Heb sinds deze week een DUNE HD Base 3.0 mediaplayer aan m'n 'netwerk' gehangen, bestaande uit:
Desktop PC - Windows 7 Ultimate
Scarlet Sagem modem
Dune mediaplayer met 2TB storage (Samsung HDD ingebouwd)
LAN power adapters (internet via stopcontact)
Ik merk nu dat filetransfer van de PC naar de Dune (en omgekeerd) zeer traag verloopt (max. 1MB/s). Ik denk dat er meer uit te halen valt...
Heb al verschillende settings nagekeken, en krijg de boel niet sneller. Iemand enige ideeën? Alvast bedankt!
Zeer lage LAN snelheid
Check eens of de duplex niet verkeerd staat. Soms wordt dit veroorzaakt doordat beide kanten in auto-negotation mode staan, of omdat auto-negotiation niet werkte. Dwing er 1 van in manual mode op full duplex te staan bv. Als dat niet werkt, zet dan manueel beide kanten op dezelfde stand (kies full duplex).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Kijk al eens eerst op fora welke snelheid je mag verwachten van die dingen (soms is dat vrij laag).
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
De Dune ondersteunt gigabit connecties (experimentele fase), dus een 'gewone' 10/100Mbit moet 'ie zeker aankunnen. Denk eerder dat het aan m'n Sagem ligt die er tussen staat...r2504 schreef:Kijk al eens eerst op fora welke snelheid je mag verwachten van die dingen (soms is dat vrij laag).
- MacE501
- Pro Member
Zou ook kunnen, alhoewel FTP traffic toch vrij snel gaat (foto's openen vanop de Dune gaat 10x sneller over FTP dan via Explorer). Ga eens proberen mijn laptop er rechtstreeks aan te hangen via UTP kabel).Sasuke schreef:Of aan de power adapters ... bij mij thuis kreeg ik ook nooit meer dan 10mbit uit die dingen, zelfs met het 200Mbit model ! Heeft te maken met mijn 3-fasige 380V elektriciteit thuis vermoed ik.
Grtz,
Sasuke
- MacE501
- Pro Member
Het ligt dus idd aan die %¨R¨||@ power adapters... laptop aan de router gehangen en ik haal gemakkelijk 8 MB/s (zo'n 8x sneller). Is nog niet geweldig natuurlijk, maar toch al een pak beter. Nu ik weet waar het aan ligt, kan ik verder!Sasuke schreef:Of aan de power adapters ... bij mij thuis kreeg ik ook nooit meer dan 10mbit uit die dingen, zelfs met het 200Mbit model ! Heeft te maken met mijn 3-fasige 380V elektriciteit thuis vermoed ik.
Grtz,
Sasuke
Thanks all!