kan zeggen of mijn redenering klopt?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Een poivy en jumblo account kan je enkel aanmaken door dat programma te downloaden? Geen enkele andere manier mogelijk?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Nee,
Poivy: https://www.poivy.com/en/websignup.php
Jumblo: https://www.jumblo.com/en/websignup.php
Om je nummer te kiezen als uitgaand nummer, moet je wel de software installeren.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

jorgo schreef:Naar vaste lijnen: VoipBusterPro.com : 365 freedays gratis bellen

klopt niet helemaal. Bij Voipbusterpro:
A connection fee of 3.9 euro cents applies to all VoipBusterPro phone calls.

+ BTW
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

driesve schreef:Nee,
Poivy: https://www.poivy.com/en/websignup.php
Jumblo: https://www.jumblo.com/en/websignup.php
Om je nummer te kiezen als uitgaand nummer, moet je wel de software installeren.

Dries,
Als ik het goed begrijp kan ik noch poivy noch jumblo gebruiken icm mijn VoIP centrale (asterisk) om zo uitgaande oproepen te maken met één van deze beiden waarbij de opgebelde persoon mijn nummer ziet?

Kris

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Een poivy en jumblo account kan je enkel aanmaken door dat programma te downloaden? Geen enkele andere manier mogelijk?

Toch wel. Zowel Jumblo als Poivy hebben een "websignup" (ten behoeve van Mac en Linux gebruikers):
https://www.jumblo.com/en/websignup.php
https://www.poivy.com/en/websignup.php

krisken schreef: Als ik het goed begrijp kan ik noch poivy noch jumblo gebruiken icm mijn VoIP centrale (asterisk) om zo uitgaande oproepen te maken met één van deze beiden waarbij de opgebelde persoon mijn nummer ziet?

Toch wel. De software moet je alleen installeren om éénmalig je uitgaande nummer(s) te verifieren. Daarna kan je de software terug verwijderen, en je SIP devices instellen dat ze het (geverifieerd) nummer als CLIP meesturen.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ah, OK, dat is nog doenbaar dan...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TimDW
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:45
Locatie: Izegem

philippe_d schreef:
krisken schreef: Als ik het goed begrijp kan ik noch poivy noch jumblo gebruiken icm mijn VoIP centrale (asterisk) om zo uitgaande oproepen te maken met één van deze beiden waarbij de opgebelde persoon mijn nummer ziet?

Toch wel. De software moet je alleen installeren om éénmalig je uitgaande nummer(s) te verifieren. Daarna kan je de software terug verwijderen, en je SIP devices instellen dat ze het (geverifieerd) nummer als CLIP meesturen.

Philippe.


Ik heb die Jumblo software geïnstalleerd en zou graag m'n WeePee nr gebruiken als caller ID.
Helaas zie ik nergens de mogelijkheid om m'n nummer te verifiëren.
Wat zie ik over het hoofd??
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

jumblo help received verification code
voer vervolgens uw weepee nummer in
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Fax versturen werkt blijkbaar ook met justvoip (vrijdag eentje verzonden, staat in gesprekkenlijst van justvoip) !
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”