Nieuwe Game PC

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

'k Ben van plan m'n huidige PC te verkopen en een nieuwe PC met een Core i5 uit te rusten (of eventueel AMD Phenom II X6 1055T).

Momenteel heb 'k deze PC in bezit:
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00 Ghz
Geheugen: Corsair TWIN2X4096-6400C5 G (2x 2GB = 4GB)
Moederbord: Asus P5E
Videokaart: MSI Geforce NX8800GT OC (overclocked) 512 MB
Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 500 GB
Voeding: Cooler Master Real Power Pro 520 Watt
Geluidskaart: Supreme FX II
WiFi: Sitecom WiFi WL-171 Turbo
Behuizing: Gigabyte GZ-X2 Zwart
Nu heb ik 2 (hoofd)vragen:
1) Hoeveel zouden jullie voor dit systeem nog vragen als je weet dat het van maart 2008 is en dat het totaal 815 euro heeft gekost toen. Heb een schatting gedaan, met huidige en laatst bekende prijzen, en ik kom uit op 675 euro nieuw de dag van vandaag.

2) Onderstaande PC heb ik samengesteld na het bekijken van reviews en vooral benchmarks:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 60610%5D=1

Dit is echter een beetje te duur
- Hoe zou ik de kosten kunnen beperken?
- Is de voeding in orde?
- Een andere videokaart is mss mogelijk, maar toch de GTX 460 1GB is toch een minimum om enkele jaartjes vooruit te kunnen.

- Ik heb voor de Core i5 760 gekozen, omdat de 750 slechts 5 euro goedkoper is. De iets duurdere AMD Phenom II X6 1055T is in sommige gevallen sneller dan de Core i5 en in andere weer niet: http://www.anandtech.com/bench/Product/147?vs=191. Vooral in gaming is hij veel beter, maar er worden niet echt veel games vergeleken. Ik ben altijd al een Intel fan geweest, maar voor welke zou ik gaan op dit moment?

- Een mooiere behuizing mag je altijd voorstellen :) (Mss Sharkoon Revenge Economy of Venga Economy?)
Ik kan m'n smaak niet zo goed vinden.

Ik heb trouwens al een potentiële koper (Engelstalig). Hij vraagt voor een prijs, maar weet niet goed wat voor te stellen? Op kapaza stond op het moment dat hij contact opnam 550 euro (nu 597 euro :P), maar hij heeft er blijkbaar niet op gelet.
Hij stelt Paypal voor, en er komt iemand de PC na zijn betaling ophalen. Allemaal veilig?

Alvast bedankt voor de moeite om dit een beetje door te lezen/nemen
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ik zou gewoon de videokaart vervangen. Eventueel de voeding aanpassen. De PC op zich is nog voldoende voor games.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Als ik m'n huidige PC verkoop voor zeg maar 550 euro (waarvan die koper zei dat de prijs goed is), dan hoef ik ongeveer 175 euro op te leggen voor die nieuwe PC. Dit is even veel als een nieuwe videokaart (GTX 460), dus dan doe ik er toch beter aan zo?

PS: Hij zei "tell me more about the advert price is okay", dus prijs in orde. Was enkel beetje verward door het niet gebruiken van punten :P

Iemand nog opmerkingen op die nieuwe PC configuratie? Ik zou nog iets willen besparen, maar wat? Liefst niet de videokaart. Misschien Intel -> AMD, maar de processor is even duur (1055T) en het moederbord zal ook rond de 100 euro liggen.

Btw, kun je bij Paypal je geld terugclaimen als je bv geen bewijs hebt dat de computer is afgehaald geweest? Moet ik bij het afhalen dan bewijs vragen? Ik ben een beetje schuw op dit moment door deze manier van handelen.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Als je iets verkoopt via internet, kan beter de koper de PC afhalen, en niet een derde persoon. Ook lijkt het gebrekkig engels te wijzen op een verdacht persoon. Niet doen, zo vermijd je problemen.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Inderdaad: hier gaan ook alarmbelletjes af ! Zeg dat ie de PC enkel kan komen afhalen en cash betalen, wedden dat ie niets meer van zich laat horen? :|
ooh. shiny.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Haha, het is dus inderdaad het scammer:
Zie http://www.scamwarners.com/forum/viewto ... 89&p=36037.
Van op scamwarners:
Thanks for the mail, i am buying this for my son as his birthday gift because i would not be around to celebrate with him i am a petroleum engineer currently on a rig offshore and due to the nature of my work,phone calls making and visiting of website are restricted but i squeezed out time to check this advert and send you an email regarding it. I really want this item to be a surprise gift for my son so i wont let him know anything about the item until it gets delivered to him,i am sure he will be more than happy with the item.I insisted on paypal because i don't have access to my bank account online as i don't have internet banking, but i can pay from my PayPal account,as i have my bank a/c attached to it, i will need you to give me your PayPal email address so i can make the payment as soon as possible for the item and pls if you don't have PayPal account yet,it is very easy to set up, go on http://www.paypal.com and get it set up ,after you have set it up i will only need the e-mail address you use for registration with PayPal so as to put the money through.I have a pick up agent that will come for the pick up immediately you have receive the payment in full.
Van mij:
Hello Seller,
Thanks for the mail, i am buying this for my Son,i am a petroleum engineer currently on a rig offshore i really want this to be a surprise gift for my Son so i wont let him know anything about this until it gets delivered to him , i am sure he will be more than happy with it.I can only pay with PayPal here, i will need you to give me your PayPal email address so i can make the payments asap and please if you don't have PayPal account yet, it is very easy to set up, go to http://www.paypal.com and get it set up , after you have set it up i will only need the e-mail address you use for registration with PayPal so as to put the money through.tell me more about the advert price is okay
note well: Pick up agent will come for the pick up as soon as i have made the payments, i would have loved to talk to you on phone but i am a petroleum engineer I work mainly offshore, our phone is down on the rig right now due to bad weather, we can only communicate with our base for now.
Thanks

Cheers
Heb alvast een e-mail gestuurd dat hij me gerust moet laten :P
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben blij dat je hier advies hebt gevraagd . :beerchug:

Koop gewoon die 460GTX en je bent geholpen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

dean3009 schreef:Als ik m'n huidige PC verkoop voor zeg maar 550 euro
Ik wens je veel geluk maar persoonlijk zou ik net iets meer dan de helft (300-350 euro) bieden voor die PC.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Ik ben 100% zeker dat dit een fake koper is, zo'n verhalen krijg je met 10tallen als je bv een auto verkoopt...

550€ is er ver over, ik heb momenteel ongeveer dezelfde config als u, alleen een deluxe moederbord en een andere behuizing. En mijn pc is al 4 jaar oud hoor. Denk eerder zoals Astralon zegt +- 300€. Stukken apart verkopen brengt soms ook meer op.

Ik heb gisteren trouwens een pc gekocht, en nu wou ik mijn oude voeding gebruiken, das ook een Cooler MAster 520 watt en nu heb ik het probleem dat ik al die extra voedingskabeltjes had weggesmeten :p En nu heb ik in mijne nieuwe pc een GTX470 gestoken en die heeft 2 keer een 6pins nodig om gevoed te worden :p nu ben ik iedereen dat ik ken aan het afgaan om te horen of ze zo geen 6pins kunnen missen, want voor enkel 1 kabeltje een nieuwe voeding kopen dat zou spijtig en kostelijk zijn :p
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb op Kapaza verschillende aanbiedingen gezien met dergelijke PC's en ook rond de €500. Zelf minder goeie PC's. Kan maar proberen he :)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Toch straf dat die buitenlandse scammers zelfs sites als Kapaza afschuimen. Tijdje geleden verkocht ik ook een 7 (zeven!) jaar oude laptop. Een van de reacties was zogezegd van een Amerikaanse dame wiens zoon in Nigeria studeert en ze vroeg hoeveel de verzendkosten gingen zijn. Yeah right, in de US zijn er wellicht geen occasie laptops te koop... :bang:
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Ja, de scammer heeft nu nog een e-mail gestuurd (als antwoord op m'n e-mail om mij gerust te laten) om te vragen of ik de kosten van zijn pick-up agent (in de US!) 350 euro te betalen als kosten om het op te halen. Yeah right, voor dat geld heb je een PC op zich + 't is in de US, gaat die agent met het vliegtuig achter de PC komen of zo? Dikke bullsh*t :)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Tomby schreef:Toch straf dat die buitenlandse scammers zelfs sites als Kapaza afschuimen. Tijdje geleden verkocht ik ook een 7 (zeven!) jaar oude laptop. Een van de reacties was zogezegd van een Amerikaanse dame wiens zoon in Nigeria studeert en ze vroeg hoeveel de verzendkosten gingen zijn. Yeah right, in de US zijn er wellicht geen occasie laptops te koop... :bang:
én een nederlandstalige computer wil met azerty :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Tomby schreef:Een van de reacties was zogezegd van een Amerikaanse dame wiens zoon in Nigeria studeert en ze vroeg hoeveel de verzendkosten gingen zijn.
Die studeert voor terrorist :eek:
Aangeven! Kunt ge nog geld voor krijgen :P
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Gisteren mijn nieuwe PC aan de praat gekregen :)

Specs:
Behuizing: Antec Performance One P193
Voeding: Cooler Master Realpower M620
Mobo: Asus P6T SE
Ram: Corsair DIMM 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit
GPU: Asus ENGTX470/2DI/V2
CPU: Intel i7 950
CPU-cooler: Scythe (type vul ik nog aan)
HDD1: SSD OCZ OCZSSD2-2VTXE60G
HDD2: oude 1000GB schijf
HDD3: oude 250GB schijf

Pcke draait echt zalig :) opstarten op +- 30 a 35 seconden, afsluiten van windows op +- 5 seconden :)

Word verder getest vanavond...
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”