![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
ga je ons verlaten met al je andere nicknames of enkel onder Rikkyrocker
Laat jou aantal BGC Tibs 2-3- of meer in de maand maar eens oficieel zien in de speciale topic daarin voorzien hier op userbase ,waar je het altijd zo druk over hebt,nu kan je het bewijzen oficieel.Kun je dit niet,hou dan voortaan je wafel.En ja ik ben weg hier.proximusboyke schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
ga je ons verlaten met al je andere nicknames of enkel onder Rikkyrocker
Deze kunnen het wel.Zelfs in de rode uren.Smalband om 10 uur is trouwens op zaterdag en zondag,Woensdag 13 uur.Resterende 4 dagen vanaf 17 uur.lieven1965 schreef:Nadat ik dit forum doorlopen heb wil ik toch wat bevindingen neerpennen.
DUS TELENET : Maak nu eens duidelijk wat een dagelijks gemiddelde is in de rode uren.
Wie kan mij zeggen wat de snelheid is wanneer je op smallband beland ?lieven1965 schreef:Was dit maar waar +/-500kb, that's it
Door de dag heb je tijd genoeg om grote bestanden binnen te halen,pas tegen de avond beginnen de rode uren,uitgezonderd weekend.Lord Utopia schreef:Tijdens rode uren zou het 512 kbps zijn (minimum), tijdens gele uren 1 tot 4 Megabit. Of toch zo ongeveer.
Dat klopt,maar je ziet de laatste weken meer en meer niet Telenetters met snelheidsproblemen s'avonds.Goztow schreef:Er is verschil tussen 10 Mbit "traag" en 0,5 Mbit "traag".
Goztow schreef:Waar heb jij die gezien? Link? Bron? Ik heb er eentje gelezen maar dat lijkt me meer op een technisch probleem.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=27713Goztow schreef:Heb je het over Scarlet of VDSL2? Of beide? Scarlet biedt zowel lijnen over VDSL2 als over ADSL. Geef me een directe link waar je leest over VDSL2-snelheidsdrops 's avonds, waar geen technisch probleem aan vasthangt. Ik zal je een voorbeeldje geven van waar je naar zoekt, maar dan van Telenet: klik.
Als je geen referenties / duidelijke voorbeelden kunt posten, ga dan weg met je FUD.
Goztow schreef:Ik dacht wel dat je die er ging uitpikken: het enige(?) probleem van variabele snelheid met VDSL2 dat hier tot nu toe is gepost en het is:
1. Met alle waarschijnlijkheid een technisch probleem, zoals aangehaald, geen capaciteitsprobleem
2. Er moet nog een technieker voor langskomen, we wachten alsnog op feedback van de topic poster
Op dit ogenblik laat er weinig vermoeden dat het om een capaciteitsprobleem gaat.
Vraag eens technieker van scarlet,dommel of BGC wanneer die langs komt,dit heeft trouwens niets te maken,met snelheidsverlies terwijl je tv kijkt,telefoneert.Het moest er nog van komen,dat ze smalband toepassen,als ze zo al verlies hebben.Als ik echte grote bestanden wil downloaden,en dat zijn er biezonder weinig,doe ik dit snachts,ga er geen 3 uren of meer aan de pc bijzitten,zet gewoon het scherm af,Koelkast, verwarming nu en ......zet je snachts toch ook niet af.Van jou zou ik dit kunnen aannemen,als ik al de topics hier na lees.proximusboyke schreef:jah zo ken ik iemand die bij de lijn werkt en op vele zenders heeft ze slecht beeld.
Is al 2 maand zo en TN weigerde op hun kosten een technieker te sturen ( want het kon ook de fout van de klant zijn )
Na bellen naaar TN om alles op te zeggen kon er plots wel gratis een technieker langskomen, die heeft het gedeeldelijk opgelost door de 2e tv in de slaapkamer te deactiveren.
Alleen deze maand. Vanaf je volgende aanrekeningsperiode heb je terug je volledige snelheid.J-J schreef:Dus ze kl*t*n mij voor deze maand, maar dus ook voor de volgende! Of heb ik het hier mis?!
NeenJ-J schreef:Als ik nu effectief mijn 'intensieve internetactiviteiten' 's nachts (tussen 2u en 7u) plan en overdag mijn activiteiten beperk tot emailen en surfen, ga ik dan nog in de problemen komen
Als VDSL beschikbaar is en je kan een 17A profiel krijgen dan is je downloadsnelheid bij Belgacom dezelfde als bij Telenet en is de uploadsnelheid 4,5 Mbit/sec i.p.v. 1,25 Mbit/sec. En Belgacom is nog goedkoper ook.J-J schreef:of zeggen jullie van, zoek naar een alternatief... zoals bv die nieuwe "Belgacom Intense" via VDSL (veel positieve reacties over gelezen, ondanks de lagere snelheid)
Astralon zegt neen, en ik zeg ja je komt nog altijd in de problemen of op smalband. Het maakt geen moer uit, je komt zowiezo op smalband.J-J schreef: Dus nu EINDELIJK mijn vraag voor zij die het ook meemaakten:![]()
Als ik nu effectief mijn 'intensieve internetactiviteiten' 's nachts (tussen 2u en 7u) plan en overdag mijn activiteiten beperk tot emailen en surfen, ga ik dan nog in de problemen komen ?
Groeten
Als je smalband wil ontwijken met 4 pc's ,moet je niet bij Telenet blijven.Teebee schreef:En wat zijn de ervaringen met smallband? Allemaal rond de 500kbps ? Want dan kan je niet maken als je met 4 pcs thuis zit :s
Begin maar 'n gerechtelijke procedure.Zal jou dit al zeggen,je hebt geen poot om op te staan.dasmewat schreef:Sorry dames en heren maar wat lees ik veel BS reacties ! Je komt niet in de 'problemen' als je download als normale mensen slapen en tis maar voor de rest van je facturatie periode dat ze je snelheid verlagen.Indien Telenet je snelheid je op 25/45/50 pct zet,mag je dan ook de rekening evenredig verlagen ?? Leuke rechtzaak zou dat worden..