Install technieker
Hallo iedereen,
Een dikke week geleden toch het risico(?) genomen om een abo te bestellen bij Scarlet.
Enkele uurtjes na mijn bestelling kreeg ik een smsje om te bellen naar de planningdienst om een afspraak te maken. Ik kreeg een boerin aan de lijn... maar ok afspraak was gemaakt : 22/11/2010.
Nu ging ik kijken op scarlet.be/afspraak en daar zie ik 12/11 staan. Voor ik conclusies trek wil ik hier toch even vragen of iemand ervaring heeft met installaties van Scarlet. Ik had al ergens opgenomen dat dit een bgc tech kan zijn die gewoon in de straat iets komt aansluiten, of gaat het hier echt om een vergissing?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Grtz,
Robke
Een dikke week geleden toch het risico(?) genomen om een abo te bestellen bij Scarlet.
Enkele uurtjes na mijn bestelling kreeg ik een smsje om te bellen naar de planningdienst om een afspraak te maken. Ik kreeg een boerin aan de lijn... maar ok afspraak was gemaakt : 22/11/2010.
Nu ging ik kijken op scarlet.be/afspraak en daar zie ik 12/11 staan. Voor ik conclusies trek wil ik hier toch even vragen of iemand ervaring heeft met installaties van Scarlet. Ik had al ergens opgenomen dat dit een bgc tech kan zijn die gewoon in de straat iets komt aansluiten, of gaat het hier echt om een vergissing?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Grtz,
Robke
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
tja, de techniekers van scarlet zijn gewoon techniekers die werken bij het bedrijf jansens uit antwerpen. Dit bedrijf werkt in onderaanneming voor scarlet en belgacom.
Als je geluk hebt, dan komt de technieker op de afgesproken datum.
Als je geen geluk hebt, dan zit je gewoon thuis te wachten op een technieker en komt er gewoon doodleuk niemand af. Compensatie voor je halve dag verlof mag je vergeten.
Bij mij is zo een afspraak 2x "uitgesteld" . De derde keer kwam er echter wel iemand opdagen.
Het spijtige van de zaak is dat ook de techniekers de dupe zijn van het slecht werken van jansens en scarlet, waardoor zij dat de boter mogen vreten als ze uiteindelijk bij de klant komen.
Ik lees hier dat eens dat alles aangesloten is het meestal heel goed blijft werken, ik kan dit nog niet helemaal be-amen want na een paar dagen was mijn account weer afgesloten. Nu is ondertussen alles weer ok, dus we zien wel
Als alles volgens plan verloopt, dan krijg je de daar voordien een SMS met een herinnering voor de afspraak. Een half uurtje voor dat de technieker bij mij zou zijn kreeg ik van hem ook nog een telefoontje.
Als je geluk hebt, dan komt de technieker op de afgesproken datum.
Als je geen geluk hebt, dan zit je gewoon thuis te wachten op een technieker en komt er gewoon doodleuk niemand af. Compensatie voor je halve dag verlof mag je vergeten.
Bij mij is zo een afspraak 2x "uitgesteld" . De derde keer kwam er echter wel iemand opdagen.
Het spijtige van de zaak is dat ook de techniekers de dupe zijn van het slecht werken van jansens en scarlet, waardoor zij dat de boter mogen vreten als ze uiteindelijk bij de klant komen.
Ik lees hier dat eens dat alles aangesloten is het meestal heel goed blijft werken, ik kan dit nog niet helemaal be-amen want na een paar dagen was mijn account weer afgesloten. Nu is ondertussen alles weer ok, dus we zien wel
Als alles volgens plan verloopt, dan krijg je de daar voordien een SMS met een herinnering voor de afspraak. Een half uurtje voor dat de technieker bij mij zou zijn kreeg ik van hem ook nog een telefoontje.
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
eerst stond de correcte datum op de site, dan werd die uitgesteld naar een andere datum. Ook deze stond eerst correct op de site. Plots werd deze vervangen door 30/12/2010. Dit is omdat ze me blijkbaar geen definitieve datum konden geven omdat belgacom "zogezegd" eerst de lassers moesten sturen.robke schreef:[Edit Mod: onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels]
Telefonisch kreeg ik toen een andere datum maar op de site bleef gewoon 30/12/2010 staan.
Dus best voor de zekerheid bellen naar het nummer in Antwerpen. Dan kom je uit bij de planningsdienst.
Mocht je de dag voordat ze komen geen sms ontvangen hebben, dan zou ik zeker nog eens bellen voordat je effectief verlof neemt
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
aha, ik leer bij!
Daarnet nog naar de helpdesk gebeld om te vragen als ze weldegelijk om 2 november komen (zoals afgesproken) en toen werd mij gezegd dat dit zo ook doorgaat.
Ik kijk net echter op de site die je mij gaf:
Beste klant,
De technieker komt langs op 2010-12-30 voor de installatie van uw Scarlet abonnement. Wenst u deze installatie-afspraak te wijzigen, dan kan u elke werkdag tijdens de kantooruren bellen naar 03 271 10 01.
WTF
Daarnet nog naar de helpdesk gebeld om te vragen als ze weldegelijk om 2 november komen (zoals afgesproken) en toen werd mij gezegd dat dit zo ook doorgaat.
Ik kijk net echter op de site die je mij gaf:
Beste klant,
De technieker komt langs op 2010-12-30 voor de installatie van uw Scarlet abonnement. Wenst u deze installatie-afspraak te wijzigen, dan kan u elke werkdag tijdens de kantooruren bellen naar 03 271 10 01.
WTF
Wel... ik heb ongeveer hetzelfde voor buiten dat de datum op die website vroeger is dan de datum die ik telefonisch gekregen heb...
Had je al internet op de locatie waar je nu scarlet aangevraagd hebt? Ik ben dus nog steeds aan het vermoeden dat er dus eerst een bgc tech moet langskomen maar niemand kan dit zo meteen bevestigen
Maar ik ben toch al blij dat er nog iemand is met 2 data... sorry
Had je al internet op de locatie waar je nu scarlet aangevraagd hebt? Ik ben dus nog steeds aan het vermoeden dat er dus eerst een bgc tech moet langskomen maar niemand kan dit zo meteen bevestigen
Maar ik ben toch al blij dat er nog iemand is met 2 data... sorry
Ik heb dus ook nog maar eens even gebeld naar de planningsdienst om zeker te zijn... (zeer vriendelijke dame aan de lijn deze keer!)
Het zou dus waarschijnlijk gaan om een bgc technieker die eerst moet langskomen. Ze kon mij wel niet zeggen of er iemand thuis moest zijn die dag.
Als ze thuis moeten komen kijken dan bellen ze normaal gezien. Maar het gebeurt vaak dat ze niet bellen en als het dan niet ok is dan zal u heel lang moeten wachten voor een nieuwe installatiedatum
pff het probleem is dus dat ik alles voorzien heb op 22/11 (afspraak die telefonisch gemaakt werd) en niet op 12/11 en verlof kan ik dan niet nemen... DUS hopelijk moeten ze niet binnen zijn op 12/11 want anders ben ik dus '''gejost'''
2 bijkomende vragen : Weet er dus iemand of je wel degelijk thuis moet zijn voor de bgc technieker of niet? + Kennen jullie een bgc nummer waarop ik eventueel kan bellen om mijn eerste vraag aan hun te stellen? 0800nr klantendienst daar ben ik niets mee net getest vandaar
Het zou dus waarschijnlijk gaan om een bgc technieker die eerst moet langskomen. Ze kon mij wel niet zeggen of er iemand thuis moest zijn die dag.
Als ze thuis moeten komen kijken dan bellen ze normaal gezien. Maar het gebeurt vaak dat ze niet bellen en als het dan niet ok is dan zal u heel lang moeten wachten voor een nieuwe installatiedatum
pff het probleem is dus dat ik alles voorzien heb op 22/11 (afspraak die telefonisch gemaakt werd) en niet op 12/11 en verlof kan ik dan niet nemen... DUS hopelijk moeten ze niet binnen zijn op 12/11 want anders ben ik dus '''gejost'''
2 bijkomende vragen : Weet er dus iemand of je wel degelijk thuis moet zijn voor de bgc technieker of niet? + Kennen jullie een bgc nummer waarop ik eventueel kan bellen om mijn eerste vraag aan hun te stellen? 0800nr klantendienst daar ben ik niets mee net getest vandaar
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
In de voormiddag gebeld naar de planningsdienst en de aansluiting staat op 2 november. Doordat op hun site een datum stond van 30 december heb ik daarnet nog eens gebeld naar hen voor de zekerheid.
Plots was er een probleem... rarara de datum werd verschoven naar 15 november. Ik vroeg haar waarom, en daar kon ze niet echt op antwoorden. Ik zeg tegen haar dat dit wel eens kan gebeuren maar dat ik op het Userbase forum meerdere meldingen zie en dat dit zeker niet een alleenstaand geval is. Ze kon hier niet meer op zeggen dan "het is een feit dat er wel eens iets misloopt hier".
Ik heb een eindje van mijn tak gemaakt tegen haar (met verontschuldigingen dat die persoon in kwestie zelf niet verantwoordelijk is natuurlijk voor die problemen) maar dat dit geen manier is van werken als de klant een leveringsdatum krijgt en men zelf continue moet bellen en vragen van "is er nog niets gewijzigd..."
De datum staat dus op 15 november in de voormiddag. Toen nog wat kwaad gereageerd en ze beloofde mij als er in mijn regio een plaats vrij komt door iemand die had afgezegd dat ik toen voorrang ging krijgen (men zegt natuurlijk wat men wilt he). Ze verzekerde mij dat mijn dossier op haar bureau ging blijven liggen en dat ze het ging opvolgen (er zit kans in dat daar misschien wel al een stapel van 50 dossiers liggen ) Vanaf volgende week bel ik dagelijks/twee dagelijks naar haar (heb haar naam gevraagd) en blijf ik "ambetant" doen tot alles in orde is!
Plots was er een probleem... rarara de datum werd verschoven naar 15 november. Ik vroeg haar waarom, en daar kon ze niet echt op antwoorden. Ik zeg tegen haar dat dit wel eens kan gebeuren maar dat ik op het Userbase forum meerdere meldingen zie en dat dit zeker niet een alleenstaand geval is. Ze kon hier niet meer op zeggen dan "het is een feit dat er wel eens iets misloopt hier".
Ik heb een eindje van mijn tak gemaakt tegen haar (met verontschuldigingen dat die persoon in kwestie zelf niet verantwoordelijk is natuurlijk voor die problemen) maar dat dit geen manier is van werken als de klant een leveringsdatum krijgt en men zelf continue moet bellen en vragen van "is er nog niets gewijzigd..."
De datum staat dus op 15 november in de voormiddag. Toen nog wat kwaad gereageerd en ze beloofde mij als er in mijn regio een plaats vrij komt door iemand die had afgezegd dat ik toen voorrang ging krijgen (men zegt natuurlijk wat men wilt he). Ze verzekerde mij dat mijn dossier op haar bureau ging blijven liggen en dat ze het ging opvolgen (er zit kans in dat daar misschien wel al een stapel van 50 dossiers liggen ) Vanaf volgende week bel ik dagelijks/twee dagelijks naar haar (heb haar naam gevraagd) en blijf ik "ambetant" doen tot alles in orde is!
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Het helpt wel eens als je meteen hun naam vraagt. Eventueel vragen naar de Team-leider helpt ook. Dit heb ik ten laatste ook steeds gedaan.
Het draait er zelfs zodanig vierkant dat ze zelfs hun eigen techniekers niet verwittigen dat een afspraak niet doorgaat.
Voor mijn tweede afspraak belde ik de dag zelf om te vragen hoe laat de technieker zou komen. Ze zeiden dat me dat er geen ging komen omdat belgacom eerst moest langs komen. Zij zelf konden de dag zelf dus niets doen. Om 16u30 belde hun technieker echter dat hij op weg was naar mij
Nu, ik zei dat het dan ook niet meer nodig was aangezien belgacom nog moest komen.
Een paar dagen later bleek dat belgacom eigenlijk niet moest komen omdat er reeds meer dan 25 jaar een lijn aanwezig was.
Dus begrijpen wie begrijpen kan.
Het draait er zelfs zodanig vierkant dat ze zelfs hun eigen techniekers niet verwittigen dat een afspraak niet doorgaat.
Voor mijn tweede afspraak belde ik de dag zelf om te vragen hoe laat de technieker zou komen. Ze zeiden dat me dat er geen ging komen omdat belgacom eerst moest langs komen. Zij zelf konden de dag zelf dus niets doen. Om 16u30 belde hun technieker echter dat hij op weg was naar mij
Nu, ik zei dat het dan ook niet meer nodig was aangezien belgacom nog moest komen.
Een paar dagen later bleek dat belgacom eigenlijk niet moest komen omdat er reeds meer dan 25 jaar een lijn aanwezig was.
Dus begrijpen wie begrijpen kan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Hier wat hetzelfde, ze was aan het ratelen over de belgacom lassers die nog hun werk moesten doen. Maar de mensen die op dit moment in het huis zitten kijken en surfen nog altijd via een actieve Belgacom... De lijn zou dus geen probleem mogen zijn he
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Omdat je op de retour staat of geen direct paar meer beschikbaar gaan ze het retourpaar direct lassen. (vdsl mag nooit op een retourpaar gezet worden.)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Vandaag tussen 8.00 - 12.30 ging scarlet afkomen om de installatie te doen. Ik kreeg gisteren nog een SMS ter bevestiging.
We zijn ondertussen 13.30 en ik heb daarnet naar hen gebeld...
RARARARA, weer iets fout gelopen en ze komen niet af... De technieker heeft mijn adresgegevens niet ontvangen. Tina (de helpdeskmedewerker die ik altijd vraag) ging nu naar haar chef gaan om te bespreken en ze belt mij straks terug. Ze zei iets ivm een technieker langs te sturen op zaterdag. Hopelijk is dit nu zaterdag, want toen praatte ze plots over 16 december... te zot voor woorden!
Blijft het zo verder gaan ga ik naar de ombudsdienst en dien ik een klacht ik. Dit zijn ondertussen 2 congedagen die opgenomen werden voor niets + in ons huis geen telefoon, TV of internet...
Leuk is anders !
Edit: daarnet zelf nog eens teruggebeld en nogmaals mijn beklag gedaan. Men heeft een technieker opgebeld en deze zou deze namiddag nog langskomen (laat ons nogmaals hopen!). Ik hou jullie op de hoogte van deze "lijdensweg"
We zijn ondertussen 13.30 en ik heb daarnet naar hen gebeld...
RARARARA, weer iets fout gelopen en ze komen niet af... De technieker heeft mijn adresgegevens niet ontvangen. Tina (de helpdeskmedewerker die ik altijd vraag) ging nu naar haar chef gaan om te bespreken en ze belt mij straks terug. Ze zei iets ivm een technieker langs te sturen op zaterdag. Hopelijk is dit nu zaterdag, want toen praatte ze plots over 16 december... te zot voor woorden!
Blijft het zo verder gaan ga ik naar de ombudsdienst en dien ik een klacht ik. Dit zijn ondertussen 2 congedagen die opgenomen werden voor niets + in ons huis geen telefoon, TV of internet...
Leuk is anders !
Edit: daarnet zelf nog eens teruggebeld en nogmaals mijn beklag gedaan. Men heeft een technieker opgebeld en deze zou deze namiddag nog langskomen (laat ons nogmaals hopen!). Ik hou jullie op de hoogte van deze "lijdensweg"
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Hmmm, ben ik blij dat ik geen alleenstaand geval ben
Tis toch wel schrijnend dat ze er telkens in slagen een afspraak te verneuken.
Jammer voor wie het mee maakt natuurlijk. En klagen bij de helpdesk dat je 2 dagen verlof kwijt bent door hun fout helpt niet hoor. Dat probeerde ik ook en ze konder er niets aan doen. Ze geven daar geen compensatie voor.
Tis toch wel schrijnend dat ze er telkens in slagen een afspraak te verneuken.
Jammer voor wie het mee maakt natuurlijk. En klagen bij de helpdesk dat je 2 dagen verlof kwijt bent door hun fout helpt niet hoor. Dat probeerde ik ook en ze konder er niets aan doen. Ze geven daar geen compensatie voor.
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
check wel dat de instellingen bij telefoon ingevuld zijn, hé.
Dat was bij mij en mijn collega niet gedaan met als resultaat dat na een week de telefoon het nog steeds niet deed
Dat was bij mij en mijn collega niet gedaan met als resultaat dat na een week de telefoon het nog steeds niet deed
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
Ikzelf ben niet thuis, mijn vriendin wel (en heeft hier geen kennis van). Het is perfect mogelijk dat ik ze dan nog invul later zeker?onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Net vriendin aan de telefoon gehad: Internet, Telefoon en TV werken allemaal.
Bij eerste lijntest via speedtest.telenet.be kreeg ik volgende resultaten:
Last Result:
Download Speed: 10057 kbps (1257.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1785 kbps (223.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 25 ms
maandag 15 november 2010 16:02:24
Ik ken de gegevens nog niet die de modem geeft, maar ben beetje teleurgesteld in het download gedeelte. De 25Mbps haal ik dus zeker niet blijkbaar
Bij eerste lijntest via speedtest.telenet.be kreeg ik volgende resultaten:
Last Result:
Download Speed: 10057 kbps (1257.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1785 kbps (223.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 25 ms
maandag 15 november 2010 16:02:24
Ik ken de gegevens nog niet die de modem geeft, maar ben beetje teleurgesteld in het download gedeelte. De 25Mbps haal ik dus zeker niet blijkbaar
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Ja inderdaad, daar ben ik al blij om
Vind het nu alleen vreemd dat mijn download 15 Mbps te weinig is (theoretisch gezien). Ik kan er in komen dat ik de volle 25Mbps niet zou halen, maar het scheelt toch wel veel. Vanavond eens zien op wat de modem Sync't
Vind het nu alleen vreemd dat mijn download 15 Mbps te weinig is (theoretisch gezien). Ik kan er in komen dat ik de volle 25Mbps niet zou halen, maar het scheelt toch wel veel. Vanavond eens zien op wat de modem Sync't
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Hangt er ook van af hoeveel wireless connecties en op welke channel er bij jou in de buurt zijn, je muren, ... Altijd wired testen .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- FunkStar
- Elite Poster
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Ja echt veel beter, die draadloze connectie is echt s**** zelf al zit je naast je Sagem...Argon schreef:Vriendin heeft het idd gemeten met de draadloze connectie. Zou het bekabeld zoveel vlotter lopen? (vanavond kan ik het uittesten )FunkStar schreef:Gebruik je het draadloze gedeelte?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Nieuwe meting (bekabeld):
Download Speed: 18623 kbps (2327.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1815 kbps (226.9 KB/sec transfer rate)
Met als lijnwaarden:
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 24.8 dB
Downstream line rate : 20056 kbps
Upstream line rate : 2040 kbps
TX total power : -26.1 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms
Download Speed: 18623 kbps (2327.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1815 kbps (226.9 KB/sec transfer rate)
Met als lijnwaarden:
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 24.8 dB
Downstream line rate : 20056 kbps
Upstream line rate : 2040 kbps
TX total power : -26.1 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms