tot een dikke 3 maand geleden had ik geen problemen wat de snelheid van mijn lijn betreft, echter toen zijn de problemen begonnen
ik heb een adsl2 lijn met een 9019/511 profiel
eerst viel mijn telefoon tot tweemaal toe compleet weg op tijd van weken, van toen af is het van kwaad naar erger gegaan
ik zat op een philipsmodem met een intense abo en belgacom tv die een kleine twee maand geleden de geest heeft gegeven, er is toen een b-box geinstalleerd door een bgc technieker, deze na één week op aanraden van de helpdesk gaan omruilen want ze dachten dat hij intern stuk was aangezien mijn probleem nog niet was opgelost, dit bracht echter geen soelaas.
nogmaals de helpdesk gecontacteerd die een andere technieker(de derde ondertussen al) stuurde, deze wist me te zeggen dat hij nog nooit zo'n goede lijn had gezien maar dat hij geen idee had waarom mijn lijn zo traag is, dus gooi ik de vraag hier in de groep
dit lees ik uit mijn modem
Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Line Type --- Fast Path
Trained Mode Automatic G.992.5 (ADSL2+)
Data Rate:
Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 511 (Kbps.)
Down Stream 9019 (Kbps.)
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 27 dB 25 dB
Attenuation 10 dB 17 dB
Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator
Fast Path FEC Correction 0 0
Interleaved Path FEC Correction 0 0
Fast Path CRC Error 0 0
Interleaved Path CRC Error 0 0
Loss of Signal Defect 0 ---
Fast Path HEC Error 0 0
Interleaved Path HEC Error 0 0
en dit geeft een speedtest

hoe komt het dat mijn snelheid zo laag ligt in vergelijking met een maand of 4 geleden?
thx