Ik kom net terug van iemand waar ik een speedtouch vervangen heb door een BBOX2.
BBOX2 trouwens gratis gekregen in de Belgacom-shop.
Echter de BBOX2 verbreekt regelmatig de verbinding wat op zich niet echt te verwonderen is als je naar de waarden in de BBOX2 kijkt (synct dacht ik op 1120 kbps).
Een upgrade naar VDSL is niet mogelijk wegens niet beschikbaar maar ik maakte mij de bedenking of een upgrade naar ADSL2 een oplossing zou zijn.
Daarom de volgende vragen?
1) Is een BBOX2 compatible met ADSL2?
2) Bestaat er een database waar je kan checken of mensen op ADSL2 kunnen aangesloten worden?
Ik heb de BelgacomTV test gedaan en BelgacomTV is niet beschikbaar. Ik neem aan dat dit betekent dat ADSL2 niet beschikbaar is.
BBox2 and ADSL2?
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
1) ja en ook met ADSL en VDSL2, niet met VDSL(1)Astralon schreef: 1) Is een BBOX2 compatible met ADSL2?
2) Bestaat er een database waar je kan checken of mensen op ADSL2 kunnen aangesloten worden?
2) neen
Astralon, PM me even het belgacom telefoon nummer van deze persoon. Ik zal het even nakijken.Astralon schreef:Ik kom net terug van iemand waar ik een speedtouch vervangen heb door een BBOX2.
BBOX2 trouwens gratis gekregen in de Belgacom-shop.
Echter de BBOX2 verbreekt regelmatig de verbinding wat op zich niet echt te verwonderen is als je naar de waarden in de BBOX2 kijkt (synct dacht ik op 1120 kbps).
Een upgrade naar VDSL is niet mogelijk wegens niet beschikbaar maar ik maakte mij de bedenking of een upgrade naar ADSL2 een oplossing zou zijn.
Daarom de volgende vragen?
1) Is een BBOX2 compatible met ADSL2?
Ik heb de BelgacomTV test gedaan en BelgacomTV is niet beschikbaar. Ik neem aan dat dit betekent dat ADSL2 niet beschikbaar is.
- Proximus
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Dag Astralon,
De b-box2 is zowel voor ADSL(2+) als voor VDSL2. Op uw 2de vraag is het zo dat dit nergens online te testen is, indien u mij u telefoonnummer kunt bezorgen via e-mail of PM test ik alles uit en laat ik u iets weten.
Vriendelijke groet,
Eva
De b-box2 is zowel voor ADSL(2+) als voor VDSL2. Op uw 2de vraag is het zo dat dit nergens online te testen is, indien u mij u telefoonnummer kunt bezorgen via e-mail of PM test ik alles uit en laat ik u iets weten.
Vriendelijke groet,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
- Proximus
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Bedankt voor je PM, ik heb de lijn nagekeken en het gaat hier over een ADSL lijn met een snelheid van 1,1Mbps. De snelheid kan niet hoger omwille van de afstand tot de centrale. De lijn waarde zijn goed maar toch zie ik de verbrekingen. Dit zal dan waarschijnlijk ergens in de straat liggen aangezien de modem al vervangen is. Gelieve onze technische dienst te contacteren op 0800/22700 voor een afspraak met een technieker te maken. ADSL2 en VDSL2 is niet mogelijk op deze lijn.
Vriendelijke groet,
Eva
Vriendelijke groet,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
@Eva, bedankt voor de input.
En inderdaad zeer vervelend dat je anno 2010 op 1,1 Mbps zit.
Ik zal eens kijken of Telenet daar een optie is want het is een vrij groot huis en het bureau en de plaats waar de kabel binnenkomt liggen ver uit elkaar.
Dan zwijg ik nog over het gekende probleem van email adresen die ISP-gebonden zijn
.
En inderdaad zeer vervelend dat je anno 2010 op 1,1 Mbps zit.
Ik zal eens kijken of Telenet daar een optie is want het is een vrij groot huis en het bureau en de plaats waar de kabel binnenkomt liggen ver uit elkaar.
Dan zwijg ik nog over het gekende probleem van email adresen die ISP-gebonden zijn

-
- Elite Poster
olitox, bedankt voor de update via PM.
Gisteren eindelijk naar de klantendienst kunnen bellen en vandaag sturen ze al een technieker omdat er te veel storing op de lijn zit.
Gisteren eindelijk naar de klantendienst kunnen bellen en vandaag sturen ze al een technieker omdat er te veel storing op de lijn zit.
-
- Elite Poster
Weer iets bijgeleerd vandaag...
De maximale afstand tussen ROP en klant wordt vastgelegd door het BIPT en ze controleren daar blijkbaar ook op en Belgacom zou daarvoor beboet kunnen worden indien ze er toch over gaan.
De maximale afstand tussen ROP en klant wordt vastgelegd door het BIPT en ze controleren daar blijkbaar ook op en Belgacom zou daarvoor beboet kunnen worden indien ze er toch over gaan.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Waar staat dat ergens?Astralon schreef:Weer iets bijgeleerd vandaag...
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
Vandaag gehoord van iemand bij Belgacom. Mijn zus heeft nog een ADSL verbinding en eens gekeken of ik niets kon forceren om VDSL te krijgen maar te ver is te ver en met bovenstaande uitleg.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Daar geloof ik nu echt geen snars vanAstralon schreef:De maximale afstand tussen ROP en klant wordt vastgelegd door het BIPT en ze controleren daar blijkbaar ook op en Belgacom zou daarvoor beboet kunnen worden indien ze er toch over gaan.

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Toch is het zo. Het BIPT legt Belgacom bepaalde regels op, die alles te maken hebben met technische normen. En daar horen ook storingsnormen bij. Als Belgacom zou afwijken van de normen die ze met het BIPT zijn overeen gekomen, dan kunnen ze hier effectief voor gestraft worden.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Op basis van wat maak jij die bedenking/bewering? Op wat een BGC technicus zei?quistnix schreef:Toch is het zo. Het BIPT legt Belgacom bepaalde regels op, die alles te maken hebben met technische normen. En daar horen ook storingsnormen bij. Als Belgacom zou afwijken van de normen die ze met het BIPT zijn overeen gekomen, dan kunnen ze hier effectief voor gestraft worden.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti