Belgacom VDSL2 héél traag 's avonds [UPDATE: Opgelost!]

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

Ooit gedacht aan andere klanten op de loop?

Let me explain: Overdag haalt klant een goeie snelheid, maar 's avonds traag internet.
Stel u voor dat een andere klant op de loop zijn modem overdag altijd afzet, en 's avonds wanneer die klant TV wilt zien, zijn modem terug aanzet en naar TV kijkt. Deze klant kan storingen geven aan andere klanten op de loop. Ik denk dat het probleem waarschijnlijk zoiets zal zijn.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Heb ook nog is een speedtest gedaan.

Met kabel bijna 24Mb/s down, 3,36Mb/s up.

Wireless, verschillende keren getest niet meer dan 14Mb/s, 3Mb/s up :-(
- Kamer naast bbox
- -50 db verzwakking
- Geen overlappende kanalen

Vind ik zeer pover ontvangst...

Weet iemand wanneer Belgacom met modems naar buiten komt die de N standaard ondersteunen?
bulleke
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2010, 12:48

en toch denk ik dat iedereen het te ver gaat zoeken . hij zegt dat hij in een appartement woont dat vroeger een herenhuis was. En wat als de bouwheer van dat appartement nu is bedenkelijke stijgleiding gebruikt heeft ofzo als het bv veel in antwerpen ofzo appartement zijn waar de stijgleiding gewoon langs de trap loopt en hier en daar nog ne keer afgetakt is en ja ik weet er kunnen geen twee signalen tegelijk op maar het is genoeg als bv vroeger er een stijgleiding naar het eerste verdiep getrokken is en nadien op dat doosje verdergetrokken en dat bv de groen paarse met tape of met scotchlokjes aaneengetezet. En ja ik weet dat je met procodac en xdsl poller veel kunt zien. Maar nog altijd niet zoveel als een technieker die ter plaatse gaat en desnoods op de invoer test , of beter nog eerst op de rop met zijn testmodem. Ik wil maar zeggen om deze klant het beste te helpen hem laten bellen naar de storingen en een technieker vragen.

Wat ook kan en misschien dat er vele gaan lachen met mij. Is bv een limewire die openstaat op één of andere pc (alhoewel ik dat hier onwaarschijnlijk vind omdat klant al meerdere jaren in de IT zit)
brechtb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik wacht in ieder geval nog even af, zoals mij aangeraden werd door digital 007, jammer dat we niet weten waarom we moeten wachten tot na 17/11.

Zoals ik ook al zei, dit is pas sedert vorige week dat dit zo traag gaat 's avonds, in het begin nooit geen last van gehad (torrents aan 2.2MB/s gedownload).
bulleke
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2010, 12:48

je hebt toevallig toch geen onafgewerkte torrent meer openstaan lol , zodat je programma steeds naar die torrent zit te zoeken op alle mogelijke poorten manieren
brechtb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

bulleke schreef:je hebt toevallig toch geen onafgewerkte torrent meer openstaan lol , zodat je programma steeds naar die torrent zit te zoeken op alle mogelijke poorten manieren
Nee nee nee, niets staat aan, vertrouw me nu op dat vlak, het ligt niet aan de pc's of whatever.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

olitox schreef:Ooit gedacht aan andere klanten op de loop?

Let me explain: Overdag haalt klant een goeie snelheid, maar 's avonds traag internet.
Stel u voor dat een andere klant op de loop zijn modem overdag altijd afzet, en 's avonds wanneer die klant TV wilt zien, zijn modem terug aanzet en naar TV kijkt. Deze klant kan storingen geven aan andere klanten op de loop. Ik denk dat het probleem waarschijnlijk zoiets zal zijn.
Dat zou mij ten sterkste verbazen. We zouden direct zien door een stijging van het aantal bitfouten en door een verlaagde synchro snelheid on de avond.

Er is trouwens nog maar één andere VDSL2 klant op zijn lus. Ik zal later eens polsen of deze dicht bij elkaar in de bundel zitten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Loqo
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2010, 10:18

Ik heb exact hetzelfde hetzelfde probleem als de topicopener. Op bepaalde momenten haal ik de gewenste snelheid maar het grootste deel van de tijd lijkt het wel of ik op smallband zit. Bij mij is het in Gent, ook belgacom tv maar die decoder staat meestal uit.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Gray schreef: Weet iemand wanneer Belgacom met modems naar buiten komt die de N standaard ondersteunen?
Zet de wifi op de bbox uit en hang er een 802.11N access point aan. :wink:
brechtb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Even een update,

Omdat het vanavond weer zo tergend traag gaat, heb ik besloten om toch een afspraak te maken met een technieker. Aan de telefoon wisten ze niet direct wat er mis zou kunnen zijn. Vrijdagavond zal er een technieker langskomen. Ik heb speciaal gevraagd om een avond afspraak, zodat hij het probleem ook kan vaststellen.

Enkele berichten geleden werd er vermeld dat na 17/11 alles wel weer goed zou gaan, maar daar heeft de poster dan ook geen uitleg bij gegeven. Stel dat dat zo is, kan ik dan die afspraak nog afzeggen? Of laat ik best toch nog iemand komen om de testen te laten uitvoeren?

Ik vindt het toch vaag dat alles na 17/11 weer goed zou zijn...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als het opgelost is, moet je niemand laten komen, hé :P. Als het aan hun apparatuur ligt, draaien zij op voor de kosten, indien niet draai jij ervoor op.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kan je wel even het resultaat neerpennen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
brechtb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

krisken schreef:Kan je wel even het resultaat neerpennen?
Hoe bedoel je?
brechtb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Als het opgelost is, moet je niemand laten komen, hé :P. Als het aan hun apparatuur ligt, draaien zij op voor de kosten, indien niet draai jij ervoor op.
Ja maar, stel dat het even opgelost is, maar de week erna begint het opnieuw...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

brechtb schreef:
krisken schreef:Kan je wel even het resultaat neerpennen?
Hoe bedoel je?
Als het probleem is opgelost, of je het resultaat (lees : de oplossing) even kan doorgeven hier op UB.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

brechtb schreef:Ik wacht in ieder geval nog even af, zoals mij aangeraden werd door digital 007, jammer dat we niet weten waarom we moeten wachten tot na 17/11.
De huidige Scarlet promo loopt ook af na 17/11 -- toeval?
brechtb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Nog even een update,

Vanavond is de eerste avond dat ik opnieuw op volle snelheid zit, hopelijk blijft het ook zo.

BTW, ik heb niets verandert, het is zomaar weer goed. Ik kijk of het morgen goed is en evt ook donderdag, dan annuleer ik de technische bijstand voor vrijdag.

Ik hou jullie op de hoogte mocht het weer verminderen!

Nieuwe update, vandaag opnieuw geen problemen meer. Ik heb gebeld naar de helpdesk om de afspraak te annuleren.

Ik vroeg of er misschien door anderen storingen gemeld waren, maar dit was niet zo. Ook waren er geen geplande werken die invloed zouden gehad hebben op de snelheid. Ze hebben geen idee wat er aan de hand was...

De mevrouw deed ook nog een lijntest maar alles bleek in orde (zoals hier ook al bevestigd werd). Ik begrijp er geen snars van!

Anyway, het probleem "lijkt" opgelost, hopelijk blijft het ook zo.

Het enige waaraan ik nu nog denk, is dat er misschien toch een buur storing op de lijn veroorzaakt en dat deze sinds gisteren niet thuis is. Ik zal maar na een week of twee zeker zijn dat alles weer goed is.

@Digital_007, je PMde me dat jij dit zou opvolgen, heb jij iets gedaan misschien? Wat was dat nu met die datum 17/11, het lijkt te kloppen, maar waarom werkte het voor 17/11 niet goed?

Dit zou het probleem geweest zijn:
Beste,

Er werd een interventie uitgevoerd op de smartedge waarop u bent aangesloten.
Mod edit: driedubbele post samengevoegd
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”