Schandalige wanpraktijk?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Situatie:
Ik heb mijn analoge tv en huur van hd digicorder per aangetekende zending (verzonden 02/10/2010) opgezegd met ingang van 06/11/2010.
Dit is volledig correct gelet op een maand vooropzeg, mijn factuurdatum was steeds de 7e van de maand dus dat klopt dan mooi.
Ik heb op 02/11/2010 (vroeger dan echt moest maar belgacom tv functioneerde al) bij een telenet shop mijn decoder en modem netjes binnengeleverd (na 2uur wachten wel wat ook ronduit niet kan eigenlijk)

Probleem:
Nu kreeg ik echter een aanrekening in de bus van zo maar even bijna 150€!

Er staat een herberekening voor analoge tv voor 1 dag in mijn voordeel voor 1 dag (0,50€ bijna) dit klopt vermits 7e factuurdatum is en 6e werd afgesloten.
Een herberekening voor de huur van de digicurder in mijn voordeel voor 5 dagen (1,5€ bijna) dit kopt ook vermits 7e factuurdaum en 2e werd binnengeleverd.
Ze slagen er echter in mij de restwaarde van de digicorder aan te rekenen voor bijna 150€. Ze weten perfect dat de digicorder werd ingeleverd aangezien de inleverdatum ervan (2e) netjes overal op de factuur staat bij de aanrekening van de digicorder en bij herberekening huur ervan. Toch durven ze deze dan nog eens aanrekenen!

Dit ruikt mijns inziens enorm hard naar misbruik!
Velen zullen dit immers netjes betalen en nooit hun geld terugvorderen.
En zelfs als je het achteraf merkt, probeer dan maar eens iemand vast te krijgen om het terugbetaald te krijgen.

Vraag:
Zijn er nog anderen met ervaringen ivm deze wanpraktijk?

Wat doe ik nui:
Ik zal in ieder geval niet reageren of betalen, ze moeten mij zelfs 2€ teruggeven in feite.
Dat ze maar wat kosten maken aan herinneringen en aangetekende zendingen, een incassobureau erbovenop en dan toon ik fijntjes met een glimlach mijn bewijs van inlevering van de box en vraag ik mijn 2€ terug Ik heb immers alle formaliteiten correct vervult.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Buiten het feit dat ik je gelijk heb, ben je NIET in je recht als je fakturen negeert en een incassobedrijf op je dak krijgt.

Je bent bij wet verplicht een faktuur ofwel te betalen, ofwel officieel te betwisten. Als je niets doet, ga je stilzwijgend akkoord met de faktuur !

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

gebeurd dikwijls en dan krijg je een creditnota.
Alles hangt blijkbaar af tussen opmaak faktuur en het doorgeven van het telenetcenter.
Gewoon copij nemen van je binnengebracht toestel en opsturen naar telenet.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Je kan daar heel moeilijk over doen, en dan kan je achteraf de kosten daarvoor betalen of je kan eens bellen met de helpdesk, die gaan je dan vertellen om die factuur te betalen en dat je later dat bedrag gewoon terugkrijgt, reken 1 maand...
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ik weet niet hoe het bij Telenet werkt, maar Belgacom heeft mij indertijd ook teveel aangerekend (aansluitingskosten terwijl dat eigenlijk gratis was wegens een actie). Ik heb toen gebeld, en na een 15-tal minuutjes wist men mij te vertellen dat een creditnota gemaakt was en dat ik enkel het resterende bedrag moest betalen, en dus niet eerst de volledige factuur.

In uw geval zou ik dus gewoon even bellen, met een beetje geluk ben je er op een paar minuten mee rond.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lirec schreef:Zijn er nog anderen met ervaringen ivm deze wanpraktijk?
Wat doe ik nui:
Ik zal in ieder geval niet reageren of betalen, ze moeten mij zelfs 2€ teruggeven in feite.
* Ik zou dit geen wanpraktijk noemen, maar een facturatiefout. Grote bedrijven als Telenet kunnen het zich niet permiteren om zoiets "met opzet" te gaan doen, dat zou pure fraude zijn. De titel van deze topic vind ik ongepast en beschuldigend.
* Zoals Sasuke zei: niets doen is géén optie. Je moet je factuur betwisten (theoretisch per aangetekend brief).
* Je kan ook gewoon bellen, vriendelijk blijven, en het probleem uitleggen. De kans is zeer groot dat het binnen de minuut rechtgezet wordt.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

En ik geloof dat ze met opzet wel even 'proberen' of de klant het gevraagde bedrag overmaakt ! Ik heb me laten vertellen door een ex BGC medewerken dat ze daar een afdeling hebben wat niet anders doet dan even wat centen van de vertrekkende klant af te troggelen..Waar of niet waar,ik geloof dat het gebeurt..
Moustache
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2010, 17:40

dasmewat schreef:En ik geloof dat ze met opzet wel even 'proberen' of de klant het gevraagde bedrag overmaakt ! Ik heb me laten vertellen door een ex BGC medewerken dat ze daar een afdeling hebben wat niet anders doet dan even wat centen van de vertrekkende klant af te troggelen..Waar of niet waar,ik geloof dat het gebeurt..
Hoe weet een exBGC mederwerker dat,werkt die nu bij Telenet in Mechelen.Vraag eens welke afdeling.
Heeft ie daar bewijzen van.Je kan me een pb sturen als je wil.Alvast bedankt voor de medewerking.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

dasmewat schreef:En ik geloof dat ze met opzet wel even 'proberen' of de klant het gevraagde bedrag overmaakt ! Ik heb me laten vertellen door een ex BGC medewerken dat ze daar een afdeling hebben wat niet anders doet dan even wat centen van de vertrekkende klant af te troggelen..Waar of niet waar,ik geloof dat het gebeurt..
Die onzin geloof je toch zelf niet?

Ik heb zelf afgelopen zomer een digicorder teruggebracht naar Telenet en heb een correcte afrekening gekregen.
Deze maand is Telenet bij vele (duizenden?) mensen 'vergeten' internet aan te rekenen.

Telenet heeft nu niet bepaald de éénvoudigste facturen en het gaat regelmatig mis maar ervan uitgaan dat ze bewust teveel aanrekenen is een brug te ver. Dat ze daar een speciale afdeling voor zouden hebben kan alleen maar in de (knotsgekke) verbeelding van sommige mensen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik heb ze beiden
Het is wel zo dat belgacom beter is om geld terug te krijgen.
Als er een probleem is en je ontvangt de facturen via e services dan krijg je binnen de 5 min een creditnota en kan je zien hoeveel je moet betalen.
Bij telenet moet je eerst betalen en als ze het niet vergeten crediteren ze het op de volgende factuur en in het slechtste geval in de daarop volgende factuur.
Het is maar als je boos wordt en zegt als ze een goedkope lening willen dat ze maar naar de kbc dexia argenta fortis moeten gaan maar niet bij de klanten dat ge geen ocmw zijt dat ze onmiddellijk crediteren.
sorry maar bij TN heb ik ook soms dat gevoel als ze bij 100 000 klanten teveel aanrekenen en de mensen moeten eerst betalen en krijgen het de maand nadien terug dan is dat kassa kassa voor hen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Moustache
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2010, 17:40

proximusboyke schreef:ik heb ze beiden
Hoe weet jij dat van Telenet,je bent volgens het forum hier maar 1.5maand Telenet klant.
Kan je daar op antwoorden aub.

[modbreak] @Moustache: Gelieve je berichten ontopic te houden en zulke zaken via PB te regelen. Gezien je eerdere infracties word je bij deze geviseerd ! [/modbreak by Sasuke]
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

En ik blijf oprecht geloven dat grote bedrijfen zoals TN en BGC proberen om vertrekkende klanten voor een laatste keer een 'bijdrage' te laten leveren ! Ze geven natuurlijk niet toe dat het zo is..Er zullen genoeg mensen zijn die niet volledig op de hoogte zijn van hun rechten en zijn ze dat wel krijggen te horen : Sorry U wordt natuurlijk terugbetaald..
En dat de boekhouding van Telenet een bende is ,dat weet ik en vele anderen.Bij BGC waar ik vroeger klant was gingen er ook dingen fout maar daar gaf men direct toe dat het zo was en herstelde onmiddelijk de f.u..Daar kan telenet echt veel van leren
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Moustache schreef:
dasmewat schreef:En ik geloof dat ze met opzet wel even 'proberen' of de klant het gevraagde bedrag overmaakt ! Ik heb me laten vertellen door een ex BGC medewerken dat ze daar een afdeling hebben wat niet anders doet dan even wat centen van de vertrekkende klant af te troggelen..Waar of niet waar,ik geloof dat het gebeurt..
Hoe weet een exBGC mederwerker dat,werkt die nu bij Telenet in Mechelen.Vraag eens welke afdeling.
Heeft ie daar bewijzen van.Je kan me een pb sturen als je wil.Alvast bedankt voor de medewerking.
Lol, ze rieken stront en vliegen er direct op. :roll:

@TS: Een incassobureau heeft geen enkele poot om op te staan en kan bij u geen rotte frank komen eisen. Het enige dat ze kunnen doen is u bang maken met extra torenhoge kosten en hopen dat gij betaalt, en dan zijt ge uw geld ook kwijt, maar daar stopt het verhaal. De schuld is tussen u en telenet en niet tussen u en het incassobureau. Als gij de moeite doet om uw factuur te betwisten mogen zij zoveel brieven sturen als ze willen, ze hebben geen enkel recht om u geld afhandig te maken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik heb digitale tv
sinds 01/02/2010 omdat ik toen bGTV brol vond
ik ben telenetklant geweest van 2000 -02/2009 tot ik werd afgesloten omdat ik 12500 euro moest betalen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Amai snel veel gemengde reacties :-)
Precies toch veel commoties rond verkeerde facturaties!

Ik ga nog niet met volle overtuiging beweren dat ze structureel teveel factureren aan vertrekkende klanten. Maar ik heb 4 persoonlijke ervaringen met vertrekken bij telenet. Hierbij werd 3 keer teveel gefactureerd achteraf. Dat vind ik toch al zeer frappant. Vandaar mijn post over dit laatste incident.

Men verwacht bij telenet van hun klanten zeer stricte betalingstermijnen of er komen onverbiddelijk herinneringskosten aan te pas. Maar als ze zelf in de fout gaan mag je hemel en aarde bewegen om hun te contacteren (mail worden niet beantwoord, helpdesk is vaak lang wachten waarna je vaak een incompetent persoon aan de lijn die het dan nog eens aandurft je de belachelijkste vragen te stellen)

Jullie hebben denk ik wel gelijk dat ik de factuur moet betalen of weerleggen.
Dan gaan we dat fijntjes doen via mail he, eens kijken of ze er dan wel in slagen die eens te lezen en op te reageren :angel:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Wat wil je nu eigelijk ? dat het opgelost raakt of dat het niet opgelost raakt en je hier je frustratie komt uitroepen ? Bel ipv mail naar de Helpdesk, geef uw klantnummer door en zeg dat de factuur niet in orde is, dat is hoop en al 10 minuten werk..
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”