Heb een HTC Desire (stock 2.2) zonder data-abonnement maar ik log frequent in op Telenet hotspots (transparant via EasyWifi).
Het probleem dat ik heb is dat ik op de hotspot steevast na 10 minuten getimeout wordt van zodra mijn toestel in standby gaat (i.e. de hotspot redirect mij terug naar de login pagina van de captive portal). Heb nochtans ingesteld dat Wifi aan blijft in standby en heb alle update-frequenties maximaal staan. Dit wil oa zeggen dat Twitter en Gmail (via Exchange) om de 5 minuten gecheckt worden.
Het bizarre is echter dat:
a) de time-outs niet voorkomen zolang mijn toestel niet in standby gaat. Heb eens de standby-timer op max gezet (30 minuten - dus scherm gaat pas na 30 minuten uit) en dan bleek ik na een halfuur nog mooi ingelogd op de hotspot.
b) dan zou je denken dat er minder frequent gepolld wordt in standby, maar met mijn wifi thuis krijg ik toch telkens binnen de 5 minuten een notificatie wanneer ik mezelf bvb een mail of tweet stuur terwijl mijn telefoon in standby staat.
Ik geraak er maw niet wijs uit waarom ik in standby steevast uitgelogd wordt door de hotspot.
Telenet hotspot time-outs tijdens standby
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Niemand ?
Het wordt immers nog vreemder. Wanneer ik muziek afspeel met de built-in mp3 speler van mijn Desire, dan krijg ik weer geen time-out, zelfs al gaat de telefoon naar standby (maar de muziek blijft dan doorspelen).
Het lijkt er dus op dat de Desire toch nog op een of andere manier in een 'diepere' slaapstand kan geraken waarin hij niet meer regelmatig synct...
Het wordt immers nog vreemder. Wanneer ik muziek afspeel met de built-in mp3 speler van mijn Desire, dan krijg ik weer geen time-out, zelfs al gaat de telefoon naar standby (maar de muziek blijft dan doorspelen).
Het lijkt er dus op dat de Desire toch nog op een of andere manier in een 'diepere' slaapstand kan geraken waarin hij niet meer regelmatig synct...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Het enige wat ik kan bedenken is het volgende
Instellingen > Draadloos en netwerken > Wi-Fi-instellingen >(klik op menu) > Geavanceerd > Wi-Fi-slaapbeleid > Nooit kiezen
Ik denk niet dat dat het "probleem" zal oplossen, maar je kan proberen.
Instellingen > Draadloos en netwerken > Wi-Fi-instellingen >(klik op menu) > Geavanceerd > Wi-Fi-slaapbeleid > Nooit kiezen
Ik denk niet dat dat het "probleem" zal oplossen, maar je kan proberen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 10 keer
Waarschijnlijk de idle time-out die erg laag staat op de telenet radius. (wat een beetje normaal is op time billing hotspots)
Zet gewoon een of andere Instant messaging client (msn, gtalk, yahooIM, enz) open zodat er continue minimaal internetverkeer is en uw probleem zal hoogstwaarschijnlijk opgelost zijn.
Mvg
Yves
Zet gewoon een of andere Instant messaging client (msn, gtalk, yahooIM, enz) open zodat er continue minimaal internetverkeer is en uw probleem zal hoogstwaarschijnlijk opgelost zijn.
Mvg
Yves
-
- Elite Poster
Dat is juist het probleem. De time-out is volgens Telenet 10 minuten, en dat lijkt ook op wat ik ervaar. Mijn telefoon staat echter ingesteld om o.a. om de 5 minuten Twitter, GMail, Yahoo Finance en zo te checken.
Wanneer ik een hoop MP3s afspeel (wat afaik geen internet traffiek genereert) dan ben ik na een uur nog altijd mooi ingelogd op de hotspot. Ik neem aan dat dat dus is door al die syncs om de 5 minuten.
Wanneer ik echter geen MP3s afspeel, dan lig ik er na 10 minuten alweer uit, alsof er dus geen syncs gebeuren.
Wifi Sleep stond al op Never.
Het bizarre is dat ik thuis ook al eens getest heb. Telefoon in standby, mezelf vanop desktop een gmail sturen en binnen de paar minuten kreeg ik een notification op mijn telefoon.
Wanneer ik een hoop MP3s afspeel (wat afaik geen internet traffiek genereert) dan ben ik na een uur nog altijd mooi ingelogd op de hotspot. Ik neem aan dat dat dus is door al die syncs om de 5 minuten.
Wanneer ik echter geen MP3s afspeel, dan lig ik er na 10 minuten alweer uit, alsof er dus geen syncs gebeuren.
Wifi Sleep stond al op Never.
Het bizarre is dat ik thuis ook al eens getest heb. Telefoon in standby, mezelf vanop desktop een gmail sturen en binnen de paar minuten kreeg ik een notification op mijn telefoon.
-
- Elite Poster
Nog wat testen gedaan, en het ligt dan toch aan de hotspot time-out. Deze is helemaal niet mooi 10 minuten, maar lijkt fel te variëren. Ben er al eens na 3 minuten terug uitgevlogen. Is dus inderdaad kwestie van iets te vinden dat snel genoeg trafiek genereert. Alle syncs kan ik hoogstens op 5 minuten zetten wat dus niet genoeg is.
Google Talk opstarten op zich is ook niet genoeg. Ik vermoed dat dergelijke IM clients eigenlijk helemaal geen traffiek genereren zolang er geen boodschappen uitgewisseld worden.
Vraag me wel af wat voor traffiek er gegenereerd wordt bij het afspelen van een hoop MP3s ?!? Ik zou verwachten dat er helemaal niets verstuurd wordt, maar blijkbaar is het tegendeel waar.
Bestaan er geen tools om de gegenereerde traffiek te plotten in een tijdgrafiek ?
Google Talk opstarten op zich is ook niet genoeg. Ik vermoed dat dergelijke IM clients eigenlijk helemaal geen traffiek genereren zolang er geen boodschappen uitgewisseld worden.
Vraag me wel af wat voor traffiek er gegenereerd wordt bij het afspelen van een hoop MP3s ?!? Ik zou verwachten dat er helemaal niets verstuurd wordt, maar blijkbaar is het tegendeel waar.
Bestaan er geen tools om de gegenereerde traffiek te plotten in een tijdgrafiek ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 10 keer
Tja, telenet zou kunnen zien in hun radius database wat de oorzaak is van je disconnect (idle-timeout, session-timeout,...)
Maar aan die info geraken zal wat anders zijn. Als je die vraag stelt aan de end user helpdesk horen die het wellicht donderen in Keulen
(wat ook begrijpelijk is)
Maar aan die info geraken zal wat anders zijn. Als je die vraag stelt aan de end user helpdesk horen die het wellicht donderen in Keulen