extreme lage snelheid
Goedenavond iedereen
Nou, weet niet hoe ik er aan moet beginnen maar zal het toch maar eens doen.
We zijn nu al een hele tijd bij Base (tele2) maar met een trage internet verbinding.
Voorheen geen probleem, maar het intensiever gebruik van het gezin word het er niet beter op.
Maximum snelheid voor iets te downloaden : 80kb/s
Kan je dan begrijpen dat dit zeer frustrerend is?
Nu wat jullie zouden nodig hebben of eventueel iemand die bij de klantendienst werkt kan me altijd via privé berichtje informatie vragen... voor tests ofzo..
Want de klantendienst bel ik al niet meer hene.. Sommige personen zijn zeer triest
Ik heb via vergelijk.be een link gevonden naar de margin waarden van de live box van Tele2: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 908-10.png
Ik hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken!
Dank u alvast!
Groetjes,
Bart
Nou, weet niet hoe ik er aan moet beginnen maar zal het toch maar eens doen.
We zijn nu al een hele tijd bij Base (tele2) maar met een trage internet verbinding.
Voorheen geen probleem, maar het intensiever gebruik van het gezin word het er niet beter op.
Maximum snelheid voor iets te downloaden : 80kb/s
Kan je dan begrijpen dat dit zeer frustrerend is?
Nu wat jullie zouden nodig hebben of eventueel iemand die bij de klantendienst werkt kan me altijd via privé berichtje informatie vragen... voor tests ofzo..
Want de klantendienst bel ik al niet meer hene.. Sommige personen zijn zeer triest
Ik heb via vergelijk.be een link gevonden naar de margin waarden van de live box van Tele2: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 908-10.png
Ik hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken!
Dank u alvast!
Groetjes,
Bart
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Daar een 4 Mb-profiel voor jouw lijn waarschijnlijk moordend zou zijn, en er bij BASE geen profielen tussen 1 en 4 Mb bestaan, blijf je spijtig genoeg op 1 Mb staan.
Je zit op 3,2 km van de centrale, theoretisch geeft dat recht op 4 Mb, maar jouw lijn heeft een te slechte kwaliteit, zo lijkt het.
Enige oplossing: overschakelen op een andere provider die wel een 2 of 3 Mb profiel heeft, ofwel VDSL2 (als dat beschikbaar is), ofwel naar Telenet (of een andere kabelaar).
Je zit op 3,2 km van de centrale, theoretisch geeft dat recht op 4 Mb, maar jouw lijn heeft een te slechte kwaliteit, zo lijkt het.
Enige oplossing: overschakelen op een andere provider die wel een 2 of 3 Mb profiel heeft, ofwel VDSL2 (als dat beschikbaar is), ofwel naar Telenet (of een andere kabelaar).
Lijnen vervangen.. (in huis). of is dat geen oplossing?
Ik hab al wat rond gekeken naar Scarlet, 40€ per maand VDSL dacht is. Maar het probleem (wij hebben ingetekend bij TRIO) en zitten dus nog wel zeker een jaar aan dat abbonement.
Bedankt voor je reactie!
Ik hab al wat rond gekeken naar Scarlet, 40€ per maand VDSL dacht is. Maar het probleem (wij hebben ingetekend bij TRIO) en zitten dus nog wel zeker een jaar aan dat abbonement.
Bedankt voor je reactie!
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Dit kan je altijd doen, het kan geen kwaad de elektrische verbindingen van je binnenkomende telefoonlijn eens na te zien en eventueel te verbeteren.bart2740 schreef:Lijnen vervangen.. (in huis). of is dat geen oplossing?
Hang je Speedtouch modem eens onmiddellijk aan die lijn (ontkoppel tijdelijk al de binnenbekabeling) en kijk eens of het verbeterd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Lijnen zijn geoxideerd.. Dus vervangen zal het probleem oplossen denk ik.
Speedtouch hangt onmiddellijk aan de lijn via een RJ11 connector op de Belgacom plug. En er hangen nergens nog apparaten in het huis omdat dat dus de snelheid en de stabiliteit naar beneden ging. (soms geen internet)
Elektricien zal ook het ISRA punt moeten vermoed ik, omdat deze en ook de kabels in een vochtige ruimte hangen.. en heeft ook al een paar keer onder water gestaan (water pomp faalde)
Ik houd jullie op de hoogte!
Speedtouch hangt onmiddellijk aan de lijn via een RJ11 connector op de Belgacom plug. En er hangen nergens nog apparaten in het huis omdat dat dus de snelheid en de stabiliteit naar beneden ging. (soms geen internet)
Elektricien zal ook het ISRA punt moeten vermoed ik, omdat deze en ook de kabels in een vochtige ruimte hangen.. en heeft ook al een paar keer onder water gestaan (water pomp faalde)
Ik houd jullie op de hoogte!
Ik haal zowat max 120 kB/s mede dat mijn speedtouch wel constant op 4 mb blijft ingesteld staan.
Het zal ongeveer een jaar zijn sinds de snelheid drastisch is gedaald. Ik begrijp er niets meer van...
Gelukkig download ik niet zo super veel, maar ik vind het gewoon niet kunnen...
Kan iemand wat meer zeggen over volgende statistieken?
Bedankt allesinds
Het zal ongeveer een jaar zijn sinds de snelheid drastisch is gedaald. Ik begrijp er niets meer van...
Gelukkig download ik niet zo super veel, maar ik vind het gewoon niet kunnen...
Kan iemand wat meer zeggen over volgende statistieken?
@Lord Utopia: Waarvan kan je de afstand tot centrale afleiden?Uptime: 9 days, 10:45:41
DSL Type: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 1,13 / 6,99
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,0 / 34,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 22,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 505
HEC Errors (Up/Down): 0 / 214
Bedankt allesinds
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De downstream attenuation (attn). 34 dB ~= 2,5 km, zoals bij mij dus. Volgens mij heb jij goeie lijnwaarden, sizzla, maar hoger dan 4 Mb bestaat niet bij BASE (tenzij ADSL2+, maar op die afstand zeer onwaarschijnlijk, ook niet genoeg ruimte voor, volgens mij).
Dus als ik een vrij goede lijn heb, en een theoretische 4MB zou "kunnen" binnenkrijgen, waarom haal ik dan maar 1MB...
Ik voel zo gewoon aan dat mijn lijn gecapped is om dat ze dit precies niet kunnen aanbieden, qua netwerk overload ofzo...
Ik voel zo gewoon aan dat mijn lijn gecapped is om dat ze dit precies niet kunnen aanbieden, qua netwerk overload ofzo...
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik haal gemiddeld zo'n 420 kB/sec met deze lijnwaarden:
Uptime: 3 days, 1:50:32
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 82,34 / 924,43
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 30,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 17,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 1.991 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 231
HEC Errors (Up/Down): 0 / 120
@sizzla, jouw lijn zou beter moeten zijn. Heb je dit op elk uur van de dag, want de lijnbelasting neemt wat toe s'avonds en in 't weekend ?
Uptime: 3 days, 1:50:32
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 82,34 / 924,43
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 30,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 17,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 1.991 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 231
HEC Errors (Up/Down): 0 / 120
@sizzla, jouw lijn zou beter moeten zijn. Heb je dit op elk uur van de dag, want de lijnbelasting neemt wat toe s'avonds en in 't weekend ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 1 keer
Ze hebben gewoon te weinig capaciteit op hun netwerk.
Ik zit al te sukkelen van vorig jaar november en nog steeds geen verbetering, desondanks klacht bij Base en ombudsdienst Telecommunicatie.
Van Januari 2009 tot oktober 2009 bijna altijd 400kb/s op mijn 4mbit profiel op 3,9km van de centrale. En ineens hup grote stukken van de dag met moeite 100kb/s.
Ook hier bekabeling vervangen, router staat op 1,5 meter van de binnenkomende lijn. Triestig ...
Ik zit al te sukkelen van vorig jaar november en nog steeds geen verbetering, desondanks klacht bij Base en ombudsdienst Telecommunicatie.
Van Januari 2009 tot oktober 2009 bijna altijd 400kb/s op mijn 4mbit profiel op 3,9km van de centrale. En ineens hup grote stukken van de dag met moeite 100kb/s.
Ook hier bekabeling vervangen, router staat op 1,5 meter van de binnenkomende lijn. Triestig ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Bij mij was het hetzelfde: altijd 425KB/s en vanaf januari 2010 maximaal 250KB/s tijdens de daguren met vaak dalen onder 1Mbit. Tussen de lijnen door kon je hier al lezen dat VDSL2 de toekomst is en ADSL afgebouwd wordt, dus wist ik dat dat niet ging verbeteren en ben ik dan maar naar ScarletOne overgestapt omdat ik met zekerheid wist dat het een VDSL2 verbinding ging worden (overbuur heeft Belgacom VDSL2).
Ik ben eens gaan kijken naar de kabels in onze 'kruipkelder' maar wat me verbaasd... De kabel komt uit de muur en gaat direct naar boven waar zich een stekker bevind van Belgacom waar onze modem is op aangesloten... Is het mogelijk ADSL zonder ISRA te hebben? want vroeger moesten wij een splitter enzo gebruiken voor alles te scheiden, kan dit voor zo traag internet leiden (0,20mb/s) ?
En wat kunnen we er dan aan doen? ISRA punt plaatsen?
En wat kunnen we er dan aan doen? ISRA punt plaatsen?
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Stuur je telefoonnummer eens door via PM. Ik zal eens kijken.bart2740 schreef:Ik ben eens gaan kijken naar de kabels in onze 'kruipkelder' maar wat me verbaasd... De kabel komt uit de muur en gaat direct naar boven waar zich een stekker bevind van Belgacom waar onze modem is op aangesloten... Is het mogelijk ADSL zonder ISRA te hebben? want vroeger moesten wij een splitter enzo gebruiken voor alles te scheiden, kan dit voor zo traag internet leiden (0,20mb/s) ?
En wat kunnen we er dan aan doen? ISRA punt plaatsen?
Hij kan me niet helpen omdat hij bij Belgacom werkt, toch bedankt dat je het geprobeerd hebtquistnix schreef:Stuur je telefoonnummer eens door via PM. Ik zal eens kijken.bart2740 schreef:Ik ben eens gaan kijken naar de kabels in onze 'kruipkelder' maar wat me verbaasd... De kabel komt uit de muur en gaat direct naar boven waar zich een stekker bevind van Belgacom waar onze modem is op aangesloten... Is het mogelijk ADSL zonder ISRA te hebben? want vroeger moesten wij een splitter enzo gebruiken voor alles te scheiden, kan dit voor zo traag internet leiden (0,20mb/s) ?
En wat kunnen we er dan aan doen? ISRA punt plaatsen?
Kan iemand anders me verder helpen?
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Bel nog eens naar Base en vraag achter uw CID nr. Met dit nummer kunnen we verder om een lijntest te doen. pm eventueel.
Kijk ook uw binnenkomend paar is na op oxidatie. Zo ja maak dan uw paar is proper met een tangetje of mes tot dat het koper blinkt. Kijk ook de binnenkant van uw kontaktdoos is na op oxidatie.
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 17,0 : met deze waardes zou je toch op 4Mbps kunnen.
Kijk ook uw binnenkomend paar is na op oxidatie. Zo ja maak dan uw paar is proper met een tangetje of mes tot dat het koper blinkt. Kijk ook de binnenkant van uw kontaktdoos is na op oxidatie.
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 17,0 : met deze waardes zou je toch op 4Mbps kunnen.
Laatst gewijzigd door technieker 20 jul 2010, 13:04, in totaal 1 gewijzigd.
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
De binnenkomende kabel is inderdaad grijs. Daarin zitten 2 paarbart2740 schreef:Zal eens naar Base bellen,
Maar, Kabel komt uit de muur (grijze kabel) en ik lees overal een blauwe draad...)
Goed zal eens bellen.
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Ik heb een lijnmeting gedaan. Uw lijn is in orde. Je staat op het laagste profiel. Vraag maar aan Base om uw profiel te verhogen. ( uw maximale bitrate is 4,6 Mbps)
1120.0 Kbits/s 256.0 Kbits/s is het momenteel.
1120.0 Kbits/s 256.0 Kbits/s is het momenteel.
en hoe zit het met het isra punt?
Op de base site:
"trio - Uw internetsnelheid aanpassen
Een surfsnelheid van 4Mb of 12 Mb is momenteel niet beschikbaar op uw adres."
Base: Niet mogelijk 100kb/s gaat het snelste zijn wat we hier halen..
Op de base site:
"trio - Uw internetsnelheid aanpassen
Een surfsnelheid van 4Mb of 12 Mb is momenteel niet beschikbaar op uw adres."
Base: Niet mogelijk 100kb/s gaat het snelste zijn wat we hier halen..
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik werk niet bij Belgacom, ik werk voor Belgacom. OK, ze betalen indirect mijn loon. B.t.w. het telefoonnummer dat je me hebt gegeven klopt niet met het CID nummer. Als ik naar het CID nummer kijk dan zie ik ook dat je op 256/1120 staat en dat je max. attainable waarden hebt van 768/4672. I.v.m. die ISRA, bedoel je de splitter ? Ik zou die toch maar plaatsen als ik van jou was. Il zal je nog eens een PM sturen.bart2740 schreef:Hij kan me niet helpen omdat hij bij Belgacom werkt, toch bedankt dat je het geprobeerd hebt
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 1 keer
Ze willen of durven je niet op 4mbit zetten, schrik dat ze weer een klant zullen hebben die gaat klagen dat ze te weinig bandbreedte aankopen.bart2740 schreef:en hoe zit het met het isra punt?
Op de base site:
"trio - Uw internetsnelheid aanpassen
Een surfsnelheid van 4Mb of 12 Mb is momenteel niet beschikbaar op uw adres."
Base: Niet mogelijk 100kb/s gaat het snelste zijn wat we hier halen..
Troost u, ik zit al 9 maanden te sukkelen tussen 0,5 en 2mbit. Oplossen doen ze niet hoor, kost teveel geld.
Blij dat ik er eindelijk vanaf ben, binnen een paar weken zit ik op VDSL2 van Belgacom.
excuseer, had hem niet gezien...quistnix schreef:Gelieve mijn PM te beantwoorden.bart2740 schreef:Waarschijnlijk willen ze niet omdat we al eens 4mb gehad hebben...
Volgens de helpdesk woon ik zo'n 7km van de centrale.
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Pas een beetje op met het plaatsen van spitters. Bij de modems die Tele2 vroeger gebruikte (nu Base) nl. de Speedtouch 706, zit al een splitter in de modem. Als je er dan nog eentje voor zet krijg je 2 filters achter elkaar, wat een beetje veel is van het goedequistnix schreef:Een ADSL splitter kan je toch zelf plaatsen ?bart2740 schreef:ja, ISRA punt, plaatsen? kan een electriciën dat?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik weet niet of je voor telefonie VOIP gebruikt, zo ja, dan is geen splitter nodig.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Aangezien het weer afschuwelijk traag gaat en modem op 384 / 960 staat geconfigureerd, leek het mij intressant om eens op de base klantenzone te gaan kijken. Lijkt erop dat ik niet meer kan inloggen... Nergens vind ik een link terug om wachtwoord te resetten/aan te vragen? Kijk ik er dan zo over?
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je bij Base zelf je synchronisatiesnelheid kan instellen.
Zo kan je zelf ontdekken wat het uiterste van je lijn is, en kan je eventueel wat connectieproblemen aanvaarden in ruil voor snelheid.
Zo kan je zelf ontdekken wat het uiterste van je lijn is, en kan je eventueel wat connectieproblemen aanvaarden in ruil voor snelheid.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Je gaat gewoon naar je Base-klant profiel, Internet, en daar heb je een mogelijkheid tot "wijzig je surfsnelheid". Als je volgens de database niet in aanmerking komt voor een hoger profiel als 4mbps, krijg je enkel de keuze tot _verlaging_ naar 1.1mbps.
Allemaal niet zo erg als de beloofde 4mbps er ook zou zijn, maar mijn 4mbps heeft enkel de eerste 3 maanden zich als dusdanig gedragen, daarna werd het "in praktijk" een 3mbps (als het meeviel) of een <1mbps als het tegenzat (wat betekende, alle dagen tussen 18:00 en pakweg 23:00). En na pakweg 3 jaar beloftes over "hoe het allemaal zou verbeteren" heb ik de boel de boel gelaten en mijn opzeg gedaan.
Geen kwaad woord van mijn kant over het hele Versatel/Tele2/KPN/Base avontuur, maar als een min-of-meer gegarandeerde of werkbare snelheid tot je eisen hoort, zoek je je oplossing best bij een andere ISP. Jaja, ik weet dat je als consumer niet veel aanspraak kan maken op "gegarandeerde minimale snelheid", maar het soort van "de bodem valt eruit" lage snelheden heb ik persoonlijk buiten bij T2/Base nog nergens anders meegemaakt.
Allemaal niet zo erg als de beloofde 4mbps er ook zou zijn, maar mijn 4mbps heeft enkel de eerste 3 maanden zich als dusdanig gedragen, daarna werd het "in praktijk" een 3mbps (als het meeviel) of een <1mbps als het tegenzat (wat betekende, alle dagen tussen 18:00 en pakweg 23:00). En na pakweg 3 jaar beloftes over "hoe het allemaal zou verbeteren" heb ik de boel de boel gelaten en mijn opzeg gedaan.
Geen kwaad woord van mijn kant over het hele Versatel/Tele2/KPN/Base avontuur, maar als een min-of-meer gegarandeerde of werkbare snelheid tot je eisen hoort, zoek je je oplossing best bij een andere ISP. Jaja, ik weet dat je als consumer niet veel aanspraak kan maken op "gegarandeerde minimale snelheid", maar het soort van "de bodem valt eruit" lage snelheden heb ik persoonlijk buiten bij T2/Base nog nergens anders meegemaakt.
Wegens zeer lage snelheden overgestapt naar Scarlet (internet en telefonie, VDSL2). Ipv minder dan 1 Mb/s download snelheid haal ik nu steeds meer dan 22 Mb/s! Upload is gemiddeld 3.25Mb/s.
Ik had een home pack 4 abonnement bij Base, blijkbaar kon men de vooropgestelde snelheid van 4 Mb/s niet meer leveren, behalve 's nachts. Tot begin dit jaar was ik er echter een redelijk tevreden klant.
Ik had een home pack 4 abonnement bij Base, blijkbaar kon men de vooropgestelde snelheid van 4 Mb/s niet meer leveren, behalve 's nachts. Tot begin dit jaar was ik er echter een redelijk tevreden klant.
Laatst gewijzigd door xself 27 nov 2010, 20:45, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
xself z'n ervaring is dezelfde als de mijne: begin dit jaar opeens van een stabiele 4Mbit naar een variable 0.5-2.5Mbit. Omdat VDSL2 zo gepusht werd, ging ik ervan uit dat niemand nog zwaar in ADSL wou investeren dus ik verwachtte geen verbetering en week uit naar ScarletOne.
wel nu op het einde van 2010 ben ik mij beginnen realiseren dat ik niet alleen ben met mijn problemen met download via base.
de martelweg van telefoontjes en wijzen op hun tekortkoming (dat ze mij 4 mb dienen te leveren, en dit is meestal minder dan 1 mb)
http://www.speedtest.net/rank/1584284601.png
ben ik al voorbij.
het is ontstaan na het overgaan van tele2 naar base, ik had vroeger niet dergelijke trage lijn.
voor de rest houden ze je bezig met kabeltjes en afstanden van centrales en zo, maar bij mij zijn de kabels en aansluiting correct en centrale dichtbij, werkelijk de fout van base zelf.
ze doen er niks aan , en houden je aan het lijntje, ik zeg mijn contract op met hun, dit 3 maand voor het verlopen, maar waar vind ik voor redelijke prijs echt waar voor mijn geld?
help !
ik heb wel geen distributie meer want tv vlaanderen, dien je voor telenet , dan weer distributie te betalen of kan dit ook zonder tv kijken?
ik heb wel en telefoonlijn
de martelweg van telefoontjes en wijzen op hun tekortkoming (dat ze mij 4 mb dienen te leveren, en dit is meestal minder dan 1 mb)
http://www.speedtest.net/rank/1584284601.png
ben ik al voorbij.
het is ontstaan na het overgaan van tele2 naar base, ik had vroeger niet dergelijke trage lijn.
voor de rest houden ze je bezig met kabeltjes en afstanden van centrales en zo, maar bij mij zijn de kabels en aansluiting correct en centrale dichtbij, werkelijk de fout van base zelf.
ze doen er niks aan , en houden je aan het lijntje, ik zeg mijn contract op met hun, dit 3 maand voor het verlopen, maar waar vind ik voor redelijke prijs echt waar voor mijn geld?
help !
ik heb wel geen distributie meer want tv vlaanderen, dien je voor telenet , dan weer distributie te betalen of kan dit ook zonder tv kijken?
ik heb wel en telefoonlijn