Heeft telenet vanacht de snelheid verhoogd?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Downgraden? Nee nee vertrekken. Ben beginnen te rekenen en effectief, je wordt met TurboNet XL flagrant in de zak gezet:

Shake+ Internet aan 70€ + 13,33€ kabel: 83,33€ per maand.
Belgacom Intense + Comfort TV kost 61,45€ per maand en nul overstapkosten.
Dommel Speedconnect (in één keer betaald voor een jaar) + KabelTV kost zelfs maar 59,24€ per maand omgerekend. Je moet er wel de modem van 129€ + de Raw Copper activatie bijtellen van 50€ maar dan nog bespaar je meer dan 100€ per jaar vergeleken met Telenet.

Moet iemand me nu eens vertellen wat die 22€ extra per maand me oplevert bij Telenet vergeleken met de concurrentie?
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Afbeelding

Betaal ik hier 83 euro voor per maand??? :bang:
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Is dat altijd zo ? das zeker niet normaal en die ping van 1893 ms ??? beter eens bellen voor een modem/lijn test
wat ik ook wel al ondervonden heb, is dat die 30 Mbit nu en dan wat onstabiel is, als ik op 20 Mbit stond was mijn snelheid ook stabieler en standvastig.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

laatste tijd (weken) is dat altijd rond 17h, en dan duurt dat soms minuten of uren. Daarna gaat alles weer normaal (28,64 / 1.15) volgens speedtest.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dat schrijf ik al weken, zoniet maanden... zie thread Netwerk stuikt in elkaar. Telenet heeft duidelijk een capaciteitsprobleem maar wil dit gewoon niet toegeven (en ondertussen maakt men volop reclame over de snelste "effectieve" snelheid :bang: )

De laatste dagen (maar ook niet echt veel testen gedaan) lijkt het redelijk goed te zijn (minimum 25 vd. 30 Mbits).
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Afbeelding

Ik ondervind ook de downloadproblemen.
Volgens mij zou ik ook al overgezet zijn naar de 30mbit aangezien de uploadsnelheid al omhoog gegaan is.
Nu valt het nog mee maar gisteren rond deze tijd had ik ook maar amper 10mbit download.
Van het moment dat vdsl hier beschikbaar is (vorige week zijn de buizen hier getrokken) ben ik weg bij telenet.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Dat schrijf ik al weken, zoniet maanden... zie thread Netwerk stuikt in elkaar. Telenet heeft duidelijk een capaciteitsprobleem maar wil dit gewoon niet toegeven (en ondertussen maakt men volop reclame over de snelste "effectieve" snelheid :bang: )

De laatste dagen (maar ook niet echt veel testen gedaan) lijkt het redelijk goed te zijn (minimum 25 vd. 30 Mbits).
Sinds gisteren sta ik nu ook op 30 Mbit en merk dat er regelmatig schommelingen zijn in de snelheid, ervoor stond ik op 20 Mbit en dit was redelijk stabiel.
Ik vermoed dat het ook kan te maken hebben dat Hun Configuratie nog steeds op docsis 1 staat en die hogere snelheden dan onstabiel maakt, ze zouden toch beter hun systeem veranderen naar Docsis 2.0 wie weet wordt het daardoor stabieler.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Patje 18 nov 2010, 19:58, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik had trouwens beter gezwegen...

Afbeelding

... wat een ExpressNet is die 30/1.25 moet geven... en dus net aan 66% geraakt.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Afbeelding

Alles is voorlopig weer goed, en straks is het weer naar de knoppen :bang:

Jammer dat bgc geen 2 tvs kan aansturen zoner kwaliteitsverlies op beeld en op surfsnelheid, anders was ik weer weg na een half jaar tele'toerental'net :nono:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

BGC kan dat wel, maar misschien niet voor jou (afhankelijk van beschikbaarheid VDSL2 en gekozen abo). Ik heb trouwens nog nooit gehoord van beeldkwaliteitsverlies bij BGC, van waar komt dat fabeltje?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Ik bedoelde eigenlijk BGC TV in vergelijking met kabel tv.

Nu kan ik op 3 tvs analoog en digitaal kijken, en hoogwaardiger beeldkwaliteit ivg. bgc, en dat is enorm jammer, anders was ik alweer terug weg bij telenet.
En ik denk wel dat vdsl2 beschikbaar is voor mij, dus het wringt wel een beetje, en nu zeker na de laatste snelheidsaanpassingen blijf ik als turbonet XL met een wrang gevoel achter.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Waarom televisie niet bij Telenet houden en internet bij Belgacom?
Als je een intense neemt (56 euro) + digitale televisie (8 euro) = 64 euro ben je nog steeds goedkoper dan een Shake+ met Turbonet XL (70 euro).
Ik heb dezelfde combinatie (wel 2 digicorders) en ben heel tevreden over deze combinatie.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Proximusboyke heeft beide en heeft al geschreven dat beeldkwaliteit bij beide heel gelijklopend is. Analoge TV kan je gewoon bij Telenet behouden (13 € per maand) en daarnaast dan digitale TV voor 2 van de 3 TV's van BGC? Of je kan zelfs ook gewoon digitale TV bij Telenet houden. Dan heb je helemaal geen wijziging qua TV en zal ook je BGC snelheid altijd gelijk blijven. Wat de impact zal zijn op de prijs, dat moet je zelf eens berekenen :-S.

Edit: oei, astralon was sneller.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

Geloof niet te veel van proximusboyke,kwaliteit van Telenet is beduidend beter,ik heb het verschil op verschillende plaatsen gezien,die beiden
BGC en Telenet hebben. proximusboyke wil niets gezegd hebben van BGC.En ik niet over Telenet,als iet niet klopt.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Als ik tussen Pxboyke en Ricky snor moet kiezen, weet ik wel wie te geloven :-S.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Goztow schreef:Als ik tussen Pxboyke en Ricky snor moet kiezen, weet ik wel wie te geloven :-S.
Doen de meeste Brusselaars zeker,niet de Limburgers.
Voor mij geen probleem hoor.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik heb het daarnet ook bij tik geschreven er is geen verschil van kwaliteit !!!
je mag gerust komen kijken als je een programma hebt met veel bewegende cameras heb je zelfs bij belgacom minder last van hokjes.
Het enige waarom ik telenet digitale tv heb genomen net zoals zovelen toen was de kwaliteit van hun decoder en hun software.
Tegenwoordig is telenet al niet veel beter !!!!
Ik daag u uit iets op te nemen door te spoelen x64 bij reclame en stoppen als de reclame gedaan is.
Als je op stop duwt zit ge al 10 min verder in het programma
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Omdat jij geen verschil ziet,wil niet zeggen dat andere dat zo ervaren.
Er is wel degelijk verschil van beeld kwaliteit.
En wat kreeg je weer voor 1 euro bij telenet,was dat niet tweedehands.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 19 nov 2010, 11:33, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Rikkyrocker schreef: Doen de meeste Brusselaars zeker,niet de Limburgers.
Voor mij geen probleem hoor.
Zelf als limburger geef ik proximusboyke in deze eerder gelijk. Heb thuis (in limburg) telenet digitale TV en overlaatst bij iemand Belgacom TV gaan plaatsen. Ik zag het verschil niet hoor (we hebben beide dezelfde TV zelfs). Maar, die persoon had wel VDSL (Antwerpen).

In limburg zou je wel gek zijn om Belgacom TV te nemen aangezien daar nog bijna nergens VDSL(2) te krijgen is en dus BGC TV zowiezo minderwaardig is aan het telenet product, dus in dat opzicht heb je dan weer wel gelijk.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Rikkyrocker schreef:Omdat jij geen verschil ziet,wil niet zeggen dat andere dat zo ervaren.
Er is wel degelijk verschil van beeld kwaliteit.
En wat kreeg je weer voor 1 euro bij telenet,was dat niet tweedehands.
Welles, nietes, welles, nietes ... wees allebei eens volwassen en geef toe dat ieder zijn eigen mening mag hebben. Mijn schoonouders hebben bvb een dure grote LCD TV en vinden dat de beeldkwaliteit slechter is omdat alles zo groot lijkt ....

Agree to disagree, zeggen ze in het engels. Gelieve dit dus beiden te aanvaarden en die welles/nietes posts uit dit topic te houden, heeft er geen bal mee te maken.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Wist niet dat er in Limburg op zo weinig plaatsen VDSL2 verkrijgbaar is.Dan is het ook niet 75 procent beschikbaar in vlaanderen,en dat zeggen ze al maanden.Want ook in andere provincies is het niet overal verkrijgbaar.
Wat doen ze daar eigenlijk bij Belgacom,en ze werken nog met zoveel buiten firma's.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

probleem is dat de winkels kijken van wie ze de grootste commissie hebben. Dat is bij telenet.
Dus als te telenet aansluit op toestel van 1500€ met 200 hertz en je sluit aan op een toestel van 399€ 50 hertz zal je inderdaad een verschil zien.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

proximusboyke schreef:probleem is dat de winkels kijken van wie ze de grootste commissie hebben. Dat is bij telenet.
Dus als te telenet aansluit op toestel van 1500€ met 200 hertz en je sluit aan op een toestel van 399€ 50 hertz zal je inderdaad een verschil zien.

[modbreak]@RickyRokker: Laatste waarschuwing, gelieve je persoonlijke issues via PB te regelen. Volgende is een ban[/modbreak by Sasuke]

Ik zwijg niet voor proximusboyke,DAN MAAR BAN.Met alle chinezen,niet met den deze.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 19 nov 2010, 12:06, in totaal 3 gewijzigd.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Serieus off topic aan het gaan :!:
Everything that has a beginning has an end.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Als ik proximusboyke 'n PB zend,zit ie op het forum rond te bazuinen,dat ik hem overstelp met PB's,die ie alles tezamen 3 heeft gehad.

Nogmaals,ik laat niet op m'n kop zitten daar da manneke uit Kortrijk.
Ban mij gewoon,en floddert met hem maar aan.Is jullie nieuwsvoorspeller zeker,want hij meent dat ie alles weet.
Dat dat paljaske nog gratis 6 maand Telenet aanvaard,dat zegt genoeg.Nogmals ik zwijg niet voor hem.
Trek jullie conclusie.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Ik hoop dat die ban er van komt. Iedereen mag zij eigen mening hebben, maar zoals Rikkyrocker hier bezig is, dat gaat er gewoon over. Je mag geen enkel zinnig argument voorleggen of hij 'weerlegt' het met van de pot gerukte stellingen of door op de man te spelen.

Aanvaard nu toch eens dat Belgacom een ander product levert, maar daarom niet per definitie moet onder doen voor Telenet. Proximusboyke heeft net Telenet genomen om te kunnen vergelijken. Waarom zou hij (en sasuske) liegen? Moesten ze overgenomen zijn door Belgacom (zoals jij het zo mooi verwoordt) zouden ze net beweren dat BGTV beter is dan Telenet, in plaats van evenwaardig.

Ik hoop echt dat jou gezever hier stopt.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

proximusboyke schreef:probleem is dat de winkels kijken van wie ze de grootste commissie hebben. Dat is bij telenet.
Das niet waar. Mijn goeie vriend werkt bij Vandenborre op dit moment en hij krijgt meer commissie als hij spullen van Belgacom verkoopt.

Wat heeft het voor nut rickyrocker te bannen als hij toch terugkomt onder een van zin vele aliassen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Lord Utopia schreef:Das niet waar. Mijn goeie vriend werkt bij Vandenborre op dit moment en hij krijgt meer commissie als hij spullen van Belgacom verkoopt.
Hiermee staaf je net (gedeeltelijk) het punt van boyke: winkels krijgen commissie. Dus je kan er zo goed als zeker van zijn dat andere winkels commissie van Telenet krijgen en bijgevolg Telenet producten bevooroordelen ( zoals ze bij VDB misschien BGC in een beter daglicht zetten) .
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Lord Utopia schreef:Wat heeft het voor nut rickyrocker te bannen als hij toch terugkomt onder een van zin vele aliassen...
Antwoord Rikkyrocker = Blokkeer gewoon de hele IP range.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 19 nov 2010, 13:07, in totaal 2 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

lord dat was maar een vb.
Naar gelang van wie ze de mooiste commissies krijgen gaan ze in de verf zetten enproberen te verkopen.

Ik neem altijd het vb van mijn nichtjes paar jaar geleden.
De eene mag gsm hebben met abo en gaan naar the phone house en kwam erop neer dat proximus de beste het voordeligst en zo was dus ze tekend een contract (alé de moeter ze was net geen 18)
was de laatste dag van november de volgende dag gaat mijn andere nicht zei was al 18 vraag hetzelfde abonnement en het was slecht geen bereik, mobistar was beter goedkoper.
Het was dezelfde verkoper maar nieuwe maand nieuwe targets...
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Toch even melden dat het hier lekker gaat en zeer tevereden over de snelheids verhoging die telenet doorvoerde
mooiere upload nu voor comfortnet 1,5 Mbit _ de andere abo's zullen ook wel volgen

Afbeelding

Dit heeft weinig of niets te maken met beeldkwaliteit in dit topic .... 2 paginas over het beeld is dus OffTopiC ! ...... :drool:

Greets :)
AfbeeldingAfbeelding
THRene
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Rikkyrocker schreef:Geloof niet te veel van proximusboyke,kwaliteit van Telenet is beduidend beter,ik heb het verschil op verschillende plaatsen gezien,die beiden
BGC en Telenet hebben. proximusboyke wil niets gezegd hebben van BGC.En ik niet over Telenet,als iet niet klopt.
Niet akkoord, ik heb 1 TN (INDI) decoder en 1 BGC decoder op dezelfde TV staan en kan dus onmiddellijk vergelijken. Beide zijn evenwaardig. :evil:
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

THRene schreef:
Rikkyrocker schreef:Geloof niet te veel van proximusboyke,kwaliteit van Telenet is beduidend beter,ik heb het verschil op verschillende plaatsen gezien,die beiden
Niet akkoord, ik heb 1 TN (INDI) decoder en 1 BGC decoder op dezelfde TV staan en kan dus onmiddellijk vergelijken. Beide zijn evenwaardig. :evil:
Ik kan dan zeggen dat je ofwel het verschil niet ziet en dan is er iets niet in orde met je ogen, ofwel is je TV te beperkt om het te kunnen zien.
Het verschil in kwaliteit is nochtans met het blote oog te zien!
Heb nu zelf BTV, maar dit is enkel omdat internet voor mij de prioriteit was. Films en series zie ik toch via het net, en de vlaamse series kijk ik dan wel via de 'slechtere' BTV maar dat wist ik voor ik eraan begon.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ter info: in een gelijkaardige topic over de snelheidsverhoging van internet bij Telenet heb ik zonder enige commentaar, overleg of verwittiging alle posts verwijderd waarin de woorden Belgacom, VDSL of digitale televisie voorkwamen. Als moderator heb ik het recht om in te grijpen op de manier die ik het meest gepast acht, en ik moet daar geen enkele verantwoording voor afleggen tegenover de betrokken users.
Misschien een tip voor de UB-mods?

De betrokken users mogen nog blij zijn dat ik alleen maar hun posts verwijderd heb en niet hun accounts, terwijl dat laatste minder werk zou zijn voor mij.

Zie ook onderstaande signature.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Dat doen wij op UB niet :-S.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Volgens de technieker die ik deze ochtend over te vloer had wordt Expressnet XL geopwaardeerd naar DOCSIS 3, en zouden de modems vervangen worden door eentje met geintegreerde wifi . Geen idee of het waar is of niet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik vind het eigenlijk bizar dat Telenet hun productspecificaties niet aanpast op hun website.
Waarom zou je je product slechter adverteren dan het is?

Is precies of deze beslissing vlug vlug is genomen zonder duidelijke planning. :?
Everything that has a beginning has an end.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Jelly,

Er worden bij telenet wel meer beslissingen genomen die ze maar traag kunnen uitvoeren. Maar aangezien het pas op het einde van de maand in dienst is, moet er maar pas op het einde reklame over worden gemaakt. Koop je nu zo'n abonement, dan zal men jouw ook informeren naar de snelheidsverhoging die ingevoerd word binnen een paar dagen
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

devilkin schreef:Volgens de technieker die ik deze ochtend over te vloer had wordt Expressnet XL geopwaardeerd naar DOCSIS 3, en zouden de modems vervangen worden door eentje met geintegreerde wifi . Geen idee of het waar is of niet.

Klopt half.
Alles wat expressnet of hoger is krijgt docsis 3, dat is correct.
AL dan niet geïntegreerde wifi blijft nog steeds jou keuze.

Mvg
Yves
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

jelly als ze het nu zouden aanpassen en je drukt om te vergelijken dan zou het teveel opvallen dat de duurdere abonnementen niet veel meer bieden dan de goedkoopste
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”