Ik overweeg de overstap te maken van dommel naar belgacom voor digitale tv ( heb nu nog indi TV en krijg stress van de decoder die blijft hangen bij opgenomen programma's en de guide en interface retetraag gaan )
Heb nu ADSL van dommel op 6mbit en wil naar de VDSL van belgacom gaan , deze pack kost me 53euro per maand , is goedkoper dan dommel want kabel en telefoonlijn zijn dan niet meer nodig !
is het waar dat internet vertraagt bij TV kijken of is dit bij VDSL te verwaarlozen dan op 25mbit ?
kan ik met belgacom nog op nieuwsgroepen ? zijn deze zoals bij dommel geintegreerd bruikbaar zonder limiet ?
of kan ik evt met mijn vader zijn Nieuwsserver die dommel blijft gebruiken bij belgacom ?
Vraagje over belgacom pack TV + Internet Intense
Tv vertraagt inderdaad u surfsnelheid, maar dat "voel" je praktisch niet als je maar 1 decoder hebt bevoorbeeld.
Een SD stream neemt ~3mbits in beslag, en een HD stream ~9mbits. Als je op een 30mbits lijn zit, en je hebt 3 decoders, zal je in het ergste geval op 6mbits surfen (decoder 1: HD kijken 9mbits, SD opnemen 3mbits / Decoder 2: HD kijken 9mbits / Decoder 3: SD kijken 3mbits => Totaal van 24mbits, wat het maximum voor TV is momenteel)
Als je wilt weten hoeveel je verliest, moet je maar de berekening maken hé. 20mbits lijn neemt een maximum van 18mbits voor TV. (2HD => 2x 9mbits)
Ook denken aan de surfsnelheid van je abonnement. Met een comfort abonnement surf je op maximum 12mbits. Dus als je een 30mbits lijn hebt, met maar 1 decoder, ga je nooit last hebben van trager surf (Decoder 1: HD kijken/HD opnemen => 2x9mbits => 18mbits ===> 30-18 =12)
Een SD stream neemt ~3mbits in beslag, en een HD stream ~9mbits. Als je op een 30mbits lijn zit, en je hebt 3 decoders, zal je in het ergste geval op 6mbits surfen (decoder 1: HD kijken 9mbits, SD opnemen 3mbits / Decoder 2: HD kijken 9mbits / Decoder 3: SD kijken 3mbits => Totaal van 24mbits, wat het maximum voor TV is momenteel)
Als je wilt weten hoeveel je verliest, moet je maar de berekening maken hé. 20mbits lijn neemt een maximum van 18mbits voor TV. (2HD => 2x 9mbits)
Ook denken aan de surfsnelheid van je abonnement. Met een comfort abonnement surf je op maximum 12mbits. Dus als je een 30mbits lijn hebt, met maar 1 decoder, ga je nooit last hebben van trager surf (Decoder 1: HD kijken/HD opnemen => 2x9mbits => 18mbits ===> 30-18 =12)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Informeer maar eerst of VDSL2 voor u beschikbaar is en zo ja aan welke voorwaarden. Er zijn er hier genoeg die geen 30Mbits halen wegens afstanden tot de rop en dergelijke meer. Die Belgacom verkopers hier op het forum hebben mooie praatjes.
Als je niet oppast zou je wel eens van een kale reis terug keren.
Als je niet oppast zou je wel eens van een kale reis terug keren.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
door tv erbij te nemen
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien