Verzekering diefstal juwelen en cash: heeft het zin?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Tot nu toe heb ik geen verzekering juwelen en cash. Reden: een collega zei me ooit dat hij bij een inbraak zelfs met die verzekering bijna niks terug kreeg, aangezien de juwelen niet geëxpertiseerd waren en men niet echt kon aantonen hoeveel cash er in huis was. Mijn makelaar zegt me echter dat de expert die ter plaatse komt wel op basis van foto's en getuigenissen een uitkering zou vaststellen.

We hebben sowieso praktisch nooit veel geld in huis (max. soms kleine 100 euro, meestal nog niet de helft) maar wel enkele juwelen, meestal van eerder sentimentele waarde.

Zou het zin hebben de verzekering voor diefstal juwelen en cash erbij te nemen of laat ik het zo? Wat is jullie mening?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sentimentele waarde is niet te verzekeren... en voor dat beetje cash lijkt het me nutteloos.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Zou het zin hebben de verzekering voor diefstal juwelen en cash erbij te nemen of laat ik het zo? Wat is jullie mening?


Je kan er hoogstens de goudprijs of zo voor terugkrijgen en dat is m.i. niet wat je in gedachten hebt.

Ik denk dat je beter diefstal ontmoedigt maar dan niet met dure alarmen. Werk o.a. met licht, een goed slot enz. en leg de waardevolle zaken niet op evidente plaatsen: in de keuken in een doos van bouillonblokjes of zo.

Of metsel ergens een kluisje in. Of leg het in de kelder. Of steek ze in de kluis van de bank (niet erg handig, ik weet het).
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Goztow schreef: maar wel enkele juwelen, meestal van eerder sentimentele waarde.

Ik zou voor deze spullen, die dikwijls ook niet meer waard zijn dan de prijs van het goud wegens uit de mode/..., maar wel een hoge sentimentele waarde hebben een bankkluis nemen. Als je ze enkel bij houd voor de sentimentele waarde kan je ze daar veilig opbergen. Beter is nog de "minder mooie" laten omsmelten tot een modern juweel voor je geliefde....
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jan28 schreef:Beter is nog de "minder mooie" laten omsmelten tot een modern juweel voor je geliefde....

Op die manier ga je het inderdaad terug dragen... en ik denk dat dat veel meer waarde heeft dan iets wat ver weg in een kluis zit verstopt en je vermoedelijk zelden bekijkt.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”