VRT wil een derde tv-kanaal
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
In het najaar gaan de onderhandelingen over de nieuwe beheersovereenkomst 2012-2016 voor de VRT van start. Daarvoor zijn ze aan de Reyerslaan al enkele krijtlijnen aan het uittekenen. Zo blijft het lineaire aanbod voor radio en televisie de absolute prioriteit. Dat geloof in het lineaire aanbod blijkt ook uit het pleidooi voor een derde tv-kanaal, bericht De Standaard.
Nu moeten Canvas, Ketnet en Sporza het tweede VRT-kanaal delen. En dat leidt tot grote frustratie, onder meer omdat de kinderen op Ketnet vaak gegijzeld worden door de rechtstreekse sportverslaggeving. Door de splitsing zou ook Canvas meer ruimte krijgen om zijn generalistische opdracht uit te voeren.
Zo'n derde kanaal zal er niet zonder slag of stoot komen, aldus De Standaard. De lancering van Sporza als tijdelijk derde kanaal om in 2004 de 'moeder aller sportzomers' te verslaan, zette destijds het hele Vlaamse medialandschap in rep en roer. En het is ook de vraag hoe een derde kanaal verzoend kan worden met de krappere budgetten van de omroep. (belga/tw)
Nu moeten Canvas, Ketnet en Sporza het tweede VRT-kanaal delen. En dat leidt tot grote frustratie, onder meer omdat de kinderen op Ketnet vaak gegijzeld worden door de rechtstreekse sportverslaggeving. Door de splitsing zou ook Canvas meer ruimte krijgen om zijn generalistische opdracht uit te voeren.
Zo'n derde kanaal zal er niet zonder slag of stoot komen, aldus De Standaard. De lancering van Sporza als tijdelijk derde kanaal om in 2004 de 'moeder aller sportzomers' te verslaan, zette destijds het hele Vlaamse medialandschap in rep en roer. En het is ook de vraag hoe een derde kanaal verzoend kan worden met de krappere budgetten van de omroep. (belga/tw)
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik vraag mij af hoe ze dat gaan klaarspelen terwijl ze 65 miljoen euro moeten besparen.hardyscript schreef:En het is ook de vraag hoe een derde kanaal verzoend kan worden met de krappere budgetten van de omroep. (belga/tw)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Waarschijnlijk een reactie op de RTB die sinds 25 september gestart zijn met "La 3". Als de ene iets meer wilt/krijgt/heeft moet de ander het ook hebben. Beetje kindjes mentaliteit zeg maar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
En waar is dan één + en kanvas + gebleven. Is dat geen tv kanaal??
Maar deze kanalen kan je alleen bekijken met telenet of met een dvb-t antenne. Dus daarom niet volwaardig zeker. Zet deze kanalen ook open voor Belgacom tv en tv vlaanderen kijkers en je hebt zelfs 2 kanalen bij...
Maar deze kanalen kan je alleen bekijken met telenet of met een dvb-t antenne. Dus daarom niet volwaardig zeker. Zet deze kanalen ook open voor Belgacom tv en tv vlaanderen kijkers en je hebt zelfs 2 kanalen bij...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
We kennen de VRT ondertussen wel, hee.
Zelfs de BRT paste indertijd dezelfde strategie toe.
Toen ze nog maar één kanaal hadden, kochten ze massaal voetbalrechten op, om dan te klagen dat met dat ene kanaal dat toch een probleem was, want dan moest iedereen maar voetbal kijken of anders konden ze van hun rechten geen gebruik maken, als ze bijv. een film wilden draaien.
We zijn nu decennia verder, en de tactiek is nog altijd dezelfde.
2 is nu ook weer niet genoeg, het zouden er 3 moeten worden.
Maar men vergeet wel dat er al 2 + kanalen zijn.
Zo biedt Ketnet+ al iedere dag heel veel kinderprogramma's aan.
Canvas+ echter zendt nauwelijks uit.
Mij is in elk geval opgevallen dat ze Canvas+ heel lang gepromoot hebben, maar van zodra het ook op DVB-T (en dus gratis) beschikbaar was, was het gedaan met de promotie.
Het werd ook altijd aangekondigd als "de rode knop", en was eigenlijk een verdoken reclamecampagne van Telenet en Belgacom.
Eens het echter ook op DVB-T gratis aangeboden werd, was het dus niet meer interessant...
Maar het grootste bezwaar dat ik heb is dat de VRT moet besparen, hoe gaan ze dat bereiken door nog eens een extra kanaal bij uit te zenden ?
Zelfs de BRT paste indertijd dezelfde strategie toe.
Toen ze nog maar één kanaal hadden, kochten ze massaal voetbalrechten op, om dan te klagen dat met dat ene kanaal dat toch een probleem was, want dan moest iedereen maar voetbal kijken of anders konden ze van hun rechten geen gebruik maken, als ze bijv. een film wilden draaien.
We zijn nu decennia verder, en de tactiek is nog altijd dezelfde.
2 is nu ook weer niet genoeg, het zouden er 3 moeten worden.
Maar men vergeet wel dat er al 2 + kanalen zijn.
Zo biedt Ketnet+ al iedere dag heel veel kinderprogramma's aan.
Canvas+ echter zendt nauwelijks uit.
Mij is in elk geval opgevallen dat ze Canvas+ heel lang gepromoot hebben, maar van zodra het ook op DVB-T (en dus gratis) beschikbaar was, was het gedaan met de promotie.
Het werd ook altijd aangekondigd als "de rode knop", en was eigenlijk een verdoken reclamecampagne van Telenet en Belgacom.
Eens het echter ook op DVB-T gratis aangeboden werd, was het dus niet meer interessant...
Maar het grootste bezwaar dat ik heb is dat de VRT moet besparen, hoe gaan ze dat bereiken door nog eens een extra kanaal bij uit te zenden ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Pro Member
- Bedankt: 21 keer
boulder schreef:We kennen de VRT ondertussen wel, hee.
Bij belgacom tv is het niet beschikbaar dacht ik, het is er alleen bij telenslet..Als ik de kanaallijst mag geloven..
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Voor wat er te bekijken valt op een+ en canvas+ zal ik daar als TV kijker nogal wakker van liggen .. dat zijn (voorlopig?) gewoon nutteloze "echo" zendersstefke schreef:En waar is dan één + en kanvas + gebleven. Is dat geen tv kanaal??
(ik heb naast Bcom digi-TV trouwens nog steeds mijn DVB-T apparatuur on-line (dank u Telenet sukkels!) dus als ik nu werkelijk de + kanalen wil zien is dat een gepeisd werk ... )
-
- Elite Poster
Ik denk nochtans dat het er in het begin wel was.stefke schreef:boulder schreef:We kennen de VRT ondertussen wel, hee.
Bij belgacom tv is het niet beschikbaar dacht ik, het is er alleen bij telenslet..Als ik de kanaallijst mag geloven..
Maar misschien vond Belgacom het de moeite niet meer, gezien de weinige uitzenduren.
- THRene
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Tenzij ik hier een speciale versie van BGC-Tv heb zit het er bij Belgacom wel instefke schreef:Bij belgacom tv is het niet beschikbaar dacht ik, het is er alleen bij telenslet..Als ik de kanaallijst mag geloven..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik heb te weinig kennis van decreten en beheersovereenkomsten maar ik denk dat de VRT een 3e zender wilt (omdat ze dat wettelijk verplicht zijn als ze een volwaardig programma willen uitzenden?) zodat iedereen kan kijken en niet alleen de digitale kijkers.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Een 3e zender terwijl men nu de plus zenders amper benut Ik kijk normaal iedere morgend tijdens het ontbijt naar de journaallus, echter de laatste dagen is het iedere dag al wielrennen geweest op Eén... en dit terwijl Sporza+ (en Eén+) gewoon aangeeft dat er geen uitzendingen zijn
Dat ze dus eens eerst benutten wat ze hebben !
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
een zender waar ze reclame op kunnen tonen en dus extra inkomsten !? 'k herinner me dat de vrt geen reclame mag uitzenden, ..r2504 schreef:Een 3e zender terwijl men nu de plus zenders amper benut Ik kijk normaal iedere morgend tijdens het ontbijt naar de journaallus, echter de laatste dagen is het iedere dag al wielrennen geweest op Eén... en dit terwijl Sporza+ (en Eén+) gewoon aangeeft dat er geen uitzendingen zijn
-
- Deel van't meubilair
Zelfs in het gratis DVB-T aanbod zijn volgens mij de plus zenders aanwezig... dus iedereen kan kijken (vandaag de dag nog gaan ijveren voor een nieuw analoog kanaal is wat mij betreft een beetje voorbij).Astralon schreef:zodat iedereen kan kijken en niet alleen de digitale kijkers.
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
Toch is het idee van de VRT zo gek niet. één voor algemene TV, Ketnet en Canvas, 3 de kanaal voor sport. Dit allemaal op open kanaal zodat iedereen er naar kan kijken. De + zenders zijn er alleen voor de digitale kijkers. Dan kan jij elke ochtend naar de journaallus kijken, ook als het WK wielrennen (of andere gebeurtenis) wordt uitgezonden vanuit een ander werelddeel. Trouwens WK wielerennen was maar 4 dagen, dus dat valt al bij al wel mee.r2504 schreef:Een 3e zender terwijl men nu de plus zenders amper benut Ik kijk normaal iedere morgend tijdens het ontbijt naar de journaallus, echter de laatste dagen is het iedere dag al wielrennen geweest op Eén... en dit terwijl Sporza+ (en Eén+) gewoon aangeeft dat er geen uitzendingen zijn
-
- Deel van't meubilair
Analoog is over en out... het bestaat niet meer (tenzij nog kunstmatig op de TN kabel, dus tenzij je iedereen wil verplichten een TN abonnement te nemen). Vandaag de dag zijn de plus zenders zowel via BGC en TN te ontvangen, alsook gratis via DVB-T.jan28 schreef:De + zenders zijn er alleen voor de digitale kijkers.
Het idee van een "net" is vandaag wat mij betreft ook totaal ouderwets... het gaat over content... en dan is het absurd te spreken over een "net" terwijl daar 22u per dag een testbeeld op staat met de melding dat er geen uitzending is.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Kijk maar eens naar het weer, "uw akte van vertrouwen"...Ofloo schreef: een zender waar ze reclame op kunnen tonen en dus extra inkomsten !? 'k herinner me dat de vrt geen reclame mag uitzenden, ..
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Het is niet omdat er een permanent derde kanaal zou zijn dat er niet bespaard kan worden. Een+ en canvas+ zouden bv. kunnen opgaan in dat derde kanaal.
Men kan besparen op die - wat kostprijs betreft - totaal uit de hand gelopen sportwedstrijden, vb. voetbal en dure shows. Films en praatprogramma's zijn verhoudingsgewijs helemaal niet zo duur. Toch zijn het dikwijls deze die moeten wijken voor het sportgeweld.
Men kan besparen op die - wat kostprijs betreft - totaal uit de hand gelopen sportwedstrijden, vb. voetbal en dure shows. Films en praatprogramma's zijn verhoudingsgewijs helemaal niet zo duur. Toch zijn het dikwijls deze die moeten wijken voor het sportgeweld.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Dat vind ik nogal kort door de bocht. Als de VRT wordt losgekoppeld, dan geldt er alleen nog maar de commerciële belangen en dan vrees ik dat Canvas verdwijnt, of toch enkele kwaliteitsprogramma's.koekie schreef:De VRT is een staatszender, een relikwie uit het verleden. Moet gewoon verder zonder belastinggeld. Zoals andere mediaspelers.
Al ben ik wel akkoord met uw standpunt (als ze niet aan de kwaliteit raken)!
- quistnix
- Erelid
Dat is jouw mening, en ik respecteer die.koekie schreef:De VRT is een staatszender, een relikwie uit het verleden. Moet gewoon verder zonder belastinggeld. Zoals andere mediaspelers.
Wat mij betreft vindt ik dat de openbare omroep het heel erg goed doet. Kijk eens naar de kijkcijfers ! De top 20 is er voor 90% bevolkt door VRT programmas. En een beetje reclame zoals "de akte van vertrouwen" enz. zit tenminste niet tussen de programmas ! En ze duren ook geen 6 minuten per blok met een ritme van 3 bloks per uur = +/- 20 minuten per uur ofte 30 procent !!!
Gelieve ons te sparen van Amerikaanse toestanden, de 100 % commerciële platwals
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
quistnix schreef:Dat is jouw mening, en ik respecteer die.koekie schreef:De VRT is een staatszender, een relikwie uit het verleden. Moet gewoon verder zonder belastinggeld. Zoals andere mediaspelers.
Wat mij betreft vindt ik dat de openbare omroep het heel erg goed doet. Kijk eens naar de kijkcijfers ! De top 20 is er voor 90% bevolkt door VRT programmas. En een beetje reclame zoals "de akte van vertrouwen" enz. zit tenminste niet tussen de programmas ! En ze duren ook geen 6 minuten per blok met een ritme van 3 bloks per uur = +/- 20 minuten per uur ofte 30 procent !!!
Gelieve ons te sparen van Amerikaanse toestanden, de 100 % commerciële platwals
Niet moeilijk om heer en meester te zijn als je concurrenten oneerlijk beconcurreert. Uiteindelijk komt het zover dat er zelfs geen concurrentie meer is. Overigens zouden we het woord "concurrentie" bij de staatszender VRT niet mogen gebruiken, want alles wat commercieel is daar zou de overheid met haar fikken moeten afblijven. Er zijn toch ook geen staatsbakkers???
-
- Deel van't meubilair
Hier moeten de commerciele ook wel eens naar zichzelf kijken... de markt heeft nu ook éénmaal z'n beperkingen dus je kan geen extra zenders blijven opstarten. Iedereen z'n deeltje van de koek zal zo kleiner worden zodat het uiteindelijk niet meer leefbaar is (en ze allemaal dezelfde kook, baby, huis... programma's brengen omdat die goedkoop zijn).koekie schreef:Uiteindelijk komt het zover dat er zelfs geen concurrentie meer is.
-
- Elite Poster
Ik kijk meestal naar "Het Journaal" op VRT maar als ik het 's middags al gezien heb durf ik 's avonds wel eens naar "Het Nieuws" op VTM kijken.koekie schreef:Niet moeilijk om heer en meester te zijn als je concurrenten oneerlijk beconcurreert.
Als je dan ziet wat VTM brengt en in welke volgorde (hoe populistischer, hoe liever) dan zou ik heel graag de VRT behouden, ook als ik er voor zou moeten betalen. En dan spreek ik nog niet over de programma's op Canvas waar zelfs geen commerciele tegenhangers voor zijn.
Just my 2 cents.
-
- Forumtroll
r2504 schreef:Hier moeten de commerciele ook wel eens naar zichzelf kijken... de markt heeft nu ook éénmaal z'n beperkingen dus je kan geen extra zenders blijven opstarten. Iedereen z'n deeltje van de koek zal zo kleiner worden zodat het uiteindelijk niet meer leefbaar is (en ze allemaal dezelfde kook, baby, huis... programma's brengen omdat die goedkoop zijn).koekie schreef:Uiteindelijk komt het zover dat er zelfs geen concurrentie meer is.
Beeld je in dat je een computerwinkel hebt, en recht tegenover je deur zit er ook een computerwinkel. Met dat verschil dat de staat het uitbaat. Krijgt belastinggeld (kan dus nooit failliet gaan), kan zoveel stock aanleggen evenals keuze aanbieden als ze willen en kan onder de prijs gaan zolang ze maar willen. Terwijl jij gezien je eigen kapitaal rekening moet houden met geen te grote stock, je keuze niet te ruim mag zijn en je prijs ook niet te laag, want je moet er nog iets aan verdienen. Eens zien of je dit zo leuk zou vinden, en hoe lang uwe winkel nog zou open blijven.
Awel, dat is dus de miserie met de VRT. Dat liedje van oneerlijke concurrentie zal dan ook niet blijven duren, wees daar maar zeker van.
Liever één of meerdere staatszenders dan 1 commerclële zender met elke 10 minuten een reclameblok. En wat dat concurreren betreft: kan je dat ook bewijzen met degelijke argumenten i.p.v. enkel maar wat te roepen vanop de zijlijn? Je vergelijking met die computerwinkel slaat nergens op, want aangezien de VRT enorm moet besparen zou dus in je vergelijking die 'staatscomputerwinkel' ook niet zoveel stock en keuzen kunnen aanbieden als ze maar willen, en zou hij ook niet onder de prijs kunnen gaan.
-
- Elite Poster
Ik ben niet anti-VRT, ik vind dat een openbare omroep zeker en vast een functie heeft, en dat is namelijk cultuur en informatie brengen.
Voor mij mag daar nog wat ontspanning bijkomen, maar ik vind dat die ontspanning nu toch wel te veel de bovenhand haalt bij de VRT.
Kijkcijfers zijn leuk, maar zeggen niet alles.
"Benidorm Bastards" (2Be) is een programma dat populair is/was, maar zo'n programma hoeft niet op de openbare omroep.
Qua budgetten dan :
Men koopt bijv. alle sportrechten, wat gigantisch veel kost, en komt dan klagen dat de budgetten op zijn.
Vraag is echter of het nodig is dat ze al die rechten kopen, zeker als er commerciële omroepen ook geïnteresseerd zijn in het zelfde sportevenement.
Ook die dure exclusiviteitscontracten verklaren waarom de VRT nooit genoeg budget heeft.
Qua financiering zelf zou ik echt het model willen zien dat de liberalen in de jaren '80 verdedigden, dat is : een zuivere financiering met belastingsgeld voor de VRT en een zuivere commerciële financiering van de commerciële zenders (reclame).
Alle pseudoreclame mag van mij weg op de VRT (ook op de radio).
Voor mij mag daar nog wat ontspanning bijkomen, maar ik vind dat die ontspanning nu toch wel te veel de bovenhand haalt bij de VRT.
Kijkcijfers zijn leuk, maar zeggen niet alles.
"Benidorm Bastards" (2Be) is een programma dat populair is/was, maar zo'n programma hoeft niet op de openbare omroep.
Qua budgetten dan :
Men koopt bijv. alle sportrechten, wat gigantisch veel kost, en komt dan klagen dat de budgetten op zijn.
Vraag is echter of het nodig is dat ze al die rechten kopen, zeker als er commerciële omroepen ook geïnteresseerd zijn in het zelfde sportevenement.
Ook die dure exclusiviteitscontracten verklaren waarom de VRT nooit genoeg budget heeft.
Qua financiering zelf zou ik echt het model willen zien dat de liberalen in de jaren '80 verdedigden, dat is : een zuivere financiering met belastingsgeld voor de VRT en een zuivere commerciële financiering van de commerciële zenders (reclame).
-
- Pro Member
yep .. en alle andere instellingen van publiek recht, die dus zoals hier gesuggereerd, oeverloos belastingsgeld opsouperen gooien we er gelijk ook maar uit ... get a life dude ..koekie schreef:De VRT is een staatszender, een relikwie uit het verleden. Moet gewoon verder zonder belastinggeld. Zoals andere mediaspelers.
oh en vermits ge dus de commercieele zenders hoog in 't vaandel draagt .. ik had tot voor kort nog nooit naar VTM gekeken, sinds kort kan ik dat dus wel en ik wou mijn dag eens kleuren .. man man .. wat een puinzooi .. brood en spelen en kleuren voor de simpelen van geest? of wat? .. en dan nog van mediocre kwaliteit! Is het dat waarvoor de commerce betaalt? amaai zeg, ze kunnen beter hun geld aan mij geven! ik heb mijzelf verplicht om eens naar de "succesreeks"? Benidorm Bastards te kijken .. OMG .. lacht daar nog iemand mee? dit zijn kampvuursketchkes die wij 50-60 jaar geleden bij de scouts al opvoerden, communicantenhumor avant la lettre! .. en da's dan het commercieele aanbod? (om nog maar te zwijgen van de ronduit debiele reklameblokken!) och arme! enfin .. ieder zijne meug, als ge maar niet te veel moet nadenken is 't al ok ...
- quistnix
- Erelid
Daar ben ik het helemaal mee eens.boulder schreef:Qua financiering zelf zou ik echt het model willen zien dat de liberalen in de jaren '80 verdedigden, dat is : een zuivere financiering met belastingsgeld voor de VRT en een zuivere commerciële financiering van de commerciële zenders (reclame).
- Trojan
- Elite Poster
Awel, ik heb nu drie weken bij de VTM gewerkt voor een project en van cuncurrentie tussen de commerciele en openbare omroep is er helemaal GEEN sprake. Het is namelijk zo dat de vrt geen reclameblokken verkoopt, wat vtm en vt4 wel doen. De VTM en VRT werken zelfs heel nauw samen, om een voorbeeld te geven: de nieuwsdienst van beide wisselen continue berichten en nieuwsitems uit met mekaar.koekie schreef:r2504 schreef:Hier moeten de commerciele ook wel eens naar zichzelf kijken... de markt heeft nu ook éénmaal z'n beperkingen dus je kan geen extra zenders blijven opstarten. Iedereen z'n deeltje van de koek zal zo kleiner worden zodat het uiteindelijk niet meer leefbaar is (en ze allemaal dezelfde kook, baby, huis... programma's brengen omdat die goedkoop zijn).koekie schreef:Uiteindelijk komt het zover dat er zelfs geen concurrentie meer is.
Beeld je in dat je een computerwinkel hebt, en recht tegenover je deur zit er ook een computerwinkel. Met dat verschil dat de staat het uitbaat. Krijgt belastinggeld (kan dus nooit failliet gaan), kan zoveel stock aanleggen evenals keuze aanbieden als ze willen en kan onder de prijs gaan zolang ze maar willen. Terwijl jij gezien je eigen kapitaal rekening moet houden met geen te grote stock, je keuze niet te ruim mag zijn en je prijs ook niet te laag, want je moet er nog iets aan verdienen. Eens zien of je dit zo leuk zou vinden, en hoe lang uwe winkel nog zou open blijven.
Awel, dat is dus de miserie met de VRT. Dat liedje van oneerlijke concurrentie zal dan ook niet blijven duren, wees daar maar zeker van.
Het enige dat de vrt gedaan heeft is op tijd een exclusiviteitscontract afsluiten met woestijnvis, dewelke grotendeels verantwoordelijk is voor alle succesvolle minireeksen van de voorbije 5 a 10 jaar bij de vrt. Anders hadden we naar Het Eiland, De Parelvissers, Man Bijt Hond of In De Gloria op de vtm moeten kijken.
En als kers op de taart gebruikt de vrt en vt4 de infrastructuur van de vtm om het beeld tot bij de kijker te krijgen.
En zeg nu nog eens dat de openbare omroep concurentie is voor de commerciele omroep, ze zullen u eens goed uitlachen daar in vilvoorde.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Forumtroll
In Vilvoorde hebben ze zelf boter op hun hoofd met hun commercieel radiomonopolie waar ze dan uiteindelijk maar weinig mee aanvangen. Q-music 15% en Joe 5%. Goe bezig! Je zult VTM dus niet horen klagen over de VRT, want ze worden zelf commercieel beschermd door de politiek tegen buitenlandse bedrijven. Het is een wonder dat SBS het hier al zolang volhoudt.
- Trojan
- Elite Poster
In tegenstelling tot internet is er bij radio en TV helemaal geen sprake van een monopolie. De kijker kan wegzappen naar een ander kanaal wanneer hij wil. Het zijn de adverteerders die bepalen welk kanaal zijn geld krijgt.
Als sbs niet de moeite doet om een doelpubliek voor zichzelf te winnen, met de nodige kijkcijfers als gevolg, dan zullen adverteerders niet geneigd zijn om reclameblokken op te kopen.
Als een kanaal geen succes is, heeft het dat enkel te danken aan zichzelf.
Als sbs niet de moeite doet om een doelpubliek voor zichzelf te winnen, met de nodige kijkcijfers als gevolg, dan zullen adverteerders niet geneigd zijn om reclameblokken op te kopen.
Als een kanaal geen succes is, heeft het dat enkel te danken aan zichzelf.
-
- Elite Poster
En als ze commerciele zenders willen afschaffen zal ik er niet wakker van liggen.
Misschien zelfs een goeie zaak: afschaffen, geen reclame en de prodcuten goedkoper maken.
Misschien zelfs een goeie zaak: afschaffen, geen reclame en de prodcuten goedkoper maken.
-
- Pro Member
.. en iedereen kleurloze en smakeloze eenheidsworst a la betaalzenders? neen dank u ... dan gooi ik mijn TV gewoon wegMoustache schreef:Ik zou er niet van wakker liggen,moesten ze de VRT volledig opdoekken.
-
- Forumtroll
Regulus schreef:.. en iedereen kleurloze en smakeloze eenheidsworst a la betaalzenders? neen dank u ... dan gooi ik mijn TV gewoon wegMoustache schreef:Ik zou er niet van wakker liggen,moesten ze de VRT volledig opdoekken.
DE VRT zendt uiteraard kwaliteit uit en geen eenheidsworst. Thuis, slimste mens, hoste, ... vind ik eerlijk gezegd allemaal programma's voor het domme gepeupel. Het kudde klootjesvolk.
VRT brengt al even grote bagger als VTM. Ik kijk daar al jaren niet meer naar.
- Trojan
- Elite Poster
Je zou er beter eens naar kijken, dan zou je weten dat ze meer uitzenden dan de hersenloze pulp die jij opsomt.koekie schreef:Regulus schreef:.. en iedereen kleurloze en smakeloze eenheidsworst a la betaalzenders? neen dank u ... dan gooi ik mijn TV gewoon wegMoustache schreef:Ik zou er niet van wakker liggen,moesten ze de VRT volledig opdoekken.
DE VRT zendt uiteraard kwaliteit uit en geen eenheidsworst. Thuis, slimste mens, hoste, ... vind ik eerlijk gezegd allemaal programma's voor het domme gepeupel. Het kudde klootjesvolk.
VRT brengt al even grote bagger als VTM. Ik kijk daar al jaren niet meer naar.
TRIVIAL TIME!