Speedtouch Home: Remote computer is not responding

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
f3ndke
Starter
Starter
Contacteer:

Hallo,

Vroeger had ik een Speedtouch Home modem welke perfect werkte.
Door omstandigheden heb ik echter lange tijd een andere modem gebruikt, de Eicon Diva USB. Deze werkte goed tot de snelheden van adsl naar omlaag gingen, en laag bleven.
Ik dacht mss is het wel de modem dus ik haalde mijn Speedtouch nog eens van onder het "stof" om te checken of daar ook zo een lage snelheden mee bereikt werden.

Na een nieuwe verbinding aan te maken via mij ethernet kaart (Win XP) kwam ik tot de vaststelling dat ik niet kon verbinden via de modem.
Ik kreeg telkens een error nr welke wou zeggen: Remote computer is not responding.
En dit terwijl ik met de USB modem wel nog kon verbinden.
Ik kan naar de software van de speedtouch surfen, dus er is wel degelijk een verbinding met mijn pc, en ook is er synchronisatie.
Nu zou je kunnen zeggen, gebruik dan toch gewoon die usb modem...
Welja, het zit zo, ik ben linux aan het leren en daarin is het eenvoudiger om zo een ethernet modem aan de praat te krijgen.

Ik heb uit wanhoop ook al eens een format gedaan en een volledige cleane installatie van WinXP.....zelfde probleem.
Iemand een idee??

Edit: ff vergeten bij te zeggen..
Ik heb de modem al meermaals gereset via resetswitch achteraan

P.S: Los van dit probleem is er nog een ander irritant probleem waarbij mijn windows gedurende een halve minuut niet reageert als ik hem opstart wanneer de speedtouch is aangeschakeld. Schakel ik hem pas in nadat windows is opgestart, dan is er geen probleem.

Alleszins al bedankt om te lezen, hopend op een reactie..

Groeten,

f3ndke!
stebune

Je computer wil toch geen verbinding maken via de USB poort naar je oude modem. Dit kan nog zo geconfigureerd staan!
Heb je als eens de status bekeken in het menu van de modem of hij wel degelijk is geconnecteerd met Internet?
Soms moet je ook eerst een verbinding maken naar je provider.
Via 'New coonections' een broadband verbinding naar Internet kiezen met je 'LoggingID' en 'password'. Daarna eerst deze verbinding maken en kijken of het werkt.
Heb je al eens een ping gedaan?
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Welk IP adres heb je je pc gegeven?

Als je die SpeedTouch reset krijgt hij terug IP adres 10.0.0.238. Als je pc dan op zo'n Windows XP auto-configure adres zit kan je er niet meer aan.

Stel je IP adres eens in op pakt 10.0.0.5 en netmask 255.255.255.0, default gateway op 10.0.0.238

Doe dan een Internet Explorer venster open en vul in:
http://10.0.0.238
of in een dos venster: ping 10.0.0.238

Lukken geen van beide dan heb je een probleem :) Eerst en vooral netwerkkaart nakijken in dat geval.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Raindog
Plus Member
Plus Member

Heb je al eens een nieuwe inbelverbinding aangemaakt?
Via connection wizard, broadband connection/manueel instellen verbinding/username@isp en pass invullen en dan verbinden als met een gewone dialup verbinding... als je modem synct zou dat normaalgezien moeten lukken op die manier... if not, zet eens welk foutnummer je krijgt... .
Controleer of je pc geen verbinding probeert te maken via een andere modem (analoog of die usb modem).
Kijk ook na of het 10BaseT lampje achteraan de st home brandt, check ook of de TX/RX lampjes op je modem flikkeren bij het verbinden (if not, zit je met een probleem met je netwerkkaart).

als het nog steeds niet lukt, bel je misschien best eens naar je isp om eens een lijntest en synctest te doen.

mvg
"To err is human..to really screw up you need a computer."
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”