geen kiestoon, telefoon(lijn) wrkt niet?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kendeman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 okt 2010, 15:19

Ik heb een pack met een classic telefoonlijn die ik wil gebruiken. Internet en bgc tv werken prima. Technieker heeft bij installatie bgctv een nieuwe inbouwdoos geplaatst. Heb vandaag een telefoon gekocht maar het lukt mij niet om te telefoneren.

Het is een 6-polige inbouwdoos met 2 schuifklepjes voor telefoons. Ik hoor geen kiestoon, en als ik de bgc testnr bel hoor ik ook niets. Het afdekplaatje heb ik reeds verwijdert en de 2 mini schakelaartjes in de contactdoos staan naar boven.

Als ik met m'n gsm naar mijn vaste lijn bel, komt er onmiddelijk 'doorschakelen actief' op, en eventjes later kom ik dan bij 'phonemail basic' terecht.

Mvg
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Is de telefoonlijn al geactiveerd?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
kendeman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 okt 2010, 15:19

Jaja, samen met mijn bgc tv op 7 oktober. Kreeg toen bgc tv niet geinstalleerd omdat er in de fietsenstalling een verkeerde draad was aangesloten. Technische dienst heeft de dag nadien een technieker het probleem laten oplossen.
Hei zei dat als ik alsnog een telefoon wou gebruiken, hem gewoon rechtstreeks in het linkse schuifklepje moest steken.

Ik kan eventueel eens naar de technische dienst bellen, en de lijn daar eens laten testen?
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

kendeman schreef:Ik kan eventueel eens naar de technische dienst bellen, en de lijn daar eens laten testen?
Ik heb iets dergelijks voorgehad.

Mijn telefoon gaf geen kik en bij het contacteren van de storingsdienst kreeg ik steeds te horen dat de lijn wel in orde was. Ik geloofde dat uiteraard niet. Toen na enige tijd de technieker van BGC kwam bleek ik een VDSL splitter nodig te hebben die bij de originele installatie niet geleverd was (het volledige en iets ingewikkelder verhaal kan je elders in dit forum lezen trouwens).

Ik wil alleen maar zeggen: kijk goed na of je op het juiste punt aftapt. :wink:
kendeman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 okt 2010, 15:19

In de contactdoos steekt enkel een vdsl2 splitter (waarop dsl staat gedrukt), waaraan de modem hangt. Kzal straks voor 22h eens naar de klantendienst bellen.
kendeman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 okt 2010, 15:19

Klopt het dat er maar 2 draden (wit en blauw) aangesloten zijn op de contactdoos?
http://img403.imageshack.us/i/foto010o.jpg
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ja.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Bel maar naar de storingen. Kan verschillende oorzaken hebben: slechte poort, niet juist gejumperd op kvd of in Ldc.
Indien de fout voor de ntp ligt moet je deze interventie niet betalen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

kendeman schreef:Klopt het dat er maar 2 draden (wit en blauw) aangesloten zijn op de contactdoos?
http://img403.imageshack.us/i/foto010o.jpg
Volgens mij moet die wit blauwe draad op de blauwe klem zijn aangesloten.
kendeman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 okt 2010, 15:19

Ik werd doorverbonden rond 21.45 , ze gingen een test op de lijn uitvoeren en me terugbellen.
Ik vermoed dat het te laat (22h) was, en ik morgen zal moeten terugbellen.

Bij die blauwe aansluiting staat 'DSL'gedrukt, a1 b1. Bij de zwarte staat ?IN? gedrukt en a b.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

mailracer schreef:
kendeman schreef:Klopt het dat er maar 2 draden (wit en blauw) aangesloten zijn op de contactdoos?
http://img403.imageshack.us/i/foto010o.jpg
Volgens mij moet die wit blauwe draad op de blauwe klem zijn aangesloten.
Neen. De blauwe klem gaat naar de modem via de binnenbekabeling. De invoer of stijglijn moet op de zwarte klem zijn aangesloten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

kendeman schreef:Ik werd doorverbonden rond 21.45 , ze gingen een test op de lijn uitvoeren en me terugbellen.
Ik vermoed dat het te laat (22h) was, en ik morgen zal moeten terugbellen.

Bij die blauwe aansluiting staat 'DSL'gedrukt, a1 b1. Bij de zwarte staat ?IN? gedrukt en a b.
Dan zijn de aansluitingen correct.
kendeman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 okt 2010, 15:19

Heb daarjuist nog eens ene test laten uitvoeren maar ze vonden niets. Hij zei me de modem uit dsl splitter te trekken en daar de telefoon op aan te sluiten maar dit werkte ook niet.

Als het probleem bij mezelf ligt moet ik de interventie betalen. Ik ben zelf een leek op dit specifiek vlak, maar het zal wel niet aan mij liggen zeker?
Als het probleem in de contactdoos zit, valt dit dan mee onder de bekabeling? Ik ga de opbouwcontactdoos uit m'n tv kit eens aansluiten denk ik, wie weet werkt het dan.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

kendeman schreef:Ik ga de opbouwcontactdoos uit m'n tv kit eens aansluiten denk ik, wie weet werkt het dan.
Dus de lijn is volgens BGC in orde? Heb je al eens een andere toestel op jouw lijn geprobeerd of jouw toestel bij iemand anders aangesloten?
kendeman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 okt 2010, 15:19

Inderdaad, volgens BGC is de lijn in orde. Ik heb de opbouwdoos uit de kit vandaag eens aangesloten maar helaas, enkel internet en tv werken.

TD vroeg me of het een BGC toestel is, wat niet het geval is. Dus maar even gaan testen bij familie en hij werkt.
Hopelijk krijgt technieker morgen aan de praat.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Modem (internet en tv dus) kan syncro geven op één jumper/kabel. Voor telefonie heb je beiden nodig. Ergens tussen centrale en jouw huis zal er dus een jumper afgebroken zijn of kortsluiting geven...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

ik ben ondertussen "specialist" in telefoonlijnen zonder kiestoon LOL! Twee keer een ROP poort naar de filistijnen zo begrijp ik .. schijnbaar heeft Bcom een serieuze technische ingreep gedaan op mijn lijn en sindsdien heb ik geen problemen meer .. + 2db winst op de lijn? tenminste volgens vdsl2tool 8) :wink:
kendeman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 okt 2010, 15:19

Technieker is net weg om te kijken in de bgc kast achter een probleem. Was een slecht vn nummer zei hij.
Alles werkt nu :)

Er komt binnekort een nieuwe hd decoder van cisco vertelde hij.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”