Belgacom 12Mbit toch mogelijk

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Gisteren was er een overzetting van één van mijn abonnementen naar Belgacom (kwam van Scarlet). Scarlet en andere providers werkten de voorbije jaren perfect op die lijn op een ADSL2+ profiel van 12Mbit down.

Sinds gisteren staat de lijn plots op een ADSL profiel (4.6Mbit down). Ik bel naar Belgacom omdat ik er van uit ga dat er iets is misgelopen en krijg volgende uitleg:
- Ik hang ineens op een andere centrale, er is geen ADSL2+ apparatuur beschikbaar.
- Afstand tot de centrale te groot.
- Alternatieve internet providers kunnen wel ADSL2+ geven omdat ze andere apparatuur gebruiken.
- Belgacom investeert niet meer in ADSL2+ maar enkel in VDSL (begrijpelijk).

Ik ben serieus achterdochtig omdat het gaat over een dorp van 160 inwoners waardat er 1 Belgacom centrale staat (en zelfs geen enkele verdeelkast) dus ik doe eens een test of ik Belgacom TV kan krijgen. En wat blijkt, jawel, BGC TV beschikbaar met zelfs 2 streams.

Dus ik leg dit voor aan de klantendienst en die vertellen mij doodleuk dat indien ik BGC TV neem ik wel terug op ADSL2+ wordt gezet. De dame zegt mij dat ze maar een beperkt aantal poorten hebben op ADSL2+ en dat ik daarom op ADSL ben gezet.

Wat kan ik hiertegen beginnen ? Dit gaat toch niet over technische beperkingen maar dit is een zuiver commerciel ! Als ik een abbonnement neem met een specificatie van 12Mbit down dan ga ik er van uit dat ze mij dit ook geven indien technisch mogelijk. Ik weet dat in hun voorwaarden staat dat ze geen garanties qua snelheid geven maar een lijn downgraden is er toch wel over.
Laatst gewijzigd door VOiD 24 okt 2010, 10:50, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Blijven bellen. Lukt het niet bij de ene, dan wel bij de andere. Mij wilden ze eerst ook niet overzetten op VDSL2 (ik zit te ver van de centrale om 12 Megabit te halen met ADSL2+ en zat bijgevolg op 3,3 Mb), maar na veel inspanning heb ik toch mijn slag thuis gehaald.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Wat heeft dit te betekenen.Is toch allebei Intense of niet?

http://www.adsl-telecoms.be/nl/componen ... DgodphOtzw Waarschuwing promoties,wordt al 4 dagen verlengd. :oops:



http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... ens_congen
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 22 okt 2010, 13:28, in totaal 2 gewijzigd.
Bjorn_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2010, 20:40

Ik geraak er ook niet meer aan uit.
Voor sneller internet moest ik ook belgacom TV in huis halen. Maar een grote verbetering was het niet. Van 6mbs naar 9mbs met dezelfde 512k upload.

Er word hier verteld op dit forum dat je via de Belgacom TV site kan checken of je HD (en dus VDSL) kan ontvangen. Volgens die site is dat mogelijk voor mij. Volgens de Belgacom klantendienst is dit niet mogelijk.
Op de Belgacom TV site komt er een knop tevoorschijn met de text "HD Bestellen". Als je erop klikt kom je op de (engelse) Belgacom support site die over dit onderwerp in alle talen geen informatie bevat.

Dan is er de post hierboven van iemand die zelfs geen ADSL2 kon krijgen maar nu VDSL heeft.

Ik voel mij ook bedrogen en het gevoel word alleen maar erger met elke nieuwe speedboost en reclame over de toffe snelheden die ze niet kunnen leveren, maar ze gebruiken die theoretische cijfers al te graag in vergelijking met Telenet.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat een HD TV niet veel nut heeft zonder HD kanalen...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Bjorn_ schreef:Voor sneller internet moest ik ook belgacom TV in huis halen. Maar een grote verbetering was het niet. Van 6mbs naar 9mbs met dezelfde 512k upload
Heb je een BBox2 en VDSL? Het lijkt wel of je op een repairpofiel zit.
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Volgens de BGC site kon ik ook geen BGC TV krijgen.
Maar ik zit met Scarlet One (Surf + TF) toch op VDSL.
En Scarlet gebruikt toch de BGC infrastructuur, of ben ik verkeerd?

VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 28.2 dB
Downstream line rate : 16536 kbps
Upstream line rate : 2056 kbps
TX total power : -22.1 dbm
Downstream delay : 14.4 ms
Upstream delay : 4.4 ms

Afbeelding
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Bjorn_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2010, 20:40

Astralon schreef:
Bjorn_ schreef:Voor sneller internet moest ik ook belgacom TV in huis halen. Maar een grote verbetering was het niet. Van 6mbs naar 9mbs met dezelfde 512k upload
Heb je een BBox2 en VDSL? Het lijkt wel of je op een repairpofiel zit.
Ik heb een BBox en ADSL2, Ik probeer al bijna een jaar VDSL te krijgen.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Rikkyrocker schreef:Wat heeft dit te betekenen.Is toch allebei Intense of niet?
Datum is weer voor 1 dag vernieuwd.

http://www.adsl-telecoms.be/nl/componen ... DgodphOtzw Waarschuwing promoties,wordt al 6 dagen verlengd. :oops:



http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... ens_congen
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Bjorn_ schreef:
Astralon schreef:
Bjorn_ schreef:Voor sneller internet moest ik ook belgacom TV in huis halen. Maar een grote verbetering was het niet. Van 6mbs naar 9mbs met dezelfde 512k upload
Heb je een BBox2 en VDSL? Het lijkt wel of je op een repairpofiel zit.
Ik heb een BBox en ADSL2, Ik probeer al bijna een jaar VDSL te krijgen.
vermoedelijk is vdsl2 in jouw straat nog niet beschikbaar? zoniet, zou je het moeten krijgen op eenvoudige aanvraag
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik weet niet wat je probeert duidelijk te maken Rikkyrocker. Die adsl-telecoms.be is duidelijk een Belgacom-partner (reseller) die via zijn website Belgacom abonnementen probeert te verkopen. Dat die promotie maar een dag geldig zou zijn is inderdaad onzin en een twijfelachtige verkooptechniek want op de site van Belgacom staat duidelijk geldig tot 21 november, maar daar heeft Belgacom zelf niets mee te zien, dat is een initiatief van die website.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Bjorn_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2010, 20:40

xene schreef:vermoedelijk is vdsl2 in jouw straat nog niet beschikbaar? zoniet, zou je het moeten krijgen op eenvoudige aanvraag
Dat is wat belgacom mij vertelt. En als ik vraag waneer ik VDSL zou kunnen krijgen zeggen ze dat ze dat niet kunnen zien.
Is telefoneren naar de klantendienst de enige manier om zo'n aanvraag in te dienen?

In een andere thread op dit forum werd de suggestie gegeven om te kijken of VDSL beschikbaar is via EDPnet. En blijkbaar is dit zo.
Ook de Belgacom TV site zegt dat ik 2 HD streams kan ontvangen. Alleen de klantendienst beschikt blijkbaar over andere data.
Laatst gewijzigd door Bjorn_ 22 okt 2010, 16:03, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Die tools hebben geen 100 % waarheid. Mss kan een BGC medewerker op het forum eens voor jou kijken hoe het nu zit.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Bjorn_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2010, 20:40

Goztow schreef:Die tools hebben geen 100 % waarheid. Mss kan een BGC medewerker op het forum eens voor jou kijken hoe het nu zit.
Aan wie kan ik dat dan best vragen? Ik heb geen idee wie er juist voor Belgacom werkt.

Vriendelijk Bedankt,

- Bjorn
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Bjorn_ schreef:
Astralon schreef:vermoedelijk is vdsl2 in jouw straat nog niet beschikbaar? zoniet, zou je het moeten krijgen op eenvoudige aanvraag
Wel correct quoten a.u.b. !!!
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

bjorn, stuur een pm met je tel. of identificatienr.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

bjorn, ik heb het nagekeken en ik deel het hier mee zodat de anderen ook op de hoogte zijn.

VDSL2 is NIET mogelijk! Je bent nog niet aansluitbaar. Wanneer dit wel kan, kan ik je niet zeggen.

Je zit op ADSL2+ en je kan Belgacom TV (2SD streams) verkrijgen.
Bjorn_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2010, 20:40

Zamba schreef:bjorn, ik heb het nagekeken en ik deel het hier mee zodat de anderen ook op de hoogte zijn.

VDSL2 is NIET mogelijk! Je bent nog niet aansluitbaar. Wanneer dit wel kan, kan ik je niet zeggen.

Je zit op ADSL2+ en je kan Belgacom TV (2SD streams) verkrijgen.
Bedankt om dit na te kijken. Is er iets dat ik kan doen? Een technieker laten komen ofzo?
Ik hoor dit al sinds ik klant ben bij Belgacom, maar op dit forum zie ik constant mensen met dezelfde ervaring die dan toch op VDSL komen.

Ligt de beperking om VDSL te leveren enkel bij Belgacom? Kan een andere leverancier wel VDSL leveren? Of moeten ze werkelijk de draden herleggen in de straat. In dat geval, waar kan ik zo'n aanvraag doen?

Bedankt voor U hulp.

Mvg,

- Bjorn
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

het heeft geen zin om een aanvraag te doen voor vdsl2.

gewoon wachten totdat belgacom de nodige aanpassingen heeft gedaan in uw buurt.

op dit moment is het adsl2+ en blijft het adsl2+ totdat vdsl2 beschikbaar is en wanneer dit is, kan ik je niet zeggen.

een andere leverancier zal ook geen vdsl2 kunnen aanbieden.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Bjorn_ schreef:Ligt de beperking om VDSL te leveren enkel bij Belgacom?
Ja.

30Mbit: max loop= 400m & max attenuation=0,4db@800Hz
20Mbit: max loop= 700m & max attenuation=0,7db@800Hz
16,5Mbit: max loop= 1000m & max attenuation=1db@800Hz
Kan een andere leverancier wel VDSL leveren?
Neen.

Belgacom is de enige leverancier van VDSL2 op het telefoon netwerk.
Of moeten ze werkelijk de draden herleggen in de straat. In dat geval, waar kan ik zo'n aanvraag doen?
Neen, nergens.

Als blijkt dat ge te ver zit van een rop hebt ge pech. Als blijkt dat ge op het langste paar zit (retour) gaat de technieker u omzetten of de lassers langs sturen.
Bedankt voor U hulp.
Graag gedaan.
Mvg,

- Bjorn
Mvg,

- Trojan
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Bjorn_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2010, 20:40

Zamba schreef:het heeft geen zin om een aanvraag te doen voor vdsl2.

gewoon wachten totdat belgacom de nodige aanpassingen heeft gedaan in uw buurt.

op dit moment is het adsl2+ en blijft het adsl2+ totdat vdsl2 beschikbaar is en wanneer dit is, kan ik je niet zeggen.

een andere leverancier zal ook geen vdsl2 kunnen aanbieden.
De verwarring blijft duren. Ik kreeg zonet een PM van een collega van U die ook de test uitgevoerd heeft en die heeft een ander resultaat bekomen. Volgens zijn test kan ik VDSL op het repair profiel krijgen. Dat wil zeggen dat ik HD tv, betere upload en de maximale snelheid van mijn huidig abonnement zou hebben.

Dus ik zal nog eens een poging doen bij de klantendienst.
Ter informatie, zowel de Belgacom TV website en U collega vernoemen een kost van 50€, maar de optie-link op de belgacom TV site werkt niet. En de optie is niet te vinden in e-services.

mvg,

- Bjorn
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Bjorn_ schreef:
Zamba schreef:het heeft geen zin om een aanvraag te doen voor vdsl2.

gewoon wachten totdat belgacom de nodige aanpassingen heeft gedaan in uw buurt.

op dit moment is het adsl2+ en blijft het adsl2+ totdat vdsl2 beschikbaar is en wanneer dit is, kan ik je niet zeggen.

een andere leverancier zal ook geen vdsl2 kunnen aanbieden.
Volgens zijn test kan ik VDSL op het repair profiel krijgen. Dat wil zeggen dat ik HD tv, betere upload en de maximale snelheid van mijn huidig abonnement zou hebben.
Er wordt geen VDSL2 gegeven op een repair profiel, ofwel krijg je alles (minimum 16,5Mbit) ofwel adsl. Op een repairprofiel van 9Mbit heb je geen HD kanalen, deze worden dan geblokkeerd.

PM uw nummer eens naar mij en ik zal vanavond eens zien.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

Bjorn_ schreef:De verwarring blijft duren. Ik kreeg zonet een PM van een collega van U die ook de test uitgevoerd heeft en die heeft een ander resultaat bekomen. Volgens zijn test kan ik VDSL op het repair profiel krijgen. Dat wil zeggen dat ik HD tv, betere upload en de maximale snelheid van mijn huidig abonnement zou hebben.

Dus ik zal nog eens een poging doen bij de klantendienst.
Ter informatie, zowel de Belgacom TV website en U collega vernoemen een kost van 50€, maar de optie-link op de belgacom TV site werkt niet. En de optie is niet te vinden in e-services.

mvg,

- Bjorn
Die andere collega zal ik zijn ^^

Even de resultaten copy pasten:

Code: Selecteer alles

Total Length Minimum 784 m
Total Length Maximum 789 m
Total Attenuation Minimum 0.896 db
Total Attenuation Maximum 0.903 db
Available bandwidth: 16.5 Mbps 
Als je kijkt naar wat Trojan net gepost heeft...

Code: Selecteer alles

30Mbit: max loop= 400m & max attenuation=0,4db@800Hz
20Mbit: max loop= 700m & max attenuation=0,7db@800Hz
16,5Mbit: max loop= 1000m & max attenuation=1db@800Hz
..zit je goed voor een 16.5mbits profiel.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

16,5Mbit is GEEN repairprofiel.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Bjorn_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2010, 20:40

Tzal voor maandag worden denk ik. Kzit nog altijd op de wachtlijn (die begon met "Wachttijd is minder dan 2 min). Ze gaan waarschijnlijk dicht nu.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

2 antwoorden van belgacom techniekers, de éne zegt vdsl niet mogelijk - de andere zegt van wel :???:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

xenne schreef:2 antwoorden van belgacom techniekers, de éne zegt vdsl niet mogelijk - de andere zegt van wel :???:
hi hi hun computerke zal tilt geslaan hebben :beerchug: of is er toch natte vinger politiek van criteria wie wel en wie niet? :bang:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Muziekbos schreef:
xenne schreef:2 antwoorden van belgacom techniekers, de éne zegt vdsl niet mogelijk - de andere zegt van wel :???:
hi hi hun computerke zal tilt geslaan hebben :beerchug: of is er toch natte vinger politiek van criteria wie wel en wie niet? :bang:
Uiteraard, we konden niet achterblijven op de nattevinger politiek van telenet wie er meer dan 200GB mag downloaden en wie niet hé ;-) :beerchug:




:bang:

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Intussen werd mijn probleem opgelost door een vriendelijk en behulpzame belgacom technieker. Nu staat m'n lijn terug op 12Mbit :beerchug:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:Er wordt geen VDSL2 gegeven op een repair profiel, ofwel krijg je alles (minimum 16,5Mbit) ofwel adsl. Op een repairprofiel van 9Mbit heb je geen HD kanalen, deze worden dan geblokkeerd.
Hier volg ik je effe niet, 14,5 Mbps is toch een mogelijk repairprofiel ? En 25 Mbps is ook een repairprofiel voor wie op het bandplan van 17A zit. Ik snap je stelling dus niet dat je op VDSL2 ofwel alles krijgt ofwel ADSL :?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

VOiD schreef:Intussen werd mijn probleem opgelost door een vriendelijk en behulpzame belgacom technieker. Nu staat m'n lijn terug op 12Mbit :beerchug:
Goed voor jou! Kan je de titel van dit topic nog aanpassen ? :-D
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Trojan schreef:16,5Mbit is GEEN repairprofiel.
Dat klopt trojan maar ik voel het aan als een middel om hun klanten wat zoete broodjes aan te smeren.
Ik was een van de eerste aangeslotene op vdsl en nadien vdsl2 in mijn straat en door het plotse succes van belgacomtv met hun voetbal (wijken rond mij hebben veel AAGent supporters) ben ik van een 20Mbit profiel plots op 16,5Mbit geplaatst om reden van overspraak en storingen op de lokale kabel. Wat vroeger kon kan plots niet meer.
Dan zou Belgacom toch eens deftig moeten uitzoeken waarom dit zich voordoet gelet op feit dat de lokale kabel in onze straat maar 11 jaar oud is. De wijk is maar 12 jaar geleden aangelegd en er op nog geen 100m van elkaar twee ROPs staan.
Kabels met maar zulk ouderdom vertonen nog niet een zodanig beeld van overspraak en verzwakking tenzij er beschadigingen aan gebeurd zijn of zeer slordige aansluitingen of zoals men in vaktermen noemt bij abonnees valse antennes.
Spreek hier niet als leek want heb 28 jaar gewerkt bij BTelecom als hoofdtechnicus en weet wat telefoonkabel is alsook hun problemen.
Ik heb niet de gewoonte om de helpdesk uit te maken of lastig te blijven vallen zoals hier in dit forum al meerdere keren werd aangehaald door bepaalde personen om toch maar hun gelijk te halen of hun snelheid.
Persoonlijk vind ik dat Belgacom veel beter hun testen had moeten uitvoeren om een zekerheid te hebben dat minimaal 60% van hun vdsl2 klanten op profiel 17A kon worden geplaatst vooraleer daar mee zo'n reclame te maken terwijl nu wat ik vermoed en lees op dit forum er max 30% er echt gaat kunnen van genieten.
Want niemand zegt dat diegene die door hun gezaag en gedreig op profiel 17A met 30Mbit staan dit ook op termijn zullen blijven houden.
Ik vermoed als er bij die personen of anderen op zelfde lokale kabel wat teveel storingen zich gaan voordoen men hen snel op lager niveau gaat plaatsen zoals ik zelf heb ondervonden.
Ik had een intense abo en nu door feit dat ik toch maar op 16,5Mbit profiel blijf staan ben ik overgeschakeld naar comfort met optie onbeperkt downloaden en eerlijk ik voel geen verschil in het downloaden hoor.
Enkel had ik liever ook genoten van die hogere upload gelet op feit dat ik heel veel foto's oplaad naar mijn website (doe als hobby aan modelfotografie) maarja kwaliteit Belgacomkabels hebben anders beslist.
Dit wou ik even kwijt op deze rubriek.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

quistnix schreef:Goed voor jou! Kan je de titel van dit topic nog aanpassen ? :-D
Bij deze :wink:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

VOiD schreef:
quistnix schreef:Goed voor jou! Kan je de titel van dit topic nog aanpassen ? :-D
Bij deze :wink:
Amai wat een druk vanuit Belgacom op dit forum? Zouden beter van naam veranderen, ze zijn het ook aan het overnemen!!!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Muziekbos schreef:
VOiD schreef:
quistnix schreef:Goed voor jou! Kan je de titel van dit topic nog aanpassen ? :-D
Bij deze :wink:
Amai wat een druk vanuit Belgacom op dit forum? Zouden beter van naam veranderen, ze zijn het ook aan het overnemen!!!
Er zijn inmiddels gesprekken bezig met de top van userbase om dit bgcbase te noemen. Ook zullen telenetgebruikers vanaf dan verbannen worden zodat er zeker geen slecht woord over belgacom meer kan en zal gezegd worden. Eveneens is er besloten om op het tik.be-forum mensen van bgcbase undercoder te laten gaan om alzo iedereen die kwaad durft spreken direct naar de hel te sturen. U weze gewaarschuwd!!! *sigh*

:beerchug: :bang:

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Er is juist geen bal druk van belgacom uit. Het zijn een paar belgacom techniekers die vrijwillig hun best doen om klanten te helpen, dit zonder toestemming, goedkeuring of medeweten van belgacom (daarvoor hebben ze eva).

Als de klant een positief resultaat boekt dan moet daar maar wat tegenover staan; aanpassen van topic titel.

Dus hou uw getroll voor uzelf!
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Trojan schreef:Er wordt geen VDSL2 gegeven op een repair profiel, ofwel krijg je alles (minimum 16,5Mbit) ofwel adsl. Op een repairprofiel van 9Mbit heb je geen HD kanalen, deze worden dan geblokkeerd.

PM uw nummer eens naar mij en ik zal vanavond eens zien.
Trojan,
Gewoon uit nieuwsgierigheid: betekent dit dan ook dat men werkelijk die 16.5 Mbit haalt of kan het zijn dat men alsnog (bijvoorbeeld wegens de afstand of type bekabeling) toch maar, en ik roep maar iets, slechts 8Mbit effectief haalt tijdens de data overdracht?

Verder mijn complimenten voor jouw inzet hier!
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Als je aansluitbaar bent voor vdsl2, dan haal je minimum 16,5
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

eternum schreef:
Trojan schreef:Er wordt geen VDSL2 gegeven op een repair profiel, ofwel krijg je alles (minimum 16,5Mbit) ofwel adsl. Op een repairprofiel van 9Mbit heb je geen HD kanalen, deze worden dan geblokkeerd.

PM uw nummer eens naar mij en ik zal vanavond eens zien.
Trojan,
Gewoon uit nieuwsgierigheid: betekent dit dan ook dat men werkelijk die 16.5 Mbit haalt of kan het zijn dat men alsnog (bijvoorbeeld wegens de afstand of type bekabeling) toch maar, en ik roep maar iets, slechts 8Mbit effectief haalt tijdens de data overdracht?

Verder mijn complimenten voor jouw inzet hier!
De snelheid waarop je synchroniseert is de snelheid waartegen je kan surfen -6% overhead.

Dit is bij adsl trouwens ook het geval.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

OK, dat maakt het plaatje voor mij heel wat duidelijker.
Minimaal 16.5 Mbit en (voorlopig) maximaal 30Mbit waarop men synchroniseert voor VDSL.
Die benedengrens van 16,5 Mbit bij VDSL was mij geheel onbekend!
Maar dat is wel een belangrijk gegeven.
Ik dacht dat er geen ondergrens was bij VDSL waarop men je kon plaatsen.
Verkeerd gedacht dus .....
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Muziekbos schreef:Amai wat een druk vanuit Belgacom op dit forum? Zouden beter van naam veranderen, ze zijn het ook aan het overnemen!!
Niks druk, alleen blij dat ik buiten de 'normale' support toch terecht kan bij een aantal mensen die vrijwillig willen helpen. Het feit dat hier veel behulpzame BGC techniekers zijn valt mischien op door de afwezigheid van Telenet techniekers ? :angel:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”