Geen PPPOE mogelijk op BBOX2 met andere routers

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
carsi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:09
Bedankt: 1 keer

Beste mensen,

Ik zit met het volgend probleem.
Sedert 1 maand heb ik een Generation Internet abo zonder vaste lijn.
Daar de beperkte mogelijkheden van de BBOX en instabiliteit wil ik een tweede router gebruiken als PPPOE client.

Het lukt mij niet om een PPPOE sessie op te zetten.
De volgende modellen werden reeds geprobeerd: Engenius ECB 3500, 3com router, PPPOE client van windows 7.
Op de AP/router krijg ik de volgende melding: daemon.warn pppd[1228]: Problem: all had bit 7 set to 0
In Windows: error 6
Op de 3com de melding dat er geen wan connectie mogelijk is.

De bbox werd reeds gereset naar de defaults en niets helpt. De pppoe sessie afzetten op de box en zelf eentje opbouwen lukt ook niet. Wan kabel van de routers komen op de lan poorten van de bbox.

Na veel research op het net toch niets essentieel kunnen vinden over wat het probleem kan zijn.
Iemand enig idee over wat het probleem kan zijn?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wellicht een domme vraag (maar soms moet je het niet ver zoeken):
* Heb je de correcte logon gebruikt, namelijk: fx123456@SKYNET

Anders inderdaad een eigenaardig probleem, gezien het met geen enkel van je PPPoE clients lukt.
* Is de laatste Firmware erop ? (die krijg je in principe na een "Restore to factory default configuration")
namelijk: 60R109-60A022
* De routers, of de Windows PC zijn aangesloten op BBox LAN1 of LAN2 ?

Verder weet ik het ook niet. Andere BBox proberen ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
carsi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:09
Bedankt: 1 keer

De logingegevens die ik gebruik zijn correct.
De firmware die erop staat is ook de laatste: Runtime Code Version 60R109-60A022
Ik heb alle lan poorten op de BBOX geprobeerd, 3 en 4 ook vinkje aangezet, niet.

:roll:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

carsi schreef:De logingegevens die ik gebruik zijn correct.

Probeer eens met:
logon: test@SKYNET, pass: test
Je zal geen internet toegang hebben (IP zal iets zijn van 172.29.4.xxx)
Maar je kan tenminste testen of de PPPoE passtrough werkt.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
RedJane
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2008, 08:09

Misschien een late reactie... Maar heb je dit kunnen oplossen?
Ik heb nl het zelfde probleem bij twee klanten van ons, PPPoE passtrough niet aan de praat te krijgen.
Geen idee aan wat het ligt want we hebben dit reeds inorde gekregen bij andere klanten. Firmware identiek en getest met de test-user.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik heb een tijdje hetzelfde probleem gehad. Oplossing was de BBOX2 hardmatig (dus met het knopje) terug op de standaardconfiguratie te plaatsen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Mangroo
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2010, 12:02

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Bbox2.

Wat ik gedaan heb:
Bbox2 aan de hand van http://carroarmato0.wordpress.com/2010/06/20/how-to-bridge-the-lan-ports-of-your-belgacom-bbox2/ ingesteld op Bridge modus.
Daarna WRT54G V5 via WAN poort aangesloten op PC1 poort van Bbox2.
PPPoE geselecteerd in configuratie van WRT54G met gegevens van Belgacom.

Resultaat: kan geen verbinding maken.

Vervolgens:
Kabel van PC1 poort op Bbox2 rechtstreeks naar mijn Mac. Daarop een PPPoE verbinding aangemaakt, login gegevens van Belgacom ingevuld.

Resultaat: verbinding!

Hoe is dit mogelijk?
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

voor zover ik begrijp heeft uw bbox minstens uw authenticatie nodig om te sync'en met de Bcom server anders heb je geen Internet verbinding .. wat men daarna uitvreet met PPPoE is een ander verhaal ... ja toch?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

voor het syncen zelf heb je geen gegevens nodig, gewoon een modem die compatibel is met de profielen die ingesteld zijn op uw lijn.
om verbinding te krijgen met internet heb je wel gegevens nodig. (eigenlijk ook niet altijd, dit hangt af van hoe de ISP het zelf wilt)

Select Wan PPPoE, then Disable, and then OK

Dit hoeft zelfs niet, ik heb alleen lan bridge en ik maak nog een aparte connectie via PPPoE
...
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik weet niet of men hier toch iets niet over het hoofd ziet ivm met de bbox sync met Bcom..

Men hoeft de persoonlijke parameters niet in te voeren maar de bbox stuurt dan wel een signaal uit waarbij de Bcom server op basis van het telefonnummer de nodige parameters zoekt in de database (kan to 30 min duren?) dixit de handleiding ...
Concludeert men daar uit dat de Bbox zonder de persoonlijke gegevens synct met de servers?
Wat ik wel weet is dat is destijds onder ADSL, bij de installatie van de Bbox geen verbinding kreeg met internet zolang het "@" lichtje op de Bbox niet aanging en dat het niet aanging tot zolang ik geen persoonlijke, manueel ingevoerde parameters gaf. Maar de bbox deed dan wel de PPPoE sessie ..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Regulus schreef:Concludeert men daar uit dat de Bbox zonder de persoonlijke gegevens synct met de servers?

Ja, natuurlijk. Van zodra je de BBox2 verbindt met je telefoonlijn, waarop een ADSL, ADSL2+ of VDSL signaal zit zal je BBox2 syncen - met of zonder persoonlijke parameters. Dat heeft niets met internet te maken.

Voor Internet heb je dan je persoonlijke login nodig om een PPPoE verbinding te maken. Zonder PPPoE geen internet.
- Maar zelfs zonder de persoonlijke gegevens krijgt de BBox2 een IP adres op VLAN20 (private Belgacom IP range). Via dit IP adres loopt de VOIP (i-Talk) en de modem updates ....
- En ook voor Belgaom TV heb je geen PPPoE sessie nodig: de decoder krijgt een IP adres (in VLAN30) ....
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Je zal wel gelijk hebben hoor .. ik kreeg alleen geen Internet verbinding als dat "@" ledje niet oplichtte en dat lichtte aanvankelijk niet op zonder ingave van mijn parameters vandaar mijn nogal simplistische aanname .. TV blijft idd wel "draaien" zonder die "@" indicatie, zoveel heb ik al meegemaakt :wink:
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Bbox2 met de default instellingen doet gewoon bridge.
Wij laten al onze bbox'n gewoon default staan, wijzigen enkel het passwoord, zetten de wifi uit en verwijderen de logingegevens die erin kwamen via de zero touch configuration.
Dan gewoon een PPPoE sessie starten vanuit de router die erachter staat, klaar. Meer is het niet.
(en het @ lampje licht dan natuurlijk ook niet op, dat heb je enkel als je een succesvolle PPPoE sessie hebt vanuit de bbox2 zelf)

Hope this helps,
Mvg
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Maar jullie bieden toch wireless aan? Ik heb gisteren dacht ik nog een SSID = Studenteninternet gezien :-D .
Dat is dan via een router achter de BBOX neem ik aan?
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Tja, we moeten ook op een of andere manier op internet geraken hé :-)
We dachten ooit aan volledige backhauling over wifi (Point to multipoint setup) maar je haalt nooit de performance / bandwidth die wij nodig hebben op drukke momenten op die manier.(tenzij we ook een telenet kleurboek zouden uitvinden...LOL!)
Bovendien is het opzetten van buitenantennes / CPE's niet zo evident op veel locaties.

Dus om op je vraag te antwoorden, ja, bbox2 bridged, daarachter een router / NAS van ons welke connecteert op onze (redundante) radius infrastructuur. Aan die router of NAS hangen dan 1 of meerdere access points welke voor de locale wifi zorgen.
Uiteraard wordt ook evt bestaande utp naar de studentenstudio's gekoppeld aan het systeem zodat alles één netwerk vormt.

Grtn Yves
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Studenteninternet schreef:Bbox2 met de default instellingen doet gewoon bridge.
Wij laten al onze bbox'n gewoon default staan, wijzigen enkel het passwoord, zetten de wifi uit en verwijderen de logingegevens die erin kwamen via de zero touch configuration.
Dan gewoon een PPPoE sessie starten vanuit de router die erachter staat, klaar. Meer is het niet.
(en het @ lampje licht dan natuurlijk ook niet op, dat heb je enkel als je een succesvolle PPPoE sessie hebt vanuit de bbox2 zelf)

Hope this helps,
Mvg


Thnks .. ik ga uiteindelijk de slimste zijn van 't kerkhof :lol:
Mangroo
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2010, 12:02

Thx for the tips. Zal komend weekend eens proberen bridgen zonder de instellingen te veranderen. Als het niet lukt met mijn huidige WRT554G V5, ga ik een andere halen en test het daarmee. I'll update here.

Update:
Heb de Linksys E2000 gekocht en, zoals studenteninternet reeds vermeldde, de BBox2 met standaard instellingen kan bridgen. Ik heb de Wireless afgezet en de PPPoE gegevens gewist uit de BBox2. Daarna de nieuwe router verbonden, gegevens erin en alles is ok. Thanks!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”