Hey,
ik vroeg me af of die Fibernet 50 en 100 beschikbaar zijn overal in Vlaanderen.
Ik woon namelijk in Koekelare (kleine gemeente) waar ik maar 4Mbit krijg van Mobistar (16Mbit normaal gezien). Kan ik via de kabel veel hogere snelheden bereiken? Of moet ik hier maar 10-20Mbit verwachten?
Fibernet overal in Vlaanderen?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
waarom moet de kd dan navragen of fibernet beschikbaar is als je het aanvraagd ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Omdat een beperkt aantal klanten aangesloten kan worden op een abo met 100 Megabit. Of zo was dat toch in het begin.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
't Is zoals Lord Utopia het zegt. Daarom moet men het eerst navragen. Als er nog een plaatsje vrij is maakt het niet uit hoe ver je van de beschaafde wereld woont. De snelheid is niet afstandsafhankelijk zoals bij xDSL.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Onlangs nog nagevraagd en er zouden maar 2 Fibernet 100 abonnnementen op één node kunnen. Zegt misschien niet alles maar toch veel.Lord Utopia schreef:Omdat een beperkt aantal klanten aangesloten kan worden op een abo met 100 Megabit. Of zo was dat toch in het begin.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
er is idd een serieuze beperking van aantal fibernet klanten per node.
En er is daar maar 1 oorzaak van, telenet hun overdreven overboeking van netwerk, een paar jaar terug weet ik nog dat ze aan het stoefen waren dat zij 2 keer zoveel klanten per node hadden als het wereldwijde average van kabel isp's. En dat komt zich nu wreken natuurlijk, en is heel duidelijk te merken voor de non-fibernetters die op een drukke node zitten.
telenet... grmbl
En er is daar maar 1 oorzaak van, telenet hun overdreven overboeking van netwerk, een paar jaar terug weet ik nog dat ze aan het stoefen waren dat zij 2 keer zoveel klanten per node hadden als het wereldwijde average van kabel isp's. En dat komt zich nu wreken natuurlijk, en is heel duidelijk te merken voor de non-fibernetters die op een drukke node zitten.
telenet... grmbl
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het is ook belachelijk hoe TN in de pers z'n mond vol heeft over snelheid... en je dan als klant merkt dat tijdens de "populaire" uren je amper nog één derde van je snelheid hebt (kijk maar in m'n andere thread "netwerk door de knieen")... je krijgt er zowaar een ADSL gevoel bij Bij contact met de helpdesk krijg je dan van die absurde verhaaltjes als virussen, je kabels, ... alsof die plots verdwijnen als het later op avond isconehead schreef:Dat zou pas belachelijk zijn voor telenet als dit klopt
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dat is natuurlijk niet overal zo, in een rustige gemeente met weinig TN klanten zakt je snelheid amper in de rode uren.
Mijn usenet downloads zitten allemaal boven de 3megabyte/seconde ook op de drukke uren(turbonet)
Ik knip ze nu af op 3mb/sec zodat ik voldoende over heb om tegelijkertijd te surfen of te bellen, ik ben eens benieuwd wat dat gaat worden met bgc intense..
Mijn usenet downloads zitten allemaal boven de 3megabyte/seconde ook op de drukke uren(turbonet)
Ik knip ze nu af op 3mb/sec zodat ik voldoende over heb om tegelijkertijd te surfen of te bellen, ik ben eens benieuwd wat dat gaat worden met bgc intense..
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
mja, wat ga je doen, als je telenet wil eerst bellen "seg, hoeveel klanten hebt gellie infeite op mijn node zitten ?"iceke schreef:Dat is natuurlijk niet overal zo, in een rustige gemeente met weinig TN klanten zakt je snelheid amper in de rode uren.
Ze zullen eens goed lachen.
Ik heb meer vertrouwen in bgc hun netwerkcapaciteit dan telenet hoor
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat is mijn probleem niet... TN heeft trouwens steeds BGC verweten met ADSL niet z'n snelheden te kunnen leveren vanwege de afstand tot de centrale, en vandaag (wanneer BGC het probleem trouwens grotendeels heeft opgelost met VDSL2) begint het spelletje bij TN.iceke schreef:Dat is natuurlijk niet overal zo, in een rustige gemeente met weinig TN klanten zakt je snelheid amper in de rode uren.
Je bent toch ook niet tevreden als je een halve fles melk krijgt omdat per ongeluk jou melkboer nogal een dorstige is