Overstap van Dommel naar Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Heb nu bijna 2 jaar het homeconnect abonnement bij Dommel (internet+telefonie).
Vanaf het begin hebben we eigenlijk problemen gehad met hun telefonie (uitval, echo,...) en zijn er ook een aantal dingen nooit in orde gekomen (zoals voice-mail, [email protected],...). De internetsnelheid is niet slecht, maar zeker niet meer de beste op de markt.
Wegens gebrek aan tijd en gebrek aan degelijke alternatieven, is het er nog niet van gekomen om van Dommel af te stappen.
Tot ik onlangs een bestelwagen op de snelweg zag rijden met bestickering: "Scarlet: internet, telefonie, digitale tv". Heb dan vervolgens de site van Scarlet bezocht en hun One abonnement bekeken. Volgens hun site kan ik me laten aansluiten op Scarlet One. In theorie ziet het er allemaal goed uit (dat was met Dommel ook zo destijds), maar worden de beloftes in de praktijk ook waargemaakt?

Zijn er hier mensen die die overstap reeds gemaakt hebben? Wat zijn jullie ervaringen met Scarlet? Is Scarlet een verbetering? Halen ze de beloofde downloadsnelheid? Is het telefoniegedeelte stabiel, zonder echo? Hoe bevalt de Belgacom TV?

En dan nog even iets over de modem van Scarlet: is die uitgerust met een USB-poort waarop je HD en/of printer kan aansluiten?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Scarlet is super als en eens alles werkt. Hun TV = BGC TV reseller, dus goed. Hun telefoon = het vroegere iTalk. Ik heb dit zelf nog bij BGC en ben er heel tevreden over.

Hun planning en helpdesk zijn echter een ramp, als ik mag afgaan op wat hier gepost wordt:
* afspraken die tot 3 keer worden uitgesteld
* administratieve fouten
* ...

Maar eens het correct in orde is en je niks meer wil veranderen, zijn ze Ok en goedkoop.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik ben ongeveer een maand geleden overgestapt naar Scarlet Internet+Telefonie en heb enkele malen met de helpdesk gebeld, daar werd ik telkens vriendelijk geholpen en alles was in orde. (ik was op een aanbod ingegaan van FullADSL en kreeg zo €100 korting bij Scarlet, maar ik hoorde niets meer van FullADSL, dus heb ik met Scarlet gebeld en die hebben een nieuwe bestelling aangemaakt en de promo manueel toegepast en inderdaad op mijn eerst factuur stond €100 korting)
De technieker was er op het afgesproken moment, zonder uitstel.

Over de internetverbinding ben ik héél tevreden, continu 25Mbps/3.5Mbps, nog nooit gezakt. (af en toe (ip-adres uit bepaalde range) zijn enkele websites niet bereikbaar, maar zie ander topic)
Telefonie werkt al een maand perfect, ik hoor geen kwaliteitsverschil met de analoge lijn van belgacom die ik ervoor had.


Qua helpdesk moet je waarschijnlijk niet op veel rekenen (volgens mij ben ik de uitzondering als je alle ervaringen leest), maar als je van Dommel komt zal dat niet het probleem zijn.

Qua internet+telefonie(+tv) zit je normaal wel goed, als ik op mijn ervaring mag afgaan en op dit forum zijn bijna geen recente berichten met problemen als je een pack neemt (en dus op VDSL2 zit).

En dan nog even iets over de modem van Scarlet: is die uitgerust met een USB-poort waarop je HD en/of printer kan aansluiten?

Nee, enkel lan/phone-aansluitingen
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bedankt voor de reacties!
Ben blij te lezen dat het product op zich goed is en enkel de service (soms) te wensen over laat!

Vanmorgen sms gekregen van m'n vrouw met de melding dat internet en telefoon weer uitgevallen waren.
Dat en jullie reacties hebben me mee overtuigd om toch voor Scarlet One te gaan! Was ik net het online formulier aan het invullen, vind ik m'n klantnummer van Dommel toch niet terug zeker? Iemand een idee welk nummer dat is en waar ik dat kan vinden?

Noch een probleempje bij dat formulier: bij telefoonoperator kan ik "Schedom" selecteren, maar bij ADSL-lijn staat er noch "Dommel", noch "Schedom" bij... moet ik dan "andere" of "Belgacom" selecteren aangezien Dommel gebruik maakt van de infrastructuur van Belgacom?

Wat betreft de ontbrekende USB-poort... Kan ik een uitgaand signaal van de sagem box aansluiten op mijn Siemens Gigaset (met USB-poort) aansluiten zodat ik gebruik kan maken van de USB-poort en ook geen wijzigingen moet aanbrengen aan het draadloos netwerk bij ons thuis? Of gaat dat de boel dan bijvoorbeeld vertragen of instabiel maken?
g4ce
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 jan 2010, 06:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Je kan je siemens modem van dommel blijven gebruiken, maar dan als router achter de sagem modem van scarlet.
Dit is geen enkel probleem.

Wel opletten dat je de juiste poort op de siemens gebruikt, volgens de handleiding kan je een externe modem aankoppelen via de Lan4-poort.

Telenet Yugo
OVH voip
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De geforceerde disconnect iedere 36 uur (een Belgacom verschijnsel) is eigenlijk het enige dat me stoort - vooral de verbreking van het TV signaal. Het blijft een raadsel waarom men dat niet op 48 uur zet, zodat je met een minimum aan moeite zelf het tijdstip van de disconnect kiest.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het TV signaal verbreekt totaal niet. Idem voor telefoon.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

cptKangaroo schreef:De geforceerde disconnect iedere 36 uur (een Belgacom verschijnsel) is eigenlijk het enige dat me stoort - vooral de verbreking van het TV signaal. Het blijft een raadsel waarom men dat niet op 48 uur zet, zodat je met een minimum aan moeite zelf het tijdstip van de disconnect kiest.

Het tv-signaal zit op een aparte vlan en heeft geen last van de 36u onderbrekingen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ik heb het deze zomer al eens aangehaald: bij mij reset de router op gezette tijdstippen en dan ligt de hele boel plat. Deze zomer bleek daar een 36 uren patroon in te zitten, dus wat kan ik anders dan dat geen toeval te vinden? Misschien dat het normaal niet zo gaat, maar het gebeurt wel bij mij.
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Het hek is van de dam of de kogel is door de kerk.
Scarlet One gisterenavond besteld.
Vanmorgen een sms gekregen met de melding dat ik de planningsdienst mocht contacteren om een afspraak te maken.
Vijf minuten later, was nog in mijn kalender aan het kijken wanneer het voor mij het beste uitkwam, krijg ik telefoon van Scarlet om een afspraak vast te leggen.
Afspraak was voor hen mogelijk vanaf 19/11. Gelukkig heb ik de week die daarop volgt vakantie gepland, dus dat kwam perfect uit.
Afspraak dus vastgelegd op 22/11 in de voormiddag. Hopelijk wordt dit niet verplaatst :-D
Ben eens benieuwd.
Moet zeggen dat de mensen op de helpdesk bij Scarlet toch vriendelijker zijn dan bij Dommel.

Denk wel dat ik nog powerline adapters zal moeten aanschaffen om het netwerk tot bij de TV decoder te krijgen.
Of heeft die technieker dat sowieso bij? Vermoed dat je er dan ook zult voor moeten bijbetalen?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Heb je geen telefoonstopcontact naast je TV ?

Bij ons vroeg de technieker of we geïnteresseerd waren in draadloze TV (via een 'Ruckus' setje) -- ik neem aan dat hij er ook eentje bij had indien we ja hadden gezegd, maar ik weet het niet zeker.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Dan heb je meer geluk dan ik.
Bestelling geplaatst op 20 september.
Afspraak voorzien op 8 oktober.
Dus Dommel opgezegd (wegens hun pro forma systeem betaalt tot 4 november), en ook mijn Belgacomlijn opgezegd daar ik geen nummeroverdracht wou.
Geen technieker op 8 oktober ! Geen verwittiging, alleen op hun site afpsraak gezien.
Gebeld : ze hadden een activatie gevraagd op mijn oude nummer (alhoewel mijn nieuw telefoonnummer op hun contract stond dat werd opgesteld op 20 september).
Dan maar nieuwe afspraak op 22 oktober. 2 dagen ervoor zie ik dat die weer geanulleerd was.
Weer naar helpdesk gebeld. Blijkbaar hadden die knoeiers weer een aanvraag op het oude nummer gedaan. :bang:
Probleem is dan vanaf 25 oktober Belgacom lijn is afgesloten. Dus geen telefoon meer, laat staan internet.
Bel hen : nu wordt me 8 november als datum voorgesteld.
Vind dat dat te lang duurt, dus vraag een verantwoordelijke te spreken. Zijn echter toevallig altijd in vergadering.
Gelukkig 0800 nummer, dus bel met mijn GSM zo'n 3 keer per dag. (toch tijd genoeg wegens geen internet) Dan toch iemand die gaan "overleggen" was met de supervisor, nogmaals excuses aangeboden en krijg de eerste maand gratis als compensatie (had liever een aansluiting), maar nu weer afwachten tot 8 november.
Op hun site is de status nog altijd "lijn wordt geactiveerd, duurt ong. 12 dagen).
Ondertussen neem ik mijn laptop mee naar mijn ouders om daar mijn mails te lezen, of lees ik ze op het werk, maar zonder internet is klote ...
Op 8 november niemand gezien mogen ze hun aansluiting steken waar de zon niet schijnt.
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Zoals eerder al gemeld, is de installatie voorzien voor 22/11.
Krijg ik net telefoon van vriendelijke Veerle van Scarlet met de melding dat ze morgen al een technieker zouden kunnen langssturen indien ik dat wou.
Jammer genoeg kan ik morgennamiddag geen verlof nemen en zijn de poweradapters die ik besteld heb nog niet toegekomen.
Maar tot dusver nog geen slechte ervaringen met Scarlet :-D
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Wanneer moet ik Dommel eigenlijk exact opzeggen om de overgang naar Scarlet zo vlot mogelijk te laten verlopen?
Moet ik wachten tot bij Scarlet alles operationeel is? Misschien een domme vraag, maar kunnen gaan de 2 ADSL signalen elkaar niet verstoren als ze beide tegelijk op dezelfde lijn zitten?

Heb hier en daar al gelezen over een maand voor de vervaldatum of zoiets... hoe zit dat juist in elkaar?

Ter info:
Ik heb gisteren de factuur voor november betaald en op die datum staat als vervaldatum: 21/11/2010
Bij mijn pakketten staat er bij mijn homeconnect abonnement als vervaldatum: 28/12/2010

Ik snap er niks meer van....
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Pas opzeggen wanneer Scarlet (internet+telefonie) actief is, dan val je zeker niet zonder internet. Je moet dan wel een maand dubbel betalen (Scarlet+Dommel).
Als je Dommel vroeger opzegt, dan kan je je telefoonnummer kwijt zijn. (Dommel zet dat dat op non-actief en Scarlet kan het dan niet meer overnemen)
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Al vier jaar Scarlet One hier en nooit problemen gehad.
Helpdesk bellen kan soms wel wat duren, maar eens je ze aan de lijn hebt, wordt je behoorlijk goed geholpen.
Twee zonen zijn dit jaar verhuisd (elk naar een andere gemeente) en hebben Scarlet genomen. Bij alle twee werd een wachttijd van 6 weken vooropgesteld, maar beiden hadden binnen de twee weken hun aansluiting, dus blijkbaar bouwen ze bij Scarlet een reserve in.
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Het is zover, ik heb gisteren om 16u naar Scarlet gebeld om over te stappen naar Internet & telefonie, het is met een beetje hartzeer dat
ik Dommel HomeConnect verlaat.

De dame aan de telefoon heeft gezegd dat ik ongeveer binnen 10 werkdagen door een technieker gecontacteerd zou worden voor een afspraak voor installatie. En dat vanaf vandaag, alles binnen 3 weken operationeel zou moeten zijn.

Nog geen uur later krijg ik een SMS waarin staat dat ik moest bellen naar een nummer in Antwerpen om een afspraak te maken met een technieker (ik was redelijk verbaasd omdat de dame van de klantendienst eerder had gezegd dat ik binnen 2 weken gebeld ging worden). Ik bel dus dat nummer op, en daar zeggen ze dat mijn dossier nog niet bij hun is binnengekomen, en dat hij me terug met de klantendienst ging doorverbinden om mijn dossiernummer op te vragen. Tegen de tijd dat ik dit uiteindelijk had was de planningsdienst gesloten (18:03).

Om 21:00 krijg ik plots telefoon van de planningsdienst om een afspraak te boeken. De eerst mogelijke datum is op 30/11.

Mijn factuurperiode bij Dommel loopt steeds vanaf de 17e van de maand, en Scarlet begint de 30e. Wanneer kan ik dan Dommel opzeggen?
-Nu een aangetekende brief sturen en zeggen dat ik op 30/11 overstap en dus geen renewal wil voor de volgende maand? (en dus 13 dagen dubbel betalen)
-Wachten tot Scarlet geïnstalleerd is en dan pas naar Dommel sturen? (1,5 maand dubbel betalen)

Bestaat het risico dat als ik nu al mijn opzeg naar Dommel stuur dat ze mij voor de 30e afsluiten ofdat mijn telefoonnummer niet meer overgedragen kan worden naar Scarlet?

Greg
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het veiligste is dubbel te betalen, dus wachten tot alles geïnstalleerd is. Zeker omdat we hier regelmatig lezen dat Scarlet wel eens zijn afspraken durft uit te stellen en zo.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

dus de installatie kan perfect gebeuren als je dommel abbo nog actief is? Die technieker gooit er zijn VDSL signaal gewoon op en dommel ligt eruit?
Goztow schreef:Het veiligste is dubbel te betalen, dus wachten tot alles geïnstalleerd is. Zeker omdat we hier regelmatig lezen dat Scarlet wel eens zijn afspraken durft uit te stellen en zo.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ja, dat klopt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Heeft er hier iemand ervaring met het transferen van een domeinnaam van Dommel naar Scarlet?

Heb met de klantendienst van Scarlet gebeld, zo paar keuzes in het menu gemaakt en kreeg iemand aan de lijn. Heb die persoon gevraagd of dat mogelijk was om mijn domeinnaam over te zetten en of dat gratis was. Helpdesker vraagt me om even aan de lijn te blijven terwijl ze het gaat navragen.
Poosje later is ze daar weer met de heuglijke melding dat het mogelijk is en gratis, maar dat ik naar het 0800-nummer moet bellen en in het menu voor nieuwe bestelling moest kiezen. Ze zouden dan mijn klantnummer vragen van dommel en scarlet en zouden de transfer aanvragen.
Dus ik bel naar de 0800-nummer, kies voor nieuwe bestelling en krijg iemand anders aan de lijn, weer m'n verhaal gedaan en weer ging ze het navragen.
Poosje later is ze daar weer met de niet zo heuglijke melding dat dit niet kan. Als ik haar vertel dat een collega van haar me net verteld heeft dat het wel ging (ben zo dom geweest om geen namen te vragen), zegt ze me dat zij het aan haar teamlead gevraagd heeft en die zei dus dat het niet kon.
Heb haar dan gevraagd of ze wel de domeinnaam konden registreren als ik 'm bij Dommel vrij zou krijgen, dat ging dan weer wel. Heb die domeinnaam niet onmiddellijk nodig, maar zou 'm wel graag ter beschikking hebben, wil er best even op wachten.
Dus ik een mailtje gestuurd naar Dommel. Daar konden ze me niet verzekeren dat mijn domeinnaam vrij zou komen bij 't beëindigen van mijn contract en dat ik best een transfer van de domeinnaam kon aanvragen. Mailtje teruggestuurd met de vraag hoe dat in zijn werk ging. Blijkbaar moet je daarvoor een gespecialiseerd bedrijf contacteren...

Dus na behoorlijk wat communicatie, is het mij nog altijd niet duidelijk of en wanneer ik mijn domeinnaam kan recuperen.
Remedy
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:53

kos schreef:Dus na behoorlijk wat communicatie, is het mij nog altijd niet duidelijk of en wanneer ik mijn domeinnaam kan recuperen.


Er zijn twee mogelijkheden:
- bellen naar 02 275 27 27 en eerst kiezen voor "Nederlands", dan "Technische Dienst" en dan "Domeinnamen" (optie 5)
- de domain transfer zélf aanvragen via mijn.scarlet.be (inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en kiezen voor "Mijn Abonnement")
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Thx!
Ben momenteel naar hun schitterend wachtmuziekje aan het luisteren :-D
Via de site krijg ik op een gegeven moment te zien dat het me x euro gaat kosten terwijl ze me gisteren aan de telefoon gezegd hadden dat je bij een Scarlet One abonnement een gratis domeinnaam krijgt...
Remedy
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:53

kos schreef:Thx!
Ben momenteel naar hun schitterend wachtmuziekje aan het luisteren :-D
Via de site krijg ik op een gegeven moment te zien dat het me x euro gaat kosten terwijl ze me gisteren aan de telefoon gezegd hadden dat je bij een Scarlet One abonnement een gratis domeinnaam krijgt...


Een gratis domeinnaam wordt niet bij een Scarlet One bij geleverd, vrees ik.
Er wordt sowieso een jaarlijkse kost aangerekend voor een domeinnaam.
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Werk jij bij Scarlet dat je dat allemaal zo goed weet?
Want dan kan ik even goed nu gewoon ophangen, moet ik hier geen stijve nek zitten krijgen met de hoorn tussen schouder en oor :wink:

Lap... na 9min.42 in de wachtrij te staan, verbreekt de verbinding gewoon... :bang:

Opnieuw gebeld, ditmaal op tijd iemand aan de lijn gekregen.
Te horen gekregen dat domeinnaam jammer genoeg niet gratis is.
Dan houdt het hier voor mij op.
Ik had me er al bij neergelegd dat ik 'm ging kwijt zijn toen ik de keuze gemaakt had om over te stappen naar Scarlet.
't Is maar omdat ik die optie zag bij "Mijn abonnement" via mijn.scarlet.be dat ik wou weten of ik 'm dan toch kon houden.
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

domain.scarlet.be
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Vanmiddag (zondag) een sms gekregen met de melding dat er morgen een technieker langskomt om Scarlet te installeren.
Dus netjes volgens afspraak!
:banana:
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Vanmorgen om 8u een telefoon van Scarlet technieker om te melden dat hij tussen 8u30 en 9u bij ons zou zijn.
En hij was mooi op tijd!
Alles netjes geïnstalleerd.
TV getest --> OK
Foon getest --> OK (veel betere kwaliteit dan Dommel)
Internet getest --> OK! (zie handtekening om verschil te zien!)

Ik ben een tevreden klant!! :-D
(als het goed is, mag het ook gezegd worden!)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”