snelheidsprobleem intense

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
havenrat
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:28
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Ik heb een vraag wat betreft de snelheid van mijn intense abo maar laat ik eerst effe de situatie schetsen

tot een dikke 3 maand geleden had ik geen problemen wat de snelheid van mijn lijn betreft, echter toen zijn de problemen begonnen

ik heb een adsl2 lijn met een 9019/511 profiel

eerst viel mijn telefoon tot tweemaal toe compleet weg op tijd van weken, van toen af is het van kwaad naar erger gegaan

ik zat op een philipsmodem met een intense abo en belgacom tv die een kleine twee maand geleden de geest heeft gegeven, er is toen een b-box geinstalleerd door een bgc technieker, deze na één week op aanraden van de helpdesk gaan omruilen want ze dachten dat hij intern stuk was aangezien mijn probleem nog niet was opgelost, dit bracht echter geen soelaas.

nogmaals de helpdesk gecontacteerd die een andere technieker(de derde ondertussen al) stuurde, deze wist me te zeggen dat hij nog nooit zo'n goede lijn had gezien maar dat hij geen idee had waarom mijn lijn zo traag is, dus gooi ik de vraag hier in de groep

dit lees ik uit mijn modem

Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Line Type --- Fast Path
Trained Mode Automatic G.992.5 (ADSL2+)



Data Rate:
Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 511 (Kbps.)
Down Stream 9019 (Kbps.)


Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 27 dB 25 dB
Attenuation 10 dB 17 dB


Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator
Fast Path FEC Correction 0 0
Interleaved Path FEC Correction 0 0
Fast Path CRC Error 0 0
Interleaved Path CRC Error 0 0
Loss of Signal Defect 0 ---
Fast Path HEC Error 0 0
Interleaved Path HEC Error 0 0

en dit geeft een speedtest

Afbeelding

hoe komt het dat mijn snelheid zo laag ligt in vergelijking met een maand of 4 geleden?

thx
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

er is niks mis met de lijn waardes!

mss eens "TCPOptimizer" proberen

Code: Selecteer alles

http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1657
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Is dat via wifi of bedraad?
Al een andere pc geprobeerd? Hoeveel pc's heb je?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

qless schreef:Is dat via wifi of bedraad?
Al een andere pc geprobeerd? Hoeveel pc's heb je?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
havenrat
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:28

dit is bedraad,

er zitten 3 pc's aangesloten maar die werken zelden allemaal op hetzelfde moment

het geeft echter weinig of geen verschil of ze nu alledrie opstaan of maar één, met of zonder tv de snelheid van de lijn blijft nagenoeg onveranderd

van mijn ingestelde bandbreedte van 9mb reken ik 4 mb voor het tv signaal, wat me toch nog op 5mb restant brengt, ik weet ook wel dat dit in ideale omstandigheden is maar ik verwacht eigenlijk wel iets méér dan de 1.06 die ik nu heb
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”