BGC versus Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb op het moment een pack tv comfort - vaste tel - internet intense bij BGC. Maar dat is niet van de goedkoopste. Ik overweeg over te stappen naar Scarlet. Volgens de specs zou ik dan enkel een klein beetje inboeten op vlak van down- en upload snelheid.

Ik stel me echter de vraag wat de algemene 'technische' stabiliteit vandaag de dag is bij Scarlet ...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Voor VDSL2 gebruiken ze het netwerk en infrastructuur van belgacom, het enige waar je je zorgen om moet maken is klantvriendelijkheid en helpdesk.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
blondie2001
Pro Member
Pro Member

Ze gebruiken wel deels de infrastructuur van BGC ... maar één en ander loopt dan wel nog over servers van Scarlet ...

Wat de klantvriendelijkheid en helpdesk van scarlet betekent is mij bekend (na overname van surfadsl heb ik even aan scarlet vastgehangen) ... als dit ongemak het enige te verwachten probleem is dan is dat wel die 270 EUR die ik minder zou betalen op jaarbasis waard ...
kos
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Er wordt hier regelmatig gesakkerd op de klantvriendelijkheid en bereikbaarheid van de helpdesk van Scarlet.
Heb hen al een paar keer gebeld voor vragen die ik had ivm Scarlet One dat ze aanstaande maandag komen installeren.
Tot nu heb ik enkel vriendelijke en hulpvaardige mensen aan de lijn gehad.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Er werd vooral gesakkerd over het annuleren van afspraken, dacht ik?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

De helpdesk vind ik wel goed bereikbaar en er zijn zeker klantvriendelijke personeelsleden. Het enige wat mij vooral stoort is zoals Goztow zegt, ze hebben bij mij 2 x de afspraak geannuleerd zonder maar iets te laten weten! Dan neem je een dag congé en kom je tot de constatatie dat men niet afkomt om uw internet te installeren. Verder geen minpuntjes tot nu toe.
blondie2001
Pro Member
Pro Member

Euh ... waarom moet er iemand langskomen om alles te installeren? Of gaat dit enkel over probleemgevallen?

Heel mijne BGC-boedel heb ik zelf geïnstalleerd ... en ik veronderstel dat er niet echt een verschil is tussen een BGC-installatie en eentje van Scarlet ...
Callum_
Plus Member
Plus Member

natuurlijk kan je dit zelf lol. Have fun in de rop zou ik zo zeggen ;p de technieker doet alle 'technische' dingen, quite logisch, deze waar 'n gewone gebruiker niet mag komen. De verdeelkast van vdsl, de omschakeling van adsl naar vdsl bijvoorbeeld etc. installatie is bij scarlet toch gratis me dunkt?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik heb eerder problemen met BGC dan met Scarlet.

28 oktober installatie door SC-technieker, geen signaal op de lijn blijkbaar. Waren hier 2j geleden wegenwerken geweest, en vorige eigenaars hadden telenest (en wij ook gedurende het eerste jaar).
8 november komen de lassers van BGC, inderdaad kabel dwars door voor de deur. Zie mijn gebuur dan ook, die vertelde dat't bij hem juist hetzelfde was gebeurd tijdens de werken.
Die 8ste na de werken geen sync, maar blijkbaar had scarlet mijn lijn nog niet geactiveerd, wat de 10de wel het geval was. Geen sync, dus nog ergens probleemke. De 12de naar Scarlet gebeld, zij gingen dit doorgeven aan BGC.
Werd gecontacteerd door BGC op de 15de, woensdag 17 tussen 16u30 en 19u ging er technieker komen. Niemand gezien.
Teruggebeld naar scarlet, en dan weer telefoon door BGC, dit is donderdagochtend. Zij gingen diezelfde dag in de namiddag iemand langssturen. Uiteraard niemand gezien.
Donderdagavond dan maar weer contact opgenomen met scarlet, vrijdagochtend telefoon van BGC. Half verontwaardigd dat er niemand thuis was overdag, ja hallo sommige mensen moeten nog werken. Dus gingen ze "proberen" van vandaag, zaterdag, iemand te sturen. Ik ben benieuwd...

Dat er iets tussenkomt, of dat er een installatie uitloopt en ze daardoor niet bij mij raken heb ik geen problemen mee. Maar dan moet die technieker het fatsoen hebben om mij te bellen en zelf door te geven dat ze een nieuwe afspraak voor me moeten regelen...

[edit]
Technieker net geweest, zit nog probleem in de kabel buiten...
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

thamar schreef:Ik heb eerder problemen met BGC dan met Scarlet.
Scarlet, EDPnet en co komen wel niet zo in de picture als Belgacom, niet waar ? Als het iets is met het kopernetwerk komen er altijd BGC techniekers aan te pas. Voor jullie beginnen te schelden over de waanzinnig hoge prijzen van het raw copper: uiteraard is het logisch dat BGC deze taak op zich neemt.

Maar het kan aanleiding geven tot een iets gekleurdere conceptie over wie er alweer in de fout is, uiteraard BGC, want welk merk staat er op die camionettes ?

PS: ik heb géén zin in een polemiek, it's jyst my 2 cents 8)
blondie2001
Pro Member
Pro Member

Callum_ schreef:natuurlijk kan je dit zelf lol. Have fun in de rop zou ik zo zeggen ;p de technieker doet alle 'technische' dingen, quite logisch, deze waar 'n gewone gebruiker niet mag komen. De verdeelkast van vdsl, de omschakeling van adsl naar vdsl bijvoorbeeld etc. installatie is bij scarlet toch gratis me dunkt?

tuurlijk doe ik alles zelf in de rop ... why not ...

Uiteraard bedoelde ik hiermee alles wat binnenshuis geïnstalleerd moet worden ... waarvoor heb je daarvoor een technieker nodig?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

En de grap gaat verder.

Nu blijkt dat die technieker van BGC die zaterdag geweest is, mij geregistreerd heeft als "afwezig". :bang:
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

thamar schreef:En de grap gaat verder.

Nu blijkt dat die technieker van BGC die zaterdag geweest is, mij geregistreerd heeft als "afwezig". :bang:
Ik wist niet dat die zaterdag ook werken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Geen idee hoe het bij scarlet zit, maar bij belgacom is het pieklan actief, wat wil zeggen dat zaterdagen ook techniekers worden ingezet omdat het te druk is om iedereen in de week te behandelen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Trojan schreef:Geen idee hoe het bij scarlet zit, maar bij belgacom is het pieklan actief, wat wil zeggen dat zaterdagen ook techniekers worden ingezet omdat het te druk is om iedereen in de week te behandelen.
Awel dat vind ik goed. De mensen die in de week onmogelijk vrij kunnen nemen kunnen dat eventueel naar zaterdag zetten.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

quistnix schreef:
thamar schreef:Ik heb eerder problemen met BGC dan met Scarlet.
Scarlet, EDPnet en co komen wel niet zo in de picture als Belgacom, niet waar ? Als het iets is met het kopernetwerk komen er altijd BGC techniekers aan te pas. Voor jullie beginnen te schelden over de waanzinnig hoge prijzen van het raw copper: uiteraard is het logisch dat BGC deze taak op zich neemt.

Maar het kan aanleiding geven tot een iets gekleurdere conceptie over wie er alweer in de fout is, uiteraard BGC, want welk merk staat er op die camionettes ?

PS: ik heb géén zin in een polemiek, it's jyst my 2 cents 8)
Niet zo in de picture? Voor Scarlet & EDPnet is het al een grote moeite om een Belgacom tech daar te krijgen.
En als je dan weet hoe vaak ze het probleem niet oplossen, daar zakt uw broek vanaf, geloof mij. :bang:
Die klachten komen vervolgens wel weer bij Scarlet terecht en slechte mond op mond reclame.
Trojan schreef:Geen idee hoe het bij scarlet zit, maar bij belgacom is het pieklan actief, wat wil zeggen dat zaterdagen ook techniekers worden ingezet omdat het te druk is om iedereen in de week te behandelen.
Repairs zijn mogelijk in het weekend, maar niet altijd.
Installaties gebeuren niet in het weekend.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik weet nog,toen men hier de Sagem modem heeft komen plaatsen,van Scarlet was het ook op een Zaterdag,het betrof hier duidelijk een technieker die voor Scarlet werkte.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Dat moet dan tijdens de migraties zijn geweest. :-)
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

Deze ochtend nog maar eens gebeld naar Scarlet, vorige donderdag was laatste keer. Rond 13u30 telefoon gekregen van de lassers van BGC met de vraag of ze konden langs komen. En het is eindelijk gefixt, applaus voor de lassers! Er was een probleem met mijn paar in de hoofdleiding, dus hebben er een ander uitgezocht.

Zal morgen wel eens kijken voor mijn lijnwaarden enzo...

Het grofste vanal, ik kijk mijn mail daarnet na, staat daar factuur in van scarlet, te beginnen bij 27/10 en dat terwijl ik pas op 30/11 in de avond internet heb. Zal mooie telefoon worden naar de administratie morgen, ipv ik hen te betalen zouden zij mij beter betalen voor al de miserie en tijd die ik in telefoons heb moeten steken.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”