Ervaring Belgacom Intense

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
BeAtS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2010, 11:12

Kunnen jullie je ervaring betreffende Internet Intense van BGC hier neerzetten. Ben van plan om over te schakelen van Telenet Turbonet XL.
Maar aangezien ADSL hun snelheden niet garandeerd.

Ik woon op 1.3KM van de centrale, dus volgens mij zou het geen probleem moeten zijn om het maximum eruit te halen. Maar ik heb tijd terug ook eens scarlet gehad. En zij zetten me op een lager profiel, zou normaal 15/1 krijgen, maar kreeg maar 10/0.5. Als ik dan belde, vertelden ze me dat deze profielen vastgelegd worden door BGC op basis van de lijn. Wat volgens mij dus zever is. En ik hoop dus niet dat ik dit ook ga meemaken als ik Intense aanschaf van BGC.

thx
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

ADSL? Da's een beetje passé hé. ;)
Voor ADSL is 1,3 KM goed maar voor VDSL2 niet. Daar moet je aantal honderden meters van ROP (soort mini-centrale) zitten om goeie snelheden te halen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik zit nu sinds juni bij TN en heb op 7/10 BGC intense aangevraagd, hopelijk is dit maandag in orde.. dus verwacht niet dat dit even snel gaat zoals bij TN (bij mij 2 dagen).
Om de volle snelheid te halen bij BGC mag je maar 500m van de rop wonen, de centrale speelt geen rol meer.
Als je Intens aanvraagt krijg je sowieso VDSL, het zijn de goedkopere accounts die met adsl geleverd worden indien je geen BGC tv bijbesteld.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Test hier eens of VDSL2 beschikbaar is bij u. http://www.edpnet.be/nl_be/edp/testconnection
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:Om de volle snelheid te halen bij BGC mag je maar 500m van de rop wonen, de centrale speelt geen rol meer.
Waar haal jeze afstand vandaan ?

Het is:

0 - 400 meter én verzwakking maximum 0,4 dB: 30/6
401 - 700 meter én verzwakking maximum 0,7 dB: 20/2
701 - 1000 meter én verzwakking maximum 1 dB: 16,5/2
BeAtS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2010, 11:12

Je bent aansluitbaar op het edpnet netwerk.

Je komt helaas niet in aanmerking voor een VDSL verbinding.
Ontdek snel welke producten en diensten wij jou kunnen aanbieden.

Ik weet wel aantal geburen die gewoon Belgacom TV hebben, daar is toch ook een VDSL verbinding voor nodig ??? en die wonen nog wel aantal huizen verder...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

BeAtS schreef:Je bent aansluitbaar op het edpnet netwerk.

Je komt helaas niet in aanmerking voor een VDSL verbinding.
Ontdek snel welke producten en diensten wij jou kunnen aanbieden.

Ik weet wel aantal geburen die gewoon Belgacom TV hebben, daar is toch ook een VDSL verbinding voor nodig ??? en die wonen nog wel aantal huizen verder...
Niet noodzakelijk. Voor BGC TV zonder HD kan het via ADSL(2).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
BeAtS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2010, 11:12

Als ik hun bel, kunnen zij dat doormeten of ik aansluitbaar ben of niet?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ja, maar ze kunnen niet zeggen op welke maximum snelheid, dacht ik. Het is wel een slechte moment om te bellen: vrijdagmiddag om 15u30.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Mijn ervaring met Belgacom internet Intense: 30Mbit down 4,5Mbit up en ettelijke TB's aan volume elke maand, wat wil een mens nog meer? *
BeAtS schreef:Als ik hun bel, kunnen zij dat doormeten of ik aansluitbaar ben of niet?
EDPnet? Als ze op hun site een tool zetten die nakijkt of je in aanmerking komt voor VDSL2 30Mbit, ga ik er van uit dat ze dat via de telefoon ook kunnen zien.
Ik weet wel aantal geburen die gewoon Belgacom TV hebben, daar is toch ook een VDSL verbinding voor nodig ??? en die wonen nog wel aantal huizen verder...
Het kan goed zijn dat uw buren op een andere lus zitten die kort genoeg is voor VDSL2.


* Opgelet, niet iedereen komt in aanmerking voor 30Mbit
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”