Zeer lage LAN snelheid

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Heb sinds deze week een DUNE HD Base 3.0 mediaplayer aan m'n 'netwerk' gehangen, bestaande uit:

Desktop PC - Windows 7 Ultimate
Scarlet Sagem modem
Dune mediaplayer met 2TB storage (Samsung HDD ingebouwd)
LAN power adapters (internet via stopcontact)

Ik merk nu dat filetransfer van de PC naar de Dune (en omgekeerd) zeer traag verloopt (max. 1MB/s). Ik denk dat er meer uit te halen valt...

Heb al verschillende settings nagekeken, en krijg de boel niet sneller. Iemand enige ideeën? Alvast bedankt!
bluezy
Member
Member
Bedankt: 7 keer

Check eens of de duplex niet verkeerd staat. Soms wordt dit veroorzaakt doordat beide kanten in auto-negotation mode staan, of omdat auto-negotiation niet werkte. Dwing er 1 van in manual mode op full duplex te staan bv. Als dat niet werkt, zet dan manueel beide kanten op dezelfde stand (kies full duplex).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kijk al eens eerst op fora welke snelheid je mag verwachten van die dingen (soms is dat vrij laag).
MacE501
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:Kijk al eens eerst op fora welke snelheid je mag verwachten van die dingen (soms is dat vrij laag).
De Dune ondersteunt gigabit connecties (experimentele fase), dus een 'gewone' 10/100Mbit moet 'ie zeker aankunnen. Denk eerder dat het aan m'n Sagem ligt die er tussen staat...
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Of aan de power adapters ... bij mij thuis kreeg ik ook nooit meer dan 10mbit uit die dingen, zelfs met het 200Mbit model ! Heeft te maken met mijn 3-fasige 380V elektriciteit thuis vermoed ik.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
MacE501
Pro Member
Pro Member

Sasuke schreef:Of aan de power adapters ... bij mij thuis kreeg ik ook nooit meer dan 10mbit uit die dingen, zelfs met het 200Mbit model ! Heeft te maken met mijn 3-fasige 380V elektriciteit thuis vermoed ik.

Grtz,
Sasuke
Zou ook kunnen, alhoewel FTP traffic toch vrij snel gaat (foto's openen vanop de Dune gaat 10x sneller over FTP dan via Explorer). Ga eens proberen mijn laptop er rechtstreeks aan te hangen via UTP kabel).
MacE501
Pro Member
Pro Member

Sasuke schreef:Of aan de power adapters ... bij mij thuis kreeg ik ook nooit meer dan 10mbit uit die dingen, zelfs met het 200Mbit model ! Heeft te maken met mijn 3-fasige 380V elektriciteit thuis vermoed ik.

Grtz,
Sasuke
Het ligt dus idd aan die %¨R¨||@ power adapters... laptop aan de router gehangen en ik haal gemakkelijk 8 MB/s (zo'n 8x sneller). Is nog niet geweldig natuurlijk, maar toch al een pak beter. Nu ik weet waar het aan ligt, kan ik verder!

Thanks all! :worship:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”