edpnet telefonie?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Heeft er iemand wat meer info over telefonie bij edpnet? Ik ga wss overschakelek (internet) van telenet naar edpnet en was eens aan het zien wat het voordeligst is,

a: een telefoonlijn bij Belgacom nemen met gratis belminuten voor 16€ (Belgacom classic)
b: raw cooper nemen bij Edpnet ?€ (weet de juiste prijs hier niet van)
c: Telefoon EN internet bij EDPNET nemen (15€ telefoon + plus pack + 40€ VDSLHome+ongelimiteerd....)

Zijn er negatieve ervaringen bij EDPNet ivm telefonie?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Waarom zou je 2 telefoonlijnen nemen? Een bij Belgacom en een bij EDPnet? En waarom gratis belminuten (die je moet betalen) als je via EDPnet wil bellen? Is hier ook nog al geschreven: best geen telefonie en internet aansluiting bij dezelfde provider nemen. Als je geen internet hebt, kan je ook niet (via die provider) bellen. En als je raw copper neemt, dan ben je duurder uit dan wanneer je een Belgacom discovery lijn zou nemen. Scheelt niet veel maar het is een hele hoop gedoe voor niks eigenlijk. Ik heb ook ooit raw copper gehad maar ben daar al lang terug van afgestapt. In mijn ogen is de handigste oplossing (misschien niet de goedkoopste) een discovery lijn bij Belgacom en een VoIP abonnement bij een of andere provider uit de Betamax reeks (Poivy, Voipbuster...). Ik dacht dat een disco lijn op dit ogenblik ca. 10 euro/maand kost.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Een EDPnet telephony abonnement is goedkoper dan een Discovery line (10 euro versus 10,25 euro per maand). Als je voor 4,75 euro dezelfde voorwaarden kan vinden bij een Betamax-provider, dan kom je wrs wel goedkoper uit. Anders...
Worden dezelfde of lagere tarieven gehanteerd naar mobiele nummers? Hoe is de support? Kan je bellen naar hen? In het Nederlands? Enz.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Iemand uit mijn buurt is enkele weken geleden overgeschakeld naar EDPNET voor telefonie en ADSL.
Ze zijn best tevreden. Het is inderdaad de goedkoopste oplossing in vergelijking met rawcopper en Discoveryline.

Alleen het omschakelen is niet volledig vlekkeloos verlopen. De telefoon is niet samen met de ADSL geporteerd. Maar dat lag aan Belgacom die de opgegeven omschakeldatum van ADSL plots een week vervroegd had.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Maar alle miserie voor die 0,25 euro per maand moet je er wel bij nemen: technicus die langs moet komen, je hebt geen tel. nr. meer bij Belgacom en zult een DID nummer moeten aankopen bij een of andere provider voor ofwel een vast éénmalig bedrag ofwel een maandelijkse bijdrage. Als ik eerlijk mag zijn: die 25 cent per maand is het mij niet waard om de hele handel bij Belgacom op te zeggen en nieuw aan te vragen bij EDPnet. Tel daarbij nog het geld dat je moet ophoesten voor een nieuw nummer, dan vraag ik mij af waar de winst zit? Of je laat eventueel je bestaande nummer porteren naar een provider à la WeePee of Asterisk. In dat geval behoud je je bestaande nummer, maar zijn er ook kosten aan verbonden. Bij WeePee betaal je 18 euro. Prijs bij Asterisk is mij niet bekend. Bij Terrasip betaal je een setup van 3,50 euro en een maandelijkse bijdrage van 5,70 per maand voor een geografisch nummer in jouw zone. Stel dat je raw copper neemt bij EDPnet en een nummer laat overdragen naar WeePee, dan heb je je investering terug verdiend na 72 maanden. Veel succes zou ik zeggen. En niet vergeten, nadien een besparing van 25 cent per maand voor je raw copper.
Ik zie nu ook dat EDPnet 19 cent per minuut aanrekent om naar een GSM te bellen. Dat is duurder dan wat ik betaal voor een gesprek van GSM naar GSM of van vast naar GSM.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

MarkDM schreef:Iemand uit mijn buurt is enkele weken geleden overgeschakeld naar EDPNET voor telefonie en ADSL.
Ze zijn best tevreden. Het is inderdaad de goedkoopste oplossing in vergelijking met rawcopper en Discoveryline.

Alleen het omschakelen is niet volledig vlekkeloos verlopen. De telefoon is niet samen met de ADSL geporteerd. Maar dat lag aan Belgacom die de opgegeven omschakeldatum van ADSL plots een week vervroegd had.
Euh... het zal wel aan mij liggen, maar lees hier nog eerst even de prijs van raw copper bij EDPnet. Tel daarbij 10 euro abonnementsgeld per maand. En dan zeggen dat EDPnet goedkoper is dan Discovery lijn????? Want ofwel heb je discolijn van 10,25 per maand ofwel heb je raw copper bij EDPnet van net geen 13 euro per maand. Maar je hebt sowieso 1 van beide nodig.
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/ADSL ... lefoonlijn
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

watte , moet je bij hun dsl/vdsl inet + telefonieabbo ook nog eens raw copper of een discolijn bij bestellen ?..ook duidelijk daar die EDPnet site...
Bij Dommel is raw copper inbegrepen in hun city/netline abbo's en waarschijnlijk gaat dat ook het geval zijn in hun speedlineabbo over vdsl2.

Edit/ ach tnx Jack, was idd onduidelijk, en zoals ik dacht :wink:
Laatst gewijzigd door kaise1 15 okt 2010, 13:45, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Effe aan support gevraagd, want hun website is een beetje onduidelijk wat dat betreft: Ik doe copy/paste van het antwoord:

"De totale kostprijs per maand zal in dit geval als het volgende zijn:
de prijs voor het DSL abonnement + de prijs voor het telefoonabonnement.
U hoeft in dit geval niet voor de rawcopper te betalen
Echter als u nu een lijn van Belgacom hebt en uw nummer wil laten behouden, dient u eerst een abonnement bij ons te bestellen en uw abonnement bij belgacom op te zeggen pas nadat u de activatiedatum van ons gekregen hebt."
Jippe
Plus Member
Plus Member

Hier hebben we Edpnet mét telefonie: kostprijs per maand 51,46 (Voordeel via TA), daar hebben we VDSL2 + FUP + Telefonie 2000 minuten nationaal en internationaal. Rawcopper is in de prijs inbegrepen. We zijn tevreden met dit aanbod.
Discoverylijn is wel 25 cent goedkoper, maar je kan met Edpnet telefonie (met optie van 5euro per maand) 2000 minuten bellen en dit nationaal én internationaal, doe dat maar eens met een discoverylijn.
Ik zie nu ook dat EDPnet 19 cent per minuut aanrekent om naar een GSM te bellen. Dat is duurder dan wat ik betaal voor een gesprek van GSM naar GSM of van vast naar GSM.
Wel lezen wat er staat (en niet wat je wilt lezen): er staat duidelijk 13cent (inclusief BTW) naar gsm netwerken.
Laatst gewijzigd door Jippe 15 okt 2010, 14:13, in totaal 1 gewijzigd.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

En is de kwaliteit van de gesprekken in orde Jippe ? (en tijdens het downloaden b.v)
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Ik heb sinds deze zomer VDSL2 en telefonie bij Edpnet. Je betaalt 10€ per maand voor 'telefonie' (= je rawcopper lijn) en je betaalt je gesprekken appart, OF je neemt het Plus-pack, voor 5€ per maand bel je gratis de helft van de wereld rond bij wijze van spreken.

Eén ding: zeg je Belgacom analoge-telefoon-abbo niet op alvorens alles actief is bij Edpnet, anders weigert Belgacom je nummer door te geven en wringen ze je een test-en-label van 50€ in je strot. Gewoon alles aanvragen bij Edpnet, zij sluiten Belgacom af.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Jippe
Plus Member
Plus Member

Omdat we geen snelheidsverhoging kregen bij Dommel, die ze al van het begin hadden beloofd aan de Homeconnect abonnees, hebben we de overstap gedaan van Dommel Homeconnect naar Edpnet VDSL2 Home met telefonie. En ik moet zeggen dat dàt al een wereld van verschil is tov Homeconnect: betere lijn, prima kwaliteit, goed bereikbaar enz... wat niet altijd was met Homeconnect, bovendien is de helpdesk van Edpnet ook stukken beter.
In 't begin heb ik ook al eens gedacht voor gewoon VDSL2 te nemen en dan telefoondiensten via Weepee of iets dergelijks, maar met het bekijken van hun websites (er zijn verschillende) toch niet gedaan: alles staat in 't engels, (helpdesk zal dan ook wel in engels zijn) de betaal mogelijkheden zijn er vaag, is het met kredietkaart (VISA) of niet, enfin ik vertrouw dat toch niet betalingen met kredietkaart via internet.
Nu met Edpnet en telefonie is dat gemakkelijker: je betaalt je maandelijkse abonnement en een plus bedragje als je belt naar een gsm nummer.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Jippe schreef:Hier hebben we Edpnet mét telefonie: kostprijs per maand 51,46 (Voordeel via TA), daar hebben we VDSL2 + FUP + Telefonie 2000 minuten nationaal en internationaal. Rawcopper is in de prijs inbegrepen. We zijn tevreden met dit aanbod.
Discoverylijn is wel 25 cent goedkoper, maar je kan met Edpnet telefonie (met optie van 5euro per maand) 2000 minuten bellen en dit nationaal én internationaal, doe dat maar eens met een discoverylijn.
Wel lezen wat er staat (en niet wat je wilt lezen): er staat duidelijk 13cent (inclusief BTW) naar gsm netwerken.
Ik lees wat er staat bij puntje 2 op onderstaande site van edpnet: Er staat duidelijk 19 cent
http://www.edpnet.be/Thuis/Telefonie/EDPnet-Telephony
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Jippe schreef:Hier hebben we Edpnet mét telefonie: kostprijs per maand 51,46 (Voordeel via TA), daar hebben we VDSL2 + FUP + Telefonie 2000 minuten nationaal en internationaal. Rawcopper is in de prijs inbegrepen. We zijn tevreden met dit aanbod.
Tja, een discoverylijn is ten eerste niet meteen interessant om mee te bellen. Dient enkel om een vast nummer te hebben en/of ADSL aansluiting in mijn geval. Ten tweede bel ik nooit met mijn disco lijn want alle telefoongesprekken zijn VoIP via een Betamax clone waarbij ik gratis bel naar vaste lijnen over zowat de hele wereldbol en waarbij de oproepen naar GSM maar 10 cent per minuut kosten.
Jippe
Plus Member
Plus Member

Ik lees wat er staat bij puntje 2 op onderstaande site van edpnet: Er staat duidelijk 19 cent
Is een foutje, als je verder naar onderen scrolt zie je degelijk 13 cent staan. Puntje 2 zal aangepast worden.

Enne... hoe betaal je de kosten van uw Voip Betamax clone?
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Op de moment heb ik nog alles bij telenet .... Wat moet ik nu eerst doen? Telenet opzeggen of edpnet aanvragen ... En bellen via voip is niet interresant voor mij, telefoon is nl voor m'n oma en die wil het zo simpel mogelijk houden dus .....
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

@ fiestaboyke, als je geen telefonie meer neemt bij telenet en ook niet bij EDPnet zoals je aangeeft dan eerst een belgacom lijn aanvragen.(of ga je toch telefonie nemen bij EDPnet ? verwarrend :wink: )

Euh gewoon ff currieus, iemand die weet of je je sagem(Fast 3464) van dommel zou/mag kunnen gebruiken bij een inet/telefoon abbo bij EDPnet (ipv die Sagem Webr@cer 3464) ?
Laatst gewijzigd door kaise1 15 okt 2010, 16:40, in totaal 2 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Jippe schreef:
Is een foutje, als je verder naar onderen scrolt zie je degelijk 13 cent staan. Puntje 2 zal aangepast worden.

Enne... hoe betaal je de kosten van uw Voip Betamax clone?
Ik betaal met een creditcard. Voor 10 euro gesprekskosten wordt 12,17 euro aangerekend (btw, administratiekosten...). Als je een geldig adres buiten de EU opgeeft ontsnap je aan de btw en kom je iets goedkoper uit.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Pfff ik weet het niet wat ik best doe, telefonie nemen bij belgacom of edpnet .... Is allemaal zo verwarrend, zie de verschillen niet bij belagacom en edpnet dus denk dat het gewoon beste is dat ik telefonie neem bij belgacom ....
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Geachte,

Om even duidelijkheid te scheppen mbt EDPnet Telephony:

Een EDPnet Telephony abonnement kost u op maandbasis 10 EUR (BTW incl.)
Hierin zit de kost inbegrepen van de "zogenaamde Raw Copper" Gewoonlijk betaalt u voor deze Raw Copper op maandbasis 12,95 EUR (BTW incl.)
EDPnet Telephony kan u enkel nemen in combinatie met een DSL abonnement van EDPnet.
De communicatiekosten kan u nalezen op volgende pagina: http://www.edpnet.be/Thuis/Telefonie/EDPnet-Telephony (klik op details)
Opgelet, belangrijk om te weten is dat EDPnet u per telefoongesprek geen connectiekost aanrekent. Dit is vaak wel zo bij andere operatoren.

Indien u het wenst kan u hierbij een PLUSpack activeren voor een extra maandelijkse 5 EUR (BTW incl.)
In deze PLUSpack zitten er 2000 belminuten inbegrepen naar alle vaste lijnen binnen België én in 18 andere landen (waaronder Nederland, Canada, China, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hong Kong, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Polen, Spanje, Zweden, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, USA)

Indien u meer info wenst helpen wij u graag verder telefonisch (032656700, per mail [email protected] of zelfs per chat door op het chaticoon te klikken op onze website)

Met vriendelijke groet,

EDPnet
internet, fiber & telephony
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

MarkDM schreef:Alleen het omschakelen is niet volledig vlekkeloos verlopen. De telefoon is niet samen met de ADSL geporteerd. Maar dat lag aan Belgacom die de opgegeven omschakeldatum van ADSL plots een week vervroegd had.
Bij mij hadden ze mijn voip nr. van Belgian Telecom 3 weken voor de activatie van de VDSL al overgezet naar edpnet (SIP nr. zat nochtans bij Colt Telecom die beide ISP's gebruiken). Aangezien Edpnet geen voip toelaat met externe IP-adressen, kon ik niet meer gebeld worden op mijn vast nr.! :twisted:

Toen ze mijn VDSL geactiveerd hadden, kwam ik pas enkele dagen later tot de vaststelling dat Belgacom mijn kabelparen gewisseld had! Dit zonder enige info van BGC/noch edpnet.

Nu werkt alles ok, behalve soms dat je efkes niet uitgaand kunt bellen...had dit vroeger via Belgian-Telecom quasi constant.
Dan krijg je zo'n toon, alsof je belt naar een nr. dat niet bestaat.....
Ik probeer dagelijks de VDSL modem te resetten (maar werk met de Fritzbox in PPoE modus)

mijn vrouw heeft gezegd, dit is de laatste keer dat je overschakelt.....Als het nu niet feilloos werkt ga je eindelijk terug naar Belgacom Of Telenet :bang:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

plots kreeg ik 2 dagen na mijn bovenstaande post (afgelopen vrijdag) een telefoon van een helpdeskmedewerker of mijn problemen bij de overschakeling (na 3 maand) nu opgelost waren?! ze lezen hier mee misschien? :-D Tijdens de problemen heb ik wel hulp gekregen, maar een bepaald punt zaten ze ook met de handen in het haar, en gaven ze efkes geen feedback meer (ondanks mijn roepen in de woestijn)..... :cry:

Tja, ze zijn ook afhankelijk van BGC, en volgens hen had vorige ISP (of colt telecom) onmiddellijk mijn voip nr. overgezet :-(
waardoor ik niet meer kon gebeld worden, uitgaand bellen ging wel nog...
en da's natuurlijk normaal, dat concurrenten niet op hun blote knieën gaan vragen om retro-actief te werken, om het nr. voor 3 weken nog efkes terug te porteren (alhoewel de SIP-provider zelfde was bij beide ISP's). Dit zeggen ze natuurlijk niet, maar dit was terechte opmerking van Philippe.
whitelisten was niet mogelijk, daar ik dynamisch IP-adres had. :cry:

soit, da's een discussie welles/nietjes. Nu loopt alles prima, en support is goed.....blijf erbij dat qua support edpnet beste is van alle operatoren (behalve natuurlijk wanneer externe partijen zoals BGC e.d. betrokken zijn :beerchug: )

Nu hebben ze mij nog een nuttige tip gegeven om de Sagem in bridge modus te werken, waardoor het signaal gewoon doorgegeven wordt aan de Fritz, dus kans op crashen is blijkbaar nihil, heb ik begrepen. Tot op heden reboote ik de sagem dagelijks, om zeker te zijn bereikbaar te blijven. :-D

Geen enkele voip ISP zou deze tip geven, dit betekent ook dat ik nu ook -theoretisch- andere SIP's kan gebruiken (alhoewel ik dit niet doe....met 2000 belminuten, en naar GSM/070 nr. gebruik ik mijn Mobile Vikings omdat ik anders mijn belsaldo niet opraak)

dus met de sagem VDSL in bridge modus nu eens bekijken als ik altijd kan bellen* (geen problemen meer), en misschien minder rebooten...
* soms kreeg ik een toon alsof ik naar niet bestaand nr. bel (dit meestal nadat ik net telefoongesprek beëindigd heb), rebooten hielp niet.

bij vorige ISP (en colt telecom) had ik dat zeer regelmatig, vandaar overgestapt....(met andere redenen nog) om -onrechtstreeks- terug bij Colt Telecom te arriveren :-D

Vind dat edpnet nog televisie zou moeten aanbieden om compleet te zijn.....
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”