Vlaams internetadres ligt te gevoelig
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
BRUSSEL - De plannen voor een Vlaamse internetextensie .vla belanden wellicht in de koelkast. Het thema ligt te gevoelig bij de Franstaligen, zo meldt het ICT-vakblad Datanews.
De plannen voor een Vlaamse evenknie van de Belgische .be-domeinextensie gaan al lang mee. De Vlaamse regering bestelde vorig jaar een haalbaarheidsstudie bij Deloitte. De consultant moest echter vaststellen dat er nauwelijks interesse bestond bij betrokken partijen zoals internetleveranciers, de internetsector en het bedrijfsleven.
Er werden bovendien veel vraagtekens geplaatst bij het .vla-project, dat veel te weinig zou opbrengen in vergelijking met de kostprijs ervan, schrijft Datanews in zijn editie die morgen verschijnt.
En dan is er natuurlijk ook de politieke context. Als de Franstalige media straks melden dat de Vlaamse overheid een Vlaamse extensie lanceert, zal dat ongetwijfeld weer leiden tot politieke wrijvingen en speculaties over het einde van België.
Momenteel werkt het kabinet van Kris Peeters aan een nota die zal worden voorgelegd aan de Vlaamse regering. Maar het enthousiasme om voor een .vla te gaan, lijkt verdwenen, schrijft Datanews. Vlaanderen heeft nog maar zes maanden om het dossier rond te krijgen. Op 30 mei 2011 gaat het biedingvenster voor nieuwe internetextensies open en heeft de regering enkele weken tijd om een voorstel in te dienen. De volgende gelegenheid doet zich pas over enkele jaren voor.
Bron: De Standaard
De plannen voor een Vlaamse evenknie van de Belgische .be-domeinextensie gaan al lang mee. De Vlaamse regering bestelde vorig jaar een haalbaarheidsstudie bij Deloitte. De consultant moest echter vaststellen dat er nauwelijks interesse bestond bij betrokken partijen zoals internetleveranciers, de internetsector en het bedrijfsleven.
Er werden bovendien veel vraagtekens geplaatst bij het .vla-project, dat veel te weinig zou opbrengen in vergelijking met de kostprijs ervan, schrijft Datanews in zijn editie die morgen verschijnt.
En dan is er natuurlijk ook de politieke context. Als de Franstalige media straks melden dat de Vlaamse overheid een Vlaamse extensie lanceert, zal dat ongetwijfeld weer leiden tot politieke wrijvingen en speculaties over het einde van België.
Momenteel werkt het kabinet van Kris Peeters aan een nota die zal worden voorgelegd aan de Vlaamse regering. Maar het enthousiasme om voor een .vla te gaan, lijkt verdwenen, schrijft Datanews. Vlaanderen heeft nog maar zes maanden om het dossier rond te krijgen. Op 30 mei 2011 gaat het biedingvenster voor nieuwe internetextensies open en heeft de regering enkele weken tijd om een voorstel in te dienen. De volgende gelegenheid doet zich pas over enkele jaren voor.
Bron: De Standaard
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Achja, hebben we al iets anders geweten dat het alweer de franstaligen zijn die tegen werken en non zeggen?
Splitsen die handel zodat we eindelijk eens zelf onze ding kunnen en willen doen zonder we steeds tegen gewerkt worden door de franstaligen.
Splitsen die handel zodat we eindelijk eens zelf onze ding kunnen en willen doen zonder we steeds tegen gewerkt worden door de franstaligen.
Ge kunt ze kussen
- Goztow
- userbase crew
Lijkt me een drogreden, volgens het artikel zou dit wel eens zo kunnen zijn. Eén ding is zeker: het sop was de kolen niet waard, volgens de studie.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Yeah, effe 190.000 euro ophoesten per jaar voor een domein waar geen interesse buiten de extreem linkse kinkels die zich perse willen distantieren van de walen.Marlboro schreef:Achja, hebben we al iets anders geweten dat het alweer de franstaligen zijn die tegen werken en non zeggen?
België als merknaam staat nog steeds veel sterker dan Vlaanderen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/ni ... 163189.htm#rmag schreef:Heb je meer info, referenties?Trojan schreef:190.000 euro ophoesten
Daar staat 10000 euro, maar met alles dat je moet hebben (infrastructuur enzo) zal het een pak meer kosten...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Trojan
- Elite Poster
Woops, moest dus rechts zijn.quistnix schreef:Bedoel je de communistische partij of zo ?Trojan schreef:extreem linkse kinkels
http://arstechnica.com/web/news/2010/11 ... mpaign=rsskrisken schreef:http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/ni ... 163189.htm#rmag schreef:Heb je meer info, referenties?Trojan schreef:190.000 euro ophoesten
Daar staat 10000 euro, maar met alles dat je moet hebben (infrastructuur enzo) zal het een pak meer kosten...
De opstartkosten zijn $185K, maar over een jaarlijkse bijdrage kan ik niets vinden, maar deze zal gelijk zijn aan andere tld's. En daar komt dan nog eens infrastructuur, onderhoud en personeel bij.
En dat enkel voor http://www.vlaamsbelang.vla, nee bedankt. (geen idee wat VB hun standpunt is over deze tld, dient louter als voorbeeld.)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Contacteer:
zou toch meteen boeren.vla en vanille.vla kopen
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
2-letter domeinnamen is enkel voor landen (voorbehouden)gm123 schreef:Dat ze er dan .vl van maken, maar .vla is toch echt belachelijk. Goed dat ze het opdoeken. Is toch ook voor niets nodig.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Alleszins minder dan die miljoenen die jaarlijks van noord naar zuid vloeien, zou ik zeggen. En het zijn heus niet alleen extreem rechtse kinkels die zich willen distantiëren van de Walen hoor.Trojan schreef: Yeah, effe 190.000 euro ophoesten per jaar voor een domein waar geen interesse buiten de extreem linkse kinkels die zich perse willen distantieren van de walen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Wij vlamingen hebben meer dan 60 jaar geleefd op kosten van de walen en sinds de jaren 80 is daar langzaam verandering in gekomen. Nochtans hebben de walen daar nooit moelijk over gedaan. Dat zal het verschil zijn tussen een vlaming en een waal.Maglor schreef: Alleszins minder dan die miljoenen die jaarlijks van noord naar zuid vloeien, zou ik zeggen. En het zijn heus niet alleen extreem rechtse kinkels die zich willen distantiëren van de Walen hoor.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik denk dat je je dringend eens correct moet laten informeren om dit fabeltje de wereld uit te helpen !redman schreef:Wij vlamingen hebben meer dan 60 jaar geleefd op kosten van de walen
- Trojan
- Elite Poster
Bwa, tot voor kort was de waalse economie een pak welvarender dan de vlaamse. Het is dan ook, zoals redman schrijft, dat het sinds de jaren 70 - 80 de rollen omgekeerd zijn en vlaanderen het voortouw neemt en walonie achterop hinkt.
Maar dat we op hun kap geleefd hebben is ook niet waar. We waren toen voor de walen wat de oost-europeanen zijn voor ons: goedkoop werkvolk. Wij hebben serieus moeten vechten, enkel al om de grondwet in het nederlands te krijgen, en er voor te zorgen dat nederlands een officieel erkende taal werd. Tot groot ongenoegen van de franstalige bourgeoisie.
De walen weten dit goed genoeg, daarom dat ze zo vechten voor brussel, dat een grote bron van inkomsten is. Maar als het ooit tot een splitsing komt zullen alle grote instellingen wegtrekken uit brussel, waaronder alles dat met de eu, vn en nato te maken heeft, en dan blijft er niets meer over van brussel en is het gewoon een hoopje miserie en criminaliteit.
Maar dat we op hun kap geleefd hebben is ook niet waar. We waren toen voor de walen wat de oost-europeanen zijn voor ons: goedkoop werkvolk. Wij hebben serieus moeten vechten, enkel al om de grondwet in het nederlands te krijgen, en er voor te zorgen dat nederlands een officieel erkende taal werd. Tot groot ongenoegen van de franstalige bourgeoisie.
De walen weten dit goed genoeg, daarom dat ze zo vechten voor brussel, dat een grote bron van inkomsten is. Maar als het ooit tot een splitsing komt zullen alle grote instellingen wegtrekken uit brussel, waaronder alles dat met de eu, vn en nato te maken heeft, en dan blijft er niets meer over van brussel en is het gewoon een hoopje miserie en criminaliteit.
-
- Moderator
- Contacteer:
And 12 points go to...Trojan
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Wahaha, laat me effe toe om u te zeggen dat wat je nu zegt pure linkse verhaaltjes zijn die dan op de koop toe nog verhaaltjes zijn die een grote leugen is ja.redman schreef:Wij vlamingen hebben meer dan 60 jaar geleefd op kosten van de walen en sinds de jaren 80 is daar langzaam verandering in gekomen. Nochtans hebben de walen daar nooit moelijk over gedaan. Dat zal het verschil zijn tussen een vlaming en een waal.Maglor schreef: Alleszins minder dan die miljoenen die jaarlijks van noord naar zuid vloeien, zou ik zeggen. En het zijn heus niet alleen extreem rechtse kinkels die zich willen distantiëren van de Walen hoor.
Je hebt duidelijk geene kaas gegeten van dit thema zenne, amaai, waarschijnlijk hebben ze dat u met de paplepel meegegeven.
Zelfs toen vlaanderen arm was betaalde de vlaming/vlaanderen al voor wallonie,lol.(er was toen al een geldstroom van vlaanderen naar wallonie en niet andersom).
Ga het maar na, ik heb een neutrale bron zelfs waar dat allemaal te lezen staat; juul hannes, lees maar eens, zeer interessant.
Maar telkens als ik over de geldstroom begin weten ze zelfs nog niet eens wat dat juist inhoud; een geldstroom is geld krijgen zonder er wat voor te moeten doen.
Omdat ik altijd dat verhaaltje krijg van; de vlamingen mochten in de koolmijnen gaan werken; tja, de vlamingen waren ook nodig om te beginnen en die vlaming toen heeft voor z'n geld ook gewerkt, dat is geen geld cadeau krijgen hetgeen met die geldstroom van vlaanderen naar wallonie wel het geval is.
Redman, ik respectaar uw mening hoor maar als deze niet klopt dan reageer ik daarop, ik denk uw probleem een beetje is dat je je te makkelijk blaaskes laat wijsmaken door bepaalde mensen in uw omgeving ofzo.
Ge kunt ze kussen
-
- Moderator
- Contacteer:
Jij hebt het meer dan waarschijnlijk hierover : http://lvb.net/item/442. Juul Hannes neutraal??? Die prof was voorzitter Liberaal Archief! Dus zo neutraal kan je hem in mijn ogen niet noemen!Marlboro schreef: Ga het maar na, ik heb een neutrale bron zelfs waar dat allemaal te lezen staat; juul hannes, lees maar eens, zeer interessant.
Overigens : één voorbeeld vind ik wel wat magertjes om een statement neer te zetten. Ik ben zelf niet vertrouwd met de geldstromen voor 2000 en hoeveel miljard euro van waar naar waar gaat, maar in tegenstelling tot wat je Redman verwijt, ben ik moeilijk te overtuigen met één enkel artikel van één iemand. Overigens zegt het woord "professor" ook weer niet zoveel "speciaals" in mijn ogen : 't is niet omdat je les geeft op de univ dat je het altijd bij het rechte eind hebt en dat alles wat je zegt aldus meteen waarheid is. Is beetje hetzelfde als de titel "dokter". Le Compte was ook iemand die geloofde in het eeuwige leven...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Fout; juul hannes is iemand die daar speciaal onderzoek naar heeft gedaan, die heeft zijn uitleg en dergelijke niet gegeven omdat deze bv niet van de walen moet weten. De totale geldstroom bedraagt ong per jaar 12miljard euro. De helft van de vlaamse flitsboetes gaat ook naar wallonie, begrijpe wie begrijpe kan.krisken schreef:Jij hebt het meer dan waarschijnlijk hierover : http://lvb.net/item/442. Juul Hannes neutraal??? Die prof was voorzitter Liberaal Archief! Dus zo neutraal kan je hem in mijn ogen niet noemen!Marlboro schreef: Ga het maar na, ik heb een neutrale bron zelfs waar dat allemaal te lezen staat; juul hannes, lees maar eens, zeer interessant.
Overigens : één voorbeeld vind ik wel wat magertjes om een statement neer te zetten. Ik ben zelf niet vertrouwd met de geldstromen voor 2000 en hoeveel miljard euro van waar naar waar gaat, maar in tegenstelling tot wat je Redman verwijt, ben ik moeilijk te overtuigen met één enkel artikel van één iemand. Overigens zegt het woord "professor" ook weer niet zoveel "speciaals" in mijn ogen : 't is niet omdat je les geeft op de univ dat je het altijd bij het rechte eind hebt en dat alles wat je zegt aldus meteen waarheid is. Is beetje hetzelfde als de titel "dokter". Le Compte was ook iemand die geloofde in het eeuwige leven...
Ik kan u pagina's lang posten hier maar dat is voor mensen als u sowieso al geen neutrale bron al klopt het nochthans hetgeen ik zou posten maar daar gaat de topic in feite niet over natuurlijk .
Laat me stellen dat zowel het vb als nv-a der grotendeels hetzelfde over zeggen.
Zelfs karel de gucht heeft al toegegeven er weldegelijk een geldstroom is al heel lang zelfs van vlaanderen naar wallonie, was met wat tegen zin toen maar heeft dan toch eindelijk het eens toegegeven, natuurlijk zat'em snel wat zaken bij te sleuren die er niks mee te maken had maar soit; het was al een mirakel een andere politiekers dit eindelijk ook toegaf toen (is wel al heel wat jaartjes geleden al, was in een debat toen het verkiezingen waren).
Ik raad u trouwens toch eens aan om de man z'n verslagen te lezen dan ga je wel snel merken vele zaken die deze aanhaalt iedereen weet en weet dat deze zaken ook effectief zo zijn en dus waarheid zijn.
Ge kunt ze kussen
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
euhm ik herinner me dat destijds de walen de splitsing wilden, .. en dat toen destijds de vlamingen met compromis afgekomen waren, maar ik kan verkeerd zijn, .. niet dat de vlamingen dit nu willen he, .. maar ze proberen de responsabilisering te saboteren door aan te komen lopen met dat de vlamingen België willen splitsen da's al. Vandaar de huidige financieringswet, waar geld van de vlamingen naar de walen stroomt, 'k geloof dat dit één van de compromis waren van toen destijds.redman schreef:Wij vlamingen hebben meer dan 60 jaar geleefd op kosten van de walen en sinds de jaren 80 is daar langzaam verandering in gekomen. Nochtans hebben de walen daar nooit moelijk over gedaan. Dat zal het verschil zijn tussen een vlaming en een waal.Maglor schreef: Alleszins minder dan die miljoenen die jaarlijks van noord naar zuid vloeien, zou ik zeggen. En het zijn heus niet alleen extreem rechtse kinkels die zich willen distantiëren van de Walen hoor.
maar euhm dat wij 60 jaar op hun kap geleefd hebben zou kunnen maar ik denk dat ge u zwaar mispakt,..
nu ff on topic .vla voor mij hoeft het echt niet ze, .. ik snap nog steeds niet waarom ze niet gewoon ".vl.be" en ".wl.be" of iets in die aard ter beschikking stellen, da's volgens mij gratis.
-
- Deel van't meubilair
Mmm... en ik lees net 'Brussel heeft 720 miljoen euro nodig'Trojan schreef:De walen weten dit goed genoeg, daarom dat ze zo vechten voor brussel, dat een grote bron van inkomsten is.
-
- Deel van't meubilair
Ik hoop dat je niet hoopt op een antwoord zoals ... Vlaanderen
- Trojan
- Elite Poster
Ik zal een tip geven, het is niet brussel.
Er wonen meer dan een miljoen mensen in het hoofdstedelijk gewest brussel, het zit daar vol met europese instellingen en hoofdezetels van grote internationale bedrijven. Ge gaat mij niet wijsmaken dat er in brussel geen geld zit.
Zowel vlaanderen als wallonie willen kost wat kost brussel voor zichzelf, maar ze doen beide geen klop om het te onderhouden, vlaanderen geeft een aalmoes en wallonie geeft helemaal niets.
Wat zijn we toch solidair in belgie.
Er wonen meer dan een miljoen mensen in het hoofdstedelijk gewest brussel, het zit daar vol met europese instellingen en hoofdezetels van grote internationale bedrijven. Ge gaat mij niet wijsmaken dat er in brussel geen geld zit.
Zowel vlaanderen als wallonie willen kost wat kost brussel voor zichzelf, maar ze doen beide geen klop om het te onderhouden, vlaanderen geeft een aalmoes en wallonie geeft helemaal niets.
Wat zijn we toch solidair in belgie.
-
- Elite Poster
Van mij mogen ze brussel hebben, zo een miserie daar en ik moet het niet opnoemen denk ik, als ik naar brussel heb heb ik niet het mnste gevoel ik zelfs nog in belgie ben.
[ Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Als ik mij niet vergis, wonen er in Brussel slechts 200 000 Vlamingen meer. Als Brussel wonder boven wonder toch bij Vlaanderen aangesloten wordt, zie ik die andere 800 000 Franstaligen nog niet zo snel Nederlands leren.
Van mij mag Vlaanderen zo snel mogelijk onafhankelijk worden en bovenop zou er een soort wet moeten komen dat immigranten het Nederlands moeten leren.
Als ik hier aan de Kust aan de kassa sta, is het niet te doen van de Franstaligen. Oké, de helft zijn misschien toeristen, maar er zitten er toch een paar tussen die ik al maanden aan de kassa krijg, die niet eens proberen om Nederlands te spreken! Er werd zelf een Waals oudje eens kwaad omdat ik haar niet verstond. Sorry hoor, maar als dat niet onbeschoft is! Als wij naar Wallonië op vakantie gaan, spreken wij daar ook Frans.
Sorry, maar dit moest er even uit
Van mij mag Vlaanderen zo snel mogelijk onafhankelijk worden en bovenop zou er een soort wet moeten komen dat immigranten het Nederlands moeten leren.
Als ik hier aan de Kust aan de kassa sta, is het niet te doen van de Franstaligen. Oké, de helft zijn misschien toeristen, maar er zitten er toch een paar tussen die ik al maanden aan de kassa krijg, die niet eens proberen om Nederlands te spreken! Er werd zelf een Waals oudje eens kwaad omdat ik haar niet verstond. Sorry hoor, maar als dat niet onbeschoft is! Als wij naar Wallonië op vakantie gaan, spreken wij daar ook Frans.
Sorry, maar dit moest er even uit
-
- Elite Poster
Hallo , de topic is op zich sowieso mee politiek te maken, zou je toch wel moeten weten he, de franstaligen zijn alweer degene die non zeggen zoals altijd, het staat er zelf in.Het heeft sowieso voornamelijk met politiek te maken dusja, dan kan je beter de topic meteen sluiten dan als je niet mag discussieren over dat thema over deze topic.Goztow schreef:De antwoorden gaan volledig off topic. Gelieve politieke discussies voor andere, daarvoor bedoelde forums te houden.
Ge kunt ze kussen
- Goztow
- userbase crew
Heb je het artikel gelezen? Behalve de titel (zoiets mag je wel verwachten in de Standaard), is er niks politiek aan.Marlboro schreef:Hallo , de topic is op zich sowieso mee politiek te maken, zou je toch wel moeten weten he, de franstaligen zijn alweer degene die non zeggen zoals altijd, het staat er zelf in.Het heeft sowieso voornamelijk met politiek te maken dusja, dan kan je beter de topic meteen sluiten dan als je niet mag discussieren over dat thema over deze topic.Goztow schreef:De antwoorden gaan volledig off topic. Gelieve politieke discussies voor andere, daarvoor bedoelde forums te houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Geen interesse = politiek gevoelig. De Walen hebben het weer gedaan bij dit tekort aan vlaamsche leeuwigheid.
-
- Moderator
- Contacteer:
Heb ook soms het gevoel dat de Leeuw is getemd...cptKangaroo schreef:Geen interesse = politiek gevoelig. De Walen hebben het weer gedaan bij dit tekort aan vlaamsche leeuwigheid.
Telefonie = EDPnet + OVH