VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)
-
- Starter
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 21:48
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik ben al jaren klant bij Telenet, en de enige dingen die ik als bestaande klant mocht ontvangen waren:
- ben tweemaal verhuisd en dat mocht ik betalen
- ik mocht als bestaande klant ook zelf enkele malen bellen vooraleer ik van het oude format (was toen max 1 pc op je aansluiting, voor nieuwe klanten was dat toen al 2) overgezet werd
- wat volume verhogingen wss dankzij spelers zoals dommel.com
Hoe zit dat bij Belgacom?
Ik vind dit een amusant forum qua reacties, omdat je op voorhand weet dat in de meeste gevallen alles meteen op bakken kritiek stoot. Net zoals nu, een provider onderneemt enkele acties en meteen gaat het over liquiditeitsproblemen
@Trojan: misschien is de echte poenschepper wel belgacom...die ontvangt van jou EN van een alternatieve provider Of zit jij in het bgc-management, zodat je zicht hebt op alle contracten, prijzen en afspraken?
Van zodra de technische situatie in mijn regio beter wordt, zal ik de dsl mogelijkheden bekijken. En dat vind ik het zieke aan de situatie...om een andere keuze te maken ben ik afhankelijk van Belgacom...en via kabel is er gewoon geen andere keuze
Eigenlijk zou er gewoon een onafhankelijke beheerder moeten zijn van het kabel- en telefoonnetwerk, en dan verschillende onafhankelijke aanbieders.
- ben tweemaal verhuisd en dat mocht ik betalen
- ik mocht als bestaande klant ook zelf enkele malen bellen vooraleer ik van het oude format (was toen max 1 pc op je aansluiting, voor nieuwe klanten was dat toen al 2) overgezet werd
- wat volume verhogingen wss dankzij spelers zoals dommel.com
Hoe zit dat bij Belgacom?
Ik vind dit een amusant forum qua reacties, omdat je op voorhand weet dat in de meeste gevallen alles meteen op bakken kritiek stoot. Net zoals nu, een provider onderneemt enkele acties en meteen gaat het over liquiditeitsproblemen
@Trojan: misschien is de echte poenschepper wel belgacom...die ontvangt van jou EN van een alternatieve provider Of zit jij in het bgc-management, zodat je zicht hebt op alle contracten, prijzen en afspraken?
Van zodra de technische situatie in mijn regio beter wordt, zal ik de dsl mogelijkheden bekijken. En dat vind ik het zieke aan de situatie...om een andere keuze te maken ben ik afhankelijk van Belgacom...en via kabel is er gewoon geen andere keuze
Eigenlijk zou er gewoon een onafhankelijke beheerder moeten zijn van het kabel- en telefoonnetwerk, en dan verschillende onafhankelijke aanbieders.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik ken veel gevallen, waar de splitsing van het netwerk en de operatoren volledig in een catastrofe uitgedraaid zijn. Kijk maar eens naar de Spoorwegen.Musashi schreef: Eigenlijk zou er gewoon een onafhankelijke beheerder moeten zijn van het kabel- en telefoonnetwerk, en dan verschillende onafhankelijke aanbieders.
- In Engeland werd British Rail gesplitst: Railtrack was verantwoordelijk voor de sporen/stations, en divesre regionale operatoren voor de trein (Virgin Trains, South West trains, Silverlink ...). Een complete catstrofe, geen investeringen meer in het railsysteem, treinongevallen, vertragingen .... tot een failliete Railtrack terug moest overgenomen worden door de staat.
- In Nederland hebben ze de NS ook gesplitst. Gevolg: totale communicatie chaos: de dienstverlening en stiptheid is in Nederland sterk achteruit gegaan
- In België zijn de NMBS en Infrabel ook 2 "onafhankelijke" maatschappijen (hoewel beide onder B-Holding vallen). Kijk maar eens hoe er tussen die mannen gekibbeld werd naar aanleiding van de recente treinbotsingen, en wie er verantwoordelijk is voor de investeringen in de automatische remsystemen ...
Ik bedoel maar: wie zal de investeringen doen die nodig zijn op het kabelnetwerk en op het telefoonnetwerk om de toekomstige snelheden en toepassingen mogelijk te maken die we zullen nodig hebben ? De staat ?
In theorie heb je misschien gelijk, maar hoe doe je dit in de praktijk ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Musashials je belt naar telenet om op te zeggen zal je normaal doorgeschakeld worden naar kwaliteitsopvolging en normaal moet je gemakkellijk 2 maand shakes gratis krijgen !
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
De betalingsperiode wordt aangepast naar een jaarlijkse vanaf de volgende factuur.silencer schreef:Iemand een idee hoe je de betaling voor een jaar uitvoert - de andere maandelijkse betalingen afsluit - zonder afgesloten te worden ?
Code: Selecteer alles
Indien u dit via email bevestigd passen we uw fakturatieperiode aan naar jaarlijks.
De volgende faktuur wordt dan via domiciliëring voldaan voor de periode van een jaar met de vermelde korting.
Een eventuele toekomstige overschakeling is dan nog steeds mogelijk.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
kaise1 schreef:De betalingsperiode wordt aangepast naar een jaarlijkse vanaf de volgende factuur.silencer schreef:Iemand een idee hoe je de betaling voor een jaar uitvoert - de andere maandelijkse betalingen afsluit - zonder afgesloten te worden ?
Laatste zin ivb de vraag of overschakelen naar een eventuele toekomstige speedline abbo mogelijk is tijdens die jaarlijkse fakturatieperiode…Code: Selecteer alles
Indien u dit via email bevestigd passen we uw fakturatieperiode aan naar jaarlijks. De volgende faktuur wordt dan via domiciliëring voldaan voor de periode van een jaar met de vermelde korting. Een eventuele toekomstige overschakeling is dan nog steeds mogelijk.
je zou goed zot zijn om ineens aan dommel 1 jaar te betalen! het zijn dieven!
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
't Staat ondertussen al een tijdje officieel op hun site nu: voor bijvoorbeeld Speedconnect is de "jaarlijkse bijdrage" 349,93€, oftewel zo'n 29,16€ per maand. Toch een besparing van een dikke 10€ per maand, oftewel ~25%. Ik moet toegeven: tempting...
Heeft iemand zicht op de financiële situatie van Dommel? Want heel deze operatie doet inderdaad wel alarmbelletjes afgaan... Ze zouden het nl. in theorie nog 9 maand na de jaarlijkse betaling moeten volhouden om uw broek niet te scheuren...
Heeft iemand zicht op de financiële situatie van Dommel? Want heel deze operatie doet inderdaad wel alarmbelletjes afgaan... Ze zouden het nl. in theorie nog 9 maand na de jaarlijkse betaling moeten volhouden om uw broek niet te scheuren...
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
vraag de jaarrekeningen op bij de NBcloink schreef:'t Staat ondertussen al een tijdje officieel op hun site nu: voor bijvoorbeeld Speedconnect is de "jaarlijkse bijdrage" 349,93€, oftewel zo'n 29,16€ per maand. Toch een besparing van een dikke 10€ per maand, oftewel ~25%. Ik moet toegeven: tempting...
Heeft iemand zicht op de financiële situatie van Dommel? Want heel deze operatie doet inderdaad wel alarmbelletjes afgaan... Ze zouden het nl. in theorie nog 9 maand na de jaarlijkse betaling moeten volhouden om uw broek niet te scheuren...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Er was hier recent een topic met een discussie hierover maar ik kan deze niet meer terugvindencloink schreef:Heeft iemand zicht op de financiële situatie van Dommel? Want heel deze operatie doet inderdaad wel alarmbelletjes afgaan... Ze zouden het nl. in theorie nog 9 maand na de jaarlijkse betaling moeten volhouden om uw broek niet te scheuren...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Hoewel homeconnect en netline identieke producten zijn zullen ze trachten je over te halen om netline te nemen waar je eigenlijk ook niet verkeerd mee kan gaan want de enige extra kost die je hebt is dan 50 euro voor die fritzbox (die je overigens als reserve kan wegleggen, kunt verkopen of gewoon ergens in huis als accespoint kunt gebruiken), maar je kan gebruik blijven maken van de siemens sx762.
Heb je van tijd tot tijd problemen met de siemens en ben je tevreden van homeconnect? Dan is netline met jaarbetalen de weg om te bewandelen.
Heb je van tijd tot tijd problemen met de siemens en ben je tevreden van homeconnect? Dan is netline met jaarbetalen de weg om te bewandelen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Cloink, ik vermoed dat die discussie om de 1 of andere rede offline is gehaald. Kan me voorstellen dat als dommel deze gezien zou hebben hierom gevraagd heeft ofwel hebben de admins deze beslissing genomen om dit topic te verwijderen of de topic starter heeft deze verwijdert.
Wat er ook van zij... Het was een informatief draadje en 't is spijtig dat het weg is, maar anderzijds klopt het ook dat zo een draadje mogelijk enkel paniek voetbal is en zoals op een beurs gaan mensen niet investeren in zo een bedrijf. Ikzelf wacht nu ook af tot volgend jaar om te kijken wat er gaat gebeuren, maar als ik dat vorige niet gelezen had zou ik mogelijk intekenen op speedline aangezien dit wel eens een mooie aanbieding zou kunnen zijn terwijl ik evenzeer edpnet overweeg.
Wat er ook van zij... Het was een informatief draadje en 't is spijtig dat het weg is, maar anderzijds klopt het ook dat zo een draadje mogelijk enkel paniek voetbal is en zoals op een beurs gaan mensen niet investeren in zo een bedrijf. Ikzelf wacht nu ook af tot volgend jaar om te kijken wat er gaat gebeuren, maar als ik dat vorige niet gelezen had zou ik mogelijk intekenen op speedline aangezien dit wel eens een mooie aanbieding zou kunnen zijn terwijl ik evenzeer edpnet overweeg.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Voor zover ik weet is er geen vraag geweest van Dommel uit geweest om de thread te verwijderen/aan te passen. Het topic staat in het afgesloten deel van het forum en dat is verplaatst geweest door een moderator.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Lees ik dat goed, een schuld van €1,5 miljoen en een verlies van €300.000 eind 2009?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Kan a.u.b. deze paniekvoetbal gestopt worden. Wij zijn niet geplaatst om deze cijfers te interpreteren !Trojan schreef:Lees ik dat goed, een schuld van €1,5 miljoen en een verlies van €300.000 eind 2009?
En mocht Dommel onderuit gaan (worst case scenario), zal een overnemer (wss Belgacom ) hun klanten en abonnementen wel overnemen. Als klant loop je dus geen enkel risico door er te blijven. Integendeel zelfs...
Het is juist aan ons om de kleintjes (zoals Dommel, EdpNet, etc) te blijven steunen Zij hebben het IP landschap verruimd. Belgacom is momenteel een oorlogje aan het voeren. Zowel met de kabelreus Telenet (zie de kranten), als met de kleine OLO's (via hun dochterbedrijf Scarlet) via scherpe prijzen (en allerlei packs/promo's).
Gelukkig stappen wel veel mensen over van energieleverancier (Ecopower boert goed). Electrabel verliest een klein beetje aandeel. Maar veel is dit niet. Zo zouden er nog meer mensen naar Dommel, Ecopower en andere kleintjes moeten overstappen. Zodat ons energie en internet landschap echt kan veranderen.
Wie grote spelers steunt, steunt alleen maar aandeelhouders en allerlei bonussen.
Wie kleine spelers steunt, verandert op termijn de markt (wat ons allen alleen maar ten goede kan komen)
By the way. Heeft iemand al gemerkt hoe de laatste maanden de energie steeds duurder en duurder aan het worden is. Mogelijks steven we binnen een paar jaar af op een ware energiecrisis (prijs electriciteit, gas, olie, etc).
Maar ook hier, laten we geen paniekvoetbal spelen. En ieder voor zich de juiste keuzes maken. Ik steun alvast geen grote spelers. En dit scheelt me zeker 300 euro/jaar in zijn totaliteit (aan gas, electriciteit, internet, etc). Daarnaast neem ik ook echt groene stroom af (in tegenstelling tot wat Electabel je probeert wijs te maken). En steun ik alle verruimende spelers zoals Dommel, EdpNet, etc. Ipv me bij de grote aandeelhouders zoals Belgacom (+ dochterbedrijf scarlet) en Telenet klant te maken.
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- malinwa001
- Pro Member
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 12 keer
Gent32m, ik weet niet wie uw internet betaald maar als ik zeg dat het een limburger is die bart het zal ik er wel niet ver naast zitten.
Dommel kan in uw ogen niets fout doen.
Of het nu een grote of een kleine speler is dat doet er voor mij niet toe.
Ik was héél blij met men keuze xj geleden voor dommel maar sinds de homeconnectaffaire (gratis,gratis,...) is de verhouding gespannen.
tot voor kort was er voor mij geen enkele reden waarom ik zou overschakelen. Dommel was goedkoper, moest niets doen en alles liep vlot.
Tot BGC zen VDSL2 open gooide naar degelijke snelheden en dommel hier geen antwoord op had, althans geen goedkoper alternatief met telefonie.
Zo was ik dus genoodzaakt over te stappen.
Ik laat men keuze dus afhangen van het aanbod en prijs, groot of klein.
dat ik dan enkel bij scarlet en belgacom uit kom is niet mijn zorg maar die van dommel of de internetwaakhond (kan op de naam niet komen )
Als jij dan denk dat ik bij dommel maar moet zitten wachten op beter internet dan ben je mis. Als ze ongeacht hun financiele situatie geen antwoord hebben op de BGC promo's dan is het toch ieders recht om daar op in te gaan. Met nog enkele 100den goed gelovige mensen is dommel nu nog aan het spartelen. maar zoals de cijfers er uit zien zijn ze ten dode opgeschreven. Tenzij er een aanbod komt om van achterover te vallen maar dat zie ik niet gebeuren...
Dommel kan in uw ogen niets fout doen.
Of het nu een grote of een kleine speler is dat doet er voor mij niet toe.
Ik was héél blij met men keuze xj geleden voor dommel maar sinds de homeconnectaffaire (gratis,gratis,...) is de verhouding gespannen.
tot voor kort was er voor mij geen enkele reden waarom ik zou overschakelen. Dommel was goedkoper, moest niets doen en alles liep vlot.
Tot BGC zen VDSL2 open gooide naar degelijke snelheden en dommel hier geen antwoord op had, althans geen goedkoper alternatief met telefonie.
Zo was ik dus genoodzaakt over te stappen.
Ik laat men keuze dus afhangen van het aanbod en prijs, groot of klein.
dat ik dan enkel bij scarlet en belgacom uit kom is niet mijn zorg maar die van dommel of de internetwaakhond (kan op de naam niet komen )
Als jij dan denk dat ik bij dommel maar moet zitten wachten op beter internet dan ben je mis. Als ze ongeacht hun financiele situatie geen antwoord hebben op de BGC promo's dan is het toch ieders recht om daar op in te gaan. Met nog enkele 100den goed gelovige mensen is dommel nu nog aan het spartelen. maar zoals de cijfers er uit zien zijn ze ten dode opgeschreven. Tenzij er een aanbod komt om van achterover te vallen maar dat zie ik niet gebeuren...
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
malinwa001,
Ik heb geen connecties met Dommel.
Laat dat duidelijk zijn.
Dommel (en andere kleine spelers) steun ik vanuit mijn filosofie.
Ieder heeft recht op zijn eigen filosofie.
Nu weet ik ook wel dat veel mensen, niet verder kijken dan hun neus lang is. Bv met stroom. Je ontvangt stroom (of dit nu groene stroom is of niet, wat maakt dit uit ? Of je neemt internet af (dat je daarmee onrechtstreeks de aandeelhouders bij Telenet of Belgacom / Scarlet steunt), wat maakt dit uit.
Als je enkel naar de prijs wenst te kijken (en een ruimer plaatje je niet interesseert).
Waarom niet ? Dat is jouw recht.
Maar ik kies ervoor dit niet te doen.
Overigens, op maandelijkse basis (zonder die jaarlijkse korting) is Dommel SpeedConnect nog altijd veel voordeliger dan Belgacom. Alleen biedt Belgacom voor zijn VDSL producten een nieuwe klant ALLES gratis aan (activatie, installatie, modem, ferme korting eerste maanden).
Tja, naar wat ruikt dat ? Alle ADSL/ADSL2+ klanten van de OLO's zoveel mogelijk proberen afsnoepen ?
Als het nu met Dommel niet goed gaat, wees gerust dat EdpNet de volgende is straks.
Dan zitten we straks allemaal terug gezellig samen met Belgacom en Telenet.
Die misschien de limieten dan terug invoert...
Gent32m
Ik heb geen connecties met Dommel.
Laat dat duidelijk zijn.
Dommel (en andere kleine spelers) steun ik vanuit mijn filosofie.
Ieder heeft recht op zijn eigen filosofie.
Nu weet ik ook wel dat veel mensen, niet verder kijken dan hun neus lang is. Bv met stroom. Je ontvangt stroom (of dit nu groene stroom is of niet, wat maakt dit uit ? Of je neemt internet af (dat je daarmee onrechtstreeks de aandeelhouders bij Telenet of Belgacom / Scarlet steunt), wat maakt dit uit.
Als je enkel naar de prijs wenst te kijken (en een ruimer plaatje je niet interesseert).
Waarom niet ? Dat is jouw recht.
Maar ik kies ervoor dit niet te doen.
Overigens, op maandelijkse basis (zonder die jaarlijkse korting) is Dommel SpeedConnect nog altijd veel voordeliger dan Belgacom. Alleen biedt Belgacom voor zijn VDSL producten een nieuwe klant ALLES gratis aan (activatie, installatie, modem, ferme korting eerste maanden).
Tja, naar wat ruikt dat ? Alle ADSL/ADSL2+ klanten van de OLO's zoveel mogelijk proberen afsnoepen ?
Als het nu met Dommel niet goed gaat, wees gerust dat EdpNet de volgende is straks.
Dan zitten we straks allemaal terug gezellig samen met Belgacom en Telenet.
Die misschien de limieten dan terug invoert...
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Sluit zich eigenlijk aan bij Gent32m.
Ik heb nooit problemen ondervonden bij dommel (sinds 2007 abonnee) enkel dit jaar bij de verhuis was miserie gehad maar dat lag bij belgacom (technieker had zich er te rap van afgemaakt).
Ik heb al regelmatig contact gehad met de helpdesk zowel via mail als telefoon en moet zeggen dat ik er toch wel tevreden ben. Altijd een correct antwoord gekregen.
Ik zit vooral bij dommel nog voor de ongelimiteerde upload en aan 3,5 Mbits! ik haal gemakkelijk 420 kB/s upload
Ik heb overigens de gewone speedconnect, ik download amper nog iets: meestal rond de 30-45GB/maand.
Upload ligt meestal rond de 150-200 GB/maand.
Tis me iets dat overal eigenlijk opvalt: op het internet kom je vaak meer negatieve commentaren dan positieve, want als alles goed gaat ga je nu ook weer niet alles actief volgen (ik heb het dan over de gewone mensen). Ik hou er gewoon geen rekening meer mee, ik zie zelf wel of het bij mij goed zit of fout loopt.
Tis nu al meer dan een jaar dat hier mensen zitten te zagen dat dommel slecht is. Maar zagen we ook niet over telenet, belgacom enz...?
Mensen zijn over het algemeen zagen
Ik heb nooit problemen ondervonden bij dommel (sinds 2007 abonnee) enkel dit jaar bij de verhuis was miserie gehad maar dat lag bij belgacom (technieker had zich er te rap van afgemaakt).
Ik heb al regelmatig contact gehad met de helpdesk zowel via mail als telefoon en moet zeggen dat ik er toch wel tevreden ben. Altijd een correct antwoord gekregen.
Ik zit vooral bij dommel nog voor de ongelimiteerde upload en aan 3,5 Mbits! ik haal gemakkelijk 420 kB/s upload
Ik heb overigens de gewone speedconnect, ik download amper nog iets: meestal rond de 30-45GB/maand.
Upload ligt meestal rond de 150-200 GB/maand.
Tis me iets dat overal eigenlijk opvalt: op het internet kom je vaak meer negatieve commentaren dan positieve, want als alles goed gaat ga je nu ook weer niet alles actief volgen (ik heb het dan over de gewone mensen). Ik hou er gewoon geen rekening meer mee, ik zie zelf wel of het bij mij goed zit of fout loopt.
Tis nu al meer dan een jaar dat hier mensen zitten te zagen dat dommel slecht is. Maar zagen we ook niet over telenet, belgacom enz...?
Mensen zijn over het algemeen zagen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ja de kleintjes steunen maar niet tegen elke prijs.
Als Dommel me identiek levert wat scarlet one levert met plezier schakel ik over, zelfs al moet ik jaarlijke betaling doen.
600 euro voor fixed line 's avonds / digi tv / onbeperkt volume & vdsl2
Maar no multi play = duurder altijd, dat is de realiteit.
Als Dommel me identiek levert wat scarlet one levert met plezier schakel ik over, zelfs al moet ik jaarlijke betaling doen.
600 euro voor fixed line 's avonds / digi tv / onbeperkt volume & vdsl2
Maar no multi play = duurder altijd, dat is de realiteit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
klopt, dommel heeft er niks me te zien, er was er ene die iets ondeugend gepost hadLord Utopia schreef:Voor zover ik weet is er geen vraag geweest van Dommel uit geweest om de thread te verwijderen/aan te passen. Het topic staat in het afgesloten deel van het forum en dat is verplaatst geweest door een moderator.
helaas de overstap naar speedconnect een week geleden aangevraagd....
mails gestuurd dat ik de modem niet moest hebben (heb een fb 7390) maar toch een factuur gekregen voor 99+138 eur
na enkele mails en enkele dagen een proforma van 99 eur welke nog steeds niet verwerkt is
op mijn vraag of ze dit konden schrappen (met vermelding van de aankomende actie) kreeg ik als antwoord dat alles in gang gezet was en niet meer te stoppen was
al 2.5 jaar redelijk tevreden klant bij dommel maar het gaat maar goed tot het fout loopt en dan gaat het meestal ook goed fout
mails gestuurd dat ik de modem niet moest hebben (heb een fb 7390) maar toch een factuur gekregen voor 99+138 eur
na enkele mails en enkele dagen een proforma van 99 eur welke nog steeds niet verwerkt is
op mijn vraag of ze dit konden schrappen (met vermelding van de aankomende actie) kreeg ik als antwoord dat alles in gang gezet was en niet meer te stoppen was
al 2.5 jaar redelijk tevreden klant bij dommel maar het gaat maar goed tot het fout loopt en dan gaat het meestal ook goed fout
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Jaycee DIRECT aangetekende brief naar dommel sturen. Je hebt een wettelijke opzegtermijn van 7 werkdagen die geldig is bij een online aankoop.jaycee schreef:[Edit Mod: onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels]
helaas zijn die 7 dagen al verstreken
mijn factuur die zogezegd alsnog via domiciliëring ging geind worden staat nog steeds op onbetaald
heeft iemand die de gratis overstap aangevraagd heeft zijn aansluiting al gekregen? of een datum?
mijn factuur die zogezegd alsnog via domiciliëring ging geind worden staat nog steeds op onbetaald
heeft iemand die de gratis overstap aangevraagd heeft zijn aansluiting al gekregen? of een datum?
-
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Heb de overstap gedaan, maar ook nog geen datum gekregen.
De 99 euro is nog niet van mijn bankrekening gehaald maar heb al een aantal keren een ticket aangemaakt ivm de waarborg van mijn modem.
Ik moet hen 99 euro, mar heb van hen nopg 149 euro te goed. Ondertussen blijven de abbo ksotn elke maand van mijn rekening gaan.
Heb er al spijt van dat ik bij dommel ben gebleven, mss had ik toch beter voor het geld gekozen en naar scarlet gegaan.
Tom
De 99 euro is nog niet van mijn bankrekening gehaald maar heb al een aantal keren een ticket aangemaakt ivm de waarborg van mijn modem.
Ik moet hen 99 euro, mar heb van hen nopg 149 euro te goed. Ondertussen blijven de abbo ksotn elke maand van mijn rekening gaan.
Heb er al spijt van dat ik bij dommel ben gebleven, mss had ik toch beter voor het geld gekozen en naar scarlet gegaan.
Tom
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 21 maa 2008, 01:06
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 3 keer
26/10 migratie naar speedconnect aangevraagd en betaling (99euro) gedaan
27/10 betaling ontvangen door dommel
28/10 modem thuis ontvangen
08/11 activatiedatum per mail gekregen (activatie voorzien op 23/11)
27/10 betaling ontvangen door dommel
28/10 modem thuis ontvangen
08/11 activatiedatum per mail gekregen (activatie voorzien op 23/11)
-
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Daarstraks nog is gebeld.
Klantendienst vindt het normaal dat ik nog geen datum heb aangezien ik met domiciliering werk.
Dat duurt altijd wat langer.
Maar de factuur is nu sinds verleden week van mijn rekening gehaald, maw bij dommel word dat binnen enkele dagen verwerkt en dan zullen ze wss wel snel een datum kunnen geven.
Als ik hun er dan op wijs dat ik van hun nog 150 euro van mijn modem te goed heb, dan bloedt hun neus.
Als ze niet snel over de brug komen zwier ik ze buiten op het einde van dat eerste jaar.
Ja man, ik heb al veel spijt dat ik toch niet naar scarlet ben overgestapt, een netjes betalende en trouwe klant wordt daar echt gewoon in de kou gezet door die gasten.
Begrijpen wie begijpen kan.
Tom
Klantendienst vindt het normaal dat ik nog geen datum heb aangezien ik met domiciliering werk.
Dat duurt altijd wat langer.
Maar de factuur is nu sinds verleden week van mijn rekening gehaald, maw bij dommel word dat binnen enkele dagen verwerkt en dan zullen ze wss wel snel een datum kunnen geven.
Als ik hun er dan op wijs dat ik van hun nog 150 euro van mijn modem te goed heb, dan bloedt hun neus.
Als ze niet snel over de brug komen zwier ik ze buiten op het einde van dat eerste jaar.
Ja man, ik heb al veel spijt dat ik toch niet naar scarlet ben overgestapt, een netjes betalende en trouwe klant wordt daar echt gewoon in de kou gezet door die gasten.
Begrijpen wie begijpen kan.
Tom
-
- Plus Member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Migratie aangevraagd op 24 October, vandaag 15 November op VDSL2 (speedconnect plus).
Weliswaar op 21 mbps en niet op 30 mbps.
Minpuntje : sinds vrijdag ochtend afgesloten van cityconnect ADSL2, pas weer aangesloten deze middag.
Bijna 3 dagen geen internet, had beter afgestemd kunnen worden.
Weliswaar op 21 mbps en niet op 30 mbps.
Minpuntje : sinds vrijdag ochtend afgesloten van cityconnect ADSL2, pas weer aangesloten deze middag.
Bijna 3 dagen geen internet, had beter afgestemd kunnen worden.
Heb nu cityline en ik overweeg de overstap te doen naar jaarlijkse betaling. Zeker nu ik lees dat dit met gratis boostpack is. Ik vermoed dat de website ook ondertussen in de laatste twee maanden is gewijzigd, want ik geloof dat er deze optie in het begin er niet bijstond, maar soit.
Ik heb de laatste tijd “slecht” een paar eurocent gesprekken. Ga ik in de toekomst nog facturen krijgen voor deze kleine bedragen? Die kunnen toch beter verzameld worden tot er een minimum van bv 10euro bereikt is.
Als ik nu bestel in Januari voor het volledig jaar 2011. Kan ik dan in Jan 2012 terug kiezen voor maandelijkse betaling? Of hang je nu voor eeuwig vast aan jaarlijkse betaling?
Nog een ander punt betreffende Cityline. Indien er een gesprek word gevoerd, is een mogelijkheid om automatisch de bandbreedte van internet te beperken?
Ik heb de laatste tijd “slecht” een paar eurocent gesprekken. Ga ik in de toekomst nog facturen krijgen voor deze kleine bedragen? Die kunnen toch beter verzameld worden tot er een minimum van bv 10euro bereikt is.
Als ik nu bestel in Januari voor het volledig jaar 2011. Kan ik dan in Jan 2012 terug kiezen voor maandelijkse betaling? Of hang je nu voor eeuwig vast aan jaarlijkse betaling?
Nog een ander punt betreffende Cityline. Indien er een gesprek word gevoerd, is een mogelijkheid om automatisch de bandbreedte van internet te beperken?
-
- Plus Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
jaycee schreef:helaas zijn die 7 dagen al verstreken
mijn factuur die zogezegd alsnog via domiciliëring ging geind worden staat nog steeds op onbetaald
heeft iemand die de gratis overstap aangevraagd heeft zijn aansluiting al gekregen? of een datum?
- 13/10 - Ticket gemaakt met de vraag "hoe ga ik van NetConnect naar SpeedConnect Plus?"
- 14/10 - Antwoord op ticket: "migratie aanvragen via CRM panel, € 99 kosten betalen en eventueel € 139 voor de Sagem modem."
- 02/11 - NetConnect -> SpeedConnect Plus migratie aangevraagd
- 03/11 - SpeedConnect Plus migratiefactuur (proforma) twv € 99 ontvangen
- 04/11 - Migratiefactuur betaald
- 04/11, 11u00 - Ticket gemaakt met de vraag mijn klantgegevens aan te passen
- 04/11, 13u00 - Ticket gesloten en klantgegevens correct aangepast zoals gevraagd
- 04/11, 22u30 - Bericht van Dommel dat de Sagem modem verstuurd was, ook al had ik er niet om gevraagd. De modem staat nergens vermeld in de facturen dus ik neem aan dat ze gratis is.
- 08/11 - Bevestiging van de installatiedatum van VDSL2, expected activation date: 24/11/2010 (14.00u - 18.00u)
- 15/11, 16u51: Ticket gemaakt met de vraag om mijn maandelijkse factuur om te zetten in een jaarlijkse owv de korting.
- 15/11, 17u15: Ticket gesloten, de proforma factuur voor december die ik al gekregen had moet ik nog betalen, daarna zal ik een jaarlijkse factuur krijgen.
Tot nu toe is mijn contact met Dommel steeds vlot en correct verlopen. Ik heb helemaal geen klachten over hun service desk.
Maar door alle slechte ervaringen die ik op dit forum al gelezen heb, zal ik Dommel enkel aanraden aan mensen van wie ik weet dat ze de service desk niet (dringend) zullen nodig hebben. Ik betaal ook nooit via domiciliëring, de € 1 per maand die je daarmee uitspaart is het risico op miserie mij lang niet waard.
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Hoe zit dat eigenlijk met de technische installatie? Als ik een migratie doe naar VDSL2, moet er dan een andere aansluitdoos komen zoals bij BGC-klanten? (6-polig?) of gewoon aansluiten op het dubbele koperpaar dat uit de adsl splitter komt?
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Interessante vraag.koekjesvreter schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de technische installatie? Als ik een migratie doe naar VDSL2, moet er dan een andere aansluitdoos komen zoals bij BGC-klanten? (6-polig?) of gewoon aansluiten op het dubbele koperpaar dat uit de adsl splitter komt?
Weet iemand hier het antwoord op ?
Volgens mij hoef je die telefooncontactdoos niet te vervangen.
Enkel zo een VDSL splitter steken (als je ook telefonie afneemt).
Correct ?
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Bij Dommel krijg je enkel een 5 > 6 polige adapter/splitter (?) mee in de doos met je modem (ik tentijde nix).
NTP2007 contactdoos zal je dus zelf moeten halen/installeren.
Hier draait vdsl2 al 1.5 jaar op een gewone 5 polige - wandcontactdoos - 5 polige adsl splitter.
NTP2007 contactdoos zal je dus zelf moeten halen/installeren.
Hier draait vdsl2 al 1.5 jaar op een gewone 5 polige - wandcontactdoos - 5 polige adsl splitter.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat is onzin, de 5-6 polige adapter is volledig waardeloos zonder full-rate splitter.kaise1 schreef:Bij Dommel krijg je enkel een 5 > 6 polige adapter/splitter (?) mee in de doos met je modem (ik tentijde nix).
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Hoi,
Bij mij zat in de doos van de modem van dommel ook de 5/6 adoptor bij en een splitter maar omdat dat hier afgeraden werd ben ik de belgacomshop binnengestapt. Blijkbaar zit er bij BC een ntp 2007 mee in de doos.
Ze waren daar supervriendelijk, zelfs toen ik zei dat het vdsl bij dommel was en niet bij hun (heb wel een classic lijn bij BC). Ik kreeg zonder probleem die ntp 2007 mee. Ze moesten zelfs mijn gegevens nog niet hebben.
Tom
Bij mij zat in de doos van de modem van dommel ook de 5/6 adoptor bij en een splitter maar omdat dat hier afgeraden werd ben ik de belgacomshop binnengestapt. Blijkbaar zit er bij BC een ntp 2007 mee in de doos.
Ze waren daar supervriendelijk, zelfs toen ik zei dat het vdsl bij dommel was en niet bij hun (heb wel een classic lijn bij BC). Ik kreeg zonder probleem die ntp 2007 mee. Ze moesten zelfs mijn gegevens nog niet hebben.
Tom