Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Studenteninternet schreef:Tof, ik kreeg net deze mail:

Fair Use Policy bij ongelimiteerd internet van Telenet

Telenet hanteert een Fair Use Policy voor haar ongelimiteerde internetabonnementen. Zo leidt Telenet het internetverkeer voor al haar klanten in goede banen en verzekert ze een optimale gebruikservaring voor iedereen.

Wat stelt Telenet vast bij uw internetgedrag?

Wij stellen vast dat uw download- en/of uploadgedrag niet in lijn is met de Fair Use Policy van Telenet: uw volumeverbruik in de lopende aanrekeningsperiode is aanzienlijk meer dan wat typerend is voor uw internetabonnement.

Wat zijn de gevolgen van uw internetgedrag?

Als u uw volumeverbruik niet matigt, zijn wij genoodzaakt om de snelheid van uw internetverbinding tot het einde van deze periode aan te passen.

Om deze ingreep te vermijden, kennen we aan uw abonnement tot aan het einde van deze aanrekeningsperiode nog 10 GB bijkomend volume toe.

We adviseren u om onze Tips voor Fair Use door te nemen, zodat u de nodige maatregelen kunt treffen om uw volumeverbruik aan te passen.

Telenet Internet

Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden.

Wel jammer dat ik niet weet over welke lijn dit gaat :-) (we hebben er een heel aantal nog actief)
Telenet blijft toch spannend hé, ik ga verdomd blij zijn als alles daar weg is!

eenmaal je over die extra 10GB bent, stuur je 't volgende:
Ik kan mij onmogelijk akkoord verklaren met vage niet falsificeerbare termen vermeld in uw geautomatiseerde e-mails zoals "aanzienlijk meer" en "overdreven hoog in vergelijking met wat typerend is voor uw internetabonnement", en dit met betrekking tot mijn internet verbruik.

Ik wens geen standaard antwoord te ontvangen over de werking van de telemeter, maar concrete cijfers die contractueel rechtvaardigen dat ik door telenet op een verlaagde snelheid ben geplaatst sinds DD/MM/JJ.

Concreet wens ik dus die cijfers op te vragen die mij in staat stellen om de voorwaarden van "vrij downloaden" op objectieve manier te controleren, zodat de contractuele clausule

"verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct"

geverifiëerd kan worden en dus van toepassing is.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 10 keer

Ik ga zelf de moeite niet meer doen, heeft toch geen zin.
Ik heb BGC gevraagd de activatie van die bewuste lijn te versnellen en vrijdag wordt die al opgeleverd op vdsl2.
Weggaan bij telenet is het ENIGE juiste antwoord. (ik begrijp natuurlijk ook wel dat niet iedereen die mogelijkheid heeft)
Leuk dat ze bij telenet net hun voorwaarden aanpasten, great timing :-)

Mvg
flowiepowie
Starter
Starter

Laten wij, Fibernetters, ons verenigen en elkeen 250+ gigabyte downloaden zodat die onnozele limiet wa hoger komt te staan.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

flowiepowie schreef:Laten wij, Fibernetters, ons verenigen en elkeen 250+ gigabyte downloaden zodat die onnozele limiet wa hoger komt te staan.
Dat zal momenteel de enigste oplossing zijn.
BGC het volume.
Telenet de snelheid.

Doen ze dit niet,dan zullen de telenetters moeten wachten tot BGC hun snelheden 'n pak optrekken met VDSL2.
Maar dat zien we zo snel nog niet gebeuren.
Dan moet Telenet wel uit hun schelp komen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nee, want er is nog steeds de limiet van uw node waarop je aangesloten bent. Dus met z'n allen 250 GB downloaden gaat niets helpen, of integendeel, juist heel veel -> minder capaciteit -> iedereen nog sneller op smalband.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

flowiepowie schreef:Laten wij, Fibernetters, ons verenigen en elkeen 250+ gigabyte downloaden zodat die onnozele limiet wa hoger komt te staan.
Je gelooft toch niet dat jouw limiet in functie is van het gemiddelde? Telenet zegt dat wel maar daar geloof ik niets van. Trouwens als dat zo zou zijn, hoe zit het dan met de rode en de groene uren. Van gans hun uitleg klopt gewoon niets.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Astralon schreef:[quote:Je gelooft toch niet dat jouw limiet in functie is van het gemiddelde? Telenet zegt dat wel maar daar geloof ik niets van. Trouwens als dat zo zou zijn, hoe zit het dan met de rode en de groene uren. Van gans hun uitleg klopt gewoon niets.

Wat geloof je hier dan van?
Antwoord hier eens op.

http://www.adsl-telecoms.be/nl/componen ... Dgod6kkw9Q - Hier nog 1 uur of wordt het morgen voor de 4 de keer verlengt voor 1 dag :lol:

Zoek de verschillen,of is dit geen reclame bedrog.

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... l_res_plus - Hier nog 1 maand
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 20 okt 2010, 17:45, in totaal 4 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Er zijn nog geen Belgacom klanten op een verlaagde snelheid geplaatst omdat ze te veel downloadden met een Ongelimiteerd internetabonnement.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Lord Utopia schreef:Er zijn nog geen Belgacom klanten op een verlaagde snelheid geplaatst omdat ze te veel downloadden met een Ongelimiteerd internetabonnement.
I concur.

1x 1,6TB en 1x 2.2TB en niemand van belgacom dat mij komst lastigvallen.

Ik ga vanaf nu proberen elke maand of om de 2 maanden proberen meer dan 2TB te downloaden, om te testen hoe ver ik kan gaan.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

hoe ga je dat controleren ? TN weigert om het gemiddelde vrij te geven, is nochtans deel van uw contract met TN, ze mogen u namelijk op verlaagde snelheid zetten als je 2x het gemiddelde overschreid
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Lord Utopia schreef:Er zijn nog geen Belgacom klanten op een verlaagde snelheid geplaatst omdat ze te veel downloadden met een Ongelimiteerd internetabonnement.
Knap van die mannen, op dit vlak zijn ze super goed bezig. Datalimieten die verdwijnen, eindelijk voor de mensen die het nodig hebben voor hun werk, gezinnen met opgroeiende kinderen of andere legale (beroeps)bezigheden.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Telenet heeft, en dat besef ik als werknemer van de concurrentie ook, een goed product. Echter slaan ze hun eigen ruiten in door de mensen die willen betalen voor een "ongelimiteerd" internetproduct te cappen. En daar zit het probleem...niet het feit dat het telenet is.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jeanke36
Plus Member
Plus Member

hoeveel mag er nu eigenlijk gedownload worden?

ik heb turbonet wie heeft dit nog en tot hoeveel ben je dan al gegaan??
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

jeanke36 schreef:hoeveel mag er nu eigenlijk gedownload worden?

ik heb turbonet wie heeft dit nog en tot hoeveel ben je dan al gegaan??

50GB en meer per dag in de groene uren,turbo geen probleem hier.
Ik moet er wel bij vertellen ,dit op maandag dinsdag donderdag en vrijdag,dan begint hier op dit moment om 16 uur de rode periode
Woensdag om 11 uur
Zaterdag en zondag om 8 uur .
Graag zou ik van mensen die zeer snel op smalband komen,de begin uren van de rode periodes eens willen zien.als vergelijk.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Dat is NIET waar. Dat verschilt per gebruiker = iedereen wordt anders beoordeeld.
krisken
userbase crew
userbase crew

Lord Utopia schreef:Dat is NIET waar. Dat verschilt per gebruiker = iedereen wordt anders beoordeeld.
Per gebruiker??? Niet per node?

Telefonie = EDPnet + OVH
jeanke36
Plus Member
Plus Member

waarom is de ene dan beter dan de andere wat betreft het downloaden?

snap ik niet echt !
Lord Utopia
Erelid
Erelid

krisken schreef: Per gebruiker??? Niet per node?
Per gebruiker, per node. Als jij een gebruiker bent, en ik ben een gebruiker, maar we zitten niet op dezelfde node, dan nog hebben we allebei een verschillende limiet.
krisken
userbase crew
userbase crew

jeanke36 schreef:waarom is de ene dan beter dan de andere wat betreft het downloaden?

snap ik niet echt !
In een stad zijn de nodes drukbezet, daar heb je immers veel appartementen etc en kan je dus (fictief getal, ik zeg maar wat) pakweg 100 gebruikers op één node hebben. Op het platteland, waar veel alleenstaande huizen zijn, weides ertussen, ... kan een node die even groot is maar 20 gebruikers hebben. Het is dan ook een noodzaak dat alle gebruikers "even vlot" moeten kunnen surfen. Dus zullen gebruikers die veel downloaden in de stad sneller op smalband staan dan gebruikers op het platteland. In dit voorbeeld ga je als je veel download in een stadsgebied 99 andere personen "infecteren", op het platteland maar 19. Jouw downloaden heeft namelijk een directe invloed op dat van alle andere gebruikers van je node...

Telefonie = EDPnet + OVH
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Lord Utopia schreef:
Per gebruiker, per node. Als jij een gebruiker bent, en ik ben een gebruiker, maar we zitten niet op dezelfde node, dan nog hebben we allebei een verschillende limiet.

Kort en goed,1Tib moet kunnen,zeker turbo,de 25 grootverbruikers waren bijna allemaal turbonetters.
Ofwel liegen de statistieken,en hou het op.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
dat is in strijd met hun voorwaarden
krisken
userbase crew
userbase crew

ub4b schreef:
Kan je dit even verduidelijken? Ken de AV niet goed op dat gebied van telenet?
Staat in hun AV iets anders mss?

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:
ub4b schreef:
Kan je dit even verduidelijken? Ken de AV niet goed op dat gebied van telenet?
Staat in hun AV iets anders mss?
De term "Vrij downloaden" betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen.

Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Rikkyrocker schreef:Kort en goed,1Tib moet kunnen,zeker turbo,de 25 grootverbruikers waren bijna allemaal turbonetters.
Ofwel liegen de statistieken,en hou het op.
't Jonge toch, je moet dringend eens een beetje objectief proberen te zijn.
Volgens de gepubliceerde gegevens (Top 25) van Telenet:
  • Het gemiddelde transfer volume, in het "vrij gebruik", van deze top 25, zou 464,2 GB zijn
  • Het gemiddelde transfer volume, in het "grootverbruik", van deze top 25, zou 569,6 GB zijn
  • Het gemiddelde transfer volume, "vrij verbruik" + "grootverbruik", van deze top 25 zou 1033,8 GB zijn
Bovendien "zou" er slechts 1 (één, sic!) gebruiker geweest zijn die meer dan 1 TB aan data transfereerde zonder in de categorie der grootverbruikers aanbeland te zijn. Dat was daarenboven ook nog eens een FiberNet abonnee.

Ik schrijf wel, zou.
Een firma die, klaarblijkelijk halsstarrig, weigert om de gegevens vrij te geven waarop ze zich, volgens haar eigen zeggen (en bovendien contractueel), baseert om je op een verlaagde snelheid te plaatsen, kan je moeilijk beschuldigen van transparantie.
Nog thans zijn er Internet Service Providers die daarover wel heel transparant communiceren.

Afbeelding

Bovendien, zelfs als jij er in slaagt om 1TB aan data te transfereren gedurende de tijdsspanne van 30 dagen zonder als grootverbruiker in aanmerking te komen, dan betekent dit ook dat de internetverbinding waarover je beschikt slechts gebruikt kon(!) worden te belope van gemiddeld een armzalige 3,25 Mbits/sec. Over het "comfort" gepaard gaande om dit kunnen te bereiken zal ik maar zwijgen. Dat zal voor eenieder wel duidelijk zijn.
Maar dit cijfer steekt uiteraard wel heel schril af ten opzichte van de VDSL snelheden, ook al zouden die gebruikers maar effectief de helft van de geadverteerde maximale waardes kunnen behalen.

Het is tegen mijn principes om op de man te spelen.
Doch voor jou had ik bijna een uitzondering gemaakt.
Graag in de toekomst een onderbouwde mening van uwentwege.
Ik hoop in ieder geval dat, om het met jouw woorden te zeggen, de statistieken niet liegen.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Als de statistieken dan toch liegen,hou het op.
Wat heb je eigenlijk aan 500GB en meer sinds Juli,Er voor was het maximum 200GB zelfde prijs incl nachtsurfen.
De meeste komen nog niet aan 80GB.Grootverbruiker ben je anders al boven de 150GB.
Sinds Juli zijn we er allemaal op vooruit gegaan.Weten de meeste wel wat 500GB is? Onlangs 2 mensen op Tik forum 700GB op 2 dagen met Fibernet.
Kijk anders zelf op dat forum.Telemeter had geen krimp gegeven.Zelfs geen mail gehad.
Als ik niet tevreden ben over iets,dan trek ik mijn conclusie.
Zo simpel is het.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Rikkyrocker schreef:Er voor was het maximum 200GB zelfde prijs incl nachtsurfen.
Ervoor doet niet ter zake... TN stelt dat je NU "vrij" kan downloaden... en volgens mij is "vrij" nog steeds zoiets als zonder beperkingen.

Met het huidige systeem van TN kan je iedere seconde op smallband vallen met het risico dat je op dat moment bepaalde applicaties niet meer kan gebruiken... ik begrijp dus nog steeds niet wat daar "vrij" aan is :bang:
jeanke36
Plus Member
Plus Member

ze hebben het goed gevonden telenet ja je kan niet eens meer zien wat je hebt gedownload

ze kunnen de mensen nu wijsmaken wat ze willen dikke profiteurs zijn het ja! :bang:
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

jeanke36 schreef:ze hebben het goed gevonden telenet ja je kan niet eens meer zien wat je hebt gedownload

ze kunnen de mensen nu wijsmaken wat ze willen dikke profiteurs zijn het ja! :bang:

Het probleem hier in Belgie is,je kan op NIEMAND beroep doen.
Waar blijft het antwoord van Test aanloop over 'Telenet past algemene voorwaarden aan' want daar hadden ze klacht voor ingediend.
Antwoord van ombudsman is al verschenen,kon er niets aan doen.
Je moet eens overal de piepkleine lettertjes onder elke aanbieding met een vergrootglas lezen,kijken of je niet belazerd wordt.
Wie doet hier wat aan in Belgie?
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 21 okt 2010, 10:59, in totaal 1 gewijzigd.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Vannacht nog 195 Gbyte verbruikt, en de meter heeft geen sikkepit bewogen. Kan ook niet meer, want staat al op het maximum.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

mailracer schreef:Vannacht nog 195 Gbyte verbruikt, en de meter heeft geen sikkepit bewogen. Kan ook niet meer, want staat al op het maximum.
En dan klagen ze hier :lol: Sluit meter toch gewoon af :cop:
jeanke36
Plus Member
Plus Member

195 giga op een nacht? :eek:

zal toch niet met turbonet zijn

met fibernet kan je dat misschien wel doen

als ik dit zou doen dan sta ik hier zeker op smallband
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

jeanke36 schreef:195 giga op een nacht? :eek:

Heb je 195GB nodig op 1 nacht,over stappen op Fibernet.
Weet je wat je met die 195GB allemaal kan,dan is 100Euro 'n peulschil,als je begrijpt wat ik bedoel.
En vrij kan je nemen als,je bent vrij om te downloaden,breedband of smalband.Juriedisch kan je hier totaal NIETS aan veranderen.
Of veranderen van Provider,waar geen beperkingen zijn.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 21 okt 2010, 11:41, in totaal 1 gewijzigd.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

jeanke36 schreef:195 giga op een nacht? :eek:

Smalband is maar 5 uur per dag. De rest ben je vrij, snap je hem ? ........ vrij downloaden. :bdaysmile:

Fibernet 100 = 30 a 40 Gbyte per uur.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

[quote="r2504"]Zei
Ervoor doet niet ter zake... TN stelt dat je NU "vrij" kan downloaden... en volgens mij is "vrij" nog steeds zoiets als zonder beperkingen.

Iemand met beperkingen is ook vrij,of wat dacht je.
Perperkt zicht,wil ook niet zeggen dat je niet meer verder mag.
Hoeveel voorbeelden wil je hebben.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 21 okt 2010, 12:53, in totaal 1 gewijzigd.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

"vrij" downloaden stinkt lang alle kanten.
Naar mijn mening moet TN 3 dingen doen om dit leefbaar te maken voor hun gebruikers :

1. een vaste limiet, hoe en wat en waar maakt niet veel uit (bv 100gb in de rode uren, 400gb in de groene)
2. Datablokken voor mensen die over de limiet gaan (nu zit je vast aan hun smallband zonder dat je er maar iets kan aan doen)
3. Hun smallband optrekken naar minstens adsl snelheid

Zolang dit niet gebeurt zoek ik m'n heil wel ergens anders...
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

iceke schreef:"vrij" downloaden stinkt lang alle kanten.
Naar mijn mening moet TN 3 dingen doen om dit leefbaar te maken voor hun gebruikers :

1. een vaste limiet, hoe en wat en waar maakt niet veel uit (bv 100gb in de rode uren, 400gb in de groene)
2. Datablokken voor mensen die over de limiet gaan (nu zit je vast aan hun smallband zonder dat je er maar iets kan aan doen)
3. Hun smallband optrekken naar minstens adsl snelheid

Zolang dit niet gebeurt zoek ik m'n heil wel ergens anders...

Ben je niet tevreden,waar je nu bent?
Telenet verplicht niemand in hun reclame om over te stappen.
ExpressNet - Geen rode uren
Ja kan volume blokken bijkopen.
Punt 3 zou wettelijk hoger moeten,maar daar kan niemand buiten telenet verandering in brengen.

Kan je zich daar niet in vinden,blijven waar je bent.
Zo redeneert Telenet al bijna 4 maand.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Tuurlijk ben ik niet tevreden waar ik nu ben, ik ben overgeschakeld naar turbonet juist om hun "vrij downloaden"
Ik ga niet voor 200 a 300 gb blokken bijkopen, dat is de omgekeerde wereld.
Ik heb helemaal geen probleem met hun rode/groene uren, wel met het feit dat je niet weet waar & wanneer je op smallband valt & dat dit onomkeerbaar is & dat smallband prehistorisch laag is.
jeanke36
Plus Member
Plus Member

en dan zeggen sommige hier dat ze 50 giga of meer kunnen downloaden op een nacht

ik zou wel eens de bewijzen willen zien dan, ik kan het in ieder geval niet moet ik niet proberen :nono:
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

jeanke36 schreef:en dan zeggen sommige hier dat ze 50 giga of meer kunnen downloaden op een nacht

ik zou wel eens de bewijzen willen zien dan, ik kan het in ieder geval niet moet ik niet proberen :nono:

Bekijk de top 25 grootverbruikers van Telenet en reken zelf uit.
jeanke36
Plus Member
Plus Member

telenet kan zeggen wat ze willen

hoe verklaar je dan dat sommige mensen al een mail krijgen als ze aan 100 giga zitten?

en dan zijn er die er honderden mogen downloaden vreemd !!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”