Netwerk door de knieen ?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dus de reclame van Telenet (ook voor grote bestanden) klopt niet en is daarmee een leugen?
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 03 nov 2010, 22:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bij Belgacom is dit alvast geen probleem, al doe ik het nu tegen 30mbit ipv 100mbit (en de helft van de prijs ). Maar uiteraard groeit ook deze data. Niet met een paar GB per dag, maar toch zeker 3 a 5GB/jaar! Dus sneller is altijd leuker!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Als je server aan 100Mbps kan versturen natuurlijk, maar da zal wel.krisken schreef:Bij Belgacom is dit alvast geen probleem, al doe ik het nu tegen 30mbit ipv 100mbit (en de helft van de prijs ).
-
- Moderator
- Contacteer:
Mijn servers onderling (BE/NL/FR) halen toch makkelijk tegen de 100mbit, dus dit is zeker geen probleem. Heb in de datacentra gigabit aansluitingen, maar mijn eigen managed switches zijn "maar" 100mbit. Hoewel dit voor wat ik doe meer dan genoeg is!xayana schreef:Als je server aan 100Mbps kan versturen natuurlijk, maar da zal wel.krisken schreef:Bij Belgacom is dit alvast geen probleem, al doe ik het nu tegen 30mbit ipv 100mbit (en de helft van de prijs ).
Telefonie = EDPnet + OVH
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Goh, als ik mijn lijn continue zou stressen kan ik ongeveer 8 TB aan data downloaden op één maand (30 dagen). Meer dan genoeg imho.
Ohja, mijn vorige record zit op 2.7 TB, en dat gaat deze maand sneuvelen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Contacteer:
Go trojan, go trojan, go trojan! En met screenshots héTrojan schreef:Goh, als ik mijn lijn continue zou stressen kan ik ongeveer 8 TB aan data downloaden op één maand (30 dagen). Meer dan genoeg imho.
Uiteraard kan je de lijnen volop gaan stressen, doch in het dc heb ik helaas wel een limiet (en die ligt gelukkig vrij hoog ).
Telefonie = EDPnet + OVH
- Trojan
- Elite Poster
Hah, kimsufi heeft geen limiet (besteld via franse site) en ovh heeft een limiet van 5TB, daar kunt ge toch al veel mee doen.
Ik denk te gaan voor 3 a 4 TB deze maand.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Contacteer:
Zit zelf ook bij OVH hoor, en daar is die 5TB uiteraard meer dan genoeg Alleen mijn NL en BE server hebben een "iets" lagere limiet : respectievelijk 1TB en 500GB. Maar die laatste is "bij uitzondering" : men "meet" niet echt, maar doen sporadische controlesTrojan schreef:Hah, kimsufi heeft geen limiet (besteld via franse site) en ovh heeft een limiet van 5TB, daar kunt ge toch al veel mee doen.
Telefonie = EDPnet + OVH
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Goh, liever een limiet van 1TB (of 5TB natuurlijk) dan een FUP, met die datavolumes kan je alles doen wat je van consumenten internet mag verwachten zonder je ooit drukt te hoeven maken dat je provider moeilijk gaat doen over je surfgedrag...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik denk dat Krisken en Trojan het hebben over servers.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Gewoon voor surfen klopt de uitspraak al niet... tenzij je natuurlijk kan wachten tot 5 voor 12...Lord Utopia schreef:Dus de reclame van Telenet (ook voor grote bestanden) klopt niet en is daarmee een leugen?
...
Code: Selecteer alles
Download Speed: 28136 kbps (3517 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1162 kbps (145.3 KB/sec transfer rate)
Latency: 9 ms
woensdag 3 november 2010 23:58
- Trojan
- Elite Poster
Inderdaad. We hebben het over de bron van ons verkeer, niet over de limieten van de provider.Lord Utopia schreef:Ik denk dat Krisken en Trojan het hebben over servers.
-
- Deel van't meubilair
Vijf dagen had Telenet nodig om volgend antwoord te formuleren op mijn klacht
Straks vraagt men zich weer af waarom mensen gefrustreerd raken van de "help"desk als je dergelijke "afscheep" antwoorden krijgt. Kijkt men trouwens de call historiek niet na... in vorige mailtjes is al meermals geschreven dat er geen technische problemen zijn met de aansluiting, noch beestjes op m'n PC
Natuurlijk zijn er geen problemen met de signalen... de modem werkt prima... het is gewoon een capaciteitsprobleem en dat lost men NIET op door mij naar een betalend nummer te laten bellen (of gaat men mezelf de upgrade van de node laten sponseren op deze manier ?).Wij hebben van hieruit de signalen nagekeken en deze blijken in orde te zijn. Via mail kunnen wij u echter geen afdoend antwoord meer geven om dit op te lossen. Wij raden u dan ook aan om contact met ons op te nemen op het nummer 070 69 69 69*. Zo kunnen we dan in onderling overleg tot een correcte diagnose en een snelle oplossing komen.
Straks vraagt men zich weer af waarom mensen gefrustreerd raken van de "help"desk als je dergelijke "afscheep" antwoorden krijgt. Kijkt men trouwens de call historiek niet na... in vorige mailtjes is al meermals geschreven dat er geen technische problemen zijn met de aansluiting, noch beestjes op m'n PC
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
De dubbelle hel(p)desk bij Telenet blijft een enorm probleem.
Op 015/66 66 66 doen ze niets meer dan uw lijn uitmeten en als het werkt wordt je doorverwezen naar 070/69 69 69 die inderdaad ervan uitgaan dat er beestjes op je computer zitten.
Op 015/66 66 66 doen ze niets meer dan uw lijn uitmeten en als het werkt wordt je doorverwezen naar 070/69 69 69 die inderdaad ervan uitgaan dat er beestjes op je computer zitten.
-
- Deel van't meubilair
Ze blijven volhouden bij Telenet... al is het me niet geheel duidelijk wat ze bedoelen met dit antwoord (vooral het stukje "die wij versturen").
Maar los daarvan weet ik goed genoeg wat de theoretische (en zelfs praktische) snelheden zouden moeten zijn... ik tracht hun alléén duidelijk te maken dat ik die niet haal tijdens de piek uren (en het dus niets is met de modem, de bekabling of de PC). Toch krijg je dan weer dergelijk DOM antwoord...We hebben de door u aangehaalde snelheden bekeken en dit is niet de snelheid die wij versturen tijdens de piekuren. Uw theoretisch maximale snelheid zou 30Mbits moeten zijn.
Moet ik nu de PC winkel vragen na te kijken waarom mijn UTP kabel tijdens de piekuren van TN plots slecht isOmdat wij echter op de modem geen problemen konden vaststellen, kunnen wij u geen gratis technicus sturen. De snelheid kan immers ook beïnvloed worden door een niet optimaal werkende netwerkkabel, netwerkkaart of actieve programma´s op de computer.
Als u wenst, kunnen wij u wel een ´vermoedelijk betalende technicus´ sturen. Als deze technicus echter geen probleem kan vaststellen dat te wijten is aan Telenet, worden de verplaatsingskosten en de werkuren wel aangerekend.
U kunt natuurlijk ook uw computer en bekabeling bij een computerwinkel laten controleren.
Om een dergelijke afspraak te maken, vragen we u om contact met ons op te nemen op het nummer 070 69 69 69*.
-
- Moderator
- Contacteer:
Zelf naar Mechelen trekken met je verhaal? Wie weet...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Ik heb een jaar geleden via dat 015-nummer toch veel gedaan kunnen krijgen hoor. Uiteindelijk heb ik twee eerstelijnstechnici op bezoek gekregen en twee keer technici van de dienst die de nodes/buitenbekabeling beheren.Astralon schreef:De dubbelle hel(p)desk bij Telenet blijft een enorm probleem.
Na veel geklaag hebben ze bij het testen telkens een stap verder gegaan in de richting tussen mij en de node en toen bleek dat op elk stukje hardware tussen mij, mijn straat en de node wel iets op aan te merken was. Mijn Turbonet die amper 1MB/s haalde kon plots veel meer aan, met pings die tenminste continu laag bleven (en vooral geen time-outs meer).
-
- Elite Poster
Het zou er nog aan mankeren dat er geen voorbeelden te vinden zijn waar iets wel opgelost geraakt.
Maar r2504 krijgt zijn verhaal niet voorbij het niveau van de helpdesk en zelf heb ik meer dan 6 maand geprobeerd om via diezelfde helpdesk een probleem op te lossen waarbij mijn internet een paar keer per dag wegviel. Telenet heeft het _nooit_ kunnen oplossen. Een ISP die niet in staat is dit soort problemen op te lossen is de naam Internet Service Provider niet waardig.
Maar r2504 krijgt zijn verhaal niet voorbij het niveau van de helpdesk en zelf heb ik meer dan 6 maand geprobeerd om via diezelfde helpdesk een probleem op te lossen waarbij mijn internet een paar keer per dag wegviel. Telenet heeft het _nooit_ kunnen oplossen. Een ISP die niet in staat is dit soort problemen op te lossen is de naam Internet Service Provider niet waardig.
- iceke
- Elite Poster
Ik ga de 9 pagina's hier niet meer opnieuw lezen, maar is er ooit al eens een technieker langs geweest ?
Hoe kan je TN nu een probleem laten oplossen als je ze geen technieker laat langskomen..
Hoe kan je TN nu een probleem laten oplossen als je ze geen technieker laat langskomen..
Ik heb al met verschillende lastige helpdesken te maken gehad (Dommel in de eerste jaren, Scarlet, Belgacom, Telenet, ...) en telkens ben ik er uiteindelijk wel door geraakt. Allemaal wel met veel te veel moeite en soms tegen een te grote kost (zeker Dommel en hun 070 helpdesk), dat ontken ik niet. Maar als je je best wat doet krijg je altijd een technieker ter plaatse, altijd.Astralon schreef:Het zou er nog aan mankeren dat er geen voorbeelden te vinden zijn waar iets wel opgelost geraakt.
-
- Deel van't meubilair
Neen... en die kan ook niets komen doen... er is hier namelijk geen enkel hardware probleem (tenzij een magisch hardware probleem dat zich enkel voordoet tijdens de rode uren). Het probleem is gewoon de helpdesk die bij iedere melding van snelheidsproblemen met hetzelfde verhaaltje komt van virussen en slechte kabels.iceke schreef:s er ooit al eens een technieker langs geweest ?
Ondertussen gaan we stilaan terug naar de groene uren veronderstel ik... en dan krijg je netjes dit
-
- Elite Poster
Eh? Heb ik mijn best dan niet gedaan? Ik heb zes maanden lang elke week gebeld.Thallyos schreef:Maar als je je best wat doet krijg je altijd een technieker ter plaatse, altijd.
Ik herhaal het probleem bij Telenet is: ze meten de lijn uit en als dat werkt dan is het voor hen afgelopen.
Ze zijn hier ook langsgeweest en alles vervangen maar het probleem is nooit opgelost geweest.
Een typisch voorbeeld van niet naar de klant luisteren.
- iceke
- Elite Poster
Dat zeg jij, maar zolang ze niet geweest zijn kunnen ze natuurlijk ook niks uitsluiten, mischien zit er wel een probleem in de node (en is deze dus niet overbelast) Dat weet jij nu toch niet, je veronderstelt dat enkel.r2504 schreef: Neen... en die kan ook niets komen doen...
-
- Deel van't meubilair
Ik zeg dat ja... dat er buiten een probleem is laat ik in het midden (het zou dan wel een heel speciaal probleem zijn... eentje dat groen en rode uren kent), maar daarvoor ga ik alvast geen dag verlof nemen. Alles tot aan mijn voordeur kan men perfect controleren zonder mijn hulp, en zelfs de modem kan men controleren (tenminste iemand die slimmer is dan een helpdesker want als die een goede ping krijgt is het volgens mij al in orde voor hem).
- iceke
- Elite Poster
Werk jij elke dag van 5 tot 11 mischien ? als je altijd nee gaat zeggen tegen die technieker ga je het ook nooit weten...
'k vind het nogal triest dan, dat je overal zit te schrijven dat het TN netwerk overbelast is, maar dat je zelf de moeite niet wil doen om het in uw geval te laten oplossen.
'k vind het nogal triest dan, dat je overal zit te schrijven dat het TN netwerk overbelast is, maar dat je zelf de moeite niet wil doen om het in uw geval te laten oplossen.
-
- Deel van't meubilair
Met alle respect Iceke, maar als ik je vragen elders op het forum lees dan denk ik beter geplaatst te zijn dan jij en de TN Helpdesk om te weten wat potentiele oorzaken voor dit alles zijn... en nee, ik ga daar geen dag verlof voor nemen (trouwens de problemen doen zich hoofdzakelijk voor tijdens de rode uren, en dan draai ik zo ie zo nog eens extra op voor een technieker te laten komen).
Als je de thread zou lezen zou je ook weten dat ik niet de enige ben met dit probleem... meerdere klanten constateren hetzelfde probleem, toevallig gestart rond de periode dat vrij downloaden begonnen is.
Als je de thread zou lezen zou je ook weten dat ik niet de enige ben met dit probleem... meerdere klanten constateren hetzelfde probleem, toevallig gestart rond de periode dat vrij downloaden begonnen is.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb alles van in het begin nog eens gelezen (écht waar !) en ik begrijp absoluut je punt. Maar wat probeer je eigenlijk te bereiken ? Je kan hierover nog vele posts maken, maar het heeft er toch alle schijn van dat het probleem een (lokaal) capaciteitsprobleem is. En dat alles kan gerelateerd worden naar het grotere verbruik sinds het FUP, excuseer, het "vrije download" is begonnen.
Bij BGC heeft men maatregelen getroffen op de backbone, en ik spreek hier over een serieuze investering, want alle traffic forecasts gaven aan dat zonder iets te doen, er 100 % saturaties zouden komen na verloop van tijd. Zo is er op iedere BAS (Broadband Access Server) een upgrade gebeurd van 250 % aan trafficlinken. De structuur van DSL is dan ook veel beter geschikt om zulke upgrades te kunnen doen op een gemakkelijke wijze t.o.v. de kabel. Ik zie in ieder geval mijn snelheid niet zakken in de rode uren of zijn er hier DSL klanten die dit wél ondervinden ?
Wat heeft men bij TN gedaan ? Zijn er nodes bijgekomen ? Is er veel geïnvesteerd in hun infrastructuur ? Ze hebben een upgrade doorgevoerd naar Eurodocsys 3.0, maar is alles mee opgewaardeerd ? Bvb. nieuwe modems, of is dat niet nodig ?
Wil je dat TN zijn publiciteit aanpast ? Wil je dat ze openlijk uitkomen dat er (lokale) problemen (kunnen) zijn ? Met hier je metingen te blijven posten en te blijven klagen dat je snelheid in elkaar zakt tijdens de drukke perioden zal er toch niet echt iets gebeuren vrees ik. Of hoop je stiekem van wel ? Misschien staat er binnenkort wel een ROP naast je deur ?
Bij BGC heeft men maatregelen getroffen op de backbone, en ik spreek hier over een serieuze investering, want alle traffic forecasts gaven aan dat zonder iets te doen, er 100 % saturaties zouden komen na verloop van tijd. Zo is er op iedere BAS (Broadband Access Server) een upgrade gebeurd van 250 % aan trafficlinken. De structuur van DSL is dan ook veel beter geschikt om zulke upgrades te kunnen doen op een gemakkelijke wijze t.o.v. de kabel. Ik zie in ieder geval mijn snelheid niet zakken in de rode uren of zijn er hier DSL klanten die dit wél ondervinden ?
Wat heeft men bij TN gedaan ? Zijn er nodes bijgekomen ? Is er veel geïnvesteerd in hun infrastructuur ? Ze hebben een upgrade doorgevoerd naar Eurodocsys 3.0, maar is alles mee opgewaardeerd ? Bvb. nieuwe modems, of is dat niet nodig ?
Wil je dat TN zijn publiciteit aanpast ? Wil je dat ze openlijk uitkomen dat er (lokale) problemen (kunnen) zijn ? Met hier je metingen te blijven posten en te blijven klagen dat je snelheid in elkaar zakt tijdens de drukke perioden zal er toch niet echt iets gebeuren vrees ik. Of hoop je stiekem van wel ? Misschien staat er binnenkort wel een ROP naast je deur ?
- iceke
- Elite Poster
Met alle respect, maar dan kan ik u ook een beterweter noemen, voor het zelfde geld is er gewoon iets mis in de node en ben jij te koppig om TN daar naar te komen laten kijken.r2504 schreef:Met alle respect Iceke, maar als ik je vragen elders op het forum lees dan denk ik beter geplaatst te zijn dan jij en de TN Helpdesk om te weten wat potentiele oorzaken voor dit alles zijn...
maw, sluit eerst alles uit, voor je je conclusies trekt.
-
- Deel van't meubilair
Ik pas de reclame voor hun hier wel aan (en dergelijke reclame gaat sneller dan een spotje op de radio !)... bezoekers kunnen zo lezen dat de mooie reclames van "echte snelheid" bij Telenet niet langer meer voor waarheid moeten genomen worden (wat vroeger anders was in tegenstelling tot Belgacom). Telenet leest trouwens mee... aan hun de keuze of ze met respect met hun klanten willen omgaan, of leugens blijven vertellen.quistnix schreef:Wil je dat TN zijn publiciteit aanpast ?
Misschien niet, misschien wel... men heeft per slot van rekening hier ook jaren het forum volgeschreven over de limiet.quistnix schreef:Met hier je metingen te blijven posten en te blijven klagen dat je snelheid in elkaar zakt tijdens de drukke perioden zal er toch niet echt iets gebeuren vrees ik.
En wat gaat een technieker dan bij mij thuis komen doen ? Ik heb heus wel alles uitgesloten om te weten dat een technieker hier bij mij thuis niets kan komen doen... daar heb ik helemaal geen helpdesker voor nodig, zeker niet het kanonnenvlees aan de telefoon.iceke schreef:voor het zelfde geld is er gewoon iets mis in de node
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
r2504 ik zou beginnen twitteren over je problematiek naar @telenet en @vincentvq. Kan wonderen doen, vermits je met de juiste hashtag meer volk bereikt en dat vinden ze bij de meeste bedrijven niet zo leuk.
Zo heeft Quickie onlangs aan zijn followers gevraagd hem te berichten over dropped calls bij GSM providers, heeft hij 70 tweets als antwoord gekregen en zit hij er nu mee bij het BIPT.
Misschien moeten we maar eens een tweet-campagne beginnen over het verschil tussen de snelheid die je verkocht werd en de snelheid die je effectief haalt. Alle beetjes kunnen helpen . Ik zie op twitter Lisbeth Imbo van Radio 1 ook veel klagen over Telenet (maar dan de facturatie).
Zo heeft Quickie onlangs aan zijn followers gevraagd hem te berichten over dropped calls bij GSM providers, heeft hij 70 tweets als antwoord gekregen en zit hij er nu mee bij het BIPT.
Misschien moeten we maar eens een tweet-campagne beginnen over het verschil tussen de snelheid die je verkocht werd en de snelheid die je effectief haalt. Alle beetjes kunnen helpen . Ik zie op twitter Lisbeth Imbo van Radio 1 ook veel klagen over Telenet (maar dan de facturatie).
- iceke
- Elite Poster
Bij u thuis ? niks ! Maar ze gaan ook niet verder kijken als ze eerst bij u thuis niet mogen komen zien. idem bij BGC hoor, ze moeten ergens beginnen en ze beginnen nu eenmaal bij het eindpunt & niet bij het begin, vandaar dat ik u beterweter noem niet omdat jij het beter weet, gewoon omdat je het niet wil laten nakijken.r2504 schreef: En wat gaat een technieker dan bij mij thuis komen doen ?
-
- Deel van't meubilair
Dan zijn we uitgesproken.iceke schreef:Bij u thuis ? niks !
Pas op, mijn problemen voor de FUP deden zich ook meestal voor in wat nu de rode uren zijn. Toen had het ergens te maken met het feit dat er paar slechte aansluitingen/chipkaartjes in de straat zaten waardoor je op een of ander slechts kon raken als er veel volk tegelijk surft. De juiste technische details ben ik al vergeten, maar ook bij mij was het al duidelijk na een eerste bezoek dat het probleem niet bij mij lag. Net daarom heb ik veel meer gedaan kunnen krijgen nadien.r2504 schreef:Dan zijn we uitgesproken.iceke schreef:Bij u thuis ? niks !
Dat je geen verlof wil nemen is iets anders natuurlijk. Zelf werkte ik in die tijd van thuis uit, dus dat was geen bezwaar. Ik weet ook niet of ik nu zoveel overuren zou kloppen om wat te wachten op een technieker.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Hij heeft wel gelijk hoor. Zo lang ze een probleem bij jouw thuis niet 100% kunnen uitsluiten, gaan ze zeker niet in de node kijken.r2504 schreef:Dan zijn we uitgesproken.iceke schreef:Bij u thuis ? niks !
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Zeer goede suggestie. En dat was indirect ook een beetje mijn punt naar r2504 toe, namelijk dat het niet zo effectief is om op UB gedurende meer dan 10 pagina's enorm veel te posten over steeds maar hetzelfde. Ze mogen dan bij TN wel meelezen, maar jouw suggestie lijkt mij tig keer meer effectief dan wat de TS nu doet op dit forum.deej schreef:r2504 ik zou beginnen twitteren over je problematiek naar @telenet en @vincentvq. Kan wonderen doen, vermits je met de juiste hashtag meer volk bereikt en dat vinden ze bij de meeste bedrijven niet zo leuk.
Ik moet r2504 ondertussen gelijk geven, die helpdesk lijkt op niets meer.
Haal ik hier een snelheid van nog geen 400kB/s met mijn Turbonet, is er volgens hen niets mis: mijn lijn is in orde, nergens storingen, nergens technische problemen. Vraag je om door te verbonden worden met iemand die wel technische bagage heeft stellen ze voor dat je ven naar de internethelpdesk belt. Een 070-nummer waar ze me kunnen helpen mijn problemen 'met die site waarvan ik download' op te lossen. Het concept van usenet was niet gekend jammer genoeg.
Als je haar dan probeert uit te leggen dat een overbelaste node niet wil zeggen dat je signaal op de lijn slecht is, dan hoort ze het al helemaal donderen in Keulen. Allemaal heel vriendelijk en sympathiek, maar hoe ik een overbelaste node onder hun aandacht moet krijgen weet ik wel niet. Het lijkt mij maar laag als je moet beginnen twitteren om iets in beweging te krijgen.
Haal ik hier een snelheid van nog geen 400kB/s met mijn Turbonet, is er volgens hen niets mis: mijn lijn is in orde, nergens storingen, nergens technische problemen. Vraag je om door te verbonden worden met iemand die wel technische bagage heeft stellen ze voor dat je ven naar de internethelpdesk belt. Een 070-nummer waar ze me kunnen helpen mijn problemen 'met die site waarvan ik download' op te lossen. Het concept van usenet was niet gekend jammer genoeg.
Als je haar dan probeert uit te leggen dat een overbelaste node niet wil zeggen dat je signaal op de lijn slecht is, dan hoort ze het al helemaal donderen in Keulen. Allemaal heel vriendelijk en sympathiek, maar hoe ik een overbelaste node onder hun aandacht moet krijgen weet ik wel niet. Het lijkt mij maar laag als je moet beginnen twitteren om iets in beweging te krijgen.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
@ Thallyos. Je zit op smalband ?
En die nodes die worden regelmatig automatisch nagekeken. Als de techniek van telenet te vergelijken is met SDH,PDH,DWDM of CWDM , dan hebben ze snel door dat er iets niet in orde is. Maar de helpdesk is niet gematigd om in het detail de node te controleren. Vandaar die reaktie.
En die helpdesk heeft als eerste te leiden onder de beslissingen van hogerhand. Normaal ook dat ze andere personen, zoals de techniekers er eens mee willen confronteren.
En die nodes die worden regelmatig automatisch nagekeken. Als de techniek van telenet te vergelijken is met SDH,PDH,DWDM of CWDM , dan hebben ze snel door dat er iets niet in orde is. Maar de helpdesk is niet gematigd om in het detail de node te controleren. Vandaar die reaktie.
En die helpdesk heeft als eerste te leiden onder de beslissingen van hogerhand. Normaal ook dat ze andere personen, zoals de techniekers er eens mee willen confronteren.
-
- Deel van't meubilair
Hoe heb je dit getest, want verder spreek je plots over newsservers ? De eerste test is steeds via http://speedtest.telenet.be (werkt ondertussen terug, ze waren hun licentie vergeten te betalen ) of via http://speedtest.net Voor Turbotnet heb je dan natuurlijk nog de mogelijkheid dat je op smalband staat (maar dat kan je in Mijn Telenet zien).Thallyos schreef:Haal ik hier een snelheid van nog geen 400kB/s met mijn Turbonet
Eenvoudig is het niet en van een bedrijf dat constant over service spreekt en reclame maakt met de snelste te zijn verwacht je anders. Wat kan helpen is andere TN gebruikers in je straat zoeken en ze allemaal een klacht laten indienen. Probleem is dat sommigen vaak niet beseffen dat er een probleem is, en je dit dan ook nog telkens moet gaan uitleggen (misschien iets voor de vakantie).Thallyos schreef:maar hoe ik een overbelaste node onder hun aandacht moet krijgen weet ik wel niet
Dan is maar de vraag hoe die monitoring precies wordt gedaan... met een simpele ping (om het even simplistisch voor te stellen), of gaat het verder ? Overbelasting van een node is namelijk geen technisch probleem, maar een capaciteitsprobleem en dat vraagt een heel ander type van monitoring (zeker om het niet constant is).mailracer schreef:En die nodes die worden regelmatig automatisch nagekeken.