Op mijn Fritzbox fon 5140 kan ik 2 telefoons aansluiten.
Vroeger met mijn analoge lijn van Belgacom stonden er gewoon 4 parallel.
Kan ik die 2 resterende ook terug aansluiten?
Kan je 2 fritzboxen achter elkaar zetten en zo met 4 telefoons werken?
Meer dan 2 telefoons aan Fritzbox
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 35#p326235
3 telefoons is het maximum per Fritzbox uitgang. Pas op: als je 4 telefoontoestellen aansluit op 1 telefoonpoort van de FritzBox, kan het gebeuren dat de telefoons niet bellen bij aankomende oproepen. De belspanning die de FritzBox afgeeft is soms niet genoeg om 4 telefoons gelijktijdig te laten bellen (afhankelijk van de toestellen)
3 telefoons is het maximum per Fritzbox uitgang. Pas op: als je 4 telefoontoestellen aansluit op 1 telefoonpoort van de FritzBox, kan het gebeuren dat de telefoons niet bellen bij aankomende oproepen. De belspanning die de FritzBox afgeeft is soms niet genoeg om 4 telefoons gelijktijdig te laten bellen (afhankelijk van de toestellen)
- fdgroote
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik heb hier ook een vraagje over: Op m'n Fritzbox 7050 zijn ook 2 toestellen aangesloten:
- via LAN B met ethernetkabel, Siemens Gigaset S685IP / S68H (deze kan ook via FON 2 aangesloten worden, maar heb ik niet gedaan)
- via FON 1 met telefoonkabel, Siemens Gigaset SL785 / SL78H
Nu heb ik 3 vervelende ondervindingen:
1) Zijn beide toestellen aangesloten, dan hoor ik enkel een belsignaal op het 'LAN B' toestel wanneer ik opgebeld wordt. Ik kan wel zelf bellen met beide.
2) Het keuzemenu in de Weepee voicemail werkt enkel bij het 'LAN B' toestel. (het keuzemenu van 080022800 lukt bij beide)
3) De belregels in de Fritzbox gelden blijkbaar enkel voor het toestel aangesloten op FON 1. Voor het andere toestel diende ik de belregels in te geven via een webinterface van de Siemens Gigaset.
Iemand raad?
- via LAN B met ethernetkabel, Siemens Gigaset S685IP / S68H (deze kan ook via FON 2 aangesloten worden, maar heb ik niet gedaan)
- via FON 1 met telefoonkabel, Siemens Gigaset SL785 / SL78H
Nu heb ik 3 vervelende ondervindingen:
1) Zijn beide toestellen aangesloten, dan hoor ik enkel een belsignaal op het 'LAN B' toestel wanneer ik opgebeld wordt. Ik kan wel zelf bellen met beide.
2) Het keuzemenu in de Weepee voicemail werkt enkel bij het 'LAN B' toestel. (het keuzemenu van 080022800 lukt bij beide)
3) De belregels in de Fritzbox gelden blijkbaar enkel voor het toestel aangesloten op FON 1. Voor het andere toestel diende ik de belregels in te geven via een webinterface van de Siemens Gigaset.
Iemand raad?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Jouw Gigaset en jouw FritzBox werken volledig apart van mekaar: de Gigaset is niet aangesloten op het telefonie gedeelte van de FritzBox, maar op het lokale netwerk. Beide maken zelf een verbinding met dezelfde VOIP provider, maar doen dat volledig onafhankelijk van mekaar. Vandaar enkele problemen die je ondervindt.
1) Dat er maar één telefoon belt is normaal. Bij WeePee kan je theoretisch dezelfde account maar op één locatie aanmelden. In jouw geval ben je op 2 "locaties" aangemeld. In principe zal de telefoon bellen, die zich het laatste bij WeePee aangemeld heeft (je Gigaset zal waarschijnlijk een korter registratieinterval hebben, zodat WeePee bijna altijd de Gigaset ziet).
2) Keuzemenuprobleem: dit is te wijten aan de DTMF instellingen.
- Ga naar de VOIP instellingen van de WeePee account, en zet DTMF op "Inband".
- Je zou ook aan WeePee kunnen vragen om de DTMF instelling op jouw lijn te wijzigen, maar gezien je dezelfde account met verschillende hardware gebruikt is dat geen goede optie.
3) Belregels: zoals hierboven uitgelegd werkt jouw Gigaset en je FritzBox naast mekaar. Het is dan ook normaal dat de FritzBox belregels geen enkele invloed hebben op de Gigaset.
Er zijn 2 mogelijke oplossingen voor je probleem:
a) je Gigaset verbinden met de analoge uitgang van de FritzBox.
- voordeel: alle telefonie is geïntegreerd (je kan ook naar mekaar bellen via **1 en **2).
- nadeel: je gebruikt de Gigaset niet meer als "IP telefoon".
b) De FritzBox upgraden naar een 7170 model.
- deze bevat een "SIP server", waarop je de Gigaset als een (interne) IP telefoon kan aanmelden.
Philippe.
1) Dat er maar één telefoon belt is normaal. Bij WeePee kan je theoretisch dezelfde account maar op één locatie aanmelden. In jouw geval ben je op 2 "locaties" aangemeld. In principe zal de telefoon bellen, die zich het laatste bij WeePee aangemeld heeft (je Gigaset zal waarschijnlijk een korter registratieinterval hebben, zodat WeePee bijna altijd de Gigaset ziet).
2) Keuzemenuprobleem: dit is te wijten aan de DTMF instellingen.
- Ga naar de VOIP instellingen van de WeePee account, en zet DTMF op "Inband".
- Je zou ook aan WeePee kunnen vragen om de DTMF instelling op jouw lijn te wijzigen, maar gezien je dezelfde account met verschillende hardware gebruikt is dat geen goede optie.
3) Belregels: zoals hierboven uitgelegd werkt jouw Gigaset en je FritzBox naast mekaar. Het is dan ook normaal dat de FritzBox belregels geen enkele invloed hebben op de Gigaset.
Er zijn 2 mogelijke oplossingen voor je probleem:
a) je Gigaset verbinden met de analoge uitgang van de FritzBox.
- voordeel: alle telefonie is geïntegreerd (je kan ook naar mekaar bellen via **1 en **2).
- nadeel: je gebruikt de Gigaset niet meer als "IP telefoon".
b) De FritzBox upgraden naar een 7170 model.
- deze bevat een "SIP server", waarop je de Gigaset als een (interne) IP telefoon kan aanmelden.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- fdgroote
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
Bedankt Philippe_d
1) zie hieronder
2) Voor alle VoIP-accounts heb ik via het programma FBEditor 0.52 de waarde voor DTMF gewijzigd in het volgende:
dtmfcfg = dtmfcfg_info_or_rtp_or_inband
Ik kan nu probleemloos navigeren in het weepee voicemail keuzemenu, en ook 080022800 lukt nog steeds. Betamax nummerverificatie heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zou normaliter gezien ook moeten lukken.
Het enige dat er veranderd is aan de GUI van de Fritzbox is dat er bovenaan op de hoofdpagina de volgende melding verschenen is: In Ihrer FRITZ!Box wurden vom Hersteller nicht unterstützte Änderungen durchgeführt. ... In diesem Zustand kann AVM für die korrekte Funktion Ihrer FRITZ!Box nicht mehr garantieren. ...
3a) Het toestel op LAN B heb ik op je aanraden verzet op FON 2, maar toen kreeg ik de foutmelding dat de SIP-server niet kon worden gevonden, ook niet als ik het toestel op 'telefoonnet' in plaats van 'VOIP' zette.
Dan maar zowel het toestel op LAN B én op FON 2 aangesloten, maar dit gaf maar half en half resultaat: soms rinkelden beide toestellen, soms enkel het toestel dat op LAN B én op FON 2 aangesloten was.
Slechts 1 toestel gebruiken, aangesloten op LAN B gaf uiteraard geen probleem, én de geluidskwaliteit was bovendien merkelijk beter (geen ruis, zelfs met de microfoon op 'volle bak') dan in de situatie waar je slechts 1 toestel gebruikt aangesloten op FON 2.
3b) Ik wacht met upgraden tot de (internationale of Duitse) Fritzbox 7390 gebruiksvriendelijk(er) aan te passen is op het Belgisch VDSL net. (*) Hopelijk gebeurt dat eerder vroeg dan laat, want mijn huidige opstelling is niet echt 'moeders mooiste'.
1) Makkelijkste oplossing is het bij 1 toestel houden (ik verkies het toestel op FON 1, hoewel er wat ruis op zit, zeker als de luidspreker 'volle bak' aanstaat). De keren dat we gelijktijdig 2 oproepen ontvangen zijn op 1 hand te tellen, en er is nog altijd de voicemail en het antwoordapparaat. De mogelijkheid om gelijktijdig 2 gesprekken te kunnen voeren is voor mij dus momenteel niet noodzakelijk.
(*) tenzij jij en Bas je hier voor willen inspannen
Mod edit: rood is voor moderators, zie gedragsregels
1) zie hieronder
2) Voor alle VoIP-accounts heb ik via het programma FBEditor 0.52 de waarde voor DTMF gewijzigd in het volgende:
dtmfcfg = dtmfcfg_info_or_rtp_or_inband
Ik kan nu probleemloos navigeren in het weepee voicemail keuzemenu, en ook 080022800 lukt nog steeds. Betamax nummerverificatie heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zou normaliter gezien ook moeten lukken.
Het enige dat er veranderd is aan de GUI van de Fritzbox is dat er bovenaan op de hoofdpagina de volgende melding verschenen is: In Ihrer FRITZ!Box wurden vom Hersteller nicht unterstützte Änderungen durchgeführt. ... In diesem Zustand kann AVM für die korrekte Funktion Ihrer FRITZ!Box nicht mehr garantieren. ...
3a) Het toestel op LAN B heb ik op je aanraden verzet op FON 2, maar toen kreeg ik de foutmelding dat de SIP-server niet kon worden gevonden, ook niet als ik het toestel op 'telefoonnet' in plaats van 'VOIP' zette.
Dan maar zowel het toestel op LAN B én op FON 2 aangesloten, maar dit gaf maar half en half resultaat: soms rinkelden beide toestellen, soms enkel het toestel dat op LAN B én op FON 2 aangesloten was.
Slechts 1 toestel gebruiken, aangesloten op LAN B gaf uiteraard geen probleem, én de geluidskwaliteit was bovendien merkelijk beter (geen ruis, zelfs met de microfoon op 'volle bak') dan in de situatie waar je slechts 1 toestel gebruikt aangesloten op FON 2.
3b) Ik wacht met upgraden tot de (internationale of Duitse) Fritzbox 7390 gebruiksvriendelijk(er) aan te passen is op het Belgisch VDSL net. (*) Hopelijk gebeurt dat eerder vroeg dan laat, want mijn huidige opstelling is niet echt 'moeders mooiste'.
1) Makkelijkste oplossing is het bij 1 toestel houden (ik verkies het toestel op FON 1, hoewel er wat ruis op zit, zeker als de luidspreker 'volle bak' aanstaat). De keren dat we gelijktijdig 2 oproepen ontvangen zijn op 1 hand te tellen, en er is nog altijd de voicemail en het antwoordapparaat. De mogelijkheid om gelijktijdig 2 gesprekken te kunnen voeren is voor mij dus momenteel niet noodzakelijk.
(*) tenzij jij en Bas je hier voor willen inspannen
Mod edit: rood is voor moderators, zie gedragsregels
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Deze "warning" op het hoofdmenu verschijnt van zodra je één keer de FritzBox via telnet hebt bewerkt, of manuele wijzigingen hebt aangebracht in de settings.fdgroote schreef:Het enige dat er veranderd is aan de GUI van de Fritzbox is dat er bovenaan op de hoofdpagina de volgende melding verschenen is: In Ihrer FRITZ!Box wurden vom Hersteller nicht unterstützte Änderungen durchgeführt. ... In diesem Zustand kann AVM für die korrekte Funktion Ihrer FRITZ!Box nicht mehr garantieren. ...
Als deze "Hinweis" je stoort kan je die met ruKernelTool terug verwijderen ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
3B, de software werkt allang op de 7390.
Zowel de Duitse als de Internationale.
De Internationale is zelfs speciaal ingericht voor België.
De Duitse moet eenmalige patch hebben (ben niet zeker of dat nog altijd nodig is), heb de Labor software nog niet getest zonder patch erin.
Maar het werkt en is eenvoudig.
Zowel de Duitse als de Internationale.
De Internationale is zelfs speciaal ingericht voor België.
De Duitse moet eenmalige patch hebben (ben niet zeker of dat nog altijd nodig is), heb de Labor software nog niet getest zonder patch erin.
Maar het werkt en is eenvoudig.
Groeten Bas.