Beste userbase leden,
Het is de crew, en waarschijnlijk de regelmatige user, niet ontgaan dat er de laatste tijd een wat negatievere, soms minder constructieve sfeer is ontstaan in enkele artikelen. We kregen hierover trouwens verschillende rapporten van verschillende users, waarvoor onze dank. Als crew is het niet eenvoudig om hiermee om te gaan. Het gaat immers meestal niet om regelrechte inbreuken tegen onze gedragsregels, maar eerder een opeenstapeling van soms onschuldig lijkende berichten en storend gedrag.
Het lijkt misschien alsof het moderatieteam hier niet ingrijpt, maar al onze acties zijn niet altijd even zichtbaar en al zeker niet die vele interne discussies dat deze situaties genereren. Deze keer liep het echter de spuitgaten uit en voelen we ons genoodzaakt om daar ook publiek over te communiceren.
Zo werden er vandaag enkele bans uitgedeeld omdat de community primeert. We kunnen onze duizenden bezoekers per dag niet negeren en willen hen zeker niet confronteren onnodige discussies en flames veroorzaakt door enkele van onze bezoekers. Soms hebben ze gelijk en tonen ze nieuwe inzichten, maar vaak zijn ze hardleers of vervallen ze in oude gewoonten.
Op dat moment moet je de keuze maken of je hen de vrijheid geeft om verder hun hun mening te kunnen etaleren of dat je hen monddood maakt op dit forum om zo de kalmte en "de goede geest" te bewaren. We zijn op UB al behoorlijk tolerant (té tolerant volgens velen), maar laat dat ook net de kracht zijn van UB: de vele aanwezige bezoekers met écht veel kennis (ik verbaas me dagelijks nog over de collectieve kennis die hier aanwezig is) die ook die eenmalige bezoeker een goed antwoord te geven en beter geholpen wordt dan eender welke helpdesk van eender welke provider, waarvoor dank, beste userbasers!
Het mes snijdt echter langs twee kanten, want ook gaan soms sommige van onze "high profile"-bezoekers (ISP-medewerkers en anciens) soms uit de bocht; vaak omwille van bovenstaande situatie. Mijn oproep is: ga er niet op in, rapporteer onaangepast gedrag en gebruik eventueel de vijanden-functie van dit forum om de nagels in jullie doodskist onzichtbaar te maken.
Oproep aan iedereen: speel op het onderwerp, onderbouw deze, breng inzichten aan, maar speel niet op de man.
Ik hoop jullie hier nog veel terug te zien, Userbase groeit nog elke dag en dat kan alleen maar als iedereen zich op deze community thuis voelt.
Groeten,
--Christophe
Voorzitter userbase vzw
Userbase: onaangepast gedrag bezoekers
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Mooie post, meon ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
+1!!!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
de job van moderator is niet gemakkelijk , maar wordt door de meesten zeker geaprecieerd. +1!!!
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Idd. mooie post. Ik vind UB het beste forum in zijn soort waar je - om het met jouw woorden te zeggen -
Laat ons allen UB nog béter maken dan het al is. Ik wil er mij in ieder geval voor inzetten.beter geholpen wordt dan eender welke helpdesk van eender welke provider
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik zie Userbase als mijn dagelijkse krant en soms is het komkommertijd en zijn de artikels of reacties (in ons geval) niet altijd zo indrukwekkend geschreven.
In ieder geval dank aan iedereen voor mijn dagelijkse portie leesstof en Q&A!
Jelle
In ieder geval dank aan iedereen voor mijn dagelijkse portie leesstof en Q&A!
Jelle
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het zat al een eindje in de pijplijn
. Ik denk dat het goed is om eens de puntjes op de i te zetten. Laat ons ons nu maar concentreren op "what matters". ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Ik vind dat Userbase veel te laks is. Heb diverse keren een gebruiker gerapporteerd die steeds op de man speelt en flamewars probeert uit te lokken, maar ik heb niet de indruk dat die er hier ondertussen al afgegooid is. Ik ga er niet meer op in zoals vroeger wel eens gebeurde, maar rapporteer de overtredingen. Het is het typische anonieme schorriemorrie wat je ook tegenkomt op nieuwsgroepen. Stoer van achter hun pc, maar oh zo mislukt in het leven en daarom hun frustraties botvierend op jan en alleman. Een forum als userbase kan daar korte metten mee maken door dat soort van personen meteen de levieten te lezen en beschikt ook over het IP adres om in geval nodig verdere actie te ondernemen.meon schreef:Beste userbase leden,
Het mes snijdt echter langs twee kanten, want ook gaan soms sommige van onze "high profile"-bezoekers (ISP-medewerkers en anciens) soms uit de bocht; vaak omwille van bovenstaande situatie. Mijn oproep is: ga er niet op in, rapporteer onaangepast gedrag en gebruik eventueel de vijanden-functie van dit forum om de nagels in jullie doodskist onzichtbaar te maken.
Probleem is vaak ook, en dat merk je op andere fora, dat het niet de aanstokers zijn die geband worden, maar diegenen die ingaan op de aanstokerij. Een troll probeert iemand in zijn persoonlijke leven te beschadigen ook al kent die niet de details noch heeft die het recht om leugens te verspreiden, laat staan dat zo'n zaken on topic zijn, maar gaat de aangeschoten persoon furieus in op het "internettuig" (anders kan je zo'n trollen of aanstokers niet noemen). En wordt niet de aanstoker, maar diegene die geheel terecht furieus reageert op de lasterlijke praktijken, door de mods gebannen. Alwaar de troll van achter zijn pc in het vuistje lacht (maar uiteindelijk in het leven, als een sukkel kan bestempeld worden, want wie houdt zich met dit soort van praktijken bezig?). In tegenstelling tot nieuwsgroepen heeft een forum als userbase wél de middelen om per direct dat soort van trollen de laan uit te sturen. Ik zou zeggen doen!
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Elke situatie zal toch individueel onderzocht worden. "Vetes" horen inderdaad niet terecht op het forum, als je individueel contact wenst kan dat via PB.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)