overstap naar belgacom van dommel VDSL

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

Heb het pack genomen Internet Intense / TV Comfort / mobile 10 aan 60,70€ per maand.

25/10 online besteld ; installatie voorzien 16/11
(ik mocht dommel niet zelf opzeggen, heb zo een speciaal document ingevuld & moeten opsturen naar hen)

eerste GSM sim kaartje werkte niet, 2de kaartje wel, die had ik al na 1 week ontvangen. OKE :-)

tv pack met alle benodigheden ontvangen 12/11 (met V4 decoder enz) OKE :-)

16/11: niet actief => gebeld naar klantendienst => de lassers hadden een probleem moest 17/11 eens terugbellen
17/11: niet actief => opnieuw zelf gebeld => er staat een afspraak morgen 18/11 16u30.
update 18/11: na 6u werken aan mijn deur door de belgacom lassers nog niet actief :-( hun test via hun laptop lukte totaal niet... blijkbaar werkten de andere paren op de kabel ook niet ... ze hebben vanalles geprobeerd, zelfs mijn binnenbekabeling hebben ze vernieuwd ...

morgen 19/11: afspraak met techniekers storingen , hopelijk actief want nu heb ik geen internet meer (gelukkig ng via gsm wel hehehe)

update 19/11: man van storingen lost alles in belgacom kast op, wat blijkt de lassers hebben de kabel gewoon los laten zitten na hun talloze pogingen gisteren,dus geen internet aarrgghh

update 23/11: nog steeds niet online! vandaag gans de dag zitten wachten op lassers, geen kat gezien, weer zelf gebeld , ze hadden zogezegd aangebeld en zelfs op gsm gebeld, uiteraard geen gemiste oproepen en geen bel gehoord. Wtf? Heb nu nieuwe afspraak morgen om 8u dan zal ik voor mijn raam zitten... En hopelijk morgen in orde of ik sla door...
Laatst gewijzigd door Joneszy 23 nov 2010, 16:34, in totaal 3 gewijzigd.
bulleke
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2010, 12:48

als je maar een 2paar invoer hebt heeft dommel de ''rechten" op je rechstreeks paar tot je annulatie van dommel echt helemaal officieel en alle wegen doorlopen heeft en om dit te versnellen stuurt bgc de lassers voor je 2de paar rechstreeks te snijden vermoed ik. Kan ook mis zijn hoor
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

inderdaad ... kheb het gemerkt ...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Is dat ook zo als je een classic telefoonlijn hebt bij BGC en vdsl2 bij dommel dat ze een ander paar nemen bij een overstap naar Belgacom ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Normaal gezien wel.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

beetje stom want als je bij dommel vdsl2 al had zouden ze perfect dat online kunnen houden. en van af de dag dat het dommel contract wegvalt het hunne in de plaats zette. maar ja, het zou weer eens te makkelijk kunnen zekker
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

En heb je dan ook niet het risico op een slechtere verbinding als je op een retour paar aangesloten wordt ?
(of ben ik hier aant doemdenken)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ja dat is slecht, daarom dat ze niemand aansluiten op het retourpaar. Als je een 2e VDSL2 lijn wil komen ze dat 2e paar herlassen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

24/11: ben eindelijk online ... ga subiet eens de TV proberen ...

update: TV werkt ook goed , als ik SD kanaal bekijk heb ik ongeveer 400kb/sec minder download, bij HD 1000kb/sec minder ;-)

nu gratis volumepacks bestellen zeker, of hoeft dit niet meer met internet intense? :-)
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

jij hebt 500 GB dus das 'veel' :)
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

kvrees dat ik er meestal boven zit ... niet veel erboven maar toch ... :lol:
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

kaise1 schreef:Is dat ook zo als je een classic telefoonlijn hebt bij BGC en vdsl2 bij dommel dat ze een ander paar nemen bij een overstap naar Belgacom ?
Nee, dat hangt er gewoon vanaf wat je doet:
Plaats je de bestelling op het telefoonnummer dan wordt automatisch de dommel vdsl2 verbinding opgezegd.
Zeg je dat je geen classic lijn hebt (alhoewel je die toch hebt) dan wordt de belgacom vdsl2 lijn op een ander paar gezet en blijft de dommel verbinding ggewoon bestaan.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

redman schreef:Zeg je dat je geen classic lijn hebt (alhoewel je die toch hebt) dan wordt de belgacom vdsl2 lijn op een ander paar gezet en blijft de dommel verbinding ggewoon bestaan.
Dan heb ik een heel andere ervaring... :-) Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=27716

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Dit is inderdaad raar, als je geen nummer geeft en in de plaats daarvan een adres opgeeft wordt de bestaande lijn behouden en de installatie op een nieuw paar gedaan.

Zo was het vroeger toch.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”