Omdat Dommel maar achterwege blijft met een aanbod VDSL+telefonie, overweeg ik Scarlet One. Ik ben in ieder geval al aansluitbaar, de test op belgacomtv.be meldt dat ik VDSL kan krijgen en 2 TV's kan aansluiten, ook tests op de site van Dommel en EDPnet bevestigen dit.
Ik had echter graag geweten of er een manier is om erachter te komen hoe ver ik precies van een ROP zit, zodat ik een idee heb welke snelheid ik mag verwachten bij overstap.
Momenteel heb ik nog Netline (adsl+telefoon) bij Dommel, met een miezerige 2Mbit verbinding... Anno 2010 is dat niet om vrolijk van te worden.
Er staat een ROP hier op t dorp, maar ik weet natuurlijk niet of die voor mijn straat is.
Afstand tot ROP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
http://userbase.be/services/belgacom-te ... dc-rop-kvd
in de userbase service is een 'kaart' te vinden dus
in de userbase service is een 'kaart' te vinden dus
The eternal and true pessimist
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
403 - U bent niet bevoegd om deze pagina te bekijken.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als je mij per PM even je nummer of je adres geeft, kan ik je wel de afstand zeggen, evenals de maximale snelheid dat je zal halen.Azgard schreef:Fout 403
De services pagina lijkt in onderhoud te zijn?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Op vraag van de auteur van de pagina is deze offline genomen. Tenzij de auteur van gedacht verandert, wat me weinig waarschijnlijk lijkt, zal deze onbeschikbaar blijven.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Wel erg,ik zou ook de afstand willen weten tot de ROP kast.Maar ik zit met de volgende bedenkingen.
Ben Scarlet klant,als ik de test doe bij Scarlet ben ik aansluitbaar.(voor Dig. TV)
Nochthans is mijn internet een 5,26 mbps lijn.
Mijn gebuur,die vlak naast mij woont aan de Linkse kant heeft nu ook Scarlet,en ook 5,26 mbps.(alleen internet)
Mijn gebuur vlak naast mij aan de Rechtse kant,gaat nu Belgacom nemen,all inn, (internet,Tel.-dig.tv)en zijn aanvraag is goedgekeurd bij Belgacom.
Kan het dan toch dat er een ROP kast staat in de straat,terwijl de internet snelheid zo laag is ??
Als mijn gebuur er is slaagd voor belgacom dig.tv te nemen,ben ik dan ook automatisch aansluitbaar voor dig.Scarlet tv ??
Ben Scarlet klant,als ik de test doe bij Scarlet ben ik aansluitbaar.(voor Dig. TV)
Nochthans is mijn internet een 5,26 mbps lijn.
Mijn gebuur,die vlak naast mij woont aan de Linkse kant heeft nu ook Scarlet,en ook 5,26 mbps.(alleen internet)
Mijn gebuur vlak naast mij aan de Rechtse kant,gaat nu Belgacom nemen,all inn, (internet,Tel.-dig.tv)en zijn aanvraag is goedgekeurd bij Belgacom.
Kan het dan toch dat er een ROP kast staat in de straat,terwijl de internet snelheid zo laag is ??
Als mijn gebuur er is slaagd voor belgacom dig.tv te nemen,ben ik dan ook automatisch aansluitbaar voor dig.Scarlet tv ??
- Goztow
- userbase crew
Als je Internet only hebt bij Scarlet, zetten ze je soms op ADSL ook al is VDSL2 beschikbaar. ze houden de vdsl2 slots voor klanten met TV.
-
- Forumtroll
- Bedankt: 1 keer
Waarom is dat goed,nog eens betalen,als je 'n hoger abo wilt.Goztow schreef:Als je Internet only hebt bij Scarlet, zetten ze je soms op ADSL ook al is VDSL2 beschikbaar. ze houden de vdsl2 slots voor klanten met TV.
Of hebben ze anders snelheid verlies.
- Goztow
- userbase crew
Is dat een vraag of een vaststelling? Mijn post was in ieder geval een vaststelling, gebaseerd op vorige posts.Rikkyrocker schreef:Waarom is dat goed,nog eens betalen,als je 'n hoger abo wilt.Goztow schreef:Als je Internet only hebt bij Scarlet, zetten ze je soms op ADSL ook al is VDSL2 beschikbaar. ze houden de vdsl2 slots voor klanten met TV.
Of hebben ze anders snelheid verlies.
Ik zie scarlet graag als een wit product. Het kan goed zijn, voor een lage prijs, maar dat weet je maar eens je het geprobeerd hebt. Terwijl je er bij de duurdere merkproducten over het algemeen van kan uitgaan dat het in orde moet zijn (er zijn uiteraard ook uitzonderingen).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Internet only bij Scarlet is NOOIT VDSL2; in het beste geval ADSL2+ en meestal zelfs ADSL@6Mbps.
Het is overigens door Scarlet zelf bevestigd dat VDSL2 niet voor enkel internet geleverd word.
Als je gaat klagen zal je dit antwoord per mail krijgen met een voorstel voor een abbo upgrade.
Afstand tot ROP is dus niet van toepassing, maar het is afstand tot de centrale die speelt bij ADSL(2+).
Het is overigens door Scarlet zelf bevestigd dat VDSL2 niet voor enkel internet geleverd word.
Als je gaat klagen zal je dit antwoord per mail krijgen met een voorstel voor een abbo upgrade.
Afstand tot ROP is dus niet van toepassing, maar het is afstand tot de centrale die speelt bij ADSL(2+).
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Dat kan niemand weten enkel en alleen op basis van die kaart (die dus offline is). Enkel Belgacom medewerkers beschikken over de nodige tools om de exacte afstand te weten te komen.fluppie schreef:Wel erg,ik zou ook de afstand willen weten tot de ROP kast.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
En dan nog moet je "exact" met een korrel zout nemen hoor. Lees : op een 20-tal meter na klopt het...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wel misleidende reklame op hun website: snelheid 12 Mbps down / 1 Mbps up.tonym schreef:Internet only bij Scarlet is NOOIT VDSL2; in het beste geval ADSL2+ en meestal zelfs ADSL@6Mbps.
Gezien dit ADSL2+ of lager is, is deze uploadsnelheid toch onmogelijk? Het max. ADSL2+ profiel dat ze krijgen van Belgacom is 512 kbps upload ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Die 1mbit is nog van vroeger op hun oude scarlet netwerk. Toen hadden ze inderdaad een profiel van 1mbit up. Helaas hebben ze dit nog niet veranderd. Overigens proficiat met mod philippe.
Laatst gewijzigd door Callum_ 03 nov 2010, 00:32, in totaal 1 gewijzigd.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Inderdaad. Toen waren zij BROBA klant bij Belgacom (en hadden ze o.a. EDPnet als Wholesales). Nu is Scarlet retail en is o.a. EDPnet Wholesales bij Belgacom.
PS: begint wel serieus off-topic te worden
PS: begint wel serieus off-topic te worden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik heb het even nagekeken,en ik had de nieuwe One formule (plus dig tv) al aangevraagd op 18 sep. 2009.
Ik ga nu nog even afwachten tot mijn gebuur Scarlet tv heeft,en of hij er content van is,dan ga ik ze bij Scarlet even wakker schudden,ik wil ook wel een vluggere internetlijn.
Tot dan doe ik dus nog even verder met mijn oud One abbo (internet plus tel.) en mijn 6 mbps lijntje.
Ik ga nu nog even afwachten tot mijn gebuur Scarlet tv heeft,en of hij er content van is,dan ga ik ze bij Scarlet even wakker schudden,ik wil ook wel een vluggere internetlijn.
Tot dan doe ik dus nog even verder met mijn oud One abbo (internet plus tel.) en mijn 6 mbps lijntje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Vermits het om Belgacom TV gaat, is de kans groot (als er VDSL2 ligt) dat alles goed zal werken.fluppie schreef:Ik heb het even nagekeken,en ik had de nieuwe One formule (plus dig tv) al aangevraagd op 18 sep. 2009.
Je kan trouwens ook intekenen op Internet+Telefonie, als je niet geinteresseerd bent in TV.
Je kan steeds op www.belgacomtv.be eens de beschikbaarheid testen, om al een idee te krijgen...