Hey,
ik wil morgen eindelijk mijn kabels deftig wegwerken, maar hiervoor zijn de kabels uit de kit te kort en in een te opvallende kleur (blauw)
Zou dus graag de 2 blauwe kabels die naar mijn telefoontoestel en bbox2 lopen, vervangen met witte of lichtgrijze kabels.
Als iemand zo vriendelijk wil zijn me toe te lichten hoe deze kabel zou noemen in hubo of brico. In de installatiegids noemen ze beiden 'vdsl 2 kabel' ??? Ik weet enkel dat de ene rj11 2-pin, en de andere rj11 4-pin stekkers heeft. Maar de kabel zelf? Het liefst zou ik voorgemaakte kabel kopen van 20m elk bvb. Ben al naar 2 kleine computerzaken geweest maar die hadden het niet in grijs of wit.
Mvg
belgacom kit kabels vervangen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Beide kabels zijn gewone "telefoonkabels" met aan beide kanten een RJ11 stekker.
Zowel de kabel van de splitter naar de modem, alsook de kabel naar je telefoontoestel gebruiken alleen de 2 middenste draden. Dus een 2-draads kabel is voldoende. Hoewel de meeste standaard 4-draads zijn.
Hou er wel rekening mee, dat onnodig verlengen van de modemkabel de kwaliteit van het VDSL signaal vermindert.
Het is dus altijd beter de bbox2 dichter bij de Belgacom intro te zetten, en een langere netwerk kabel gebruiken - dan omgekeerd.
Philippe.
Zowel de kabel van de splitter naar de modem, alsook de kabel naar je telefoontoestel gebruiken alleen de 2 middenste draden. Dus een 2-draads kabel is voldoende. Hoewel de meeste standaard 4-draads zijn.
Hou er wel rekening mee, dat onnodig verlengen van de modemkabel de kwaliteit van het VDSL signaal vermindert.
Het is dus altijd beter de bbox2 dichter bij de Belgacom intro te zetten, en een langere netwerk kabel gebruiken - dan omgekeerd.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Niet exact.
De meegeleverde kabels zijn getwist (zoals een utp) om dingskes te vermijden. (ik kan niet op de juiste term komen. )
Flatcables moeten bij een vdsl2 lijn altijd vermeden worden, hoe kort ze ook mogen zijn.
De meegeleverde kabels zijn getwist (zoals een utp) om dingskes te vermijden. (ik kan niet op de juiste term komen. )
Flatcables moeten bij een vdsl2 lijn altijd vermeden worden, hoe kort ze ook mogen zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik vermoed dat je overspraak/interferentie bedoeld? Gebruik inderdaad "ronde" kabels en geen "platte"! Of pak een blik verf en verf de blauwe kabels in een ander kleurTrojan schreef:Niet exact.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Zo was het eerst maar...philippe.deleye schreef:Beide kabels zijn gewone "telefoonkabels" met aan beide kanten een RJ11 stekker.
Philippe.
Telefooncontactdoos komt in de hal binnen. Stopcontact en telefooncontactdoos bevinden zich in tegenover elkaar staande muren, met daartussen de deuropening naar de living.
Ik zie niet veel mogelijkheden om die adapterkabel weg te werken zonder er steeds op te trappen of over te struikelen Tenzij ik de vastgekleefde vloerbekleding (tapis-plain) losmaak en de adapterkabel daaronder wegwerk. Maar is dit veilig? Dan zou ik netwerkkabel kunnen leggen tot aan de decoder.
Nu staat de modem gewoon bij de tv, zo'n 17m ver (lang muren gemeten) van de contactdoos.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Weet iemand waar je goeie klaar gemaakte kabel kan vinden om die lange dunne blauwe kabel van de belgacom te vervangen?
In mijn opstelling is die veeel te lang en ook de zwakste schakel wat aanvoer vdsl betreft
Tussen de 25 a 50 cm is voldoende
In mijn opstelling is die veeel te lang en ook de zwakste schakel wat aanvoer vdsl betreft
Tussen de 25 a 50 cm is voldoende
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Nuja, dat is hem dus. Was niet meer zeker over de lengte.
Voor vdsl2 gebruik je dus de meegeleverde kabel, lang of kort.
Voor adsl maakt het geen bal uit en pak je de eerste beste telefoonkabel met RJ11 stekkers op.
Voor vdsl2 gebruik je dus de meegeleverde kabel, lang of kort.
Voor adsl maakt het geen bal uit en pak je de eerste beste telefoonkabel met RJ11 stekkers op.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
ik heb vdsl maar gebruik een zelf gekochte telefoonkabel ipv die blauwe.
Ik zit op het 16,5 Mbps profiel.
Zou ik dan op een beter profiel kunnen komen als ik die blauwe gebruik? Kan ik dat testen door die blauwe kabel te gebruiken en dan dat 0800 nr te bellen dat de lijn uittest en het profiel aanpast?
Ik zit op het 16,5 Mbps profiel.
Zou ik dan op een beter profiel kunnen komen als ik die blauwe gebruik? Kan ik dat testen door die blauwe kabel te gebruiken en dan dat 0800 nr te bellen dat de lijn uittest en het profiel aanpast?