dvd player

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Juke
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

hey

(zoiezo ik heb me geregistreerd!!!) ;-)

euh, hallo een vraagje. Ik heb een dvd uit amerika als ik die in mijn dvd player in mijn computer leg vraagt hij om mijn aera code om te schakelen van europees naar amerikaan (je snapt het wel he)

maar ik kan dit maar 4 keer wijzingen die code
hoe komt dat eigenlijk dat ik dat 4 zonder problemen kan veranderen en daarna niet meer. kan dit op een of andere manier uitgeschakeled worden??? omdat dit wel vervelend is he :-)

bye
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Welkom again.

Juke ik heb uw post verplaatst, je had die namelijk in "non-windows" gezet, dat is meer bestemd voro linux, unix, freebsd, os/2, ...

DVD player hoort meer bij ofwel Windows ofwel techniek, ik heb uw post nu reeds gezet bij Winodws.

Ik zou niet direct een oplossing weten voor je probleem. Welke dvd toestel is het en welk os gebruik je?
I love it when a plan comes together!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Moet eerlijk zeggen dat ik die truuck voor PC DVD-spelers ook niet echt snap. Dat regio-systeem is ingevoerd om te voorkomen dat DVD's die in de USA worden uitgebracht, op hetzelfde ogenblik bv. ook in Europa worden uitgebracht (kwestie van de cash-flow te vergroten). HuiskamerDVD-spelers moet je dus kopen in de regio waarvoor ze bedoelt zijn. Voor PC krijg je blijkbaar 5 kansen (lijkt me niet logisch, met 1 zou het moeten volstaan, maar swat).

Nu zoals voor alles zijn er een paar snuggere die de interne software (de firmware) van die DVD-spelers wat "aangepast" hebben om daar geen "last" meer van te hebben. Voor de meeste DVD-romspelers kan je die firmwares wel op het internet vinden (ne Google zal het wel doen).

Alleen 1 GROTE waarschuwing : het aanpassen van je firmware kan je DVD-speler waardeloos maken. En op garantie moet je uiteraard niet rekenen (die aanpassing van de firmware is niet echt legaal te noemen). Dus zorg dat je 100 % zeker bent dat je de juiste firmware te pakken hebt. De filmindustrie kan je niet echt flexibel noemen...

Trouwens ook na aanpassing is het mogelijk dat het zaakje nog niet 100% werkt. Voor je PC zal het wel lukken, maar Europa gebruikt het PAL uitzendformaat, de USA een ander (ben hier efkes de naam kwijt), niet alle TV's ondersteunen dit. En ik heb niet genoeg ervaring met de TV-out van grafische kaarten om te weten hoe het juist zit met die conversie.
Laatst gewijzigd door Polleke 11 jan 2003, 23:35, in totaal 1 gewijzigd.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik ben hier geen kenner van, maar er zijn 2 manieren die gebruikt worden om een dvd te locken op area code. Software en hardware. Ik denk dat ze meestal beide samen worden gebruikt. Bij software zorgt de software ervoor dat je maar bvb 4 keer van DVD zone kan veranderen en bij hardware tja doet inderdaad de hardware dat.
De hardware doet dit ietsje harder dan de software wel is waar.

Een oplossing zou dus kunnen zijn software te zoeken die dit niet meer doet of die het effect uitschakeld in de software die je nu hebt ... misschien is dat genoeg indien je een dvd speler hebt die het zelf niet hardwarematig doet.
Indien je DVD speler wel hardwarematig je DVD zone gaat onderzoeken en locken na 4 keer dan kan je je dvd speler 'flashen' met niet officiele firmware die je zal moeten zoeken op het web. De meeste recente DVD spelers doen het hardwarematig en daarvoor zal je dus de speciale firmware moeten zoeken op het web (firmware voor jouw type dvd speler).
Dit is wat ik er denk van te weten... ik hoop dat het zo wat klopt.

Ik heb even heel vluchtig gezocht in google (met mijn 56k modempje ;) ) en vond deze site: http://forum.firmware-flash.com/portal.php ... ik denk niet dat de dingen die erop staan illegaal zijn.
Laatst gewijzigd door NuKeM 10 jan 2003, 23:27, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Een DVD-speler in de pc kan je (zoals hierboven al vermeld) idd gewoon flashen ( nieuwe bios insteken), ik heb dat namelijk gedaan met mijn pioneer DVD-speler en die is nu regiovrij! :)

Nu ja, er moet wel een 'gepatchte' bios te vinden zijn op het net natuurlijk (ik heb daar eerst naar gekeken en aan de hand daarvan mijn dvd-speler gekozen)

Effe googlen en je vindt je informatie wel.

succes ermee!

Nob
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”