Internet Favorite vraagje

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Hoi,

Heb sinds september internet favorite genomen. Bij mijn activatie kreeg ik een BBOX (geen BBOX 2).
Wanneer ik inlog op de BBOX krijg ik het volgende te zien bij Status:

Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 512 (Kbps.)
Down Stream 4640 (Kbps.)

Will dit zeggen dat ik op 4 MB zit ?

Als op belgacomtv.be mijn adres ingeef krijg ik:
HD beschikbaar: ja
aantal tv's: 2

Is er iets mis of zit ik te ver van de centrale ?

Gr,
Deva
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik neem aan dat je niet daadwerkelijk BGC TV hebt? Zoals je misschien al eerder hebt gelezen op UB, zet BGC soms mensen met enkel Internet op ADSL, om VDSL2 poorten over te houden voor TV-klanten. Een enkeling is er al in geslaagd om, door te blijven bellen en aandringen en met opzeg te dreigen, toch op VDSL2 overgezet te worden zonder BGC TV te nemen. Het gemakkelijkste is echter om BGC TV erbij te nemen, natuurlijk. Dat is trouwens gratis als je ook een klassieke telefoonlijn hebt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Goztow schreef:Het gemakkelijkste is echter om BGC TV erbij te nemen, natuurlijk. Dat is trouwens gratis als je ook een klassieke telefoonlijn hebt.
Maar dat is wel duurder dan dat je enkel internet en tv neemt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Uiteraard. maar misschien heeft topic starter al een telefoonlijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

hoi Goztow,

bedankt voor je reactie. Waarom wordt er dan op de site 12 Mbit geadverteerd als ze maar een 4Mb profiel toekennen terwijl hoger blijkbaar ook zou moeten gaan ?
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Goztow schreef:Uiteraard. maar misschien heeft topic starter al een telefoonlijn.
ik heb geen telefoonlijn ...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Mij hebben ze hetzelfde gelapt. Ik ben serieus aan't overwegen om BGC TV on-line te bestellen en dan binnen de 14 dagen weer op te zeggen. Als ze het zo willen spelen doe ik mee :evil:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

VOiD schreef:Mij hebben ze hetzelfde gelapt. Ik ben serieus aan't overwegen om BGC TV on-line te bestellen en dan binnen de 14 dagen weer op te zeggen. Als ze het zo willen spelen doe ik mee :evil:
Dat zou wel eens een oplossing kunnen zijn. Geen ervaring mee...

Men adverteert een maximum snelheid. De kleine letterkes zeggen wel dat dat theoretisch is en blabla. Ik vind het persoonlijk ook niet correct dat ze zo handelen, zeker als VDSL2 beschikbaar is!

je kan ook je favorite omzetten naar comfort als het echt moet, dan betaal je tenminste wat minder... Maar het zou toch beter zijn om de gehoopte snelheid te halen. Veel geluk ermee.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

klinkt een beetje als oplichterij ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Net zoals het topic van een paar uurtjes geleden: ik was ook zo'n klant. Had Comfort genomen, maar kon enkel op ADSL2+ aangesloten worden (zonder dat ik daar snelheidswinst op zou maken, want woon te ver vd centrale dus 3,3 Mb), enkel VDSL2 wanneer ik BGCTV nam. Zelfs indien ik een duurder Favorite of Intense nam, zou ik geen VDSL2 gekregen hebben.
Heeft me bloed, zweet en tranen gekost om toch op VDSL2 te geraken. Als er echt een garantie is dat VDSL2 beschikbaar is, zou ik blijven bellen naar hen tot ze plooien. Vooral niet agressief of arrogant doen aan de telefoon. Na een paar telefoontjes en bezoekjes aan de BGC Winkel, zei de vrouw aan de andere kant van de lijn dat ze me ging overschakelen op VDSL2, ik sprong toen een gat in de lucht.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

devastator schreef:klinkt een beetje als oplichterij ...
T''is Belgacom hé, monopolist op de koper en staatsbedrijf. Dan mag je je alles permitteren ten koste van de consument.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Lord,

Ik heb ook comfort genomen en mijn lijn stond op ADSL2+ voordien (wel via andere provider, maar uiteraard BGC apparatuur). Echter hebben ze me nu op ADSL gezet om ADSL2+ poorten vrij te hebben zodat ze deze kunnen geven aan mensen die BGC TV willen. Dus dit is gewoon klanten om commerciele redenen downgraden. Smerige praktijken vind ik dit.

Ik heb in ieder geval al een klacht ingediend. Bel vanaf nu iedere dag naar de klantendienst.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik had het geluk dat ze de voorwaarden veranderd hebben een maand na aansluiting dus heb ik gewoon gebeld dat ik alles weer ging opzeggen als ik geen VDSL2 kreeg. De investering (compleet nieuwe fysieke aansluiting wegens renovatie, gratis modem, ...) was duidelijk nog niet terugverdiend want ze zeiden onmiddellijk ja :-D Daarvoor had ik ook al tevergeefs geprobeerd om het los te peuteren maar was het niet gelukt.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je kan het ook eens vriendelijk vragen aan de mensen van belgacom hier.
Wie weet krijg je een vroege sint :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Neen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:je kan het ook eens vriendelijk vragen aan de mensen van belgacom hier.
Wie weet krijg je een vroege sint :-D
Als er een bedrag van minimum 3 cijfers, zonder komma, op mijn rekening komt wil ik het altijd wel eens vragen aan de dienst die hier voor verantwoordelijk is hoor. Of zij dat doen...is iets anders :p :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Trojan, Krisken, bedankt voor de hulp :beerchug: maar ik zou het zelfs niet willen op deze manier. Ik vind het echt niet kunnen dat er zuivere commerciele redenen worden aangehaald om de vooropgestelde snelheid niet te leveren. Met technische beperkingen enz. kan ik leven, ook al is het soms niet leuk, maar da's in mijn geval dus niet zo.

Ik heb de laatste maanden meer dan 6 abonnementen naar BGC overgeschakeld en ben een fan geworden maar da's nu aan't bekoelen. En hoewel ik zelfs zou kunnen leven met een snelheid van 4.6Mbit op dit adres laat ik het hier niet bij. Ze hadden mij maar niet als een idioot moeten behandelen op de klantendienst.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

devastator schreef:Wanneer ik inlog op de BBOX krijg ik het volgende te zien bij Status:
Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 512 (Kbps.)
Down Stream 4640 (Kbps.)
Is er iets mis of zit ik te ver van de centrale ?
Kan je eens de andere modemwaarden posten, zoals downstream attenuation ?
Zoals anderen al geantwoord hebben, zit jij nog op ADSL of ADSL2+ in plaats van VDSL.
Maar zelfs al krijg je voorlopig geen VDSL2, is het misschien wel mogelijk dat ze jou op een hoger profiel zetten, vb 9Mbps (of zelfs 12 Mpbs in het beste geval).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Heb gisteren naar de helpdesk gebeld. Een vriendelijke vrouw heeft me daar verdergeholpen en kwam tot de conclusie dat ik inderdaad het verkeerde profiel had.

Een nieuwe BBOX2 is opgestuurd en vanaf volgende week wordt mijn lijn omgeschakeld (naar ... ?)

Ben benieuwd !
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben zelf van Herent, en voor dat ik BGC + TV nam was ik bij Scarlet met een 20Mb abo (ADSL2+).
Toen ik Scarlet nam, onmogelijk om meer dan 4Mbps te krijgen terwijl het wel technisch kon.
Na een jaar overgestapt naar BGC intense met TV abo en dan plots was VDSL2 wel beschickbaar.
Met de promotie van toen, ik kwam ongeveer op dezelde prijs...(gemid. 50€)
Nu alleen nog wachten op upgrade 30/4.5.
Wat ik wel spijtig vindt is dat, na een jaar, mijn promotie vervalt en dus moet ik ALLES inleveren en een nieuwe ABO aanvragen.. iemand mis. raad of ervaring mee?
En inderdaad, rare pratijken maar dat zijn wij in Belgïe al lang gewoon, niet ?

Gr,
jack34
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2010, 08:44

Hoi,

Ben sinds 1,5 maand overgestapt van telenet (goldshake 30 Mbps) naar belgacom Favorite. Helaas is mij niet verteld dat die 25 Mbps op mijn adres niet haalbaar is. Gevolg, ik moet het nu doen met 4 Mbps.
Belgacom gebeld en te horen gekregen van een technieker dat een snellere vdsl lijn mogelijk was. Dus met iemand van de klantenservice besproken dat met een eenmalig €50,-- bijbetalen wij een snellere vdsl lijn zouden krijgen. Prima toch? Maar helaas na een week geen verbetering.
Toch maar weer met de klantendienst gebeld en echt beleefd gevraagd wanneer het in orde ging komen. Hierop een zeer bot en kordaat antwoord gekregen dat zoiets niet mogelijk is op mijn adres. Op mijn beleefde verbaasde vraag toen of het dan niet beter was een goedkoper abonnement te nemen omdat die 25 Mbps toch niet haalbaar is, kreeg ik snibbig te horen dat bij een goedkoper abonnement dan ook de snelheid evenredig langer zou worden dan de nu 4 Mbps.
Ik voel mij hier toch niet goed bij. Wil best voor alles bijbetalen en iets minder is ook goed maar dit is erover.

gr
Jack
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dat klopt niet en is niet normaal. Terugbellen en je zal wel iemand anders krijgen. Naam van de persoon vragen zodat je als je nog eens zoiets meemaakt je het kan aankaarten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

jack34 schreef:Op mijn beleefde verbaasde vraag toen of het dan niet beter was een goedkoper abonnement te nemen omdat die 25 Mbps toch niet haalbaar is, kreeg ik snibbig te horen dat bij een goedkoper abonnement dan ook de snelheid evenredig langer zou worden dan de nu 4 Mbps.
Dit is zeker mogelijk zonder dat uw snelheid daalt. Er zijn hier nog mensen die het gedaan hebben.
Een idee van de downloadlimiet die je echt nodig hebt?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

jack34 schreef:Hoi,

Ben sinds 1,5 maand overgestapt van telenet (goldshake 30 Mbps) naar belgacom Favorite. Helaas is mij niet verteld dat die 25 Mbps op mijn adres niet haalbaar is. Gevolg, ik moet het nu doen met 4 Mbps.
Belgacom gebeld en te horen gekregen van een technieker dat een snellere vdsl lijn mogelijk was. Dus met iemand van de klantenservice besproken dat met een eenmalig €50,-- bijbetalen wij een snellere vdsl lijn zouden krijgen. Prima toch? Maar helaas na een week geen verbetering.
Toch maar weer met de klantendienst gebeld en echt beleefd gevraagd wanneer het in orde ging komen. Hierop een zeer bot en kordaat antwoord gekregen dat zoiets niet mogelijk is op mijn adres. Op mijn beleefde verbaasde vraag toen of het dan niet beter was een goedkoper abonnement te nemen omdat die 25 Mbps toch niet haalbaar is, kreeg ik snibbig te horen dat bij een goedkoper abonnement dan ook de snelheid evenredig langer zou worden dan de nu 4 Mbps.
Ik voel mij hier toch niet goed bij. Wil best voor alles bijbetalen en iets minder is ook goed maar dit is erover.

gr
Jack
Welkom in het land van Belgacom. Reclame maken voor "theoretische" snelheden en deze niet eens kunnen waarmaken. Nogmaals Belgacom/Scarlet zouden wettelijk verplicht moeten worden om voor men iemand klant laat worden mee te delen wat maximaal mogelijk is.

Hopelijk kan je nog er van onder uit met de wettelijke periode van aankoop? Anders heeft Belgacom/Scarlet je 12 maanden in hun klauwen en kunnen ze lekker het "kassa kassa graai graai- principe" toepassen op jouw ondertussen door je een minderwaardige lijn voor te schotelen.

Belgacom/Scarlet zou ook wettelijk verplicht moeten worden om mensen die minder dan 60% van de reclame snelheden halen een fikse korting te geven op het maandelijks abonnement. Zelfs tot 90% korting als men mensen laat klant worden op lijnen die maximaal 4 of 6 Mbits halen.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Dommel beschikbaarheidstest en je weet je maximum snelheid waar ze je op kunnen instellen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

http://www.belgacomtv.be/#request=indep ... 0e8e11419f

heb je al die test gedaan ?
Als je 2 tvs en hd kunt krijgen is de kans heel groot dat vdsl beschikbaar is
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Moustache
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2010, 17:40

proximusboyke schreef:http://www.belgacomtv.be/#request=independent/rootPageId=ad5822a922df4d7c0124d90e8e11419f

heb je al die test gedaan ?
Als je 2 tvs en hd kunt krijgen is de kans heel groot dat vdsl beschikbaar is
Weer van da, de zoveelste keer beloven en niet waarmaken.
En kans,daar is ie niets mee.30Mbps dat wil ie,en niet 4Mbps.
Daarom loop niet te rap van de klaver naar de hei.
Laatst gewijzigd door Moustache 01 nov 2010, 12:53, in totaal 1 gewijzigd.
jack34
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2010, 08:44

Hoi,

Bedankt voor alle snelle reacties.
Morgen maar weer gaan bellen en kijken wat opzeggen kost. Of een goedkoper abonnement nemen en dan toch weer telenet (kabel)
Volgens Dommel is er max 6Mbps mogelijk.

Als wraak ga op de zaak met alles ook over op een andere provider ( 4xgsm, 2xtel, internet). Zal wel niet uitmaken maar dan voel ik me wel wat beter.


gr
jack
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je kan proberen op VDSL2 te geraken, sommigen hier is het gelukt hoor.
Goed informeren voor je tot aankoop overgaat is de boodschap, een beetje research over de technologie / provider voorkomt vele problemen imho :wink:
Vergeet niet dat je een jaarcontract hebt, en dat het niet zo eenvoudig is om kostenloos op te stappen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

jack34 schreef:Hoi,

Bedankt voor alle snelle reacties.
Morgen maar weer gaan bellen en kijken wat opzeggen kost. Of een goedkoper abonnement nemen en dan toch weer telenet (kabel)
Volgens Dommel is er max 6Mbps mogelijk.

Als wraak ga op de zaak met alles ook over op een andere provider ( 4xgsm, 2xtel, internet). Zal wel niet uitmaken maar dan voel ik me wel wat beter.


gr
jack
verander je pack en neem bgtv bij dan zit je 99% zeker op vdsl indien beschikbaar.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Heb je de belgacomtv test gedaan op www.belgacomtv.be ? Die zal je direct uitsluitsel geven.
muziekbos schreef:Zelfs tot 90% korting als men mensen laat klant worden op lijnen die maximaal 4 of 6 Mbits halen.
Misschien kunnen ze je er nog geld bijgeven? En kunnen ze je ook op 6 december als extraatje nog een mand vol snoepgoed opsturen. Zoals sinterklaas. Maar die bestaat ook niet echt, hé?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Goztow schreef:Heb je de belgacomtv test gedaan op http://www.belgacomtv.be ? Die zal je direct uitsluitsel geven.
muziekbos schreef:Zelfs tot 90% korting als men mensen laat klant worden op lijnen die maximaal 4 of 6 Mbits halen.
Misschien kunnen ze je er nog geld bijgeven? En kunnen ze je ook op 6 december als extraatje nog een mand vol snoepgoed opsturen. Zoals sinterklaas. Maar die bestaat ook niet echt, hé?
Belgacom en klant gerichte eerlijkheid dat is geloven in Sinterklaas. Iemand een 30Mbits abonnement laten afsluiten en amper 4Mbits leveren tegen dezelfde prijs. Waar zit de eerlijkheid? Tja, een staats monopolist mag zich alles permitteren.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Kweet niet of jij soms kleine letterkes leest...

2 Nieuwe snelheden vanaf 01/09/2010. Uw up- en downloadsnelheid is afhankelijk van de afstand tussen uw aansluitingspunt en de centrale. Deze zijn ook verbonden aan de gebruikte technologie.
3 Onbeperkt gebruik enkel voor privédoeleinden en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Belgacom. Belgacom behoudt zich het recht voor om klanten te verwittigen die regelmatig een opvallend hoger maandelijks verbruik hebben dan het gemiddelde van de Internet Intense-klanten. Deze klanten zal gevraagd worden hun verbruik te verlagen.

Ik vind persoonlijk ook dat een klant vóór het aanvragen een zo correct mogelijke schatting zou moeten krijgen van de snelheid. Maar geen enkele provider garandeert je vandaag je snelheid. En je continu niet opbouwende kritiek is uiterst irritant.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als een klant vantevoren eens een beetje moeite zou doen door zich te informeren over de snelheid en technologie die hij krijgt ipv blindelings het duurste abonnement te bestellen, het zou hem veel kopzorgen en telefoontjes besparen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Muziekbos schreef:
Belgacom en klant gerichte eerlijkheid dat is geloven in Sinterklaas. Iemand een 30Mbits abonnement laten afsluiten en amper 4Mbits leveren tegen dezelfde prijs. Waar zit de eerlijkheid? Tja, een staats monopolist mag zich alles permitteren.
BGC zet de mensen op 4mbit die ze effectief kunnen gebruiken dag in dag uit zonder naar een metertje te kijken. Bij telenet moet je continue die telemeter die het haken en ogen in elkaar hangt volgen en vooral niet teveel downloaden of je zit over je limiet (en hoeveel GB die limiet is...weet niemand en is van maand tot maand veranderlijk). Is dat dan zoveel eerlijker?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

trojan.. das de omgekeerd wereld. Hier is iederen een beetje IT bewust maar belang niet iedereen is zo.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

wootie schreef:trojan.. das de omgekeerd wereld. Hier is iederen een beetje IT bewust maar belang niet iedereen is zo.
Als je niet IT bewust bent, en een gewone huis-tuin-keuken gebruiker vraag je niet klakkeloos het duurste abonnement aan, en ga je niet klagen dat je geen 30mbit hebt. Meeste mensen komen toe met 4mbit voor gewoon te surfen en te mailen en af en toe eens te youtuben hoor. Zij gaan geen (illegale?) films downloaden etc...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja Kirsten je heb gelijk...
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Burn!
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef: BGC zet de mensen op 4mbit die ze effectief kunnen gebruiken dag in dag uit zonder naar een metertje te kijken. Bij telenet moet je continue die telemeter die het haken en ogen in elkaar hangt volgen en vooral niet teveel downloaden of je zit over je limiet (en hoeveel GB die limiet is...weet niemand en is van maand tot maand veranderlijk). Is dat dan zoveel eerlijker?
Maar wie een huis-, tuin-, en keukengebruiker is, gaat een abonnement nemen met een limiet van 50 GB, waarvan de snelheid van 15 Megabit wel altijd gehaald wordt, en geen 4 Megabit 's ochtends, 4 Megabit 's middags, 4 Megabit 's avonds, 4 Megabit 's nachts.

Geen enkele van de twee is dus eerlijk, zelfs heel hard oneerlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”