Genomineerde 5: Duco Sickinghe (Telenet), de blijver uit Mec

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

“Als CEO heb ik maar één echte vrees: dat er geluiden zijn die ik niet hoor, die ik niet bemerk. En die ik dus niet meeneem als factor in mijn beleid. Dat is het ergste wat je als CEO kan overkomen,” schetst Telenet-topman Duco Sickinghe zijn managementaanpak. Natuurlijk moet een CEO weten waar hij met zijn bedrijf naartoe wil, geeft hij toe. Maar zijn baan is als het werk van een dirigent die de vele instrumenten in zijn orkest beluistert en “de goede geluiden versterkt”.
Misschien moet hij eens wat vaker op Userbase.be komen kijken :lol:
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Misschien moet hij eens wat vaker op Userbase.be komen kijken :lol:
Dat zal hij heus wel gelezen hebben.
Het gaat toch niet zo slecht,als sommige hier beweren of toch.
En ik zal er persoonlijk niet verder meer op in gaan.
groetjes.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Rikkyrocker schreef:Het gaat toch niet zo slecht,als sommige hier beweren of toch.
Met een duopolie zou je wel echt een dikke oen zijn als het dan nog slecht gaat :!:
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je kan moeil;ijk een slechtnieuwsshow geven é
kijk maar naar verkiezingen zelfs al hebben ze verloren toch hebben ze gewonnen.
is dat niet lastig om telkens van nickname te veranderen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

proximusboyke schreef:je kan moeil;ijk een slechtnieuwsshow geven é
kijk maar naar verkiezingen zelfs al hebben ze verloren toch hebben ze gewonnen.
is dat niet lastig om telkens van nickname te veranderen
Is net zo gemakkelijk,als wat jij doet.
Die hele dagen het net afschuimen om gratis iets vast te krijgen.
Dat noemen ze One man show.
Die hebben ook het meeste commentaar op iets.En geloven alleen zichzelf.Maar ik zal jou de waarheid onder jou neus blijven drukken.
Is het niet hier dan op 'n ander forum.
De rest antwoord ik wel op andere topic's.
Beetje luisteren naar de moderator.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 11 nov 2010, 14:53, in totaal 1 gewijzigd.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

"Maar ik zal jou de waarheid onder jou neus blijven drukken."

Jij komt écht rechtstreeks van HLN precies.

Ik heb medelijden met u als ge dit artikel als "waarheid" aan ziet. Telenet mag het dan wel goed doen als bedrijf, dat komt enkel en alleen omdat de doorsnee Vlaming geen flauw benul heeft van waar ze nu net voor betalen. Als ik de mensen zo zot kan maken dat ze €100 per maand voor een product betalen terwijl het mij maar de helft of minder kost, ja dan zal mijn bedrijf het ook 'goed' doen.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
...
gm123 schreef:"Maar ik zal jou de waarheid onder jou neus blijven drukken."

Jij komt écht rechtstreeks van HLN precies.

Ik heb medelijden met u als ge dit artikel als "waarheid" aan ziet. Telenet mag het dan wel goed doen als bedrijf, dat komt enkel en alleen omdat de doorsnee Vlaming geen flauw benul heeft van waar ze nu net voor betalen. Als ik de mensen zo zot kan maken dat ze €100 per maand voor een product betalen terwijl het mij maar de helft of minder kost, ja dan zal mijn bedrijf het ook 'goed' doen.
...
Na dit antwoord laat ik het aan jullie over.
Niemand is verplicht iet te kopen.We betalen voor alles te veel. electriciteit - gas - water- benzine- huur- bouwgrond-Huizen -internet enzzzzzzz
BTW horica ging naar beneden,is jou biefstuk beterkoop geworden,zijn er extra banen bij gekomen.

Daar kunnen wij als gewone mensen niets aan veranderen.
Als jij morgen veel kan verdienen,doe jij het ook.
Of lever jij morgen de helft van je salaris in,dat is mischien ook te hoog,vinden daar ook wel iemand beterkoop voor.
Terug ontopic
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Uiteraard. Dan is het de kunst om uzelf niet te laten oplichten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Rikkyrocker schreef:Niemand is verplicht iet te kopen.We betalen voor alles te veel. electriciteit - gas - water- benzine- huur- bouwgrond-Huizen -internet enzzzzzzz Daar kunnen wij als gewone mensen niets aan veranderen.
Daar kunnen we als gewonen mensen inderdaad weinig aan veranderen als vadertje staat concurrentie niet wil stimuleren (en er zelfs actief in tegenwerkt als hoofd aandeelhouder in één van de duopolisten) in dit land. Dat neemt niet weg dat we kritisch mogen zijn over dergelijke artikels... of verdwijnt het probleem als we het niet blijven herhalen ?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Daar gaat dit artikel toch niet over ? Dit artikel gaat over managers die hun bedrijf zo proberen te runnen dat ze groter & winstgevender worden...
Daar is die Hollander dus met verve in geslaagd, punt.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Daar gaat het artikel inderdaad over, maar Rikkyrocker wil ons "bewijzen" dat Telenet niet zo slecht is als hier op het forum gezegd wordt. Compleet uit de context getrokken dus.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Telenet is helemaal niet "slecht",alleen hebben ze een paar nutteloze producten voor thuisgebruikers (fibernet) en zit hun "vrij downloaden" niet snor...
2 dingen die snel,snel bedacht zijn om de vernieuwingen bij concurrent te counteren..
Verder heeft elk forum wel z'n hofnar, puur entertainment, maar verder irrelevant.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Toevallig deze reactie gelezen naar aanleiding van het Trends artikel :

http://trends.rnews.be/nl/economie/nieu ... 644782.htm

Dit begrijp ik niet: 1) Klantendienst van Telenet is een absolute ramp (tip voor Youp Van 't Hek), de medewerkers daar zijn niet erg slim, hebben absoluut geen macht om iets recht te zetten. Het is echt een muur waarop je botst, en waarop reageren de klanten zich dan af? Op het kanonnenvlees. 2) Technische dienst is eigenlijk niet in staat om meer te doen van een ping van digicorder maar je moet wel een duur 070 nummer bellen. Als je wil dat ze langskomen en het ligt aan jou (of dat proberen ze toch steeds zo voor te stellen), dan rekenen ze jou gigantisch veel geld aan. 3) Qua internet geven ze nooit de beloofde maximale snelheden, je moet de voorwaarden maar eens nalezen. Bijvoorbeeld, ze geven maximaal 10 Mbps maar als ze een miljoenste van die snelheid geven is het ook in orde want door technische of andere factoren kan het zijn dat de 10 Mbps niet gehaald wordt. Qua? 4) De telefoon is pokkeduur, extra opties zoals caller ID die ze bewust afzetten, kost bijna 4 EUR per maand om te laten opzetten. Je moet weten dat ze zowiezo de caller ID meegestuurd wordt, ze halen hem eraf zodat je extra moet betalen. 5) De TV valt wel mee, behalve de storingen af en toe. Stel je huurt een HD film dan betaal je vergeleken met het volume dat je verbuikt quasi niets vergeleken met je internet volume dat veel duurder is terwijl alles over hetzelfde netwerk gaat. Begrijpe wie begrijpen kan. 6) Personeelsdienst is zo mogelijk nog een grotere ramp dan de klantendienst. Ze zijn niet in staat om diploma's met functies te matchen. Wijzen geschikte kandidaten af en werven ongeschikte kandidaten aan. Qua bedrijfscultuur zal het voor Duco wel interessant zijn, als CEO buigt iedereen zo diep mogelijk, hij zou datzelfde eens moeten proberen als gewone werknemer. Besluit: het successverhaal is enkel de buitenkant, als klant of gewone werknemers is het heel wat minder. Laten we niet vergeten dat Telenet kunstmatig in leven wordt gehouden door Belgacom dat zoals Telenet een monopolie heeft. Als Belgacom zijn berg cash gebruikt, zou telenet niet meer bestaan omwille van de hoge schuldenlast.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

1) Nog nooit problemen gehad met de TN helpdesk.
2)tja, wanneer men vooraf waarschuwt dat er kosten verbonden zijn aan een interventie is het niet goed, wanneer men niet waarschuwt maar wel factureert is het beter ?
3) geen enkele provider geeft gewaarborgde snelheden= drogreden om een punt 3 te hebben.
4) Idem bij Belgacom
5) Idem als Punt 4, trouwens ze zitten daar in Mechelen niet voor hun of uw plezier he, maar om winst te maken,(met onnodige dingen duur te verkopen)
6) ik werk niet bij TN.

Stomme reactie dus...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:1) Nog nooit problemen gehad met de TN helpdesk.
Dan heb je vermoedelijk ook nog nooit een probleem gehad... want in dat geval krijg je toch maar steeds de belachelijke standaard antwoorden die enkel als doel hebben je af te schepen (het is steeds je PC of UTP kabel als het aan TN ligt)
iceke schreef:2)tja, wanneer men vooraf waarschuwt dat er kosten verbonden zijn aan een interventie is het niet goed, wanneer men niet waarschuwt maar wel factureert is het beter ?
Dat er kosten zijn als de fout bij jou ligt is niet meer dan normaal... alléén tracht TN het altijd van zich af te schuiven. Lees m'n posting maar eens over netwerk stuikt in elkaar... tijdens de piekuren zakt m'n snelheid soms naar 10 Mbits, echter ik blijf (ondanks dat ik reeds meermaals heb aangegeven dat alles bij mij prima is) van die wonderbaarlijke helpdesk het antwoord krijgen dat ik m'n kabels moet nakijken (alsof die beter/slechter werken in piekuren) en verder een betalende technieker kan laten komen (terwijl die niets kan komen doen aangezien dit een capaciteits probleem op de node is).
iceke schreef:3) geen enkele provider geeft gewaarborgde snelheden= drogreden om een punt 3 te hebben.
Als je de reclames hoort van TN laten ze toch maar graag hun effectieve snelheid horen. Gewaarborgde snelheid is iets wat men trouwens perfect moet kunnen garanderen tot op hun gateway... als men dat niet kan voldoet het netwerk gewoonweg niet (en is hun overbooking schandalig hoog).
iceke schreef:4) Idem bij Belgacom
Is dat een excuus... of hoe moet ik dat zien (ik zal het maar bezien als een droevig gevolg van een duopolie).
iceke schreef:5) Idem als Punt 4, trouwens ze zitten daar in Mechelen niet voor hun of uw plezier he, maar om winst te maken,(met onnodige dingen duur te verkopen)
Winst maken is één ding... daar je duopolie voor misbruiken is een ander ding (en geeft gewoon aan dat je in een gezonde markt als bedrijf niet zou kunnen overleven).
iceke schreef:6) ik werk niet bij TN.
Dat neemt niet weg dat je dingen objectief zou kunnen bekijken.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Eerst punt 6, hoe kan je die dingen bekijken als je niet bij TN werkt, die post was volgens mij gewoon een gefrustreerde medewerker die niet hogerop geraakt maar andere minder gekwalificeerde medewerkers wel ziet doorgroeien.Iets wat je in elke groot bedrijf tegenkomt..
Punt 5 & 4... Vroeger verdiende ze per gebruiker mischien 5 euro meer als er eens iemand nummerherkenning aanvroeg, nu verdienen ze 18€ meer aan VOD,telefoondiensten, opnamefuntionaliteit, Onlive, voetbalwedstrijden en ga zo maar door.
Punt 3 : Uw specifiek geval zeker ? Alles werkt goed maar je zit met capaciteitsproblemen op uw node. Leer er mee leven of schakel over naar dsl.
Niemand die daar iets gaat aan veranderen, de helpdesk niet, een technieker ook niet, en TN al zeker niet. Je kan het alleen maar aankaarten op fora zoals deze, maar of ze daar werkelijk iets mee gaan aanvangen in Mechelen ?
Punt 1 & 2 : uw specifiek geval zie punt 3. Alle andere gevallen, een helpdesk is er ook voor minder begaafde, of minder op de hoogte zijnde klanten, dus ja ze gaan eerst vragen om alles thuis zelf uit te vogelen, lukt dat niet dan ga je een technieker moeten betalen... Spijtig genoeg houdt het voor vele mensen hier gewoon op, telenet waarschuwt op voorhand dat er kosten verbonden zijn aan een interventie(als het probleem niet bij hun zit) blijkbaar houd dit veel mensen tegen om ook een technieker effectief te laten komen...

Ik snap jouw frustraties perfect, wat ik niet snap zijn mensen die kwaad worden op een helpdesk zonder eerst alle checkpoints te doorlopen om hun probleem opgelost te krijgen, tuurlijk zijn die eerste vragen van de helpdesk idioot, maar er lopen ook veel idioten op straat die wel geholpen zijn met die vragen ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

M'n voorbeeld is inderdaad een persoonlijk voorbeeld... maar zeker niet het enige dat ik kan opnoemen (heb er nog verschillende, zowel van mezelf, familie, collega's en vrienden). Het stramien is nochtans steeds hetzelfde, je krijgt altijd eerst een afscheep antwoord, ook al documenteer je bij de melding duidelijk welke testen je gedaan hebt (zodat het voor een verstandig iemand meteen duidelijk is dat het probleem niet bij jou zit).

Wat je laatste zin betreft... er zijn trouwens veel mensen die klagen over TN (ook hier op het forum) maar zelfs geen contact opnemen met TN om hun probleem kenbaar te maken (al begrijp ik op basis van m'n ervaring ook wel dat de zin daar uiteindelijk wel voor verdwijnt als je nooit een oplossing krijgt).
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Mocht ik iedere keer naar de kelder zijn gelopen om mijn modem(s) te rebooten had ik spataderen tot in mijn nek gehad ! das namelijk de standard oplossing wat ik van telemet kreeg ..en dit terwijl al lang vast stond dat de modem kapot was.. ..Trouwens Rikkie snor,bij anderen zal het niet veel beter zijn hoor !
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Waarom loop je dan naar de kelder,als je wist dat ie kapot was.
Hier staat de modem netjes en proper naast onzichtbare zijkant TV.
Als ik sommige aansluitingen modems en dergel..zie hier getoont met foto's - amai
Dan klagen dat het ding nie werkt.
Of die lijdingen buiten aan de muur bij sommige apartementen Jawadde
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 17 nov 2010, 16:21, in totaal 1 gewijzigd.
dasmewat
Plus Member
Plus Member

Goe lezen wat er staat !
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Is er een technieker langsgeweest die jouw modem komen testen is ? Nee ? Dan ben jij 1 van die mensen die hard roepen, maar niet de moeite doen om een technieker langs te laten komen.....
dasmewat
Plus Member
Plus Member

De derde heeft het probleem opgelost :oops: deze deed de gehele installatie over en dan pas werkte alles na behoren..
Dus ja, ik heb Telenet heeeeeel vaak gesproken
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

dasmewat schreef:De derde heeft het probleem opgelost :oops: deze deed de gehele installatie over en dan pas werkte alles na behoren..
Dus ja, ik heb Telenet heeeeeel vaak gesproken
Jou eigen fout,Toen hier de mensen van Telenet alles zijn komen aansluiten,hebben ze netjes werk presteerd,
Ze vertrokken pas toen alles piekfijn in orde was.
Maar ja ze wisten,dat ik jaren klant ging blijven :angel:
dasmewat
Plus Member
Plus Member

Weet je Rikky snor,ik denk ook dat Telenet net zo veel van jou houdt als andersom ....wie houdt niet van jou trouwens ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”