Ook digitale TV bij Edpnet ?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Wanneer ik naar de Edpnet online shop surf en ik selecteer de categorie 'DigiTV' dan vind ik daar een hoop hardware specifiek voor Digitale TV. De prijzen zijn met 21% BTW, dus het slaat volgens mij op België. Weet er soms iemand of Edpnet op de korte termijn ook met digitale TV gaat starten ?

Link webshop : http://extra.edpnet.net/config_hardware ... &width=850
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Extra Smartcard voor EDPnet DigiTV
daar lijkt het toch op :)
Extra Smartcard voor EDPnet DigiTV
- De smartcard geeft toegang tot de kanalen waarvoor het abonnementsgeld wordt betaald.
- De smartcard moet geactiveerd worden (bv. via My EDPnet) alvorens hij gebruikt kan worden. Het activeren duurt maximum 30 minuten.
- Er kunnen maximum 3 smartcards per (gezins-)abonnement geleverd en geactiveerd worden.
20 euro/stuk
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je goederen koopt in Nederland, dan betaal je daar 19% BTW, dus er zomaar van uitgaan dat als ze verkopen aan 21%, dat ze dan ook Digi tv aanbieden in België, is toch een zeer rare conclusie.
't Is niet omdat ze een VDSL2-modem aanbieden, dat ze echt VDSL2 doorverkopen. Het zou raar zijn, maar het één heeft toch niet te maken met het ander?
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

De prijzen zijn met 21% BTW, dus het slaat volgens mij op België
Voor digitale tv is het 12% BTW dacht ik in België
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

rowan schreef:
De prijzen zijn met 21% BTW, dus het slaat volgens mij op België
Voor digitale tv is het 12% BTW dacht ik in België
Lol, enkel voor de auteursrechten en de diensten betaal je 12% hoor. Harde waren blijft vadertje staat 21% van stelen.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

wel bovenaan moet je bij categorie van Zyxel op 'digiTv' klikken

dat zal dus DVB-T worden via edpnet? Da's wel voordeliger dan tv-vlaanderen....
20,34 € voor smartcard (tv-vlaanderen: 79 € + activatie: 30 €)
lage hardware-investering....

wat ik niet snap:
"DVB-T decoder om rechtstreeks in de televisie te pluggen"
dat heeft de vorm van een Common Interface? Is dat niet gewoon voor de smartcard? Ik zit nu al 13 jaar in de satontvangst, en heb nooit een DVB-T/S ontvanger in een Common Interface zien zitten

http://www.edpnet.be/content/download/1 ... T_B_nl.pdf
2/06/09

Voorlopig kan EDPnet dit aanbod nog niet lanceren in België omwille van een aantal
redenen.

Omdat in België het frequentiespectrum van de ether een gewestelijke bevoegdheid is, kan elke gemeenschap naar eigen goeddunken de frequenties verdelen en verkopen. Zo worden in Vlaanderen op het huidige DVB-T platform enkel nog de openbare zenders uitgezonden en is er voor extra commerciële zenders - waarrond abonnementen gebouwd zouden kunnen worden - nog geen bekrachtigde ruimte op de vrije frequenties. En ook in

Wallonië is digitaal voorlopig enkel maar het zenderaanbod van RTBF te ontvangen. Mocht er toch beslist worden een netwerk uit te bouwen, moet de frequentie verkocht worden aan een uitbater die er, in samenspraak met contentproviders (televisiemaatschappijen), extra zenders kan voorzien. De aankoop van zo'n frequentie is doorgaans echter erg duur, wat potentiële uitbaters afschrikt.

Natuurlijk speelt ook het gegeven dat de 2 grootste telecombedrijven in België al beschikken over digitale televisie, hier een belangrijke rol. Het feit dat zij beide geen concurrentie toelaten op hun netwerk levert hen immers een aanzienlijk competitief voordeel op.

Ten slotte is er nog de beperkte mastdekking, waardoor het bereik van DVB-T in België momenteel nog grote gaten vertoont.

boeiend allemaal.....laat maar komen.....
met Qbox HD heb ik 1/2 DVB-T/S tuners, dus kan overschakelen zoveel ik wil.....

beter dan al die dichtgetimmerde belgacom/telenet boxen....
Laatst gewijzigd door satsurfer 07 sep 2009, 21:55, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.scarlet.be/nl/digitale-tv.php
bij scarlet is het toch geen dvb-t
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik had ergens gehoord dat er volgend jaar een nieuwe digitale tv-provider zou bijkomen.
Die zou zowel DVB-T als DVB-S aanbieden. Ik dacht dat de naam Nordic TV (of zoiets) zou zijn.
Die firma of dat merk bestaat wel maar ik vond via google niets in combinatie met België.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik verheug me erop, ik was al aan het kijken om dvb-s te nemen, maar dan toch nog maar wat afwachten.
En maar hopen dat het niet te duur gaat zijn.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

seagull, ben je zeker dat Norkring ook DVB-S ging aanbieden? Ik heb even gezocht en de meeste nieuwsartikels spreken alleen van DVB-T en DVB-H.
voorbeeld: http://www.tv-visie.be/nieuws/belgie/no ... ark_26735/
Afbeelding
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Kenw00t schreef:seagull, ben je zeker dat Norkring ook DVB-S ging aanbieden? Ik heb even gezocht en de meeste nieuwsartikels spreken alleen van DVB-T en DVB-H.
voorbeeld: http://www.tv-visie.be/nieuws/belgie/no ... ark_26735/
In mijn post staat dat ik die geruchten opgevangen had (van een TVV reseller/installateur/satboer). Ik ben dus helemaal niet zeker.
Op hun site spreken ze ook alleen maar van DVB-T.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Lauketib
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 okt 2010, 10:29

is er hier nog nieuws over? zou edpnet tv aanbieden in de toekomst?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

In de toekomst ja...
Er zijn geen alternatieve ISP's bij mijn weten die al digitale TV hebben (ik reken Scarlet = BC niet mee)
Mobistar gebruikt dan weer tv vlaanderen,...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lauketib
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 okt 2010, 10:29

verre toekomst? :wink:
Lauketib
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 okt 2010, 10:29

antwoord van de edpnet klantendienst:

"Helaas momenteel bieden we geen Digitale Tv aan.
Onze collega's van de Marketingdienst zijn momenteel met de ontwikkeling van dit product bezig. We hebben nog geen exacte informatie hierover."
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Dat hebben ze mij al enkele maanden geleden verteld ze. :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Lauketib schreef:is er hier nog nieuws over? zou edpnet tv aanbieden in de toekomst?
Via het DVB-t platform zeker niet in de heel nabije toekomst. Norkring, welke ondermeer verhuurder van de frequenties voor DVB-T is, liet al weten enkel met Telenet een akkoord te hebben om nog dit jaar uitzendingen te starten.
Andere kandidaten moeten dus wachten tot volgend jaar ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”