Flash mx 2004

Plaats reactie
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Wat zou ik het best gebruiken voor mijn site??
-flash mx 2004 pro
-flash mx 2004

Graag antwoord :-D :-) :P :lol: :wink: :!: :???:
Laatst gewijzigd door MaRtO 30 nov 2003, 12:47, in totaal 1 gewijzigd.
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

notepad, je zal veel beter weten wat je doet ;)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat is het verschil??? Flash is flash.. het programma waar je het mee maakt, maakt toch niet uit??
I love it when a plan comes together!
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

airzimmy schreef:notepad, je zal veel beter weten wat je doet ;)

Kun je even jouw antwoord verklaren? Snap niet goed jouw reactie op z'n vraag.
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

Heatryn schreef:
airzimmy schreef:notepad, je zal veel beter weten wat je doet ;)

Kun je even jouw antwoord verklaren? Snap niet goed jouw reactie op z'n vraag.

Eigenlijk was het een compleet misplaatste post die hier niet thuishoort.
Maar persoonlijk ben ik dus verre van voorstander van flash, en aangezien we hier in de HTML/CSS/Javascript/VbScript sectie moest ik wel tegen de schenen van flash stampen. ;)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Flash MX 2004 zit in de Studio-MX-suite, de Pro is enkel los te verkrijgen en ondersteunt beter flash remoting MX (eer je daar aan bent zit je al heeeeeel wat verder) en beter ondersteuning voor video (en dat is volgens mij ook nog niet de bedoeling).
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:Flash MX 2004 zit in de Studio-MX-suite, de Pro is enkel los te verkrijgen en ondersteunt beter flash remoting MX (eer je daar aan bent zit je al heeeeeel wat verder) en beter ondersteuning voor video (en dat is volgens mij ook nog niet de bedoeling).

Thx meon.. ik wist zelf niet dat er een onderscheid in naam was... :).

Nuja, flash is flash.. zeker voor een beginner. Slechts hier en daar een toeter of een bel meer of minder :).

Maar ivm beginner, als je nog geen html kent, zou ik toch eerst leren gaan, alvorens te willen lopen :). Want direct zware logge swf files maken... is ook niet interessant voor websites :)
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Wie spreekt er van zware logge swf bestanden? Ik zie het al meteen direct... niet echt voorstanders van Flash hier. Althans kan je met Flash echt heel gebruikersvriendelijke website's maken die daarbij helemaal niet zwaar hoeven te zijn.

Ik ben geen expert in Flash, maar zou het toch wel graag leren.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heatryn,

Liefhebbers... ik hou wel van een flash animatie, intro of e-card ofzo.. maar een volledige flash site.. pff.. heb al véél lompe dingen gezien.. en dat steekt tegen... ja, sommigen zijn mooi.. maar als je iets wil copy/pasten.. probleem...allez ja, ben er niet voor...

Heb nog maar 1 site gezien, die volledig in flash was.. maar dan ook volledig (wel niet af, van meon) en die was luchtig en doenbaar.. maar heb dus al meer lompe gevallen gezien dan wat anders :)
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Dat heb je in alles hé. Je moet niet gaan veralgemenen. Er bestaan meer domme html websites dan Flash websites hoor. En ik haat meer javascript dan bevoorbeeld Flash. En als je iets nodig hebt van tekst dan vraag je dat even aan de eigenaar ofzo. Meestal zijn die Flash websites meer om de verpakking te doen dan om de inhoud. Maar ik heb al sommige gezien waar er speciale knoppen voor bestaan waarmee je copy/paste kan toepassen.

Dus dat is het probleem niet. Ik vind Flash over het algemeen goed dat het bestaat. Ik zie je nog niet echt een intro maken (een deftige) in html en javascript ofzo. Flash is echt wel goed als je er goed kan met omspringen. Anders kan het inderdaad zwaar worden. Maar dat hangt natuurlijk af op welke websites je rondhangt. :P

Voor diegene die graag een website stelen is Flash natuurlijk wel de doodsteek. Daar valt niet erg veel meer aan te stelen, zou ik zeggen. :lol:

Vind ik er ook al goed aan en als je wat tekst nodig hebt van die website kan je desnoods even kijken in het sourcebestand of even vragen aan de eigenaar.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heatryn,

Idd veralgemenen is niet goed.. maar ik zeg het erbij eh.. ik heb al meer negatieve zaken er rond gezien dan positieve.. vandaar dat mijn mening een beetje beinvloedt wordt :).

Denk dat dit gewoon is, doordat er weinig mensen zijn die echt vakkundig met flash kunnen werken..

Nu wat je aan jscript kan haten, snap ik ook niet.. das gewoon programma code... ;-). Nu ga jij hierop antwoorden: flash is gewoon een animatie-mogelijkheid (ofzo). Denk dat jij minder goede ervaringen hebt met jscript based sites en ik met flash based sites.. en dat we zo ons mening beetje vormen en misschien soms misvormen ;-).

Het hangt zoals je zelf zegt allemaal af van voor welke webiste het moet dienen enzo...

Denk dat we nu eigenlijk wel ferm off-topic gaan... ;-).
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Nu zou ik mijn mening hier kunnen neerpoten als designer/coder en ik heb hier een beetje een dubbel gevoel over. Soms is flash OK, soms niet. Maar veel staat of valt dus bij de "level of professionalism" waarmee iets gemaakt is.
De site van Idool 2003 destijds was ook volledig in Flash gemaakt, en ik denk niet dat veel mensen dat door hadden, omdat het zicht in zijn geheel gedraagde als een klassieke site. Erg knap is de exchange van Macromedia dat ook volledig Flash is. Natuurlijk gaat de maker een verpletterende applicatie hebben, maar het is ook vooral om ideeën te geven eh. Want om het nu even over HTML te hebben: macromedia.com is dus volledig ZONDER tabellen geschreven. En zoiets vind ik zelf al erg knap. (alles met <DIV>'s met CSS voor de nieuwsgierigen).

Maar we wijken af ja (voor zover de oorspronkelijke vraag niet al beantwoord is natuurlijk ;))
stephan
Elite Poster
Elite Poster

probleempje met flash mx 2004...
ik heb een animatie gemaakt, zo'n intro vr mn site...
nu is het probleem, als ik dit wil opslaan/exporteren eender naar waar, swf/html/...

ik krijg nooit mijn volledige animatie te zien... maa steeds de linkerbovenhoek en dan pakweg 70% van d ebreedte en 70% van de lengte...

dus ik zie de rechterkant en de onderkant niet...

het is net of het venstertje te klein is en mijn animatie in de linkerbovenhoek plakt... en ze is niet zo groot!!! ik denk 600*500... (zeker nie meer)

en ik werk aan 1400*1050 dus zou het eigelijk moete kunnen zien he?

kent iemand dit probleem of heeft iemand hier ervaring mee?

thanx
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Stino
Plus Member
Plus Member

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width=100% height=100%>
<param name="movie" value="main.swf">
<param name="quality" value="high">
<embed src="main.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width=600 height=400</embed>></embed>
</object>

Verander de waardes hierboven in het vet staan van 600 en 400 ofzo, naar procenten. Hier staan ze op 100%, is handig voor een fullscreen, maar als je de verhoudingen wil bewaren, maet je beginnen rekenen, en dan lukt het ook wel. En natuurlijk ook het path van uw filmke enzo veranderen.

Stino
stephan
Elite Poster
Elite Poster

moet ik gewoon de flash openen met notepad daarvoor? (of DW) en tprobleem is dat volgens mij alles op 100% staat...
kzal de andere waardes eens bekijken... :-D

thanx
stephan
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Da's uw html-code, en mij lijkt het eigenlijk dat je alles in movieclips hebt steken in plaats van op uw root-tijdlijn....
stephan
Elite Poster
Elite Poster

alles zit op de tijdlijn...
ik heb 5 verschillende layers, zoals background, woord 1, woord 2, etc...
ik heb al gesaved in .swf, .html, .fla,...
ik heb enkel de hele animatie als ik preview doe in flash via flash mx...
anders niets...

ikz ou het bestand willen toevoegen om u een beeld te geven maar hij aanvaard geen .swf of .fla of .html...

kweet echt niet waaraan het kan liggen want ik heb de indruk dat ik alles goed heb gedaan... :? :? :? maar ja zo te zien dus niet...

thanx
stephan
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

stephan schreef: toevoegen om u een beeld te geven maar hij aanvaard geen .swf of .fla of .html...

Moeilijk om op dees manier iets te zeggen, maar je kan natuurlijk altijd tijdelijk uploaden naar je webspace en de url posten ...
stephan
Elite Poster
Elite Poster

kheb de .swf en de .fla geupload...
de .fla opent nie precies ma kweet nie of ge daar iets mee kunt doen...
de .swf opent wel... en ge zult zien da ge nie alles ziet...
vanonder zou er nog nen homer ( :-D ) moete te zien zijn en opzij mijn url...

http://users.skynet.be/fa380462/new intro.swf
http://users.skynet.be/fa380462/new intro.fla

(das een spatie tussen new en intro...)

thanx :wink:

toevoeging : ge moet dus copy paste doen in uw browser want hij pakt de voledige link nie...
tschüs
stephan
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Flash MX 2004 zit in de Studio-MX-suite, de Pro is enkel los te verkrijgen en ondersteunt beter flash remoting MX (eer je daar aan bent zit je al heeeeeel wat verder) en beter ondersteuning voor video (en dat is volgens mij ook nog niet de bedoeling).

de pro is ook in pakket te verkrijgen tegenwoordig :)
da zijn 2 verschillende versies v studio mx :
http://www.macromedia.com/software/mx2004/
gewoon ter informatie :)

ciao
stephan
Stino
Plus Member
Plus Member

Stephan schreef:de pro is ook in pakket te verkrijgen tegenwoordig
da zijn 2 verschillende versies v studio mx :
http://www.macromedia.com/software/mx2004/
gewoon ter informatie

Ik heb zelf de Pro, maar ik heb daar een probleempje mee, ik krijg die actionscript editor niet meer fatsoenlijk zoals vroeger bij FlashMX of Flash 5. Toen kon ik de parameters invoegen met keuzelijsten, nu niet meer. Ik krijg dus actionscript met andere woorden niet meer op 'beginner' niveau. Of is dit normaal met FlashMX Pro. Misschien ook daarom dat het Pro noemt?

Stephan schreef:http://users.skynet.be/fa380462/new intro.swf
http://users.skynet.be/fa380462/new intro.fla

Ik zie niet in wat er mis is met jouw filmpje. Als ik de swf bekijk kan hij wel niet op mijn scherm. Ik adviseer van het filmpje iets kleiner te maken in de .fla (daar moet je wel helemaal opnieuw voor beginne, maar het was nog niet zo lang, het filmpje dus dat valt wel mee) aangezien je filmpje dan kleiner zal zijn. Je kan het achteraf nog resizen.
Wel kan je aan het einde van het filmpje nog een stuk eraf laten. Het is 100 frames lang, maar er is maar beweging in de eerste 25. Je kan in frame 25 een actie inzetten, namelijk: Stop();, en dan zal het filmpje dus stoppen, allicht. Voor de rest lijkt er mij niks mis mee, er is ook nog niet zoveel aanwezig dat Kan mislopen.

Stino

/* Edit, ik zie net wat er mis is
Het filmpje is 550x400px, en wat er op uw werkplaats staat, om het zo te noemen is groter dan die 550x400px. Om dit op te lossen moet je ofwel die ruimte-achtergrond kleiner maken zodat hij op je document past, ofwel je document groter maken. Dit kan je doen door op Modify - Document - en dan op Contents te drukken. Hierdoor past het document zich aan aan wat er op je werkplaats staat.
*/
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Stino schreef:Ik heb zelf de Pro, maar ik heb daar een probleempje mee, ik krijg die actionscript editor niet meer fatsoenlijk zoals vroeger bij FlashMX of Flash 5.

wat bedoel je met fatsoenlijk? kben zelf maar beginner sorry...

stino schreef:Als ik de swf bekijk kan hij wel niet op mijn scherm. Ik adviseer van het filmpje iets kleiner te maken in de .fla

jamaar bij mij gebruikt het filmpje nog geen kwart van mijn scherm... het i sgeen definitieve voor op de site, wou gewoon wat testen dus dacht nog niet direkt aan resolutie v h publiek... :) normaal zou ik het dan toch volledig kunnen zien? het is gewoon tfeit dak nie begrijp waarom dat niet werkt :?:?:?

stino schreef: Je kan in frame 25 een actie inzetten, namelijk: Stop();, en dan zal het filmpje dus stoppen, allicht.

hoe doe je dat? :oops:

thanx! :-D
ciao

EDIT : heb net jouw edit gelzen :-D en kzal het eens direkt proberen!! bedankt al in ieder geval, klaat wel iets weten :idea:

ciao (again)
stephan
Elite Poster
Elite Poster

u r my new hero :-D

nu is ie wel te groot :? :? :?
maar ik zie tenminste alles!!!!!

ciao
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Stino schreef:Ik heb zelf de Pro, maar ik heb daar een probleempje mee, ik krijg die actionscript editor niet meer fatsoenlijk zoals vroeger bij FlashMX of Flash 5. Toen kon ik de parameters invoegen met keuzelijsten, nu niet meer. Ik krijg dus actionscript met andere woorden niet meer op 'beginner' niveau. Of is dit normaal met FlashMX Pro. Misschien ook daarom dat het Pro noemt?

stephan's probleem is dus opgelost, ik had nog niet de tijd gehad om er naar te kijken.

Stino, inderdaad: die manier van scripten is niet meer beschikbaar (en geloof me, daar is al aardig wat kritiek op gekomen). Wel zijn er nu, net zoals in Dreamweaver, behaviours beschikbaar waarmee je kleine acties zoals naar een bepaald frame gaan of een url openen gewoon kan doen met een paar point & clicks. Ik mis nochtans de 'Basic editor', nu is enkel nog de Pro view beschikbaar :(
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Stino schreef: Je kan in frame 25 een actie inzetten, namelijk: Stop();, en dan zal het filmpje dus stoppen, allicht.

is dit de oplossing voor een filmpje dat blijft "loopen"?
want ik moet hem steeds manueel un-loopen....

en hoe doe je dit?...

thanx :wink:
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

nieuwe lege keyframe maken op de laatste frame van uw tijdlijn, rechtermuis > Actions
en daar in het actions-venster "stop();" schrijven, zonder aanhalingstekens.
Stino
Plus Member
Plus Member

Aangezien Stephan versie mx 2004 heeft zal dat van die rechtermuisknop niet meer gaan. Ik geloof dat da werkt tot versie mx. Om een of andere reden hebben ze besloten alles een hoopje ingewikkelder te maken. De manier om het te doen in mx 2004 is op F9 duwen, standaar is dit de sneltoelts voor Actions.
Eigelijk, als ik alles samenneem, vind ik die nieuwe versie maar niets. :p
stephan
Elite Poster
Elite Poster

sorry my fault...
tis toch niet den 2004... tis de gewone mx dak heb
kzal da is proberen morgen se!
nu leren :s

thanx
stephan
Elite Poster
Elite Poster

probleempje met de mx...
wanneer ik een mp3 wil importeren om geluid te hebben bij een animatie
geeft ie een warning (zie att)
ik heb al (ben beginner) in de help files gekeken en daar zeggen ze
dat mp3 geen probleem is en dat je gewoon
file>import>browse
moet doen. dit doe ik maar dan geef ie de warning...
en het rare is dat er met deze file nix mis is :?
normaal speelt ie perfect, en hij duurt maar 14sec dus te lang is ie zeker niet...

thanx
ciao
stephan
Bijlagen
flash.jpeg
(13.72 KiB) 712 keer gedownload
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Euhm, dunno ..

Misschien een mp3 die een beetje raar gecodeerd is of zo? VBR ipv CBR of zo? Probeer anders die mp3 eerst in een ander programma naar een PCM-WAV te converteren, daar gaat flash heel zeker geen problemen mee hebben...
stephan
Elite Poster
Elite Poster

ik heb mp3 -> wav gedaan
en daarna opnieuw wav -> mp3 omdat wav te groot is...

en het lukt nu wel!
thanx :-D

ciao
stephan
maaktnieuit

Weet er iemand toevallig welke extencies er in flash gebruikt kunnen worden,
welke 3d afbeeldingen kan ik in een flash-movie invoeren en met welk progje maak ik deze
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

maaktnieuit schreef:Weet er iemand toevallig welke extencies er in flash gebruikt kunnen worden,
welke 3d afbeeldingen kan ik in een flash-movie invoeren en met welk progje maak ik deze

Flash is geen 3D-programma, dus je kan geen sprites, models of scenes importeren uit 3D-programma's. Wat je wel kan doen is vanuit bestaande 3D-programma's naar sequenced jpeg opslaan en dit importeren naar Flash.
Maar ondertussen zijn er ook al programma's die 3D kunnen renderen naar Flash (.swf). Voorbeelden zijn: Swift 3D v3 Standalone, Swift3D (plugin voor 3D Studio Max) en Discreet Plasma. Renderen naar Flash gaat wel erg langzaam tov traditioneel renderen, maar het effect dat je krijgt is wel apart te noemen.
Djorre
Plus Member
Plus Member

Ik zou zelf een eenvoudige flash intro willen maken voor een site, maar ik moet vanaf nul starten, van flash ken ik niks.

Iemand enig idee hoe ik best start, site met voorbeelden, ....

Ik weet het, ik vraag veel ... maar jullie zijn wel goed op de hoogte blijkbaar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Als ge niks afweet van flash, probeer Swish dan eens *Flash made easy*
Daar zitten wel enkele leuke voorgeprogrammeerde effecten in ...
Je kan trouwens ook van die site enkele leuke templates downloaden waarop je in no-time zelf een leuk effect in je site kan steken.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

ik wist niks van flash toen ik eraan begon, maar na een dag of 2 kon ik met dat programma toch al vrij goed overweg (de basics toch :oops:)
eigen intro heb ik na enkele daagjes gemaakt : http://stephan.b3.nu

enige nadeel, het is een duur programma (+- 1000euro), maar daar kan je wel iets op vinden.... :evil:

macromedia studio mx
hier zit dan in : flash mx (flash), dreamweaver mx (websites), fireworks mx (+- als photoshop), en nog 2 andere progjes...
Plaats reactie

Terug naar “Development”