andere keus dan telenet?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
joke34
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2010, 18:12

Reeds jaren weiger ik koppig om naar telenet over te schakelen en ben ik bij alternatieve operators. De huidige is Scarlet (dus niet zo alternatief wegens BGC)... en ben ik grondig beu. (vlieg er dagelijks uit en snelheden zeer wisselend)

Ik zou graag een stuk sneller kunnen surfen (momenteel rond de 4 á 5000 kbps download en 500 kbps upload) maar tevens ook nog een behoorlijk volume behouden. (zit maandelijks rond de 60 GB) En dit alles liefst niet veel duurder dan nu het geval is: 40 euro (wel nog met telefonie inbegrepen).

Ik zit op zo'n 3,5 km van de centrale. Er is geen VDSL beschikbaar.

Er moeten minimaal 4 computers tegelijk op internet kunnen.
Ik heb ook VOIP en zal mijn vast nummer laten porteren naar Weepee.

Ik heb gezocht en gezocht en gezocht en uiteindelijk toch moeten concluderen dat mijn enige keus Telenet is... :-( Of heb ik het mis??
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat zegt de test op www.belgacomtv.be ? Kan je 2 TV's HD krijgen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

joke34 schreef:Reeds jaren weiger ik koppig om naar telenet over te schakelen en ben ik bij alternatieve operators. De huidige is Scarlet (dus niet zo alternatief wegens BGC)... en ben ik grondig beu. (vlieg er dagelijks uit en snelheden zeer wisselend)
Ik heb gezocht en gezocht en gezocht en uiteindelijk toch moeten concluderen dat mijn enige keus Telenet is... :-( Of heb ik het mis??
Een abo die mogelijk bij jou past is ExpressNet van telenet met 80 GB _ einde dit jaar 100 GB.
Snelheid 30 Mbit download en 1.25 Mbit upload
voor de prijs van 42,91 €. (enkel internet abo)
http://telenet.be/259/0/1/nl/thuis/inte ... ssnet.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
joke34
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2010, 18:12

Goztow schreef:Wat zegt de test op http://www.belgacomtv.be ? Kan je 2 TV's HD krijgen?
Helaas... aansluitbaar, maar met 1 TV en géén HD kwaliteit.
Ik heb al telenet digitale tv (mij toch eens laten verleiden in 't verleden :oops: ) en ik moet zeggen dat ik hier heel tevreden van ben, ook van de service... Internet is voor mij echter véél belangrijker dan TV (ook beroepshalve).
Patje schreef:Een abo die mogelijk bij jou past is ExpressNet van telenet met 80 GB _ einde dit jaar 100 GB.
Snelheid 30 Mbit download en 1.25 Mbit upload
voor de prijs van 42,91 €. (enkel internet abo)
Bedoel je dat het datavolume eind dit jaar verhoogd wordt? Ik had eigenlijk comfortnet op het oog, maar die 50 GB is net iets te weinig (of ik moet mijn zonen wat meer in bedwang houden :think: )
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ja de datavolume voor expressnet gaat van 80 naar 100 GB eind dit jaar
Comfortnet is idd 50 GB.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Stap over naar een diamondshake als je al digitv hebt.
Perfect voor uw behoeften.
joke34
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2010, 18:12

Patje schreef:Ja de datavolume voor expressnet gaat van 80 naar 100 GB eind dit jaar
Comfortnet is idd 50 GB.
Géén verhoging voor comfortnet in 't verschiet?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

http://www.tik.be/telenet_introduceert_ ... n_fibernet
Afgaand op dit artikel wordt enkel ExpressNet verhoogd eind 2010.
Afbeelding
joke34
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2010, 18:12

Mag ik aannemen dat ik juist geconcludeerd heb en er dus in mijn situatie geen andere mogelijkheid dan Telenet is om sneller internet te krijgen ?
Moustache
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2010, 17:40

joke34 schreef:Mag ik aannemen dat ik juist geconcludeerd heb en er dus in mijn situatie geen andere mogelijkheid dan Telenet is om sneller internet te krijgen ?
Wil je het snelste internet,Telenet.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ja, dat klopt. 1 TV zonder HD betekent op zijn best 9 of 12 Mbit op ADSL2, wat enkel zal gegeven worden als je de TV er ook effectief bij neemt. Telenet lijkt me hier dan ook aangewezen. Je kan wel eens vragen aan de BGC medewerkers wanneer VDSL2 bij u beschikbaar komt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Moustache
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2010, 17:40

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
Goztow schreef:Ja, dat klopt. 1 TV zonder HD betekent op zijn best 9 of 12 Mbit op ADSL2, wat enkel zal gegeven worden als je de TV er ook effectief bij neemt. Telenet lijkt me hier dan ook aangewezen. Je kan wel eens vragen aan de BGC medewerkers wanneer VDSL2 bij u beschikbaar komt.
Met VDSL2 hebben er ook veel problemen, met het niet halen van beloofde snelheid. Zeker als TV op staat.
Kijk naar snelheids beoordelingen VDSL2.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goztow schreef:Ja, dat klopt. 1 TV zonder HD betekent op zijn best 9 of 12 Mbit op ADSL2, wat enkel zal gegeven worden als je de TV er ook effectief bij neemt. Telenet lijkt me hier dan ook aangewezen. Je kan wel eens vragen aan de BGC medewerkers wanneer VDSL2 bij u beschikbaar komt.
Zelfs niet. 2 TV's op SD = ADSL2+ tot 9 Megabit. 1 TV zonder HD is max 6 Megabit.
Maar ik kan ook verkeerd zijn.

Enige keuze is dus inderdaad Telenet.
joke34
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2010, 18:12

OK, dank u wel voor het advies. Het wordt dus telenet...
Ik kreeg gisteren trouwens een aanbod in de bus van 6 maand gratis internet als ik overstap naar een shake van internet + tv (en eventueel telefonie).
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Dan zou ik niet meer twijfelen in uw situatie.
Je krijgt internet aan ongeveer 50 % korting, na 1 jaar, kan je opnieuw kiezen en kijken of VDSL2 toevallig al beschikbaar is.

Shakes: GroovyShake (€52), voor € 7 extra heb je ook Telenfonie erbij met de DiamondShake

Als je niet geïnteresseerd bent in extra digitale pakketten, of je huurt je HD Digicorder niet (maar een gekochte Digibox), dan kan je beter internet apart bestellen: ExpressNet

Als 50 Gb net te weinig is, dan zou ik toch voor 80 Gb (binnenkort 100 Gb) opteren. Als ik bij mij thuis kijkt, dan stijgt het internet verbruik steeds, dus het kan zijn dat je binnen 2 maanden totaal te weinig hebt aan 50 Gb. Met 80 Gb / 100 Gb kan je dan gerust aan hetzelfde tempo verder surfen.

Voor het aantal computer moet je je geen zorgen maken, een router (+ev switch) ertussen en je kan er zelfs meer dan 4 aansluiten, het internet is snel genoeg.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

joke34 schreef:OK, dank u wel voor het advies. Het wordt dus telenet...
Ik kreeg gisteren trouwens een aanbod in de bus van 6 maand gratis internet als ik overstap naar een shake van internet + tv (en eventueel telefonie).
Vergeet niet het kabelgeld bij te tellen als je je huiswerkt maakt. Ik weet niet waarom, maar Telenet
zwijgt hier altijd angstvallig over.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Een abo die mogelijk bij jou past is ExpressNet van telenet met 80 GB _ einde dit jaar 100 GB.
Snelheid 30 Mbit download en 1.25 Mbit upload
voor de prijs van 42,91 €. (enkel internet abo)
http://telenet.be/259/0/1/nl/thuis/inte ... ssnet.html
43 euro per maand voor enkel internet vind ik best veel. En dan nog met een volumelimiet, dit vind ik er ver over van Telenet Dit is meer dan 500 euro per jaar, let's be serious.. voor dat geld heb je bij scarlet internet, tv en telefoon
zonder volumelimiet. en nog iets, dat zogenoemde snelste internet van Telenet bij gewoon surfen heeft dit geen enkele zin, je internetpagina zal heus niet sneller openen, enkel voor wie veel download kan dit een argument zijn.
Laatst gewijzigd door lucdec 14 nov 2010, 18:22, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je hebt overschot van gelijk, maar VDSL2 is niet beschikbaar bij de TS. Daarom dus is de TS aangewezen op Telenet.
Moustache
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2010, 17:40

lucdec schreef:43 euro per maand voor enkel internet vind ik best veel. En dan nog met een volumelimiet, dit vind ik er ver over van Telenet Dit is meer dan 500 euro per jaar, let's be serious.. voor dat geld heb je bij scarlet internet, tv en telefoon
zonder volumelimiet.
43 euro is dat incl telefoonlijn en 30Mbps bij scarlet.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik zat destijds in dezelfde situatie. Had nog ADSL van op een vroeger adres, maar op mijn nieuwe adres was de performantie om van te huilen. De conclusie was dat ik te ver van de centrale zat (4km) en de lijn geen goede kwaliteit was. Niet alleen was de snelheid pover, maar de lijn was ook redelijk onstabiel. Kon opgelost worden door me op een nog lager profiel te zetten, maar heb dan toch bedankt en naar Telenet geswitcht (ExpressNet+) en heb het me nog niet beklaagd eerlijk gezegd, zelfs al ben ik geenszins Telenet fan (ik kwam van EDPnet).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Met een pack kom je meestal goedkoper uit dan internet alleen, dus best 2 of 3 producten nemen dan.
2 jaar geleden heb ik ook die keuze moeten maken en overstappen naar telenet, geen adsl2+ en geen Vdsl2 waar ik hier woon (nu nog altijd geen Vdsl hier, maar hoeft nu ook niet meer voor mij!) kheb mijn overstap naar telenet nog nooit beklaagd, werkt allemaal prima :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”