Nieuw VDSL2-profiel: 50 Megabit ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Belgacomtech schreef:Eigenlijk wel zonde dat ik de mensen wil informeren en dat er zo een paar zijn die totaal niks kennen van deze materie mij nog een beetje belachelijk maken.
De mensen die gij hier nu in het vizier neemt hebben reeds bewezen dat ze technieker zijn bij belgacom en dat ze meer dan genoeg kennis hebben over materie waar gewone techniekers niet van op de hoogte zijn.
Hebben jullie trouwens enig idee hoeveel kabelverdelers belgacom heeft denk het niet loopt in de duizenden als het al geen 10.000 den zijn
~30.000

De rest van uw post is enkel maar een herhaling van hetgeen andere mensen reeds gepost hebben.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het zou mij ten sterkste verbazen moest belgacom nu al testen uitvoeren met 500Mbit terwijl ze bij de fabrikanten nog bezig zijn met labo testen en geen hardware op de markt hebben gebracht.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Belgacomtech
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 maa 2010, 13:32

Ik trek mij terug uit deze forum
ik heb geen zin mee te gaan in nutteloze discussies
Ik wilde alleen goed doen met wat info
Maar ik zie dat dit niet op prijs gesteld word
Bij deze
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

...

Enige dat ik hierop kan zeggen is "wtf'".
Je komt hier doodleuk de gekende belgacom medewerkers de les lezen zonder echt informatie te geven en dan verschiet je ervan dat je zo'n reacties krijgt.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ja inderdaad. Het kan natuurlijk wel kloppen wat die gast zegt, maar we willen wel meer informatie zien.
Over welke technologie gaat die snelheid? VDSL2 zal wel niet zo hoog raken. Welke modem wordt gebruikt?

Toch jammer dat de weinige technisch dieper gaande topics hier op Userbase altijd moeten ontaarden in ruzie.
Laten we allemaal wat "chiller" zijn en niet direct iemand afbreken. Met veel respect voor de techniekers die elke dag tot het uiterste gaan om dit allemaal mogelijk te maken.
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
Twitter: SandersBert
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Hoeveel personen op Userbase zijn er BGCMedewerkers in vergelijking met het aantal leden op Userbase?

Wedden dat een groot deel van de forumlezers het forum niet binnenste buiten lezen?

Dat wij van Belgacomtech te weten zijn gekomen dat er een VDSL Boost Box komt en niet van de andere bekende BGCmederwerkers op het forum.

Heb respect voor elkaars inbreng, ook al herhaalt hij/zij het opnieuw.

Beter 2x bevestiging dan 1x onzekerheid.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Van die BoostBox was deze zomer al sprake, en dat kon je op het web vinden in een (internationale) persconferentie met één van de Belgacom managers -- enkel de vragen van journalisten waren publiek (transcriptie was betalen), maar in de vragen zelf was natuurlijk ook info te vinden. Ik zocht toen info ivm 30Mbit profiel.
Laatst gewijzigd door cptKangaroo 05 nov 2010, 21:59, in totaal 1 gewijzigd.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

500Mb op één enkel paar lijkt me vrij onwaarschijnlijk, dat zou de technologie waarmee alcatel lucent (phantom dsl) mee bezig is totaal overbodig maken terwijl een gedeelte van de hardware van belgacom juist bij alcaltel lucent wordt afgenomen.
Het zou zelfs FibertotheHome overbodig maken.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Dat wordt een serieus werk, iedereen op VDSL2. Ik vraag me af wat dat voor impact gaat hebben op andere ISP's en ook op de klanten. De toekomst zal het uitwijzen :) Ik hoop nog altijd stiekem op FTTH hier in Belgie, maar ik vrees dat dat ijdele hoop zal zijn ;) Ooit misschien...

Is dat "Belgacomtech" account overigens inderdaad van Belgacom? Alleen al de spelling van zijn berichten... quistnix en Trojan zijn toch een pak vriendelijker :)
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 05 nov 2010, 22:08, in totaal 1 gewijzigd.
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Belgacomtech (collega) laat u niet zo op stang jagen. :)

Wat ge hier schrijft is correct: ik weet ook dat ze serieus aan het testen zijn met die snelheden. En reken maar dat ze dat serieus testen vooraleer dat op de markt komt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

FTTH kan mij gestolen worden als er via VDSL2 tot 50/50 symmetrisch zou kunnen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Goztow schreef:FTTH kan mij gestolen worden als er via VDSL2 tot 50/50 symmetrisch zou kunnen.
+1 :-)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ali001
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2010, 08:34

Belgacomtech schreef:Ik trek mij terug uit deze forum
ik heb geen zin mee te gaan in nutteloze discussies
Ik wilde alleen goed doen met wat info
Maar ik zie dat dit niet op prijs gesteld word
Bij deze

Toch wel weer spijtig dat een forumlid dat duidelijk meer weet over de beleidskant van de ontwikkelingen bij Belgacom dan de gemiddelde doorsnee technieker en dit ook wil delen met het publiek, al meteen afgedaan wordt als iemand die hersenspinsels verrkondigt.
Foei!
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

FTTH = duur en onnodig. Men heeft overigens FTTC (Fiber to the Curb) en als ik mij niet vergis is België hier zo goed als koploper in ;)

Zeker wanneer die VDSL Boost Boxen er komen heeft België een zeer groot strategisch voordeel daardoor. Als ik even mag refereren naar: http://userbase.be/nieuws/2-technologie ... n-het-jaar :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

-KoeKe- schreef:Dat wij van Belgacomtech te weten zijn gekomen dat er een VDSL Boost Box komt en niet van de andere bekende BGCmederwerkers op het forum.
Sorry hoor, dit is zeer lang "Chinese Walls" gebonden informatie geweest. Ik en verschillende anderen weten dit al van vóór de zomer. Maar dat was inside info, en ik respecteer mijn werkgever als die om discretie vraagt.

Bovendien, als hij beweert dat er testen zijn op 500 Mbps en er dan wordt gevraagd of dit dan over 4 paren gebeurd is zijn snode antwoord:
Helemaal niet.
Wat moet je daar dan van denken ?

En dan een technisch weetje van iemand bij ALU:
500 Mbps op 2-pair (four wires) is wel haalbaar, maar ik denk niet dat jullie die kaarten al in jullie bezit hebben (in het voorjaar haalden we 400 Mbps op 2-pair op 400m met phantom en vectoring).
Wel, er worden bij Belgacom helemaal geen testen gedaan op 500 Mbps. Bij ALU zijn ze er wél mee bezig.

Voor mij mag iedereen zijn kennis delen op een forum, maar de poster mag niet pretenderen iets te weten wat onjuist is. En dat, m'n beste, is niet alleen mijn idee over zijn bijdrages.

Aan iedereen, een rustig weekend :banana:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

ali001 schreef:Toch wel weer spijtig dat een forumlid dat duidelijk meer weet over de beleidskant van de ontwikkelingen bij Belgacom dan de gemiddelde doorsnee technieker en dit ook wil delen met het publiek, al meteen afgedaan wordt als iemand die hersenspinsels verrkondigt.
Foei!
Bull :!:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

-KoeKe- schreef:Dat wij van Belgacomtech te weten zijn gekomen dat er een VDSL Boost Box komt en niet van de andere bekende BGCmederwerkers op het forum.
Moest je zelf het forum een keer lezen zou je weten dat ik in het verleden ook al vdsl boost vermeld heb.
redman schreef:500Mb op één enkel paar lijkt me vrij onwaarschijnlijk, dat zou de technologie waarmee alcatel lucent (phantom dsl) mee bezig is totaal overbodig maken terwijl een gedeelte van de hardware van belgacom juist bij alcaltel lucent wordt afgenomen.
Het zou zelfs FibertotheHome overbodig maken.
Elke grote hardware leverancier werkt aan een manier om de levensduur van het koperpaar zo lang mogelijk uit te rekken alvorens hun klanten de overstap moeten maken naar ftth. Volg eens wat techblogs.

Hetgeen belgacomtech naar verwijst is trouwens technologie van ericsson, die hebben op basis van geavanceerde noise cancelation en iets van 'vectorising' een snelheid van 500Mbit op 500m met zes gebundelde koperparen. Al zal belgacom volgens mij eerder opteren voor een lagere snelheid over één koperpaar zodat het ook voor gewone gebruikers beschikbaar is.

meer info: http://www.zdnet.co.uk/news/networking/ ... -39628886/

En zoals quistnix al zei is belgacom niet gebonden aan één leverancier, en zeker niet aan AL.
Petervanakelyen schreef:quistnix en Trojan zijn toch een pak vriendelijker :)
quistnix is de vriendelijke, ik niet.

Soms is het beter dat jullie niet teveel weten. Als ik zie hoe jullie als een groep haaien op een druppel bloed springen telkens er iets wordt aangekondigd over belgacom, hogere snelheid, nieuwe decoder, ... Dat jullie op de hoogte willen blijven is niet zo erg, maar wat mij wel stoort is de arrogante manier waarop jullie vinden dat jullie direct het recht hebben om direct te claimen dat je recht hebt op al deze nieuwe dingen zonder geduld op te brengen tot dat belgacom het u zelf geeft.

Om als voorbeeld te geven: belgacom zegt dat ze vanaf de aankondiging van 30Mbit tot eind december iedereen die in aanmerking komt automatisch gaan overzetten. En direct begint iedereen hier te posten dat ze de nieuwe firmware nog niet hebben, en waarom ze nog geen 30Mbit hebben daags na de aankondiging. Dat ze de moeite niet doen om te lezen wat er staat en alles NU NU NU willen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Daar moet ik je wel gelijk in geven hoor Trojan.
Als je alle forumposts probeert te lezen, zie je inderdaad dat er mensen weinig geduld hebben voor 30 Mbit.
Het is niet steeds even gemakkelijk zo voor jullie :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Dat er topics worden geopend waarin mensen hun syncwaarden en firmware gaan vergelijken is toch niets mis mee? En natuurlijk vragen velen zich af waarom zij nog niet op 30Mbit zitten en iemand anders wel. Niet iedereen kent iets van lijnwaarden of de manier waarop het nieuwe profiel wordt uitgerold. En uiteraard wil iedereen het zo snel mogelijk, zo zijn mensen nu eenmaal, daar kan je niets aan veranderen.

En is het wel "beter dat we sommige dingen niet weten"? Uiteindelijk komen die discussies er toch, of er nu een aankondiging door Belgacom gebeurd of doordat een of andere gebruiker het aan een willekeurige andere nieuwssite meld. Er veranderd dus niets, buiten het feit dat er in het eerste geval nog users zijn die wel dankbaar zijn voor de officiele aankondiging.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Zoals ik al gevreesd had...

Ieder technisch onderwerp hier op userbase wordt op een of andere manier geboycot waardoor techniekers natuurlijk geen zin meer hebben om nog dingen vrij te geven. Wat meer respect voor Trojan, Quistnix en andere techniekers mag hier wel vind ik.

Ik begrijp de frustratie van Trojan volledig. Laten we het hier wat rustiger houden, dat komt iedereen ten goede.
Het zou jammer zijn dat de echte geinteresseerden alweer gestraft zouden worden..
Alle informatie die we hier krijgen is een cadeau! Niemand is hier verplicht om om die te delen met ons.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Petervanakelyen schreef:Dat er topics worden geopend waarin mensen hun syncwaarden en firmware gaan vergelijken is toch niets mis mee? En natuurlijk vragen velen zich af waarom zij nog niet op 30Mbit zitten en iemand anders wel. Niet iedereen kent iets van lijnwaarden of de manier waarop het nieuwe profiel wordt uitgerold. En uiteraard wil iedereen het zo snel mogelijk, zo zijn mensen nu eenmaal, daar kan je niets aan veranderen.
Ik heb er geen probleem mee dat mensen hun lijnwaarden willen vergelijken. Maar als belgacom zegt dat ze iedereen die in aanmerking gaan upgraden over een bepaalde tijdsspanne, dan moeten ze niet direct komen zagen waarom hun nonkel in jakamaka het al wel gekregen heeft en zij nog niet.

Het enige dat we vragen is om een beetje geduld uit te oefenen.
En is het wel "beter dat we sommige dingen niet weten"? Uiteindelijk komen die discussies er toch, of er nu een aankondiging door Belgacom gebeurd of doordat een of andere gebruiker het aan een willekeurige andere nieuwssite meld. Er veranderd dus niets, buiten het feit dat er in het eerste geval nog users zijn die wel dankbaar zijn voor de officiele aankondiging.
Dat het nieuws ooit naar buiten komt is logisch, maar heb gewoon GEDULD!
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ieder technisch onderwerp hier op userbase wordt op een of andere manier geboycot waardoor techniekers natuurlijk geen zin meer hebben om nog dingen vrij te geven. Wat meer respect voor Trojan, Quistnix en andere techniekers mag hier wel vind ik.
Ik snap zijn frustratie ook perfect en ik heb groot respect voor de techniekers hier op Userbase, mijn post was vooral gericht op het feit dat er nu eenmaal arrogante users zijn en dat het best is om je daar niet teveel van aan te trekken terwijl er ook een heleboel users zijn die wel het wel fantastisch vinden en niet iedereen die maar iets weet met vragen bestookt over de verhoging van de snelheid van 'hun' lijn.
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

tomw schreef: Wat meer respect voor Trojan, Quistnix en andere techniekers mag hier wel vind ik.
inderdaad!
Respect voor Trojan, Quistnix, Olitox, Krisken en andere techniekers die hun best doen
om te helpen all is dat hun plicht niet! :thumbs:
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Zeker respect voor die mannen, maar de manier waarop belgacomtech hier kwam binnenvallen was enorm arrogant. Niet moeilijk dat hij zo'n reacties kreeg.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

honda4life schreef:Daar moet ik je wel gelijk in geven hoor Trojan.
Als je alle forumposts probeert te lezen, zie je inderdaad dat er mensen weinig geduld hebben voor 30 Mbit.
Het is niet steeds even gemakkelijk zo voor jullie :wink:
Daar tegenover staat dat de mensen van Belgacom zo lichtgeraakt niet hoeven te zijn op alles wat hier gezegd wordt op het forum. Komt daar nog bij dat ze hier niet moeten zitten. Versta mij niet verkeerd, ik ben blij dat ze hier zitten.
Er moet meer wederzijds respect zijn op dit forum, inderdaad.

Verder gaat dit totaal off-topic.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ah de Lord zie. Bij mij is het toch al veel verbeterd qua lichtgeraakt ? :wink:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Lord Utopia schreef:Komt daar nog bij dat ze hier niet moeten zitten.
Zonder een belgacom technieker zat jij nu niet op vdsl2.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wie zegt dat? Ik heb zelf naar de Belgacom helpdesk mogen lopen, bellen, wat nog allemaal. Voor zover ik weet heeft niemand mij daarbij geholpen. En zelfs dan nog, dan nog moeten jullie hier niet zitten. Dat verandert niets aan de situatie.

Ja, Quistnix, gij zijt veel verbeterd. ;D
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Had je dan ooit geweten dat je vdsl2 kon krijgen, of gewoon opgezegd binnen 7 dagen?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De Online check zei dat ik VDSL2 kon krijgen, de check van EDPnet en Dommel ook. Dus ja, ik heb geweten dat VDSL2 hier lag.
En ik ging niet opgezegd hebben. Zoals ik ook op dit forum zei. Ik heb gezegd dat ik een jaar een zeer ontevreden klant ging zijn.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:Ja, Quistnix, gij zijt veel verbeterd. ;D
Dat is sinds ik mijn DC bit (Dont Care bit) op "1" heb gezet :angel:
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

@quistnix mijn PB niet gekregen ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Toch wel hoor, maar er zijn een paar probleempjes met de software van Alcatel Lucent op één van de SUN (of moet ik nu Oracle zeggen) servers. Ik laat je zo vlug mogelijk iets weten. Gelieve een PB te gebruiken.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik begrijp trojan zijn uitleg volkomen. Hij is één van de meest technisch onderlegde (netwerk-)mensen op dit forum als het over Belgacom gaat. Ikzelf ben maar een simpel techniekertje dat bij mensen komt om eens een tv/pc/tel aan te sluiten of te ontstoren. Ik krijg dus zelf de laatste nieuwtjes als de laatste schakel in de rij door. Daar Trojan als één van de eersten op de hoogte was van bvb de vdsl boost box (ikzelf heb dit tijdens de MIP van 25 oktober pas gehoord!) is deze zo vriendelijk geweest om mij alvast op de hoogte te stellen over de werking van het apparaat etc. Ook veel zaken die ze bij belgacom tijdens lessen en MIPs "in een vlugje" uitleggen heeft hij reeds kunnen verduidelijken!

Ook de woorden die hij in de "mond" neemt als arrogantie en de groep haaien op een druppel bloed begrijp ik volkomen. Ik heb, net als quistnix en trojan, ook toegang tot bepaalde tools om uit te maken of iemand kan aangesloten worden op VDSL2 of niet. Ik heb éénmaal gepost hier dat men mij eens hun telefoonnummer moest PM'en en dat ik wel eens wou kijken.

Diezelfde dag heb ik meerdere PM's gekregen. Voor mij vormt het geen probleem om dit voor meerdere mensen te checken en meerdere mensen tegelijk te informeren. Doch als je van één bepaald persoon op één dag een PM krijgt met enkel zijn nummer in de titel en "zoek eens voor mij ook" als boodschap, dan stel je je de vraag of je niet beter gewoon had gezwegen. Zeker als diezelfde persoon je een paar uur (!!!) later stuurt "laat maar, blijkbaar werk jij al even snel als alles bij belgacom". Ik probeer mensen te helpen, net als mensen die mij reeds hebben geholpen via dit forum en via PM berichten, maar op dergelijke onbeschofte, ongemanierde en arrogante toon...Sorry dan is voor mij de fun er van af!

Mijn mening is overigens dat mensen met een grote kennis van Belgacom (netwerk etc) wel eens iets mogen laten vallen betreffende nieuwe technologieën waarin Belgacom investeert zodat er meer mensen op een hoger profiel kunnen genieten. Puur informatief! Want waar Trojan naar verwijst betreffende de vdsl boost box is tot op heden "inside information" voor zover ik het begrijp!!!

Ik hoop met deze post nu ook geen Belgacom-haters te lokken om hier nog wat verder de clown uit te hangen en Belgacom nog wat meer af te breken. Ja, telenet heeft het snelste product, ja, niet iedereen zit op 30mbit en ja ik ken ook mensen die slechte ervaringen hebben met de klantendienst of de facturatiedienst. Maar...in België is iedereen vrij om zijn eigen ISP te kiezen! Staat belgacom je niet aan, dan zijn er naast Telenet nog tal van ISP's die je maar al te graag tot hun klantenbestand willen rekeken!

Conclusie van bovenstaande paragraaf : doe uw ooglappen af en erken dat ELK product van ELKE ISP zowel positieve als negatieve kanten heeft en dit altijd zo zal zijn!

Amen!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
Verder gaat dit totaal off-topic.
Maak er een apart topic van? Sticky?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb geen moderator tools. :(
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Ik heb, net als quistnix en trojan, ook toegang tot bepaalde tools om uit te maken of iemand kan aangesloten worden op VDSL2 of niet.
Ere wie ere toekomt. Als fieldtechnieker hebben jij en Trojan een veel betere kennis van het kopernetwerk. Jullie krijgen gespecialiseerde cursussen over KVDs, local loops, verzwakkingen, laspunten, voedings- en verspreidingskabels, segmentparen, gebrugde paren, cascades, pare paren, onpare paren, 1/2 laspunt en noem maar op ! Ik heb ook een technische functie maar deze situeert zich op de backbone, dus op DSLAMs, ROPs, BASsen, ATM en Ethane netwerk, dus zo'n beetje higher level, maar versta me niet verkeerd, daarmee bedoel ik enkel maar "verder van de klant af". We zouden dus eigenlijk een samenwerkende vennootschap kunnen oprichten doordat we complementair zijn :-D
krisken schreef:Doch als je van één bepaald persoon op één dag een PM krijgt met enkel zijn nummer in de titel en "zoek eens voor mij ook" als boodschap, dan stel je je de vraag of je niet beter gewoon had gezwegen. Zeker als diezelfde persoon je een paar uur (!!!) later stuurt "laat maar, blijkbaar werk jij al even snel als alles bij belgacom".
Ik heb hier tot nu toe niet over te klagen, het merendeel reacties is zeer positief, juist daarom blijf ik hier uiteraard aktief. En jij en Trojan (en anderen) blijven dit ook doen. Ik blijf UB een fantastisch forum vinden en daar zijn vele UB'ers mee akkoord. Ik begrijp anderzijds maar al te goed wat je bedoelt hebt Krisken, zijt er maar zeker van !
krisken schreef:Mijn mening is overigens dat mensen met een grote kennis van Belgacom (netwerk etc) wel eens iets mogen laten vallen betreffende nieuwe technologieën waarin Belgacom investeert zodat er meer mensen op een hoger profiel kunnen genieten. Puur informatief! Want waar Trojan naar verwijst betreffende de vdsl boost box is tot op heden "inside information" voor zover ik het begrijp!!!
Hier geldt het principe van de "Chinese Walls". Als ik iets weet omtrent nieuwe technologiën dan breng ik een zeer beperkt groepje mensen op UB hiervan op de hoogte, die mijn vertrouwen nog nooit geschonden hebben. Inside info moet inside blijven tot er een officiëel persbericht wordt verspreid. Dat principe is voor mij heilig.

Ik weet dat dit compleet off-topic is, het zij zo, ook AMEN :angel:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Even de link van die persconferentie opgezocht:
Final Transcript of BELG.BR conference call or presentation, 5-Jul-10 2:00pm CET
(wordt vermeld: Nancy Goossens (Belgacom SA - Vice President IR) en Scott Alcott (Belgacom SA - Vice President SDE and Wholesale)

Een vraag uit de preview:
Question: Rene Verhoef - ABN AMRO - Analyst: Okay. And that will imply that you have to roll out optical fiber from the street cabinet of the remote optical platform to the Video Boost Box and to install it, can you give an indication if you -- the related CapEx to this plan? Maybe also is it related to the 17 MHz you can move to 30 Mbps with the Video Boost Box? Do you need that to achieve the 30 Mbps, or can you increase speed much further with that?
----------
Die profielcheck vragen storen mij ook een beetje. Ten eerste omdat die vragen enkel naar insiders gericht zijn en dus eigenlijk in een PB thuishoren, en ten tweede, omdat we weten dat de uitrol tot nieuwjaar loopt (in het beste geval) en we dus maar geduld moeten hebben. Maar ik wacht zelf ook vol ongeduld dus als ik het nieuws over de upgrades maar half gevolgd zou hebben, had ik misschien ook een kansje gewaagd om een datum te weten.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

cptKangaroo schreef:Die profielcheck vragen storen mij ook een beetje. Ten eerste omdat die vragen enkel naar insiders gericht zijn en dus eigenlijk in een PB thuishoren, en ten tweede, omdat we weten dat de uitrol tot nieuwjaar loopt (in het beste geval) en we dus maar geduld moeten hebben. Maar ik wacht zelf ook vol ongeduld dus als ik het nieuws over de upgrades maar half gevolgd zou hebben, had ik misschien ook een kansje gewaagd om een datum te weten.
Ik moet toegeven dat ik je in deze eigenlijk helemaal niet volg :?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:Komt daar nog bij dat ze hier niet moeten zitten. Versta mij niet verkeerd, ik ben blij dat ze hier zitten.
Awel Lordje, ik zou dat eens graag willen omdraaien, we blijven hoe dan ook de beste vrienden, toch ?

Je hebt op dit forum een geweldige rol als nieuwsreporter. Maar je moet hier niet zitten. Versta me niet verkeerd, ik ben ben blij dat je hier zit. Wel is het duidelijk dat UB gerust zonder jou verder kan (al denk je waarschijnlijk van niet; hoe noemen we zo iets ?), net zoals UB dat ook zonder ons kan.

Dit is een doordenker, dus neem gerust de tijd om dit eens in zijn volle perspectief te willen zien. Het beste, quistnix

PS: in jouw bewoordingen lijkt het wel alsof wij ratten zouden zijn :!:
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
Twitter: SandersBert
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Trojan schreef:
-KoeKe- schreef:Dat wij van Belgacomtech te weten zijn gekomen dat er een VDSL Boost Box komt en niet van de andere bekende BGCmederwerkers op het forum.
Moest je zelf het forum een keer lezen zou je weten dat ik in het verleden ook al vdsl boost vermeld heb.
Wat ik net ook zei in mijn vorige post:
-KoeKe- schreef: Wedden dat een groot deel van de forumlezers het forum niet binnenste buiten lezen?
:roll:
Ik ben ook maar een mens hé.

Maar ik ga het maar stil leggen want het gaat off-topic.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”